Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2005, 09:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
vroeg ik me even af want ik drink het weleens (magere melk) maar zo iemand noemde het 'hormone-filled pus'

wow volgens mij kun je er ook auto-immuun van worden.. ik ga het niet meer drinken denk ik ik eet mn pap wel met die gore kwark.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 09:09.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:12
Mara
Mara is offline
utfs
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
wat? ik ben ook deels aziatisch die blijken daar slecht tegen te kunnen

ow staat daar 'use the fucking search'? oke even doen dan
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:17
Mara
Mara is offline
Kijk 's op Eten&Drinken, daar staat een topic van meerde pagina's hierover.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 09:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
thanks
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:44
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-06-2005 @ 10:12 :
utfs
up the fuck shut
Oud 27-06-2005, 10:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 11:44 :
up the fuck shut
wow that makes sense
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 11:44 :
up the fuck shut
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 11:59
Verwijderd
Koeien krijgen groeihormonen en antibiotica tegen uierontsteking en dat komt uiteindelijk ook in de melk terecht.

Verder zit er in melk een eiwit, namelijk caseïne, die ervoor zorgt dat een mens heel moeilijk het calcium uit de melk kan opnemen. Het is dus onzin om melk te drinken voor je calciumgehalte.

Nouja, er zijn nog wel wat andere redenen om geen melk te drinken.

Waar jij op doelt is waarschijnlijk dit: http://www.veganisme.non-profit.nl/n...1115199460.htm

Andere sites tegen melk:

www.zuiveloffline.nl
www.notmilk.com
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:02
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-06-2005 @ 12:59 :
Koeien krijgen groeihormonen en antibiotica tegen uierontsteking en dat komt uiteindelijk ook in de melk terecht.

Verder zit er in melk een eiwit, namelijk caseïne, die ervoor zorgt dat een mens heel moeilijk het calcium uit de melk kan opnemen. Het is dus onzin om melk te drinken voor je calciumgehalte.

Nouja, er zijn nog wel wat andere redenen om geen melk te drinken.

Waar jij op doelt is waarschijnlijk dit: http://www.veganisme.non-profit.nl/n...1115199460.htm

Andere sites tegen melk:

www.zuiveloffline.nl
www.notmilk.com
Kort gezegd: omdat een stel milieuhippies en boomknuffelaars het zielig vinden voor koeien moet je geen melk drinken.
Oud 27-06-2005, 12:02
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Dankjewel. Ik heb besloten het niet meer, of heel matig te gaan drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 13:02 :
Kort gezegd: omdat een stel milieuhippies en boomknuffelaars het zielig vinden voor koeien moet je geen melk drinken.
Volgens mij is lezen niet je sterkste kant.

"melk de witte motor" is misschien wel de misleidendste slogan in de media/commercials die ik ooit heb gehoord. Offuh 'je lijf schreeuwt om zuivel'. (de enigen die om koemelk schreeuwen zijn kalfjes, volwassen koeien drinken toch ook geen melk, waarom volwassen mensen dan wel)
Met citaat reageren
mar87
mar87 is offline
Citaat:
onzin, zulke rommel mag niet eens in de melk terecht komen. Alle melk waarin antibiotica of penicilline zit moet worden afgetapt en mag NIET geleverd worden. Dit wordt ook streng gecontroleerd. En gewone melkkoeien krijgen niet eens groeihormonen omdat ze melk produceren en het vlees niet het belangrijkste is.

en verder is er niets mis met melk, alleen sommige zeurkousen verzinnen wat om het ongezond te laten lijken. Maar tegenwoordig kun je toch al nix meer eten zonder er op een of andere manier kanker van te krijgen........

