Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2007, 18:02
Ceespop
Ceespop is offline
Heb jij een scooter, en ben je er helemaal gelukkig mee?
Laat dan hier zien wat je er voor 1 hebt!
Ik ga er binnenkort 1 aanschaffen, en wil graag zien wat voor scooters anderen hebben, en dit wel iets voor mij is..
Hartstikke bedankt!
Advertentie
Oud 25-07-2007, 18:15
le_mug
le_mug is offline
zip 4t, lekker zuinig (1:40) en wendbaar maar wel weinig ruimte voor je benen. ziet er verder best nog wel leuk uit voor zn prijs

wel goed leren voor je examen want de helft zakt ongeveer en als je zakt moet je weer zeker 2/3 wkn wachten voordat je het opnieuw kan afleggen
Oud 25-07-2007, 19:13
MTpower
MTpower is offline
Heb een suzuki katana gehad, best leuk ding. Nadelig is het motor morini blokje, kan niet erg veel hebben. Niets aan de hand overigens als je er niet aan gaat lopen kutten, maar je wilt hem na een tijdje toch sneller hebben
Die van mij ging +/- 65, nooit problemen mee gehad, reed prima.

Daarna een Honda MT gekocht, dat was pas een brommer
Hij heeft toch zeker 25% van de tijd dat ik hem had uit elkaar gelegen omdat er weer eens iets kapot was, maar als hij het dan deed ging hij ook als een speer. Heerlijk geluid (wel een bekeuring van 90 eu, meneer agent vond het niet zo mooi als ik ) en een aantal fikse bekeuringen wegens wat andere zaken
Nooit spijt van gehad, leukste brommer die ik ooit heb gehad

Na een tijdje met die MT gereden te hebben had ik helaas te weinig geld om hem te houden (bekeuringen, dingen die stuk gingen). Toen maar een Puch maxi gekocht, reed 45 met wind mee, met wind tegen kwam ie amper boven de 35. Reed 1:45/1:50 ongeveer. Licht ging wel continu kapot, maar ach... Geen noemenswaardige kosten aan gehad. Prima vervoersmiddel voor korte afstanden

En nu ben ik aan het sparen voor een leuk autootje
Oud 25-07-2007, 19:40
Missy
Missy is offline
Ik heb een Kymco Vitallity. In het rood met grijs. Alleen zit ie al onder de krassen, maar dat ligt aan mijn rijgedrag. Prima scooter.

En stiekem wil ik ook een schakelbrommer, dat lijkt me ook wel tof.
Ceespop, heb jij al een idee wat voor scooter je wil aanschaffen?
Oud 25-07-2007, 20:09
Ceespop
Ceespop is offline
hmm, geen idee.
wel leuk allemaal als ik het zo hoor
Ik zat te kijken voor een yamaha slider, of een yamaha aerox, of aprilia sr ditech.
Hij moet dan ook niet alleen mooi zijn, maar ook een behoorlijke kwaliteit hebben, en zuinig zijn, vandaar ditech

Ik ga nog snuffelen!
Oud 25-07-2007, 20:35
Ceespop
Ceespop is offline
Nog een vraag: Waar heb jij je scooter vandaan?
Is de scooter nieuw gekocht, of heb je hem overhgenomen van iemand? Marktplaats? etc.
Is een scooter kopen via marktplaats wel verstandig?
Alvast bedankt!
Oud 26-07-2007, 09:22
Missy
Missy is offline
Als je dat laaste wil doen; kopen via MP is het misschien wel handig om iemand mee te nemen die er verstand van heeft. Volgens mij kan het best. Maar je hebt er geen garantie op. Als er geen kenteken op zit, moet je hem ook nog laten schouwen.

Als je in de winkel een tweedehands koop (zal je waarschijnlijk) duurder uit zijn, maar je hebt wel garantie en je kan het gelijk verzekeren.
Oud 26-07-2007, 13:18
le_mug
le_mug is offline
ik heb hem nieuw gekregen. ik zou zeker voor eentje met garantie gaan, je weet via marktplaats nooit wat er mee gedaan is door sommige van die gasten

en ik zou niet voor de sr ditech gaan, kutscooters. als er iets kapot is kun je der weinig zelf aan sleutelen en moet je de dealer je het geld uit je zakken laten kloppen. ga dan gewoon voor een sr factory of een aeroxx
Oud 26-07-2007, 15:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ceespop schreef op 25-07-2007 @ 21:09 :
hmm, geen idee.
wel leuk allemaal als ik het zo hoor
Ik zat te kijken voor een yamaha slider, of een yamaha aerox, of aprilia sr ditech.
Hij moet dan ook niet alleen mooi zijn, maar ook een behoorlijke kwaliteit hebben, en zuinig zijn, vandaar ditech

Ik ga nog snuffelen!
Gast, serieus, als je kwaliteit wilt neem dan GEEN di-tech.
Dus geen sr di-tech, geen jetforce of andere injectietroep. Dit loopt meestal slecht af
Oud 26-07-2007, 15:40
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ceespop schreef op 25-07-2007 @ 21:35 :
Nog een vraag: Waar heb jij je scooter vandaan?
Is de scooter nieuw gekocht, of heb je hem overhgenomen van iemand? Marktplaats? etc.
Is een scooter kopen via marktplaats wel verstandig?
Alvast bedankt!
Ik heb al m'n brommers particulier gekocht, maar ik heb er wel een beetje verstand van, dus heb geen miskopen gedaan
Koop in ieder geval NOOIT een scooter zonder kenteken, het laten schouwen + alle leuke extra's is een duur grapje en je moet er voor naar Roosendaal (dacht dat het Roosendaal was).
Plus dat het een goed teken kan zijn dat het een gestolen scooter is, immers, waarom staat hij na al die tijd nog steeds niet op kenteken?
Oud 26-07-2007, 18:08
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik heb een peugeot Viva City in het blauw gekocht sinds Juni 2007..

Prima ding, rijdt lekker en zo ongeveer 1:30
Oud 26-07-2007, 18:41
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-07-2007 @ 16:38 :
Gast, serieus, als je kwaliteit wilt neem dan GEEN di-tech.
Dus geen sr di-tech, geen jetforce of andere injectietroep. Dit loopt meestal slecht af
Klopt, je hebt gelijk,
Ik had het nagelezen op internet vanmiddag, en zag dat het troep is ja, een paar reacties: Zo'n ding is altijd gezeik.
En: Ze zijn niet vooruit te branden. Dus ik zal er ook op letten met schouwen en andere 'adders onder het gras'. bedankt voor de tips!
Oud 27-07-2007, 10:43
wr_faya
wr_faya is offline
Haha relaxed dat je ook kijkt naar een Yamaha Slider.
IK HEB ER 1
Sowieso een mooi uitziende scooter(vind ik) en ze zijn echt bruut te maken met TNT kappen, welke ik binnenkort ga halen.
En als je de standaard snelheid zat bent, zijn ze makkelijk te ontgrenzen(vario & uitlaat begrenzers). Onbegrenst loopt zo'n slider al tegen de 85 km's (op teller) aan, wat echt zeer snel is voor alleen een onbegrensde scooter, zonder verdere motorische tuning.

Dat is die van mij dus!

Als je vragen hebt, hoor ik 't wel
Oud 28-07-2007, 16:16
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 28-07-2007 @ 16:16 :
Brommert. Scooters zijn br3eZah.
Oud 28-07-2007, 18:30
Rachel
Rachel is offline
Ik had een peugeot vivacity sportline (ofzo)
Oud 30-07-2007, 14:27
Ceespop
Ceespop is offline
Ik denk toch dat het zoiets als dit gaat worden:

Net als wr_faya dus.
Ik heb me laten informeren, en de scooter komt mij wel handig en mooi over. Hij is zeer licht, dat het optrekken wel ten goede zal komen. Maar dan een paar sites waar ze te koop worden aangeboden en dergelijke. Ik hoop er 1 te vinden voor €600,-
maar dat wordt dan goed zoeken
als het echt moet dan denk ik €800,- maar dan moet de kwaliteit natuurlijk meezitten, en niet om de 100 km ergens stil komen te staan.

Bedankt wr_faya!
Oud 31-07-2007, 16:06
Ceespop
Ceespop is offline
vraag:
Weet iemand hier waar je een wheelie bar kunt kopen voor niet zo duur? (sites en dergelijke?) Ik heb marktplaats al afgespit maar daar kon ik het niet vinden. Het liefst voor op een yamaha slider. zoiets als dit:

Je kan me ook een PM sturen.

Edit
Een bekende van mij heeft nu een aprilia ditech aangeschaft.
wachten op de heibel die hij ermee gaat krijgen, volgens hem zijn andere scooters maar 'goedkoop'.

Laatst gewijzigd op 31-07-2007 om 17:03.
Oud 31-07-2007, 21:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ceespop schreef op 31-07-2007 @ 17:06 :
vraag:
Weet iemand hier waar je een wheelie bar kunt kopen voor niet zo duur? (sites en dergelijke?) Ik heb marktplaats al afgespit maar daar kon ik het niet vinden. Het liefst voor op een yamaha slider. zoiets als dit:
[afbeelding]

Je kan me ook een PM sturen.
Weet niet of je die zo kunt kopen, die foto ziet er meer uit als zelfbouw
Oud 31-07-2007, 22:09
Ceespop
Ceespop is offline
Dat is het volgens mij ook
maar die dingen mogen officieel niet dacht ik..
Anyway, ik heb het weten te regelen dat ik me scooter gratis kan laten spuiten, verchromen en lassen. Als dat niet mooi meegenomen is..
hoe zou je een wheelie-bar zelf kunnen maken?
(voor de scooter kenners onder ons )

tnx.
Oud 01-08-2007, 15:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ceespop schreef op 31-07-2007 @ 23:09 :
hoe zou je een wheelie-bar zelf kunnen maken?
(voor de scooter kenners onder ons )

tnx.
Gewoon, een ontwerpje maken, beetje passen en meten en lassen maar
Oud 01-08-2007, 16:22
Ceespop
Ceespop is offline
will do.
Oud 01-08-2007, 23:02
wr_faya
wr_faya is offline
Pffff. Dat heb je dan wel dik meezitten man, dat gratis laten spuiten .

1 tip: PARELMOER of GIFGROEN (kleur) !
Oud 02-08-2007, 09:23
Verwijderd
kheb een zilvere neos..
bouwjaar 2002 en 9000 op de teller.
rijd alleen zonder varioringetje 70 gekocht op marktplaats een half jaar geleden en binnenkort weer verkopen op marktplaats

dan ga ik verder met een motor
Oud 07-08-2007, 01:56
Supreme Dutch
Yamaha Aerox, maar die staat al een flinke tijd stil
Oud 07-08-2007, 14:37
Ceespop
Ceespop is offline
how come?
Advertentie
Oud 07-08-2007, 17:47
Supreme Dutch
Citaat:
Ceespop schreef op 07-08-2007 @ 15:37 :
how come?
Heb een rijbewijs, en ben te lui om em op marktplaats te zetten. Had al een bod van zo'n kamper, maar die gun ik die scooter gewoon niet. Het idee dat hij tof gaat lopen doen met mijn geliefde Aerox.
Oud 18-08-2007, 13:22
Verwijderd
Ik heb een Kawasaki AR50, maar die staat stil met een geschorst kenteken. Een of andere klootzak heeft laatst m'n kenteken gestolen toen de brommer een halve dag buiten stond.
Oud 02-09-2007, 08:21
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Heb een rijbewijs, en ben te lui om em op marktplaats te zetten. Had al een bod van zo'n kamper, maar die gun ik die scooter gewoon niet. Het idee dat hij tof gaat lopen doen met mijn geliefde Aerox.
Hoeveel was er geboden, en wat denk jij dat ie waard is ?
Oud 02-09-2007, 12:32
Ceespop
Ceespop is offline
Nog een vraag.
Wat zou een slider ongeveer bij een dealer kosten?
Oud 06-09-2007, 09:31
V8Driver
V8Driver is offline
In mijn scootertijd, 2 jaar trouw geweest aan een Yamaha Aerox.
70cc gekocht en laten tunen bij Kees, 19mm Carburateur, Yasuni C16 ook nog is laten laseren en uithonen. Malossi race vario + koppeling. Ding ging als een tiet, 127 op autoteller. Zal van de week is ff kijken of ik mn certificaat van de testbank hier nog ergens heb liggen. Was wel lachen, was een rondje aan het rijden. Motoragent, roept volg mij maar rollerbank. Ik mee. Hij zegt nou stap maar af en laat mij hem op de rollerbank zetten. Ik er natuurlijk tegenin ik zeg nou lijkt me niet zo slim. Kheb hier certificaat bij van de testbank. En denk niet dat je hem houdt op de rollerbank of je rollerbank klapt gewoon. Hij mn certificaat bekeken, hoe hard looptie? ik zeg nou ik zal eerlijk zijn 127 op autoteller. Kreeg daar een boete voor van 175 euro. En dan was het goed. Wel vroegtie me vriendelijk of ik het gas is open zou willen trekken als ik weg reedt haha, die mensen allemaal kijken. Was wel een leuk moment.
Oud 25-09-2007, 16:08
Jay Jet Force
Jay Jet Force is offline
Jonge Mt Power ofzo
Je moet niet zo kk wijs doen ouwe over Ditech of jet Force.
je weet er dus weinig vanaf merk ik. ik heb zelf un jet force tsdi, een vriend van mij heeft aprillia sr ditech en nog meer mensen , we hebben er geen enkel probleem mee gehad, en ik rijd al die zogenaamd betere scooter er makkelijk uit en ik hoef mider vaak te tanken. De Peugeot Jet force is een heerlijke scooter en zeker met de tsdi motor. hij trekt als un gek, ook standaart, en top is ook dik in orde. Ik heb nog nooit motorische problemen gehad of voor un verrassing gestaan dat ie niet startte enz
wat heb jij voor scooter of brommer dan?
Jay
Oud 25-09-2007, 17:51
Supreme Dutch
@ Jay Jet Force

