Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2005, 12:51
Shitonya
Shitonya is offline
Ik ken iemand die dit sinds enige tijd heeft. Onder seks relatie versta ik: een "relatie op grond van alleen seks, geen liefde", dat laatste onderscheid zich van een normale relatie.

Maar eigenlijk vind ik het onzin. Je bent dan gewoon vrijgezel en je kunt rondneuken met wie je wilt zonder enige verplichtingen. Maar dit terzijde.

Ik zou nooit hieraan beginnen, want ik zie het gewoon als herhalende one night stands met 1 of verschillende personen. En zonder liefde/passie is de seks naar mijn mening ook veel minder dan seks waarbij je van iemand houdt.

Wat is jouw mening hierover? Zou je zelf ooit aan een seks "relatie" kunnen beginnen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:00
Verwijderd
het lijkt mij ook niets meer of minder dan een serie one night stands met dezelfde persoon. Tja... het is makkelijker dan om voor elke ONS een nieuw persoon te versieren, en het geeft ook minder kans op soa's, en je weet dat je seks hebt met iemand die je een beetje kent.

Ik denk niet dat ik er zelf aan zou beginnen, want one night stands zijn niet echt wat voor mij. Ik kan wel goed begrijpen waarom andere mensen die langdurig vrijgezel zijn een 'seksrelatie' beginnen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:13
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik heb nog nooit n ONS gehad, maar ben er niet op tegen en ook wel nieuwsgierig naar

ik denk dat het vooral een mooie oplossing is als je geen relatie wilt, niet verliefd wilt/kunt worden en wel n libido hebt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:14
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik denk dat ik het wel zou kunnen. Het frustrerende met een one night stand, is dat de persoon (nog) niet weet wat je allemaal fijn vind en 'aan welke knoppen hij moet draaien' om je dáár te brengen. Mocht je een seksrelatie hebben, gaat dit na een tijd steeds beter.
Aan de andere kant, het kan na een tijdje natuurlijk ook verschrikkelijk saai worden, one night stands zijn leuk om de spanning, en als je deze dus regelmatig over doet met dezelfde persoon, is de spanning er totaal vanaf na verloop van tijd.
Op dit moment ligt het niet mijn planning, maar je weet nooit waar je inrolt natuurlijk.
Ik ga nu liever voor een 'normale' relatie, waar ook sprake is van liefde, maar dat is nu.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:14
leucomelas
leucomelas is offline
heb er een gehad, allemaal leuk en aardig, totdat ik verliefd werd.
Oud 06-07-2005, 13:26
noa-zut
noa-zut is offline
Zo is mijn relatie begonnen eigenlijk . We hebben 9 maanden een seksrelatie gehad en we waren allebei heel erg verliefd op elkaar maar durfden dat niet te zeggen omdat we bang waren dat we elkaar daardoor niet meer zouden zien als 1 van ons juist niet verliefd was. Maar toen kwamen we na de seks in een gesprek waarin we allebei toegaven in die 9 maanden nooit met een ander te zijn gegaan en toen kwam van hem het hoge woord eruit, dat hij onzettend verliefd was en het hem zou kwetsen als ik met anderen mannen naar bed zou gaan. Ik lag helemaal te trillen van de vlinders en was zo opgelucht. Toen heb ik hem gezegd dat ik echt van hem hield en zei hij dat hij ook van mij hield . Dusja, hier heeft die seksrelatie eigenlijk goed uitgepakt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:43
zeep007
zeep007 is offline
Het kan allemaal. Heb het in mijn omgeveingook gezien, waarvan 1x het goed ging en bij de ander fout, omdat er dan 1 gevoelens krijgt.
Ik denk dat dat ook het grootste risico is.
Maar als ik langdurig vrijgezel zou zijn, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:53
Estar
Estar is offline
Ik heb ook een seks relatie gehad, voordat ik daar behoefte aan had dacht ik van mezelf ook dat ik het nooit zou gaan doen, en nu heb ik een vaste vriend en dat heeft wel mijn voorkeur op dit moment.

Alleen toen ik vrijgezel was een langere tijd omdat ik na een lange relatie me niet meer wilde binden aan iemand, ik wilde wel dat fijne van seks en vriendschap, maar niks exclusiefs, bij de ene was het maar een paar keer, inderdaad een uit de hand gelopen one-night-stand.Maar bij de andere was het zo dat hij verliefd op mij werd, en hoe erger dat werdt hoe lekkerder de seks, ook ik ben meer voor hem gaan voelen en sinds een tijd is hij mijn vriend, beetje een rare manier om iets te krijgen dat geef ik eerlijk toe(maar ik wist wel wat voor vlees ik in de kuip had )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 13:54
Mephi
Mephi is offline
God, verzin eens een origineel thema. Hoe vaak heb ik dět al niet voorbij zien komen? Juist, heel vaak.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:06
halveschizo
halveschizo is offline
je leeft maar een keer. dus zoveel mogenlijk sex lijkt me wel zo gepast
Oud 06-07-2005, 14:23
Estar
Estar is offline
Citaat:
Mephi schreef op 06-07-2005 @ 14:54 :
God, verzin eens een origineel thema. Hoe vaak heb ik dět al niet voorbij zien komen? Juist, heel vaak.
Maakt toch niet uit? meningen en ervaringen veranderen, als je het niet wilt lezen kijk je hier maar gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:34
gurl19
gurl19 is offline
Ik heb zoiets ook wel gehad. Met twee personen eigenlijk (niet tegelijk ) Bij beide had ik eerst een relatie. Maar deze werkten niet, maar daarna spraken we nog wel af en hadden we dus ook sex.

Er is niet echt liefde in het spel. Maar je kent elkaar wel goed, weet wat de ander lekker vind etc etc
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 14:59
Mariekje*
Mariekje* is offline
Een seksrelatie zou ik best kunnen hebben, mits de regels duidelijk zijn en wij beide hiermee instemmen. Al ligt mijn voorkeur hier momenteel absoluut NIET. Geef mij maar een vaste vriend met de bijbehorende verliefde gevoelens, ja.
Oud 06-07-2005, 15:28
WolterB
WolterB is offline
Nee, vind toch dat er zeker een aantrekkingskracht moet zijn die verder reikt dan alleen lichamelijk
Oud 06-07-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 06-07-2005 @ 16:28 :
Nee, vind toch dat er zeker een aantrekkingskracht moet zijn die verder reikt dan alleen lichamelijk
Lijkt me toch wel dat die er bij een seksrelatie wel is. Je moet elkaar op zijn minst toch aardig vinden. Alleen je hoeft niet hartstikke smoorverliefd op elkaar te zijn, iets dat veel mensen wel als vereiste zien voor een 'gewone' relatie.

Overigens heb ik er geen enkel probleem mee, ik vind het zelfs wel prima. Ik ben namelijk iemand die erg snel verveeld raakt als mensen te dicht bij komen. Dan ken ik het wel weer en zijn ze niet meer boeiend. Maar ik heb wel behoefte aan lichamelijk contact, dus eigenlijk is dat de ideale oplossing.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 15:36
Erbenda
Erbenda is offline
Tja waarom niet? Natuurlijk is een 'gewone' relatie veel leuker, beter, fijner enz, maar als je toch al een tijdje vrijgezel bent...
Ik vind t iig beter dan een ONS, mja dat is mijn mening. Er is dan wel geen liefde in het spel, maar je weet wel wat de ander lekker en fijn vindt. Ook ken je elkaar waarschijnlijk verder ook wel wat beter...
Ik heb/had ook wel sexrelatie(s), en het bevalt me op dit moment wel redelijk, al mis ik wel bepaalde dingen. Het weegt gewoon niet op tegen een gewone relatie.
Oud 06-07-2005, 15:54
Subject
Subject is offline
Heb er op dit moment een met m'n ex, die een vriendin heeft, maar dat terzijde. Ach, mij hoor je niet klagen.
Oud 06-07-2005, 16:23
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Geen problemen mee hoor De seks is soms juist beter..

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 16:38
rebeccaw
rebeccaw is offline
Citaat:
Suusjuhh schreef op 06-07-2005 @ 17:23 :
Geen problemen mee hoor De seks is soms juist beter..
helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:39
Gammaray
Gammaray is offline
Ik deel je mening.
Oud 06-07-2005, 17:55
little nemo
little nemo is offline
heb t wel ns gehad en het is gewoon leuk dat je aan de een vast persoon hebt waarmee je sex kan hebben maar je verder geen beperkingen enzo hebt. ook nog nooit problemen mee gehad, dus niet dat de een op de ander verliefd werd ofzo
Oud 06-07-2005, 18:09
Type
Type is offline
Seksrelaties kunnen maar met enkele (soorten) personen, maar het lijkt me echt wel lekker om gewoon zomaar een neukpartner te hebben die je in pre-suicidale toestanden op kan bellen om je een keer wild en barbaars op uit te leven zodat je de wereld weer een dag of twee kan weerstaan...
Oud 06-07-2005, 18:11
Kreator
Kreator is offline
Geweldig
Oud 06-07-2005, 20:18
Tranzzam
Tranzzam is offline
Tja, waarom niet he.
Momenteel ben ik niet aan de vrouw, en ik heb geen principiële bezwaren tegen zoiets.
Zou de kans zich voordoen, tja, prima.

Al denk ik wel dat ik na een week al smoorverliefd zou worden, sentimentele lul die ik ben.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:20
Eresh'kigĺl
Eresh'kigĺl is offline
Neen.

Nimmer.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:38
Konijn
Konijn is offline
Nee, seks zonder liefde is niks voor mij.
Hoewel ik dat nu zeg terwijl ik op dit moment het beste seksleven van mn leven heb.. als dat zou wegvallen zou ik het daar best moeilijk mee hebben denk ik (gelukkig zie ik dat niet gebeuren ).
Maar toch denk ik dat ik dan nog niet zou kunnen beginnen aan een seks relatie (en ook niet aan een ONS).
Oud 06-07-2005, 23:06
JJ13
JJ13 is offline
nee
Oud 06-07-2005, 23:24
George
George is offline
Neuh, seks met liefde is veel leuker.
Oud 06-07-2005, 23:38
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
HvJ schreef op 06-07-2005 @ 15:59 :
Een seksrelatie zou ik best kunnen hebben, mits de regels duidelijk zijn en wij beide hiermee instemmen. Al ligt mijn voorkeur hier momenteel absoluut NIET. Geef mij maar een vaste vriend met de bijbehorende verliefde gevoelens, ja.
Het leuke aan een seksrelatie is net dat er geen regels zijn. Het moeilijke aan een relatie is soms dan weer dat er heel veel regels zijn.

Ik wil beiden ook niet met elkaar vergelijken. Als je geen vaste relatie hebt, is het wel eens plezant.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 23:53
Verwijderd
Het voordeel en fijne ervan is dat het een gulden middenweg is tussen een vaste relatie en rondsletten. Nadeel is dat er ondanks afspraken gevoel bij kan komen kijken. Seks 'zonder liefde' *kuch* is meestal een stuk minder interessant voor mij en zal er niet snel van komen.

Een 'seksrelatie' (al klopt je definitie dan niet meer) zou dus meer in de gevallen voorkomen waarbij ik verliefd ben, contact heb en dus voor alsnog de seks kies zonder de verdere relatie.... alles beter dan niets. Maar dat is slopend.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:20
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Subject schreef op 06-07-2005 @ 16:54 :
Heb er op dit moment een met m'n ex, die een vriendin heeft, maar dat terzijde. Ach, mij hoor je niet klagen.
Voel je je dan niet een beetje "gebruikt" of een slet? Ik bedoel, je weet dat hij een vriendin heeft

Nare man: lijdt je dan niet aan een soort van bindingsangst? Of verkeer je nog in de ontkenningsfase?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:24
Whateverrr
Whateverrr is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 07-07-2005 @ 12:20 :
Voel je je dan niet een beetje "gebruikt" of een slet? Ik bedoel, je weet dat hij een vriendin heeft
idd! het is niet voor niets je éx + dat hij een vriendin heeft..
Oud 07-07-2005, 20:28
Subject
Subject is offline
Ik voel me helemaal niet gebruikt, ik "gebruik" hem net zo goed. En ik word er ook zó niet goed van dat een meisje meteen een slet is als ze een seksrelatie heeft of zomaar met iemand naar bed gaat.

Ik houd niet van al het gezeur dat met relaties komt, vooral het gebonden zijn; ik wil vrijheid hebben. Mijn ex nam op een gegeven moment het initiatief en ik weet verder niet waarom of dat er iets tussen hem en zijn vriendin speelt , maar ik had zoiets van "waarom ook niet?" Ik bedoel kom op, iedereen is het met me eens dat seks lekker is, dus ik zie niet in waarom niet. Met mijn ex heb ik verder niets te maken; wat hij doet moet ie zelf weten. Zijn vriendin is niet mijn probleem, maar als hij zou willen stoppen zou ik dat meteen doen en zou ik hem ook niet verleiden iets te doen of zo.
Oud 07-07-2005, 21:04
Nona
Nona is offline
Wel eens gedaan en er achter gekomen dat het eigenlijk toch niets voor mij was. Ik heb nergens spijt van en mocht er nog een keer los iets gebeuren kan ik daar ook niet mee zitten, maar ik heb toch liever een relatie in combinatie met seks.
Oud 07-07-2005, 23:34
Mephi
Mephi is offline
Citaat:
Estar schreef op 06-07-2005 @ 15:23 :
Maakt toch niet uit? meningen en ervaringen veranderen, als je het niet wilt lezen kijk je hier maar gewoon niet.
Zelfde: verzin eens wat anders. Dat iemand het dan maar niet moet lezen komt ook 3x per uur voorbij. En hoe erg veranderen die dingen binnen een week? En iedereen roept altijd maar "zoekfunctie" en nu geldt dat ineens niet meer? Goed. Ik ben iig voor seks binnen een relatie.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 00:03
bamiPoep
bamiPoep is offline
seksrelatie lijkt mij ideaal. tot je een relatie hebt dan, dan is een aparte seksrelatie in principe overbodig
Oud 08-07-2005, 01:24
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Sexrelatie

Geen last
Alleen de lust
Oud 08-07-2005, 12:01
Optima
Optima is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 06-07-2005 @ 14:14 :
heb er een gehad, allemaal leuk en aardig, totdat ik verliefd werd.
inderdaad, dit is vaak het probleem. Omdat je iemand vaak ziet, je er 'plezier' mee hebt, gaan je hormonen nogal eens rare dingen doen, zoals je in de waan laten van verliefdheid.

Ikzelf heb een seksrelatie gehad, met een jongen die een vriendin had, een seks-affaire zeg dus maar. Op de momenten zelf heb ik er erg van genoten, ik had al een lange tijd het gevoel dat ik seksueel niet echt meer 'aantrekkelijk' was, en dat heeft mijn onzekerheid zeker weggenomen.

Ik besefte me ook maar al te goed dat ik NOOIT een relatie met deze jongen zou willen, hij is onbetrouwbaar, onsympathiek, onverantwoordelijk, losbandig, onvolwassen etc. Maar toch...werd ik verliefd op hem, ondanks dat ik me besefte dat er tt-a-a-l geen toekomst in zat. Deze verliefdheid brak me op, en hij stelde me op een gegeven moment teleur. Ik ben me heel afstandelijk gaan gedragen, tot op het punt dat ik seks met hem had als een soort van 'gewoonte' en er niet meer van genoot.

Daarnaast ging de hele situatie me mateloos irriteren. Ik heb nu genoeg zelfrespect om te onderkennen dat ik een lieve vriend verdien, waar ik mijn liefde en seks aan kan geven, en die het openlijk waardeert.
Oud 09-07-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Eresh'kigĺl schreef op 06-07-2005 @ 21:20 :
Neen.

Nimmer.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 17:53
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
soms wel handig, als je een 'echte' relatie niet zit zitten
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 00:04
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 06-07-2005 @ 13:51 :
Wat is jouw mening hierover? Zou je zelf ooit aan een seks "relatie" kunnen beginnen?
Ik persoonlijk zie seks als iets tussen 2 personen om hun liefdesband mee te versterken. Ik zou liefde en seks ook niet los van elkaar kunnen koppelen, wat andere mensen weer wel kunnen. Dus mijn antwoord is Nee, ik zou zelf nooit aan een seks realtie kunnen beginnen...

Vampire_esje
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 05:59
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 09-07-2005 @ 18:53 :
soms wel handig, als je een 'echte' relatie niet zit zitten

Maar er moet wel n vonk zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 12:47
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb een seks-relatie gehad met mn ex. We zagen elkaar alleen als we 'zin' hadden. Op dat moment was het vaak heel spannend, maar achteraf heeft het alleen maar voor meer ellende gezorgd. Ik zou het niet weer doen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:43
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
spawn again schreef op 10-07-2005 @ 06:59 :

Maar er moet wel n vonk zijn.
Een vonk kan snel branden...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:32
Verwijderd
Ik ben pro seksrelatie. Het is beter dan allemaal one night stands omdat je vertrouwd raakt met elkaar waardoor de seks steeds beter wordt en er geen versierproces meer aan vooraf hoeft te gaan.. Beter dan een relatie is het niet, gewoon anders.. Leuk

In ieder geval is het voor de kwaliteit van de seks geen probleem, want die is echt nét zo goed als de seks die ik had met de liefde van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 13:46
juno
juno is offline
Tja, de sex kan dan wel even goed zijn, maar iemand van wie ik hou krijgt toch echt bonuspunten...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 14:16
poepdrol
poepdrol is offline
Tralalala
Oud 15-07-2005, 00:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
poepdrol schreef op 14-07-2005 @ 15:16 :
Tralalala
ssssht
Met citaat reageren
Oud 16-07-2005, 12:49
Until My End
Until My End is offline
Groot voorstander van. Heb er tot nu toe 2 gehad en is beide goed bevallen.
Voorwaarden zijn wel dat t moet klikken tussen beide en dat t niet is van binnenkomen-broek uit-hophop-klaarkomen-broek aan-wegwezen.
Oud 16-07-2005, 12:53
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Until My End schreef op 16-07-2005 @ 13:49 :
Groot voorstander van. Heb er tot nu toe 2 gehad en is beide goed bevallen.
Voorwaarden zijn wel dat t moet klikken tussen beide en dat t niet is van binnenkomen-broek uit-hophop-klaarkomen-broek aan-wegwezen.
Mac Drive, maar dan anders
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten