Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2005, 15:49
Fainne
Fainne is offline
Ik heb altijd al moeite gehad met trapen lopen, roltrappen,fietsen, vele dingen ivm coördinatie, daar moet ik me ontzettend hard voor concentreren om niet te vallen.

Het kan te maken hebben met het feit dat ik panische valangst/hoogtevrees heb.

Omdat het me onlangs de spuigaten uitliep, we gingen skiën met school en ik kon na uren nog niet remmen(was weer de slechtste met sport), heb ik het m'n psychotherapeute gevraagd.

Blijkbaar heb ik vrij specifieke klachten, en kan het te maken hebben met het feit dat ik als kind nooit heb kunnen kruipen, en dus een belangrijke fase in mijn motorische ontwikkeling heb gemist.
Ik kreeg het adres van een kinesist en ik moet nog een afspraak maken. Hij zou me testen of er degelijk iets mis is met m'n motoriek of dat het puur mijn angst is.

Ze zei ook dat het erg veel voorkomt. Dit vond ik raar want ik heb me altijd een buitenbeentje gevoeld op dit vlak.

Dus mijn vraag is, heeft iemand soms iets soortgelijks?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 16:41
ekki
ekki is offline
Ik ben altijd wel heel erg lomp met ballen vangen en dat ik sowieso tegen alles op loop, overal tegenaan stoot en alles laat vallen enzo. Qua sporten: een hoop sporten zijn met een bal. In al die sporten voel ik me een kneus (voetbal, volleybal, tennis, badminton (geen bal, maar wel een heen en weer vliegend ding ), hockey, korfbal, enz., al die sporten die ik op school wel gedaan heb met een bal ).

Ik ben dus wel onhandig, maar met de dingen die jij noemt heb ik geen problemen.
Oud 04-07-2005, 17:19
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ekki schreef op 04-07-2005 @ 17:41 :
Ik ben altijd wel heel erg lomp met ballen vangen en dat ik sowieso tegen alles op loop, overal tegenaan stoot en alles laat vallen enzo. Qua sporten: een hoop sporten zijn met een bal. In al die sporten voel ik me een kneus (voetbal, volleybal, tennis, badminton (geen bal, maar wel een heen en weer vliegend ding ), hockey, korfbal, enz., al die sporten die ik op school wel gedaan heb met een bal ).

Ik ben dus wel onhandig, maar met de dingen die jij noemt heb ik geen problemen.
Ah ja ik ben ook ontzettend slecht in alle balsporten
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 18:54
Verwijderd
edite.

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 07:42.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 19:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik ben ook erg slecht in sport, qua coördinatie en motoriek dan. Ik bots vaak overal tegenaan en ben nogal onhandig en zo. En ik heb vroeger wel kunnen kruipen, maar nooit gedaan?

Het kan er trouwens ook mee te maken dat ik misschien dyscalculie heb, las ik ergens.. Maar daar ben ik niet op gestest, dus ik weet het niet
Oud 04-07-2005, 19:18
poepdrol
poepdrol is offline
Alles komt altijd veel voor tegenwoordig...

Iedereen heeft wel wat als je de statistieken moet geloven.
Oud 04-07-2005, 19:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 04-07-2005 @ 20:18 :
Alles komt altijd veel voor tegenwoordig...

Iedereen heeft wel wat als je de statistieken moet geloven.
Huh? Dus?
Oud 04-07-2005, 19:41
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-07-2005 @ 20:13 :
Ik ben ook erg slecht in sport, qua coördinatie en motoriek dan. Ik bots vaak overal tegenaan en ben nogal onhandig en zo. En ik heb vroeger wel kunnen kruipen, maar nooit gedaan?

Het kan er trouwens ook mee te maken dat ik misschien dyscalculie heb, las ik ergens.. Maar daar ben ik niet op gestest, dus ik weet het niet
Ja een slechte motoriek hangt ook samen met bijvoorbeeld concentratiestoornissen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 22:01
Morri
Morri is offline
Ik ben ook behoorlijk onhandig, heb een slechte motoriek en oog-hand coördinatie (o.i.d. ) Ik ben ook vaak bang om te vallen enzo, maar niet heel erg en niet bij fietsen/traplopen e.d. Hoewel ik wel vaak van de trap afval.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:31
Fainne
Fainne is offline
(ik weet eigenlijk na al mijn tijd op scholieren.com nog altijd niet wat o.i.d betekent )
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 23:31
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Morri schreef op 04-07-2005 @ 23:01 :
Ik ben ook behoorlijk onhandig, heb een slechte motoriek en oog-hand coördinatie (o.i.d. ) Ik ben ook vaak bang om te vallen enzo, maar niet heel erg en niet bij fietsen/traplopen e.d. Hoewel ik wel vaak van de trap afval.
Bij jou is het dan ook bewezen?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 00:27
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Fainne schreef op 04-07-2005 @ 16:49 :
Ik heb altijd al moeite gehad met trapen lopen, roltrappen,fietsen, vele dingen ivm coördinatie, daar moet ik me ontzettend hard voor concentreren om niet te vallen.

