Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 15:30
Verwijderd
he ik denk dat ik hier goed zit anders met t even verplaatst worden.
maar ik zit met het volgende:

mijn buurvrouw begint steeds vaker te klagen over mijn gitaar zegmaar.
maar ten eerste als ze klaagt zet ik hem wat zachter, maar vaak klaagt ze dan weer.
en hij staat dan helemaal niet meer zo hard.
en vervolgens beginnen mijn ouders boos op mij te worden.
maar wat als ik nou drumde in plaats van een gitaar die je zachter kan zetten?
mijn vraag is dus s'middags mag ik toch gewoon spelen? wanneer zou ik dat anders moeten doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 16:07
Eline87
Eline87 is offline
Tuurlijk gewoon doen Maar savonds zou ik het niet doen want dat vinden de meeste niet zo prettig.
Laats ook was er een examenfeest komen ze klagen rond half 2 toe nou een examenfeest in de buurt en het is al teveel sommige mensen zeuren ook over alles.
Oud 23-07-2005, 16:58
Hakuna
Hakuna is offline
Ik wil niet veel zeggen, maar een electrische gitaar gaat best wel hard, al gebruik je maar enkele watts aan vermogen!

Er wordt wel eens gezegt... Bassgitaristen hebben het pas zwaar
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 23-07-2005 @ 16:30 :
mijn vraag is dus s'middags mag ik toch gewoon spelen? wanneer zou ik dat anders moeten doen?
Nee hoor, er zijn wel degelijk normen voor de geluidsdruk waar je je op bepaalde tijden aan moet houden. Die verschillen gemeente tot gemeente. Kun je het beste even opvragen aldaar.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:56
Pierreke
Pierreke is offline
Kun je niet gewoon even op de thee gaan bij je buurvrouw of zoiets, ff een praatje maken en voorstellen dat je bijvoorbeeld binnen afgesproken tijden oefent en dat zij dan niet klaagt binnen die uren?! Lijkt me beter dan dat je steeds weer gezeur krijgt! Of gebruik je koptelefoon...
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 18:59
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-07-2005 @ 19:52 :
Nee hoor, er zijn wel degelijk normen voor de geluidsdruk waar je je op bepaalde tijden aan moet houden. Die verschillen gemeente tot gemeente. Kun je het beste even opvragen aldaar.
Hallo meneer de advocaat er wordt hier maar op een kleine electrische gitaar gespeeld, en geen Pinkpop festival gehouden in de straat!

Als de topicstarter overdags een uurtje speeld tussen 12 en 20 uur, zal dat geen probleem zijn...Lijk mij dan.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 23-07-2005 @ 19:59 :
Hallo meneer de advocaat er wordt hier maar op een kleine electrische gitaar gespeeld, en geen Pinkpop festival gehouden in de straat!

Als de topicstarter overdags een uurtje speeld tussen 12 en 20 uur, zal dat geen probleem zijn...Lijk mij dan.
Gast, ik zeg toch niet wat die normen zijn of dat hij te luid speelt? Ik zeg alleen dat als hij echt wil weten wat de plaatselijke normen zijn, hij eventjes naar het gemeentehuis moet bellen om dat op te vragen, dan heb je meteen uitsluitsel.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:43
Roos
Roos is offline
Misschien is het wel enorm gehorig.
Ik heb ook een buurjongen, en zijn muziek staat niet heel hard, dat geloof ik, maar ik hoor het letterlijk omdat de isolatie niet zo goed is.

Trouwens als ik bij mijn ouders piano speel, dan horen de buren van onze buren het, als ze op het toilet zijn
Oud 23-07-2005, 19:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-07-2005 @ 20:43 :
Misschien is het wel enorm gehorig.
Ik heb ook een buurjongen, en zijn muziek staat niet heel hard, dat geloof ik, maar ik hoor het letterlijk omdat de isolatie niet zo goed is.

Trouwens als ik bij mijn ouders piano speel, dan horen de buren van onze buren het, als ze op het toilet zijn
Bij mij in de flat is het ook erg gehorig, en als mijn buurvrouw onder mij op haar accordeon gaat spelen, hoor ik het ook! Maar ga daar niet om liggen zeiken, of klagen, want het is maar een of twee keer per week (gemiddeld 1 uur), en ook nog eens vóór 8 uur s'avonds.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:55
Verwijderd
het is sowieso maar een klein versterkertje ,
maar ik zit denk ik echt niet over die norm heen, want t gekke is alleen die buren klagen en de andere buren klagen echt serieus NOOIT.
en mijn kamer grenst nog wel aan de directe tussen muur tussen ons huis en het huis van me, niet klagende, buren, en aan de andere kant zit ter 'isolatie' ook nog zegmaar een badkamer tussen mijn kamer en het huis van de buren.
maar goed ik speel sowieso alleen overdag, want s'avonds worden me ouders sowieso gek . maar thanks for the info all.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:58
Roos
Roos is offline
Sommige buren zijn ook gewoon zeikerds.

Ik had een keer bij mn ouders een cd hard aanstaan (om 3 uur smiddags), komt de buurvrouw na 2 nummers al aan de deur. Terwijl haar zoon vaak genoeg harde cd's draait en dat vinden wij helemaal niet zo erg.

Dus laat dat mens lekker klagen en houd er een beetje rekening mee zoals je nu doet (niet 's avonds, niet keihard)
Oud 23-07-2005, 20:10
Nona
Nona is offline
Tja, als t wettelijk gezien binnen de normen is staat ze nergens. Maar het is toch vaak verstandig om even te gaan praten en afspraken te maken. Jij mag gitaar spelen, laat dat duidelijk zijn, maar als je dan samen afspreekt op welk moment van de dag jij dat doet, bijvoorbeeld iedere dag een uur van vier tot vijf ofzo, kan ze niet meer piepen ook.
Oud 23-07-2005, 20:28
MB
MB is offline
Een keertje serieus met haar gaan praten lostr het wel op, als ze redelijk is. En als het dan nog niet goed is, gewoon zo door gaan als nu en als ze dan nog steeds constant zit te zeiken dan kan een keertje flink onbeschoft zijn best goed helpen
Oud 23-07-2005, 20:38
Verwijderd
Ik zou gewoon afspraken maken over wanneer je wel en niet mag spelen . Bij ons thuis is bijvoorbeeld de afspraak dat wij geen muziek meer maken na 22:00 en na 20:00 alleen nog maar akkoestisch..

Het klinkt niet enorm door ofzo, maar alsnog. Ik speel thuis ook altijd met een demper op de piano omdat ik dan lang piano spele en niemand er last van heeft. Mijn broertje speelt elektrische gitaar, en ookal staat het niet hard het klinkt wel door..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 00:58
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 23-07-2005 @ 21:38 :
Mijn broertje speelt elektrische gitaar, en ookal staat het niet hard het klinkt wel door..
Ter vergelijking, 10 watt electrische gitaar gaat net zo hard als 100 watt bassgitaar!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 09:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
gewoon even bij die mevrouw langs, bosje bloemen mee, en afspraken maken. je zult t toch met elkaar eens moeten zien te worden.
Oud 24-07-2005, 11:52
iamcj
iamcj is offline
Het kan al iets helpen om je box niet op de grond te zetten, de scheidingswand en buitenwand niet aan te stralen en de ventilatieroosters dicht te doen.

Misschien zijn er wel momenten waarop zij niet thuis is en je dus je gang kunt gaan.
Oud 24-07-2005, 13:12
Verwijderd
Natuurlijk mag jij gitaar spelen, maar 't lijkt me verstandig even bij die buurvrouw langs te gaan en er afspraken over te maken waar jullie het allebei mee eens zijn; als ze echt onredelijk is, ja, goed, dat is het haar eigenlijk schuld natuurlijk.

Bij ons kwam de overbuurvrouw eens klagen over mijn wekker die 's ochtends afging; mijn kamer zat aan de achterkant van ons huis, met nog twee kamers ervoor, de straat zat er ook nog tussen. Ik heb nooit begrepen dat ze mijn wekker kon horen Dat was volkomen onredelijk en daar heb ik me dan ook lekker niets van aangetrokken (Helemaal omdat haar zoon vrij regelmatig keihard muziek draaide in zijn kamer met alle ramen open.)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 13:59
SuperSanne
SuperSanne is offline
Hoe vaak speel je? als je het elke dag doet en het huis is idd gehorig, dan kan ik het me wel voorstellen, maar als je het maar één keer per week doet ofzo, dan stelt ze zich wel een beetje aan. Kun je niet in een kamer gaan zitten die zover mogelijk van haar huis ligt?
Oud 24-07-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 24-07-2005 @ 01:58 :
Ter vergelijking, 10 watt electrische gitaar gaat net zo hard als 100 watt bassgitaar!
Ohja

Dat is vast de rede dat mijn vader net zo hard om 12 uur 's nachts basgitaar gaat spelen en mijn broertje dat niet mag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten