Ik moet dit even kwijt. Het kan een lang verhaal worden, maar ik probeer het kort te houden.
Ongeveer 2 jaar geleden heb ik mijn vriendin N. leren kennen. Sinds dien waren we onafscheidelijk, we hadden lol, lol en nog eens lol en ik dacht dat ik met haar over alles kon praten en mijn hart bij haar uitstorten, wat ik in die tijd hard nodig had.
Ik was echt verliefd op een docent van mij, waar ik echt helemaal kapot van was. Ik sloot me op in mijn kamer van verdriet en liefdesverdriet. Alleen met haar kon ik er over praten en ik belde haar dan ook vaak op in tranen om mijn hart bij haar uit te storten. Maar ook zij belde me vaak op als ze verdrietig was of boos, vanwege vaak een ruzie met haar moeder. We waren een steun voor elkaar. Alles leek prefect tot een jaar geleden.
Ze haalde me even apart op school en vertelde me hoe ze over de situatie dacht. Ze zei dat ik de schuldige was dat ze steeds ruzie had met haar moeder en dat ze thuis nooit echt happy meer was. Ik zou haar hebben meegesleurd in mijn verdriet en pijn vanwege mijn liefdesverdriet. Ik wist niet wat ik hoorde! Ook zei ze dat ze het me pas zou kunnen vergeven als ik kon zeggen dat ik niet meer verliefd was op die docent. Ik heb het toen niet kunnen zeggen en ik kan het nog steeds niet tegen haar zeggen.
Ongeveer 9 maanden geleden ben ik een jongen tegengekomen die mij wel leuk leek en daar heb ik uiteindelijk maar een weekje mee gehad. Maar toen ik hem voorstelde aan N., en toen mijn vriend naar de wc ging, vertelde N. me dat ze hem een sukkel vond, totaal niet gescikt voor mij en dat het zeker niet lang stand zou houden. Helaas heeft ze gelijk gekregen, maar ik stond er versteld van dat ze dat zei! Ze wist als geen ander hoe graag ik een vriend wou, mijn liefde kunnen delen met iemand en ik had nu een mogelijkheid! Helaas heeft hij het uitgemaakt en daar was ik dan ook kapot van, wat N. niet snapte. Maar goed.
Ondertussen is onze vriendschap al minder geworden, maar ik ben voor haar nog steeds haar beste vriendin en om haar niet te laten vallen zeg ik ook dat zei dat voor mij is.
3 maanden geleden ben ik verliefd geworden op een college van mij, 10 jaar ouder en ik weet ook niet of hij mij leuk vind. Toen ik het haar vertelde dat ik een collega leuk vond, maar dat hij wel 10 jaar ouder was, zei ze gelijk al dat ik er niet aan moest beginnen. Hij is gewoon te oud en wat moet je met zo'n oude vent! Ze had hem nog niet eens gezien!!!! Elke keer als ik over hem wou beginnnen, dat hij naar mij lachte ofzo, begon ze over een ander ondewerp! Ze laat me nooit uitspreken!
Ik heb echt het gevoel dat ze me geen vriend gunt! Ze praat aktijd over jongens die ze leuk vind en misshcien wel een kans wil geven als ze naar haar toe komen, altijd moet ik haar verhalenm aanhoren. Maar ze luisterd nooit naar mij! terwijl ze\ij als geen ander weet hoeveel verdreit ik heb gehad vanwege de docent! Ik vind het ook nu wer moeilijk om met de situatie om te gaan, hoe ik me moet gedragen tegenover mijn collega!
Ik heb helemaal geen gevoel meer van een goede vriendschap. Ik durf dit alles niet tegen haar te zeggen, omdat ze altijd al dominant is geweest en ik geen ruzie met haar wil of haar pijn wil doen.
Ik ben er nu wel achter gekomen dat ik nooit mezelf heb kunnne zijn bij haar, want ik ben nu heel goed bevriend met Y., een vriendin waar ik echt mezelf kan zijn!
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik weet het niet! Ik durf het haar niet te zeggen, maar elke keer als ze me vraagt om wat samen te gaan doen, doe ik het met tegenzin!
Ik moet het even kwijt, zou fijn zijn als er een paar zijn die regeren....tips, advies, zeg het maar.