Omdat het me onlangs de spuigaten uitliep, we gingen skiën met school en ik kon na uren nog niet remmen(was weer de slechtste met sport), heb ik het m'n psychotherapeute gevraagd.

Blijkbaar heb ik vrij specifieke klachten, en kan het te maken hebben met het feit dat ik als kind nooit heb kunnen kruipen, en dus een belangrijke fase in mijn motorische ontwikkeling heb gemist.
Ik kreeg het adres van een kinesist en ik moet nog een afspraak maken. Hij zou me testen of er degelijk iets mis is met m'n motoriek of dat het puur mijn angst is.

Ze zei ook dat het erg veel voorkomt. Dit vond ik raar want ik heb me altijd een buitenbeentje gevoeld op dit vlak.

niks vanwege psychologische klachten

alhoewel miss wel want van ADHD kan je mototriek ook minder zijn

maar ik heb iig ook nooit gekropen en ben gelijk gaan lopen
dus mijn fijne motoriek is kut, mijn handschrift ook niet fijn leesbaar
en als ik snel schrijf helemaal niet. en dat wijtte ze bij mij ook vooral aan het fijt dat ik niet gekropen heb
Oud 05-07-2005, 08:23
ekki
ekki is offline
Citaat:
Fainne schreef op 05-07-2005 @ 00:31 :
(ik weet eigenlijk na al mijn tijd op scholieren.com nog altijd niet wat o.i.d betekent )
Of iets dergelijks...
Oud 05-07-2005, 08:46
Raven
Raven is offline
Citaat:

JA !!!

ik heb ook problemen gehad met mijn motorische ontwikkeling..
ik was erg onhandig, niet goed met gym (kon nog geen bal vangen) enz.. bekend probleen..

ik ben naar fysiotherapie en ergotherapie geweest.. geen ZAK aan gehad.

maar toen ik Hapkido ging doen ging ik met sprongen vooruit
ik merk er nu nix meer van en heb zelf een betere controle over mijn lichaam dan de meeste mensen.
bij deze martial arts leer je heel goed om je bewegingsapparaat te beheersen, je leert eigenlijk alles opnieuw,maar je moet het wel VOLHOUDEN... een jaar hapkido en dan stoppen dan ben je zo terug bij af. die nieuwe dingen moet je niet alleen leren het moet als het ware reflexmatig gaan zonder dat je er nog bij na hoeft te denken, en dat duurt even.
dus mijn tip.. zoek een GOEDE !!! sportschool & trainer en leg hem ook je probleem uit.

en laat je nix door die zogenaamde therapeuten wijsmaken want ik weet uit ervaring dat ze uit hun nek kletsen in dit geval

Laatst gewijzigd op 05-07-2005 om 08:48.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:31
Morri
Morri is offline
Citaat:
Fainne schreef op 05-07-2005 @ 00:31 :
Bij jou is het dan ook bewezen?
Oh dat weet ik eigenlijk niet, lang geleden zijn ze er wel ooit mee bezig geweest, maar of er wat bewezen is weet ik niet. Ik heb het volgens mij ook (lang) niet zo extreem als jij.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 09:35
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
ekki schreef op 04-07-2005 @ 17:41 :

ik heb hetzelfde
Oud 05-07-2005, 10:49
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Raven schreef op 05-07-2005 @ 09:46 :
JA !!!

ik heb ook problemen gehad met mijn motorische ontwikkeling..
ik was erg onhandig, niet goed met gym (kon nog geen bal vangen) enz.. bekend probleen..

ik ben naar fysiotherapie en ergotherapie geweest.. geen ZAK aan gehad.

maar toen ik Hapkido ging doen ging ik met sprongen vooruit
ik merk er nu nix meer van en heb zelf een betere controle over mijn lichaam dan de meeste mensen.
bij deze martial arts leer je heel goed om je bewegingsapparaat te beheersen, je leert eigenlijk alles opnieuw,maar je moet het wel VOLHOUDEN... een jaar hapkido en dan stoppen dan ben je zo terug bij af. die nieuwe dingen moet je niet alleen leren het moet als het ware reflexmatig gaan zonder dat je er nog bij na hoeft te denken, en dat duurt even.
dus mijn tip.. zoek een GOEDE !!! sportschool & trainer en leg hem ook je probleem uit.

en laat je nix door die zogenaamde therapeuten wijsmaken want ik weet uit ervaring dat ze uit hun nek kletsen in dit geval
Ik heb ook een tijd verdedigingsport gedaan maar dat is niets voor mij. Ik vertrouw deze therapeut trouwens wel, ze weten waar ze mee bezig zijn. Waarom zouden ze in hemelsnaam uit hun nek kletsen?
Ze is trouwens een erkend therapeut, geen zogenaamde.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 12:47
Raven
Raven is offline
Citaat:
Fainne schreef op 05-07-2005 @ 11:49 :
Ik heb ook een tijd verdedigingsport gedaan maar dat is niets voor mij. Ik vertrouw deze therapeut trouwens wel, ze weten waar ze mee bezig zijn. Waarom zouden ze in hemelsnaam uit hun nek kletsen?
Ze is trouwens een erkend therapeut, geen zogenaamde.
hmmja dat weet ik wel maar het is zo stom ..
hebben zich allerlei mensen met mij bemoeit en heeft niks geholpen ..
en toen ik hapkido ging doen ging alles ineens veel beter..
dan heb je echt zoiets van .. wat zijn dat voor sukkels..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:09
ekki
ekki is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 05-07-2005 @ 10:35 :
ik heb hetzelfde
Gelukkig ben ik niet de enige . Ik werd iig wel altijd met gym als laatste uitgekozen . Nouja, uitgekozen.... ik bleef als enige over en moest dus naar de laatste groep die er was. Soms zat er 1 iemand in de klas die kneuzeriger was dan ik .

Verder werd ik niet gepest ofzo, was ook niet populair, beetje er tussenin, maar bij sport was ik toch altijd over .
Oud 05-07-2005, 22:36
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
ekki schreef op 05-07-2005 @ 23:09 :
Gelukkig ben ik niet de enige . Ik werd iig wel altijd met gym als laatste uitgekozen . Nouja, uitgekozen.... ik bleef als enige over en moest dus naar de laatste groep die er was. Soms zat er 1 iemand in de klas die kneuzeriger was dan ik .

Verder werd ik niet gepest ofzo, was ook niet populair, beetje er tussenin, maar bij sport was ik toch altijd over .
Dus dan zijn er nog mensen. Ik was ook altijd de enige die dit had, terwijl mijn therapuet zei dat het echt veel voorkomt en ze was erg verbaasd dat ik niemand kende die met hetzelfde zat.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 22:38
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Raven schreef op 05-07-2005 @ 13:47 :
hmmja dat weet ik wel maar het is zo stom ..
hebben zich allerlei mensen met mij bemoeit en heeft niks geholpen ..
en toen ik hapkido ging doen ging alles ineens veel beter..
dan heb je echt zoiets van .. wat zijn dat voor sukkels..
Snap ik wel, maar ik heb het gevoel dat deze mensen wel weten waar ze mee bezig zijn. Ik moet natuurlijk nog een afspraak maken en dat kan wel even duren.

Maar wisten ze bij jou eigenlijk de oorzaak? Als je de oorzaak weet kunnen ze het beter behandelen he? Heb je je ook laten testen op motorische problemen?

Maar goed voor je dat die hapkido zo goed voor je werkt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 09:55
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:

hier hetzelfde dus ook. Maar sport kon me toch niet zo boeien . Gelukkig zit ik met nog veel meer sportkneusjes in de klas die soms nog erger dan mij zijn.
Oud 06-07-2005, 10:48
banjer85
banjer85 is offline
ik heb hier ook last van.
Ik ben heel slecht in gym(heb ik nu gelukkig niet meer)
En werd ook altijd als laatste gekozen omdat ik dan als laatste overbleef.
En heb ook geen goede motoriek

gr
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:

had ik ook dus
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 16:57
jav
jav is offline
Citaat:
ja, ik heb problemen met mijn benen bijv.: heb geen evenwicht, kan niet lang lopen/rennen, heb slechte hand-oog co-ordinatie enzo. heeft te maken met een geboorte afwijking. Mijn been spieren zijn korter en slapper dan normaal ook als ik nu gewoon loop zie je dat mijn voeten zo'n 45 graden naar buiten wijzen. ik moet dus altijd eraan denken om in openbare plaatsen
mijn benen tijdens het lopen een beetje te draaien om te zorgen dat mijn voeten recht lopen.

gelukkig krijg ik aangepaste behandeling bij gym
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 22:22
Fainne
Fainne is offline
Citaat:
jav schreef op 09-07-2005 @ 17:57 :

gelukkig krijg ik aangepaste behandeling bij gym
Ik vind het zo rot dat het bij mij nu pas ontdekt is (als het daadwerkelijk zo is tenminste), dan had ik me niet steeds zo ongelukkig gevoeld met mezelf dat ik dingen niet kon van wat ieder normaal mens kon.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten