Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2001, 13:17
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
ikzit met de volgende dingen, wie weet mij antwoorden te geven?

hij slurpt enorm veel, zo'n 1:18, dit hoort rond de 1:40 te liggen volgens de vorige eigenaar, what can be wrong, en hoeveel kost 't om 't te (laten) fixen?

hij maakt beswel veel herrie, heb ook 'n barsty in de uitlaat gezien, nieuwe uitlaat, hoeveel kost dat om te laten vervangen?

hij wil niet altijd even soepel starten, kan dat aan de bougie liggen of gebruik ik de Chokle verkeerd?

en last but not least, hij trekt niet! hij accelereert zoenorm traaaaaaaaaaaaaaag..... is dat normaal bij deze ouwe automaatjes, of doe ik wat verkeerd?

THANKS MENSEN
Oud 06-08-2001, 13:57
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Volgens mij ligt alles aan je uitlaat,laats had iemand ook een probleem met zijn snelheid enzo hij ging niet eens vooruit, hij heeft uitlaat schoongemaakt enzo daarna deed ie het weer, je moet gewoon eerst een nieuwe uitlaat hebbe, daarna doet ie het wel weer goed denk ik..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 21:09
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Volgens mij ligt alles aan je uitlaat,laats had iemand ook een probleem met zijn snelheid enzo hij ging niet eens vooruit, hij heeft uitlaat schoongemaakt enzo daarna deed ie het weer, je moet gewoon eerst een nieuwe uitlaat hebbe, daarna doet ie het wel weer goed denk ik..

ook dat ie veel teveel slurpt?

Oud 07-08-2001, 12:56
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

Kan wel, want als je uitlaat moeilijk doet, dat ie langzaam optrekt enzo denk ik hij meer gaat slurpen om vooruit te komen, snapje
ik denk dat het gewoon aan je uitlaat ligt, je moet je uitlaat toch sowiezo veranderen(barst) dat zou ik eerst doen en daarna kijken of ie nog zoveel slurpt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 17:09
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

Kan wel, want als je uitlaat moeilijk doet, dat ie langzaam optrekt enzo denk ik hij meer gaat slurpen om vooruit te komen, snapje
ik denk dat het gewoon aan je uitlaat ligt, je moet je uitlaat toch sowiezo veranderen(barst) dat zou ik eerst doen en daarna kijken of ie nog zoveel slurpt.

da's een logische verklaring, thnx voor your help, morge voor nieuwe (sport!) uitlaat kijken, misschien gaat ie ook daarmee harder als nu (50 Tops)
Oud 07-08-2001, 17:38
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
aah oke, als je een nieuwe uitlaat heb moet je vertelle of ie nou beter is oke??
succes!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2001, 19:26
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
aah oke, als je een nieuwe uitlaat heb moet je vertelle of ie nou beter is oke??
succes!

ik heb al gekeken.... maar uitlaten zijn D U U R !

ik heb al van een ander gehoord dat er ook 'n sportuitlaat voor mijn scooty bestaat, dus die neem ik dan maar hè? misschien gaat ie dan harder... ik verveel me bij 50 tops op lange rechte stukken

Oud 08-08-2001, 17:22
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
ik heb al gekeken.... maar uitlaten zijn D U U R !

ik heb al van een ander gehoord dat er ook 'n sportuitlaat voor mijn scooty bestaat, dus die neem ik dan maar hè? misschien gaat ie dan harder... ik verveel me bij 50 tops op lange rechte stukken

HEhe, maar je moet wel een helm drage he!
maarhe als je het te duur vindt kan je ook 2e hands kope hoor, tja je ziet wel..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 10:55
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
HEhe, maar je moet wel een helm drage he!
maarhe als je het te duur vindt kan je ook 2e hands kope hoor, tja je ziet wel..

2e hands heb ik nie eens aan gedacht...

waaraan kan je zien of een uitlaat goed danwel slecht is?

me... gaat zo viaviatje kopen
Oud 09-08-2001, 13:43
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
waaraan?? hmzz kijken of er geen barsten in zitte..kijken of ie geroest is of niet..tja en in je uitlaat blazen..van het uiteinde erin blazen en kijken of er aan de andere kant lucht makkelijk of moeilijk eruit komt..als ie moeilijk gaat is ie verstopt..je kan het wel schoonmaken.. maarja.. eeh verder??
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 13:55
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
waaraan?? hmzz kijken of er geen barsten in zitte..kijken of ie geroest is of niet..tja en in je uitlaat blazen..van het uiteinde erin blazen en kijken of er aan de andere kant lucht makkelijk of moeilijk eruit komt..als ie moeilijk gaat is ie verstopt..je kan het wel schoonmaken.. maarja.. eeh verder??

ik heb besloten toch maar naar de dealer te gaan met dit boodschappenlijstje:

standaarduitlaat voor PK 50 XL Automatic, 160 Piek
Achteruitkijkspiegel, Links: 50 piek
V-Snaar: *onbeklend, schat zo'n 45 piekkies*
Rolletjes voor Vario-7: 30-40 piek afhankelijk van gewicht.

Zuigerveertjes: 25 piek (LAAT ik inbouwen)
Versnellingsveertjes: 35 piek (LAAT ik inbouwen)

Oud 10-08-2001, 21:58
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
en?
btw: je kan ook balletjes in je uitlaat(ergens) zette waardoor ie sneller optrekt..moet je ff vragen aan je dealer..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2001, 23:52
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
hij slurpt enorm veel, zo'n 1:18, dit hoort rond de 1:40 te liggen volgens de vorige eigenaar, what can be wrong, en hoeveel kost 't om 't te (laten) fixen?
ik denk dat dit te wijten is aan versleten zuigerveren.. Tis ook al een wat ouder typetje

Citaat:
hij maakt beswel veel herrie, heb ook 'n barsty in de uitlaat gezien, nieuwe uitlaat, hoeveel kost dat om te laten vervangen?
Vind de plek van de herrie. Waarschijnlijk is het de uitlaat, maar check voor de zekerheid ook je luchtfilterelement. De uitlaat kan je makkelijk controleren: start de motor en druk met een doek ofzo de uitlaat dicht. Blijft de motor gewoon doorlopen, dan lekt ie, en je kunt nu makkelijk controleren waar:
Lekt ie bij de cilinder: haal een nieuwe uitlaatpakking
Lekt ie ergens anders op de uitlaat: Haal een nieuwe uitlaat

Citaat:
hij wil niet altijd even soepel starten, kan dat aan de bougie liggen of gebruik ik de Chokle verkeerd?
dat kan aan ZO ONGELOFELIJK VEEL dingen liggen!! Misschien gebruik je de choke wel verkeerd, who knows.. Misschien moet je een andere bougie proberen.. Misschein is de carburateur/ontsteking niet optimaal. Maar misschien is het alleen met andere zuigerveren al stukken beter... (kans is niet erg onwaarschijnlijk)

Citaat:
en last but not least, hij trekt niet! hij accelereert zoenorm traaaaaaaaaaaaaaag..... is dat normaal bij deze ouwe automaatjes, of doe ik wat verkeerd?
waarschijnlijk ook weer te wijten aan versleten zuigerveren. Probeer anders eens nieuwe rolletjes in de variateur, (bij voorkeur ietsje lichter) en een nieuwe drukveer in de koppeling (bij voorkeur ietsje sterker)

Citaat:

THANKS MENSEN
joooo.. 't is mn vak weetje.. mail me voor meer info of voor een prijsopgave

groet'n

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 11:58
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
zuigerveertjes.... moet dan niet het hele blokje uit mekaar om ze in te bouwen?

hoeveel kost 't als ik 't laat doen?

lichtere rollen? ik heb juist meerdere gevallen gehoord dat die juist TRAGER trok na lichtere rollen maar 'n hogere topspeed haalde

koppelingsveer, waar zit dat?

verders thnx voor de info, en ik ga strax ff de uitlaat onderzoeken
Oud 11-08-2001, 17:51
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
zuigerveertjes.... moet dan niet het hele blokje uit mekaar om ze in te bouwen?

hoeveel kost 't als ik 't laat doen?

als je geen ervaring hebt zou ik er zelf niet aan beginnen.. Maar het is niet erg ingewikkeld hoor. Maak eerst de cilinder goed schoon van buiten, zodat er geen zand enzo in het blok kan vallen. Draai kruislings de schroeven in je cilinderkop een kwartslag los, draai ze pas daarna helemaal los en pak je cilinderkop eraf. Schuif nu voorzichtig de cilinder er af,
en leg hem op een schone plaats neer. Pak een klein punttangetje en peuter aan één kant het borgveertje bij de pistonpen (de pen waar de zuiger mee vast zit aan de drijfstang/krukas) eruit, en wees voorzichtig; dit schiet zo een mooi eind weg. Tik nu de pistonpen uit de zuiger, en wees voorzichtig met de naaldlager die eromheen zit. LET GOED OP OP WELKE MANIER DE ZUIGER ER OP ZIT, HIJ MOET ER LATER WEER NET ZO OP! Je pakt nu zo de zuiger eraf, en ga daar maar mee langs de dealer, dan kan die er nieuwe zuigerveren omzetten, dan weet je zeker dat dat goed zit! zet thuis de zuiger in de omgekeerde volgorde er weer op, en zet de uitsparingen in de zuigerveren gelijk met de uitsparingen in de zuiger. Zet de zuiger er net zo weer op als dat ie er af kwam. Pak de cilinder, smeer hier van de binnenkant wat 2-Takt olie in, en schuif deze voorzichtig over de tapeinden uit het blok, top aan de zuiger. Schuif de zuiger in de cilinder, en knijp hierbij de zuigerveren met je vingers bij elkaar, zodat de zuiger in de cilinder past. Zet de cilinderkop er weer op, en draai de schroeven weer handvast, daarna kruislings ALLEMAAL EVEN VAST DRAAIEN!! (Rijd de eerste 50 km niet al te hard en let op rare geluidjes! Als ie rammelt ofzo, heb je iets niet goed gedaan)

Citaat:

lichtere rollen? ik heb juist meerdere gevallen gehoord dat die juist TRAGER trok na lichtere rollen maar 'n hogere topspeed haalde

ja, maar dit is in combinatie met een sterkere drukveer. In principe blijft je toerental dan gelijk.

Citaat:

koppelingsveer, waar zit dat?

draai de koppeling eraf (hier heb je een koppelingssleutel of een luchtsleutel voor nodig) en pak de koppeling uit elkaar. Er zit een grote veer in het midden, die de poelies tegen elkaar drukt. Dat is de drukveer. Ga ermee naar je dealer en vraag om één slag sterker. (waarschijnlijk is die dan wit of geel)

Citaat:

verders thnx voor de info, en ik ga strax ff de uitlaat onderzoeken
is best jongen. mail gerust ofzo, of reply hier, dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan!

groet'n

Genesis
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 21:34
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
aha een echte vakman!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2001, 23:13
Xenation
Xenation is offline
uitlaat hoeft niet altijd kaduuk te zijn
hij kan ook helemaal dichtzitten met rotzooi

schoonmaken is cool
je haalt uitlaat eraf,
gooit er benzine in,
fikt uitlaat aan,
wachten,
even later komt er allemaal zooi uit

werkt wel
Oud 11-08-2001, 23:47
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
Xenation schreef:
uitlaat hoeft niet altijd kaduuk te zijn
hij kan ook helemaal dichtzitten met rotzooi

schoonmaken is cool
je haalt uitlaat eraf,
gooit er benzine in,
fikt uitlaat aan,
wachten,
even later komt er allemaal zooi uit

werkt wel
hehe of met een hoge spuit druk die zandkorreltjes spuit(zoiets)! heeft iemand gedaan, is superschoon geworden
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 18:26
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
me uitlaat is (hopeoos?) kaduuk.....

zoals eerder gezegd heb ik de uitlaat dichtgehouden met 'n zakdoek, en de uitlaatgassen kwamen er op 'n andere plek even hard uit

is 't veilig om dit af te binden met
'n ouwe zakdoek tot ik 160 piek voor 'n nieuwe uitlaat heb? zo ja dan da ik 'm binnekort uitfikken (zoals Xen al zei) lijkt me wel cool!
moet je er eigenlijk normale benzine ingooien? gewoon 2-takt benzine? of wasbenzine? kan dat niet ontploffen?

en nog de laatste vraag..... de Cylinder, cabarateur, uitlaat en Variorollen kan ik nog vinden, maar waar zit de koppeling?

tjah, 't is me eerste brommer waar ik echt aan ga sleutelen....

thanks mensen!
Oud 12-08-2001, 23:50
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
me uitlaat is (hopeoos?) kaduuk.....

zoals eerder gezegd heb ik de uitlaat dichtgehouden met 'n zakdoek, en de uitlaatgassen kwamen er op 'n andere plek even hard uit
waar komt de lucht eruit dan? helemaal bij het begin van de uitlaat, bij de cilinder, of halverwege de uitlaat, en zit er dus echt een gat in? In het laaste geval, kan je proberen van de speciale pasta er op de smeren.

Citaat:

is 't veilig om dit af te binden met
'n ouwe zakdoek tot ik 160 piek voor 'n nieuwe uitlaat heb? zo ja dan da ik 'm binnekort uitfikken (zoals Xen al zei) lijkt me wel cool!

Veilig, maar zinloos, die brandt toch meteen door en je kan hem nu eerst beter zo laten totdat je een andere uitlaat hebt.
Gewoon een andere uitlaat ergens versieren, dan ben je van het hele gemekker af.

Citaat:

moet je er eigenlijk normale benzine ingooien? gewoon 2-takt benzine? of wasbenzine? kan dat niet ontploffen?

Je kan er alles insmijten wat je maar wil, als het maar goed fikt En dat ontploft niet, dat fikt gewoon. Het is immers gewoon open, dan kan er niks ontploffen. Voor veilig aansteken: giet wat benzine of wat dan ook in je uitlaat, en giet vanaf de opening wat over de straat over een halve meter ofzo. Steek dat spoortje vervolgens aan, en je uitlaat gaat dan hopelijk ook wel aan.
Maar als je uitlaat toch lek is, dan moet je gewoon een goede uitlaat hebben. Een lekke uitlaat gaat nooit supergoed rijden, ook niet als je hem uitfikt. Verwacht er geen wonderen van...

Citaat:
en nog de laatste vraag..... de Cylinder, cabarateur, uitlaat en Variorollen kan ik nog vinden, maar waar zit de koppeling?

Als het een normale scooter is (daar ga ik trouwens steeds van uit hoor.. ik ken het hele model nie) Moet je het carterdeksel eraf schroeven. (hetzelfde deksel wat eraf moet als je bij de vario wil) Je ziet dan de V-snaar lopen. Links loopt die tussen 2 poelies waarvan de voorste een losse poelie is met een paar koelvinnen erop en de achterste het loopvlak van de vario is. Rechts loopt de V-snaar tussen 2 poelies, waarvan de achterste dmv een veer tegen de V-snaar aangedrukt wordt. Dit is de koppeling. Je kunt deze los krijgen dmv een zgn koppelingssleutel en een steeksleutel ofzo. Je pakt dan de koppeling in zn geheel van de as. (bij sommige scooters wil dit alleen als ook de vario eraf is, omdat anders de V-snaar te krap zit) Aan de koppeling zit een grote moer die de koppelingsdelen bij elkaar houdt. Om deze te verwijderen: druk de gehele koppeling stijf in elkaar en draai de moer er voorzichtig af. PAS OP: door de veerkracht kan de koppeling hard uit elkaar schieten. Houd daarom de koppeling stijf vast en let goed op. Je pakt nu zo de koppeling uit elkaar en in elkaar zetten gaat in omgekeerde volgorde.

Citaat:

tjah, 't is me eerste brommer waar ik echt aan ga sleutelen....
veel succes en plezier drmee
Met citaat reageren
Oud 12-08-2001, 23:57
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
hehe of met een hoge spuit druk die zandkorreltjes spuit(zoiets)! heeft iemand gedaan, is superschoon geworden

Tja.. zandstralen.. Maar vind op de hoek van de straat maar eens iemand die zo'n apparaat heeft... Kans is groot dat je best lang moet zoeken !! Maar dan nog: heb je de uitlaat alleen aan de buitenkant mooi schoon en dus niet aan de binnenkant wat ie dus zo graag wil!

Zet er gewoon een leuk fikkie in en ros een paar keer hard op de uitlaat om de roe(s)t los te kloppen. Als je het uiteinde van de uitlaat dan naar beneden houdt, valt er waarschijnlijk een dikke zooi uit!

Met citaat reageren
Oud 13-08-2001, 17:25
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
keej, ik ga opzoek naar 'n fles wasbenzine

nu je 't gedetailleerd hebt uitgelegtweet ik eindelijk waar me koppeling zit, dus da's geen probleem hoop ik... ik ga dat hele ding maar eens goed doorkijken wat wat is als ik die uitlaat ga verbranden

keej mensen,. ik hoop zo genoeg info te hebben, ik ga dus me uitlaat uitfikken, nieuwe zuigerveren erin zetten, lichtere variorollen, en een sterkere koppelingsveer, kijken wat dat doet, en of die nieuwe uitlaat per-se nodig is (denk 't wel )

bij problemen post ik 't weer

THANKS MENSEN
Oud 13-08-2001, 18:19
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Tja.. zandstralen.. Maar vind op de hoek van de straat maar eens iemand die zo'n apparaat heeft... Kans is groot dat je best lang moet zoeken !! Maar dan nog: heb je de uitlaat alleen aan de buitenkant mooi schoon en dus niet aan de binnenkant wat ie dus zo graag wil!

Zet er gewoon een leuk fikkie in en ros een paar keer hard op de uitlaat om de roe(s)t los te kloppen. Als je het uiteinde van de uitlaat dan naar beneden houdt, valt er waarschijnlijk een dikke zooi uit!

hij werkt bij een slaatfabriek . hij probeerde daarna om hem te fikke alleen ging dat spul niet in de fik. maar nou doet ie het gewoon weer.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2001, 05:53
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
1:40 met een brommer???????????? hoe wil je dat voor elkaar krijgen???? ben je niet in de war met de mengverhouding????
Oud 14-08-2001, 13:22
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
NeuroticA_NL schreef:
1:40 met een brommer???????????? hoe wil je dat voor elkaar krijgen???? ben je niet in de war met de mengverhouding????
Nee. de mengverhouding olie:benzine is 1:50. Je zou inderdaad in het meest gunstige geval de 1:40 kunnen halen. De meeste scooters halen dat nu niet meer, omdat ze opgevoerd zijn, Maar ik heb een scooter gehad die 70 liep en ook 1:38 liep. Met een oude vespa is 1:40 echter wel wat overdreven. De meesten halen dat niet. 1:30 zou voor deze scooter meer in de richting komen inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2001, 23:21
Tha Wheeliemaster
Tha Wheeliemaster is offline
wat boeit et nou als ie op 1:18 rijd mijnes rijd 1:5 je zou blij moeten zijn man
Oud 16-08-2001, 00:17
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Citaat:
Tha Wheeliemaster schreef:
wat boeit et nou als ie op 1:18 rijd mijnes rijd 1:5 je zou blij moeten zijn man
hmzz 14 jaar? je had toch een splinternieuwe fiets?(best mooi )hoeveel heeft ie gekost?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2001, 12:26
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
1 liter op 5 KM?! GVD wat klote voor je..... dan kan ik opp mijn tankie net 25 KM rijden.... dat is me veel te duur!

ik wil 'm minimaal 1:25, als 't kan zuiniger krijgen..... maar hoe? geen flauw idewe

Oud 16-08-2001, 12:30
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
anywayz, ik heb mezelf een nieuwe (GROTERE!) uitlaat gekocht..... 169 piekkies, hopen dat ie past, en vooral dat ie der wat sneller door gaat

en misschien doe ik de zuigerveren ook vcandaag, maar dat ligt aan hoe ver me brommer open moet
Oud 16-08-2001, 20:57
Tha Wheeliemaster
als je de zuigerverenb verwisselt moet de cil er ff af
Oud 16-08-2001, 20:58
Tha Wheeliemaster
zet er een kleinere carb op dan rij je zuiniger
Oud 16-08-2001, 23:58
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
als je de zuigerverenb verwisselt moet de cil er ff af
oh please.. lees eerst ff wat anderen al geantwoord hebben wil je??
Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 00:04
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
zet er een kleinere carb op dan rij je zuiniger
dat jij eens ergens gehoord hebt dattie met een grotere carb MEER benzine gebruikt, wil niet zeggen dat ie er nu DUS een kleinere op moet zetten!! Jezus, wat is dit een domme opmerking...

Ik heb een peugeot speedake gehad die tegen de 70 liep en ongeveer 1:16 liep, en daar zat een standaard carb op, dus daar hoeft het helemaal nix mee te maken te hebben...
Mn FireFox gebruikte 1:38 toen ie 70 liep, ook met zn standaard carb...
Mn huidige Aerox gebruikt 1:12, maar da's dan ook 70CC en een 17,5MM Carb

Lul jij nou maar gewoon over fietsen ofzo, op je 14e mag je van pappie helemaal nog niet met brommertjes spelen!!! En zeker niet na Sesamstraat.. !!!! ( )
Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 09:29
NeuroticA_NL
NeuroticA_NL is offline
kleinere sproeier?????????, kep zelf veel probs gehad met mun Zundapp ks 50 met ks 125 blok eronder.......die ************** onsteking wou maar nie goe.......ach............ben nie zo slim om de contactpuntjes iets dichter bij elkaar te zetten............damn........300 piek kwijt aan nieuwe onderdeeltjes......kom je erachter dat dat het is.............voeljeje best wel fucked up, maareh die vespa....tsjah...kep er nooit 1 gehad...dus zoveel verstand heb ik er niet van
Oud 18-08-2001, 21:59
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
big troubles! de uitlaat schroeven zijn van me Cylinder afgebroken..... dus die MOET er af om ze goed uit te kunnen boren voor nieuwe schroevvies.... maar dat schijnt erg moeilijk te zijn..... let's pray for the best...

dus ik ben gek als ik die zuigerveren niet gelijk ook doe, die cyl. moet er toch af

en zuiniger rijden.... hopelijk helpen die zuigerveren al een hoop
Oud 18-08-2001, 22:38
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
big troubles! de uitlaat schroeven zijn van me Cylinder afgebroken..... dus die MOET er af om ze goed uit te kunnen boren voor nieuwe schroevvies.... maar dat schijnt erg moeilijk te zijn..... let's pray for the best...

dus ik ben gek als ik die zuigerveren niet gelijk ook doe, die cyl. moet er toch af

en zuiniger rijden.... hopelijk helpen die zuigerveren al een hoop

hm.. da's inderdaad goed kloten! je doet het volgende: je boort een heel klein gaatje midden in de resten van de bout. Daar draai je met veel kracht een linksdraaiende tap in, zodat je als het goed is de bout er zo uit kan draaien. Lukt dat niet: Dan zit er niks anders op dan de hele zooi eruit te boren en er nieuw schroefdraad in te tappen... (die is dan wel dikker natuurlijk, dan moet je de gaatjes in je flens ook wat uitboren misschien )

succes ermee in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 18-08-2001, 23:20
Furious
Furious is offline
Bad Boy Me,

Jonguh... wa jij moet doen is een nieuw uitlaatje eronder flikkeren (op repareren)
En dat ie nie trekt is waarschijnlijk omdat je trekveertjes verleten zijn... nieuwe kopen dus. Nieuwe koppeling is ook wel handig.

Uitlaat: Leovinci METAL
sport koppeling + nieuwe rolletjes (misschien versleten)
nieuwe trekveren

Furious©
Oud 19-08-2001, 13:19
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Furious schreef:
Bad Boy Me,

Jonguh... wa jij moet doen is een nieuw uitlaatje eronder flikkeren (op repareren)
En dat ie nie trekt is waarschijnlijk omdat je trekveertjes verleten zijn... nieuwe kopen dus. Nieuwe koppeling is ook wel handig.

nieuwe trekveren

Furious©
man jij praat alsof ik een nieuwe scoot heb... IK HEB GEEN TREKVEERTJES, en een LeoVinci METAL zal ook wel niet voor 'n vespa zijn....

Oud 19-08-2001, 13:25
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Genesis schreef:
hm.. da's inderdaad goed kloten! je doet het volgende: je boort een heel klein gaatje midden in de resten van de bout. Daar draai je met veel kracht een linksdraaiende tap in, zodat je als het goed is de bout er zo uit kan draaien. Lukt dat niet: Dan zit er niks anders op dan de hele zooi eruit te boren en er nieuw schroefdraad in te tappen... (die is dan wel dikker natuurlijk, dan moet je de gaatjes in je flens ook wat uitboren misschien )

succes ermee in ieder geval

wat moet ik me voorstellen bij een TAP?

waar ik aan dacht is gewoon met 'n dunne boor een groot deel van de bout wegboren, en dan de rest uitbranden (roestresten) dat lijkt mij handiger, ook geen nieuwe schroefdraad nodig

Oud 19-08-2001, 21:25
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Furious schreef:
Bad Boy Me,

nieuwe trekveren

Furious©
ZUCHT.. nog zo iemand die denkt er verstand van te hebben.. Je trekveertjes zitten in je koppeling, en omdat je koppeling alleen van belang kan zijn voor het WEGRIJDEN van 0-15 km/u, heeft het hele OPTREKKEN dus geen flikker met je hele koppeling te maken! Die doet dan helemaal niks meer..
Waarom zou ie een nieuwe koppeling moeten kopen?? Je bent net de scooterbeunhaas op de hoek die je alles probeert aan te smeren wat je NIET nodig hebt!

LeoVinci METAL is niet echt voor een Vespa PK50 dacht ik hoor... Weet je hoe dat ding eruit ziet?????? NOU DAN

ennehh... FIETS lekker verder (14 -> WHOEHAHAHAHAHA)

groet'n Genesis
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 21:35
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:
wat moet ik me voorstellen bij een TAP?

waar ik aan dacht is gewoon met 'n dunne boor een groot deel van de bout wegboren, en dan de rest uitbranden (roestresten) dat lijkt mij handiger, ook geen nieuwe schroefdraad nodig
Een tap is een stuk schroefdraad zonder kop eraan. Gewoon een lang stuk ijzer dus waar je vanaf beide kanten een moer op kan draaien. Nu heb je RECHTSDRAAIEND schroefdraad en LINKSDRAAIEND schroefdraad. Een schroef is rechtdraaiend. Als je nu een gaatje midden in de bout boort en je draait hier linksom een tap in, draait de tap zich vast terwijl je de bout los draait.
Tip: sla halverwege het schroefdraad een paar keer met een hamer, en draai een moertje tot aan dat platgeslagen stuk. Om meer kracht te kunnen zetten op het tapeind, zet je nu een steeksleutel op de moer. Die wil immers niet over het platgeslagen stukje schroefdraad heen draaien! Dat linksdraaiende schroefdraad wat je moet hebben kan je overigens niet zomaar overal kopen, moet je waarschijnlijk wel ff naar zoeken.

De manier die jij in gedachten had lijkt de meest logische oplossing, maar geloof me: het werkt niet.
jij wilt het schroefdraad heel houden: lukt je niet.
jij wilt de resten van de bout eruit peuteren: lukt je niet.
Als de hierboven beschreven methode niet werkt, breng dan maar gewoon je cil weg, want dan wordt ie helemaal uitgeboord, en komt er nieuw schroefdraad in. Dat lukt je namelijk zelf nooit, daar heb jij het materiaal niet voor.

succes!

Genesis
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 22:06
MaNdArKdExTeR
MaNdArKdExTeR is offline
Genesis je kan beter een boek schrijven!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 23:07
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
MaNdArKdExTeR schreef:
Genesis je kan beter een boek schrijven!

Ach nee man.. Ben ook maar een arme student met ervaring in het bijbeunen op brommers en scooters... En nu is er net iemand die van mijn ervaring gebruik wil maken.. nou ja: DAT KAN TOCH?

tenminste, dat dacht ik...

Met citaat reageren
Oud 19-08-2001, 23:32
Willy
Willy is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Ach nee man.. Ben ook maar een arme student met ervaring in het bijbeunen op brommers en scooters... En nu is er net iemand die van mijn ervaring gebruik wil maken.. nou ja: DAT KAN TOCH?

tenminste, dat dacht ik...

Mooi gesproken!!!

Oud 19-08-2001, 23:55
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
Genesis schreef:
Een tap is een stuk schroefdraad zonder kop eraan. Gewoon een lang stuk ijzer dus waar je vanaf beide kanten een moer op kan draaien. Nu heb je RECHTSDRAAIEND schroefdraad en LINKSDRAAIEND schroefdraad. Een schroef is rechtdraaiend. Als je nu een gaatje midden in de bout boort en je draait hier linksom een tap in, draait de tap zich vast terwijl je de bout los draait.
Tip: sla halverwege het schroefdraad een paar keer met een hamer, en draai een moertje tot aan dat platgeslagen stuk. Om meer kracht te kunnen zetten op het tapeind, zet je nu een steeksleutel op de moer. Die wil immers niet over het platgeslagen stukje schroefdraad heen draaien! Dat linksdraaiende schroefdraad wat je moet hebben kan je overigens niet zomaar overal kopen, moet je waarschijnlijk wel ff naar zoeken.

De manier die jij in gedachten had lijkt de meest logische oplossing, maar geloof me: het werkt niet.
jij wilt het schroefdraad heel houden: lukt je niet.
jij wilt de resten van de bout eruit peuteren: lukt je niet.
Als de hierboven beschreven methode niet werkt, breng dan maar gewoon je cil weg, want dan wordt ie helemaal uitgeboord, en komt er nieuw schroefdraad in. Dat lukt je namelijk zelf nooit, daar heb jij het materiaal niet voor.

succes!

Genesis

thnx voor de info man, maar ik denk dat als ik 'n tap moet kopen dat ik duurder uitben als dat ik me cylinder wegbreng.... right?

als ik 'm wegbreng, waarheen kan ik 'm brengen, en hoeveel kost 't ongeveer?

nog 'n voordeel.... terwijl ik me cylinger wegbreng kan ik gelijk zuigerveertjes scoren, en is me scoot weer optimaal (hoop ik
Oud 19-08-2001, 23:58
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
overigens, ik heb met 'n digicam wat plaatjes gemaakt, dus als iemand op icq komt die ze wil zien, 36037531, zijn plaatjes van binnen en van buiten
Oud 20-08-2001, 00:32
Tha Wheeliemaster
als ik jou was zou ik em verkopen en koop gewoon een puch ofzo man maar sorry hoor zon vespa is echt niks heb ik vanmiddag wel gezien verkoop em gewoon en koop een mooi mt-tje of puchje ofzo veel beter en nieeens zo duur en t ziet er nog mooi uit ook
Oud 20-08-2001, 13:21
Genesis
Genesis is offline
Citaat:
Bad Boy Me schreef:

thnx voor de info man, maar ik denk dat als ik 'n tap moet kopen dat ik duurder uitben als dat ik me cylinder wegbreng.... right?

Een tapeind is nie zo duur hoor.. Ik weet niet wat je je erbij voorstelt, maar da's gewoon een hele lange bout, maar dan zonder kop: alleen een lang stuk schroefdraad dus.. Dat moet met maximaal 10 piek toch wel ophouden..

Citaat:

als ik 'm wegbreng, waarheen kan ik 'm brengen, en hoeveel kost 't ongeveer?

Je kan hem gewoon naar een scooterdealer brengen. Het is een vrij standaard klotenwerkje, dit gebeurt namelijk vaker! Als ik je dealer was, zou ik van tevoren geen prijs willen noemen, omdat het heel erg mee, maar ook heel erg TEGEN kan vallen. Maar je moet denken aan tussen de F25,- en de F75,- aan werkloon, eventuele materialen komen erbij.

Citaat:

nog 'n voordeel.... terwijl ik me cylinger wegbreng kan ik gelijk zuigerveertjes scoren, en is me scoot weer optimaal (hoop ik
Daar heb je gelijk in. Breng samen met je cil je zuiger ook weg, en laat hem daar andere zuigerveertjes om zetten.

Ik heb hie nog een rondgevraagd, maar voor mensen zonder ervaring schijnt het erg moeilijk te zijn om dit te doen, en de kans dat je je hele cilinder vernaggelt is gewoon te groot. Ik denk dat je hem daarom maar het beste gewoon weg kan brengen, dan weet je zeker dat het goed gebeurt...

succes ermee!

groet'n

Genesis

PS: Bad boy me: zou je mij de foto's van je scoot ff kunnen MAILEN? Bestandsoverdrachten via ICQ werkt bij mij niet. Zou het wel tof vinden, want dan weet ik dus beter hoe dat typetje er uit ziet.. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2001, 14:32
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
Citaat:
als ik jou was zou ik em verkopen en koop gewoon een puch ofzo man maar sorry hoor zon vespa is echt niks heb ik vanmiddag wel gezien verkoop em gewoon en koop een mooi mt-tje of puchje ofzo veel beter en nieeens zo duur en t ziet er nog mooi uit ook
IK HEB EEN VESPA EN IK HOU M'N VESPA!

die vespais gewoon MIJN scoot, en ik vind 't ook leuk om er veel zelf aan te doen.

Oud 20-08-2001, 14:33
Bad Boy Me
Bad Boy Me is offline
't is vrij veel (zo'n 4 MBtjes denk ik) en de pl;aatjes zijn niet van superieure kwaliteit maar ze zijn onderweg
Reageren

Regels voor berichten