Gewoon alles met mate.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 27-06-2005 @ 12:59 :
[B]Koeien krijgen groeihormonen en antibiotica tegen uierontsteking en dat komt uiteindelijk ook in de melk terecht.

die koeien die dat krijgen word de melk niet bij de rest gegooit
maar weggegooit...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:08
Pluis
Pluis is offline
waar het om gaat is dat in koeienmelk genoeg voedingsstoffen zitten om een kalfje te voorzien van energie en bouwstoffen.. voor een mens is het dus veel te veel.

wil niet zeggen dat ik geen melk drink. vind het zo af en toe best lekker
Oud 27-06-2005, 12:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ja, moet je eens lezen wat ze hier allemaal zeggen...

http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=295871
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar ja ik blijf wel gewoon kwark eten dah is kei gezond. En soms yoghurt omdat dat lekker is.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:12
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
bugge schreef op 27-06-2005 @ 13:07 :
Volgens mij is lezen niet je sterkste kant.

"melk de witte motor" is misschien wel de misleidendste slogan in de media/commercials die ik ooit heb gehoord. Offuh 'je lijf schreeuwt om zuivel'. (de enigen die om koemelk schreeuwen zijn kalfjes, volwassen koeien drinken toch ook geen melk, waarom volwassen mensen dan wel)
Een bepaald gedeelte van de menselijke bevolking kan inderdaad niet tegen melk, maar het overgrote deel van de Nederlanders heeft het gen om melk fatsoenlijk te kunnen verteren wél, dus melk is gewoon een voedingsmiddel.
Oud 27-06-2005, 12:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 13:12 :
Een bepaald gedeelte van de menselijke bevolking kan inderdaad niet tegen melk, maar het overgrote deel van de Nederlanders heeft het gen om melk fatsoenlijk te kunnen verteren wél, dus melk is gewoon een voedingsmiddel.
Ik niet, denk ik. Nooit bewust last gehad van melk of zuivelproducten ofzo, maar ben half aziatisch.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-06-2005 @ 13:10 :
Maar ja ik blijf wel gewoon kwark eten dah is kei gezond. En soms yoghurt omdat dat lekker is.
Kwark en yoghurt worden net zo goed van melk gemaakt.

Het ging erom dat zuivel ongezond is, en melk is wat dat betreft de 'essentie'.

Kwark, yoghurt, kaas en weet-ik-veel-wat zijn dus ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-06-2005 @ 13:19 :
Kwark en yoghurt worden net zo goed van melk gemaakt.

Het ging erom dat zuivel ongezond is, en melk is wat dat betreft de 'essentie'.

Kwark, yoghurt, kaas en weet-ik-veel-wat zijn dus ook niet goed.
Ja ik weet dat ze van melk gemaakt worden. Maar het wordt toch helemaal bewerkt en zo. Nouja, volgens andere websites die ik gelezen heb zijn kwark (en yoghurt ook wel denk ik..) iig wel gezonder dan melk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:00
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-06-2005 @ 13:21 :
zijn kwark (en yoghurt ook wel denk ik..) iig wel gezonder dan melk.
Ja omdat ze magerder zijn waarschijnlijk. Verder zijn ze niet minder zuivel dan melk en kaas.
Maak je niet druk en drink je melk gewoon op.
Oud 27-06-2005, 13:13
*_*LoLllyS*_*
*_*LoLllyS*_* is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-06-2005 @ 14:00 :
Ja omdat ze magerder zijn waarschijnlijk. Verder zijn ze niet minder zuivel dan melk en kaas.
In (gewone hollands) kaas zit geen lactose, en in yoghurt veel minder dan in melk, in kwark nauwelijks. De lactose in de melk zorgt vaak ook voor verteringsproblemen bij de mens omdat het moet worden omgezet in lactase en daar heb je een stofje voor nodig dat best veel mensen niet zoveel of helemaal niet hebben. Dit is dan dus ook de reden waarom je eerder last krijgt van melk dan van yoghurt, kwark of kaas
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 13:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-06-2005 @ 14:00 :
Hoezo omdat ze magerder zijn? Ze kunnen alledrie non-fat zijn hoor. Ik doeh niet aan vol of halfvol.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:39
Verwijderd
maar goed zelf eet/drink ik eigenlijk nooit melk , en yoghert enzo

vink vies
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:43
Delicate
Delicate is offline
Achya, tegenwoordig moet je met alles oppassen he. We schijnen zelfs kanker te krijgen van een zakkie chips en deo?

Ik drink gewoon melk, ik eet chips en gebruik deodorant. Als ik dood ga dan ga ik dat toch wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Qwuartz schreef op 27-06-2005 @ 16:43 :
Achya, tegenwoordig moet je met alles oppassen he. We schijnen zelfs kanker te krijgen van een zakkie chips en deo?

Ik drink gewoon melk, ik eet chips en gebruik deodorant. Als ik dood ga dan ga ik dat toch wel.
Lijkt me ook de meest verstandige instelling. Tenzij je dagelijks een heel pakje pure roomboter opeet en drie liter vette volle geitenmelk drinkt is melk helemaal niet slecht voor je, tenzij je toevallig lactose-intolerant bent ofzo.

Maar dat zuurpruimerige gemekker, dat zelfs hele normale dagelijkse voedingsmiddelen slecht zouden zijn irriteert mij ook mateloos. Voor alles geldt dat het slecht is als je er teveel van binnenkrijgt, maar sommige mensen gaan echt tever. Die gaan eerder dood aan een maagzweer.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:41
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-06-2005 @ 13:16 :
Ik niet, denk ik. Nooit bewust last gehad van melk of zuivelproducten ofzo, maar ben half aziatisch.
als je dat gen niet hebt word je doodziek van 1 glaasje melk. Maar kan zijn dat je hetrozygoot bent voor dat gen.
Oud 27-06-2005, 16:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 17:41 :
als je dat gen niet hebt word je doodziek van 1 glaasje melk. Maar kan zijn dat je hetrozygoot bent voor dat gen.
Wat betekent dat?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Ja ik weet dat ze van melk gemaakt worden. Maar het wordt toch helemaal bewerkt en zo. Nouja, volgens andere websites die ik gelezen heb zijn kwark (en yoghurt ook wel denk ik..) iig wel gezonder dan melk.
waar zit je verstand ? 'volgens sommige websites'.. dr zijn ook websites die beweren dat osama bin laden de beste vriend van bush is, dat hitler leeft, dat schroder de anti-christ is, dat internet slecht is (ja die bestaan, websites tegen internet), die beweren dat melk goed is, die beweren dat melk slecht is, die beweren dat Harry Potter occult is, nou ja, you get my point.

daarnaast : 'ik drink geen melk, maar kwark, want melk is slecht voor me'... hier heb ik serieus hardop om moeten lachen.
Oud 27-06-2005, 16:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
MM, ik weet heus wel het verschil tussen betrouwbare en onbetrouwbare websites... En uh... het is een beetje moeilijk om kwark te drinken? Ik heb gezegd dat ik het als vervanger gebruik, niet dat ik het ga drinken? Doe niet zo arrogant, man. Je weet niks.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:05
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-06-2005 @ 17:45 :
Wat betekent dat?
van elk chromosoom (zo'n vage worst met een heleboel DNA (waaruit genen bestaan) die in elke celkern zit) heb je er 2, waarvan 1 van je vader en 1 van je moeder afkomstig is.

Een boel aziaten bezitten het gen dat zorgt dat het enzym dat melk verteert na ongeveer een jaar of 4 (tot die tijd heeft iedereen het ivm moedermelk) na de geboorte nog geproduceerd wordt wat er toe leidt dat je gewoon koemelk kan drinken zonder ziek te worden. Stel jouw vader heeft dat gen niet of hij heeft dat gen maar 1x, dan is er een kans dat hij het chromosoom heeft doorgeleverd aan jou waar dat gen niet op ligt. Oftewel: je hebt dan 1x het gen wél en 1x niet, dat is hetrozygoot.
Oud 27-06-2005, 17:08
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Oke, dus ik kan er gewoon tegen dan?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Godjezusss alwéér dat melk gezeik, melk stikt van de beschuldigaars maar er is slechts een zeer klein deel van de mensen die er last van krijgt. Los van etnische aandoeningen als lactose intollerantie bij negers en aziaten.

klik 1

klik 2

klik 3

klik 4

V.d. Zon artikel uit een oude s&f.

Wat betreft de hormonen in vlees... runderen (en paarden) krijgen over het algemeen STH (groeihormoon) en equipoise of (over)drive toegedient waarvan de laatste een cocktail is van boldenone en het vrij agressieve methandrioldiproprionaat, wat nog altijd onder de anabole steroiden valt.

Het half leven van STH ligt op ongeveer 4 uur dus dat is snel genoeg uit het lichaam, bovendien heeft oraal toegediende STH vooralsnog geen (schadelijke) invloed uitgewezen en dient het minimaal subcutaan geinjecteerd te worden.

Als het zo was zoals men soms pretendeerd liep nu de halve westerse wereld rond met grotesk vergroeide kaken en handen en voeten.

De hetze rondom groeihormoon komt voort omdat het groeihormoon vroeger werd gewonnen uit de hypofyse van karkassen. Indien zo'n rund (of mens, dat kan ook maar runderen zijn de gevaarlijkste besmettingsbron) besmet was met BSE, dán zou idd door die methode het een besmet preparaat opleveren en aangezien het eten van besmet koeienvlees leid tot Creutzfeld Jacob... som het media drama maar vast op. Tegenwoordig word STH synthetisch vervaardigd omdat dat zuiverder is en veel goedkoper dus die dreiging valt al af.

Persoonlijk heb ik er dus helemaal geen moeite mee dat slachtdieren op een dergelijke manier worden "groot gefokt".

Hetzelfde geld voor de steroiden die oraal ingenomen weinig effect meer hebben, zeker niet in de kleine doseringen waarin je ze e-ven-tu-eel binnen zóu kúnnen krijgen, én omdat ze niet gealkalyeerd zijn waardoor nog geen 10% van het beetje dat er eventueel nog te vinden zou zijn de lever door komt.

De metabolieten zijn niet dermate gevaarlijk zoals geclaimd word en de runderen hebben ook geen kanker, laat staan kanker aangewakkerd door steroiden, want als ze dat al hadden zouden ze geen hormonen krijgen maar afgemaakt worden en eventueel de leerindustrie ingaan maar niet op je bord terecht komen.

Mocht dit mediaverhaal rondom "vleesvervuiling" zo ernstig zijn als het soms lijkt dan liepen er ook heel wat vrouwen rond met overontwikkelde clitorissen en een gezicht en stem als een bouwvakker.

Tering... dat moest er ff uit.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 17:21.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:13
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 27-06-2005 @ 18:08 :
Oke, dus ik kan er gewoon tegen dan?
als je dr nooit beroerd van ben geworden dan heb je niets te vrezen.
Oud 27-06-2005, 17:15
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-06-2005 @ 18:13 :
Godjezusss alwéér dat melk gezeik, melk stikt van de beschuldigaars maar er is slechts een zeer klein deel van de mensen die er last van krijgt.
Inderdaad. Veganistische zeikhippies, kunnen we dat stel mietjes niet gewoon afknallen?
Oud 27-06-2005, 17:15
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 18:13 :
als je dr nooit beroerd van ben geworden dan heb je niets te vrezen.
En zo is dat. Lees het artikel en je begrijpt het. Drink het gewoon met mate en je plukt er de voordelen van.

En als je idd aziatisch bent dan zou het goed kunnen dat je een mate van lactose intollerantie hebt, maar als je het redelijk kunt verdragen zou ik niet mínder melk gaan drinken, dan word het mogelijk alleen erger.

Die afwijking had je trouwens al lang geleden moeten ontdekken, lactose intollerantie gaat gepaard met maag en darmklachten, eventueel hoofdpijn etc.
Oud 27-06-2005, 17:19
Curunir
Curunir is offline
Je kunt er ook lepra van krijgen hoorde ik.
Oud 27-06-2005, 17:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-06-2005 @ 18:15 :
En zo is dat. Lees het artikel en je begrijpt het. Drink het gewoon met mate en je plukt er de voordelen van.

En als je idd aziatisch bent dan zou het goed kunnen dat je een mate van lactose intollerantie hebt, maar als je het redelijk kunt verdragen zou ik niet mínder melk gaan drinken, dan word het mogelijk alleen erger.

Die afwijking had je trouwens al lang geleden moeten ontdekken, lactose intollerantie gaat gepaard met maag en darmklachten, eventueel hoofdpijn etc.
Oke, dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 11:02
Broeder
Broeder is offline
je leest teveel grappig bedoelde artikelen. zzz.
Oud 29-06-2005, 22:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik ga denk ik biologische melk drinken. Daar zitten minder hormonen en andere troep in en zo..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 00:07
Skilly
Skilly is offline
Ik drink al tijden geen melk meer.....
Oud 30-06-2005, 00:40
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
mar87 schreef op 27-06-2005 @ 13:07 :
onzin, zulke rommel mag niet eens in de melk terecht komen. Alle melk waarin antibiotica of penicilline zit moet worden afgetapt en mag NIET geleverd worden. Dit wordt ook streng gecontroleerd. En gewone melkkoeien krijgen niet eens groeihormonen omdat ze melk produceren en het vlees niet het belangrijkste is.

Hahaha... dat iets niet mag betekent niet dat het gebeurd. Neem het geval van Campina. Die hebben dus jaren lang melk waar antibiotica oid in zat verhandeld. Daar konden ze niet direct wat aan doen... maar zo streng zijn die controles dus. Het kwam ook wel een beetje bij toeval aan het licht.

Citaat:
en verder is er niets mis met melk, alleen sommige zeurkousen verzinnen wat om het ongezond te laten lijken. Maar tegenwoordig kun je toch al nix meer eten zonder er op een of andere manier kanker van te krijgen........

Gewoon alles met mate.
Het laatste is zeker goed. Echter vergeet je dat men erg zwijgt over de nadelen van melk terwijl er toch zeker bewijzen zijn dat het toch misschien niet zo goed is. Melk veroorzaakt gewoon botontkalking.. of tenminste het verhelpt het niet echt. Nederland.. grote zuivelconsumptie... en ja hoor osteoporose is het hoogst... ga je daar kritiek opzetten... bij de osteoporose stichting...dan word je bericht verwijderd. Zal wel komen door die man daarachter... die ook in de zuivel bond zit en in de gezondheidsraad...

oja... onze zo afhankelijke gezondheidsraad...waaronder de heer Schaafsma in zit... heel objectief als die in een commissie zit van de internationale zuivel bond... logisch dat we alleen maar positieve dingen over melk horen..
Oud 30-06-2005, 00:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 13:02 :
Nee, omdat het gewoon slecht is. Diverse wetenschappers die erg bekend zijn en gerespecteerd hebben dit dus gezegd. Het voedingscentrum heeft diverse dingen over genomen van bijvoorbeeld Willet. Echter nu die ook kritiek heeft op zuivel...dan vind het voedingscentrum hem maar niks enzo. We weten wel wie er achter de voedingscentrum zit... jaja.. gewoon een ex-werker van Unilever... dezelfde unilever die veel bussiness doet met de zuivelindustrie... ja die Unilever..
Oud 30-06-2005, 00:44
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 29-06-2005 @ 23:40 :
Ik ga denk ik biologische melk drinken. Daar zitten minder hormonen en andere troep in en zo..
net zo slecht. De calcium in de melk is gebonden aan de vette. daardoor worden deze niet goed opgenomen. Wat er in gaat gaat er ook weer uit. En zelfs meer. Want doordat je melk drinkt verzuurt je lichaam. En daarom is er calcium nodig die uit je bloed/botten word gehaald om de zuren te neutraliseren.

Daarnaast veroorzaakt melk ook eczeem, acne, kanker, slecht immuunsysteem, allergien e.d.
Oud 30-06-2005, 00:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 13:12 :
Je vergeet echter dat ons lichaam sowieso niet goed tegen caseine kan. Dat hoopt zich alleen maar op enzo in onze lichaam.
Dat gen gaat over dat lactose enzo. En daar kunnen we niet helemaal tegen, maar in NL verdraagt het meeste het wel.. Hoewel er onduidelijkheid is over lange termijn. Kanker is nl. ook meer geworden en dat kan te maken hebben met zuivel, maar ook door de andere dierlijke vetten.

Melk is een voedingsmiddel voor kalfjes. Dat is ook het biologische doel. Echter is het vreemd dat we het gebruiken.
Oud 30-06-2005, 00:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-06-2005 @ 18:13 :
[B]Godjezusss alwéér dat melk gezeik, melk stikt van de beschuldigaars maar er is slechts een zeer klein deel van de mensen die er last van krijgt. Los van etnische aandoeningen als lactose intollerantie bij negers en aziaten.
Nou dat zou ik niet zeggen. 1 op de 4 vrouwen en 1 op de 12 mannen boven de 50 krijgt osteoporose. Het merendeel heeft melk gedronken als calciumbron alleen. Omdat we niet leren dat calcium ook ergens anders te halen valt.
Kijk ook eens naar de gevallen van acne. Dit is ook best hoog. En acne word veroorzaakt door melk. En ik heb al diverse gevallen gezien van mensen die zuivel weglaten en daar minder last van krijgen. Zelfde voor eczeem. Mijn eczeem lijkt getriggert door de zuivel. Het is in de periode gekomen toen ik melk ging drinken.
Wat te denken van de vele kankergevallen. Toeval...? of heeft dat te maken met hoe onze voedings is? Ik denk dat we wel even kritischer moeten gaan kijken in plaats van dat doodstaren op die fabels van de industrie.

Citaat:
Persoonlijk heb ik er dus helemaal geen moeite mee dat slachtdieren op een dergelijke manier worden "groot gefokt".
Ik wel... maar heb ook moeite met slachtdieren
Hormonen... dat gebeurd veel en ook de verboden hormonen. En elke boerenlul zegt dat het niet gebeurd. Als de politie het zegt in het rapport en ook Veerman erkent dat het waarschijnlijk gebeurd en er zijn zelfs mensen voor opgepakt... dan kan je het moeilijk ontkennen. Toch houden die boeren vol...

Citaat:
Mocht dit mediaverhaal rondom "vleesvervuiling" zo ernstig zijn als het soms lijkt dan liepen er ook heel wat vrouwen rond met overontwikkelde clitorissen en een gezicht en stem als een bouwvakker.
Weet je hoe het komt dat in sommige landen (zal hier misschien minder gebeuren) last hebben dat kinderen te vroeg gaan puberen enzo? Juist hormonen enzo. In NL gebeurd dat ook wel. Misschien minder, maar zeker dierlijke voeding is vaak iets waar hormonen e.d. zich in ophopen. Dit komt gewoon te veel terecht in mensen.
Het hoopt allemaal op.. en ja... dat komt een keer tot uiting...
Oud 30-06-2005, 01:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Kreator schreef op 27-06-2005 @ 18:15 :
Inderdaad. Veganistische zeikhippies, kunnen we dat stel mietjes niet gewoon afknallen?
kom op zeg.. je kan toch wel even niet zo emotioneel doen joh... ga toch melk drinken.. en dood vallen

Daarnaast... het zijn niet veganisten die het alleen zeggen...
Het gaatom gerespecteerde wetenschappers die het zeggen. Als de zuivelindustrie zoveel tegengas kan geven dan moeten ze dat maar doen... kom maar op met die onderzoeken... oh wacht...daar hebben jullie zelf aan mee betaald... lekker betrouwbaar
Oud 30-06-2005, 01:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
oeh...voedingscentrum.nl ofzo zeker

misschien dat er sommige negatieve dingen weg eruit gaan, maar dat is niet in het totaal zo. De dierlijke vetten zitten er nog in.. en dus nog erg schadelijk. Neem gewoon alternatieve dingen.
Oud 30-06-2005, 01:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 27-06-2005 @ 16:43 :
Doe dan gewoon 8 glazen melk, 1 kaas, en 5kg vlees eten per dag... succes verzekert. Oja...verder niks anders natuurlijk.. misschien af en toe een bak eieren... voor nog meer cholesterol.
Echt waar.. je bent snel dood!

Regels voor berichten