Seauw!! Jij bent echt de BomBb m@N!
Oud 25-09-2007, 19:28
Jay Jet Force
Jay Jet Force is offline
Ja nu heb je niets meer te zeggen MT-Lozerr
Oud 26-09-2007, 01:38
Supreme Dutch
Om het even in je eigen woorden te zeggen: "Je moet niet zo kk wijs doen ouwe"
Oud 27-09-2007, 19:38
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Ja nu heb je niets meer te zeggen MT-Lozerr
Kun je naar een ander topic verkassen? ouwe?
Oud 28-09-2007, 16:59
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jonge Mt Power ofzo
je weet er dus weinig vanaf merk ik. ik heb zelf un jet force tsdi, een vriend van mij heeft aprillia sr ditech en nog meer mensen , we hebben er geen enkel probleem mee gehad, en ik rijd al die zogenaamd betere scooter er makkelijk uit en ik hoef mider vaak te tanken. De Peugeot Jet force is een heerlijke scooter en zeker met de tsdi motor. hij trekt als un gek, ook standaart, en top is ook dik in orde. Ik heb nog nooit motorische problemen gehad of voor un verrassing gestaan dat ie niet startte enz
Jay
Haha.

Laatst gewijzigd op 28-09-2007 om 17:17.
Oud 28-09-2007, 19:10
PV
PV is offline
Ik had een Yamaha Neo's maar hij's onlangs verkocht. Had er ook al jaren niet meer op gereden.
Oud 21-10-2007, 18:50
Ceespop
Ceespop is offline
ben weer van gedachte veranderd, ik wil nu graag een beta ark.
AC of LC weet ik nog niet.
Dat komt wel.
Oud 23-10-2007, 17:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
ben weer van gedachte veranderd, ik wil nu graag een beta ark.
AC of LC weet ik nog niet.
Dat komt wel.
LC
Oud 24-10-2007, 02:55
Sterf
Sterf is offline
Scooters zuigen aarsch
Oud 25-10-2007, 15:59
wr_faya
wr_faya is offline
M'n slider is verkocht
Heb nu dan wel weer de Nieuwste Model Runner (sp) .

Beta Ark's vind ik er persoonlijk niet uit zien, maar over de smaak valt dan weer niet te twisten
Oud 04-11-2007, 17:25
JCG
JCG is offline
Citaat:
Jonge Mt Power ofzo
Jay

Hee ouwe, wedstrijdje? nou uber jetforce tegen mijn barrel. Kijken wie er dan wijs aan het doen was.Ik zal je eens laten zien wat een 25 jaar oude honda kan doen
Oud 04-11-2007, 20:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hee ouwe, wedstrijdje? nou uber jetforce tegen mijn barrel. Kijken wie er dan wijs aan het doen was.Ik zal je eens laten zien wat een 25 jaar oude honda kan doen
Oud 07-10-2008, 16:51
[V]in[Z]
[V]in[Z] is offline
![AEROX]! en koop bij dealer tweedehands, dan weet je zeker dat hij nog goed in orde is
Oud 07-10-2008, 16:56
Verwijderd
Wat een up.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten