![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Koeien krijgen groeihormonen en antibiotica tegen uierontsteking en dat komt uiteindelijk ook in de melk terecht.
Verder zit er in melk een eiwit, namelijk caseïne, die ervoor zorgt dat een mens heel moeilijk het calcium uit de melk kan opnemen. Het is dus onzin om melk te drinken voor je calciumgehalte. Nouja, er zijn nog wel wat andere redenen om geen melk te drinken. Waar jij op doelt is waarschijnlijk dit: http://www.veganisme.non-profit.nl/n...1115199460.htm Andere sites tegen melk: www.zuiveloffline.nl www.notmilk.com |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
"melk de witte motor" is misschien wel de misleidendste slogan in de media/commercials die ik ooit heb gehoord. Offuh 'je lijf schreeuwt om zuivel'. (de enigen die om koemelk schreeuwen zijn kalfjes, volwassen koeien drinken toch ook geen melk, waarom volwassen mensen dan wel) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
die koeien die dat krijgen word de melk niet bij de rest gegooit maar weggegooit... |
![]() |
|
waar het om gaat is dat in koeienmelk genoeg voedingsstoffen zitten om een kalfje te voorzien van energie en bouwstoffen.. voor een mens is het dus veel te veel.
wil niet zeggen dat ik geen melk drink. vind het zo af en toe best lekker ![]()
|
![]() |
Ja, moet je eens lezen wat ze hier allemaal zeggen...
http://www.healthboards.com/boards/s...d.php?t=295871 |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het ging erom dat zuivel ongezond is, en melk is wat dat betreft de 'essentie'. Kwark, yoghurt, kaas en weet-ik-veel-wat zijn dus ook niet goed. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maak je niet druk en drink je melk gewoon op.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar dat zuurpruimerige gemekker, dat zelfs hele normale dagelijkse voedingsmiddelen slecht zouden zijn irriteert mij ook mateloos. Voor alles geldt dat het slecht is als je er teveel van binnenkrijgt, maar sommige mensen gaan echt tever. Die gaan eerder dood aan een maagzweer. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast : 'ik drink geen melk, maar kwark, want melk is slecht voor me'... hier heb ik serieus hardop om moeten lachen.
||
Citaat:
Een boel aziaten bezitten het gen dat zorgt dat het enzym dat melk verteert na ongeveer een jaar of 4 (tot die tijd heeft iedereen het ivm moedermelk) na de geboorte nog geproduceerd wordt wat er toe leidt dat je gewoon koemelk kan drinken zonder ziek te worden. Stel jouw vader heeft dat gen niet of hij heeft dat gen maar 1x, dan is er een kans dat hij het chromosoom heeft doorgeleverd aan jou waar dat gen niet op ligt. Oftewel: je hebt dan 1x het gen wél en 1x niet, dat is hetrozygoot.
|
Godjezusss alwéér dat melk gezeik, melk stikt van de beschuldigaars maar er is slechts een zeer klein deel van de mensen die er last van krijgt. Los van etnische aandoeningen als lactose intollerantie bij negers en aziaten.
klik 1 klik 2 klik 3 klik 4 V.d. Zon artikel uit een oude s&f. Wat betreft de hormonen in vlees... runderen (en paarden) krijgen over het algemeen STH (groeihormoon) en equipoise of (over)drive toegedient waarvan de laatste een cocktail is van boldenone en het vrij agressieve methandrioldiproprionaat, wat nog altijd onder de anabole steroiden valt. Het half leven van STH ligt op ongeveer 4 uur dus dat is snel genoeg uit het lichaam, bovendien heeft oraal toegediende STH vooralsnog geen (schadelijke) invloed uitgewezen en dient het minimaal subcutaan geinjecteerd te worden. Als het zo was zoals men soms pretendeerd liep nu de halve westerse wereld rond met grotesk vergroeide kaken en handen en voeten. De hetze rondom groeihormoon komt voort omdat het groeihormoon vroeger werd gewonnen uit de hypofyse van karkassen. Indien zo'n rund (of mens, dat kan ook maar runderen zijn de gevaarlijkste besmettingsbron) besmet was met BSE, dán zou idd door die methode het een besmet preparaat opleveren en aangezien het eten van besmet koeienvlees leid tot Creutzfeld Jacob... som het media drama maar vast op. Tegenwoordig word STH synthetisch vervaardigd omdat dat zuiverder is en veel goedkoper dus die dreiging valt al af. Persoonlijk heb ik er dus helemaal geen moeite mee dat slachtdieren op een dergelijke manier worden "groot gefokt". Hetzelfde geld voor de steroiden die oraal ingenomen weinig effect meer hebben, zeker niet in de kleine doseringen waarin je ze e-ven-tu-eel binnen zóu kúnnen krijgen, én omdat ze niet gealkalyeerd zijn waardoor nog geen 10% van het beetje dat er eventueel nog te vinden zou zijn de lever door komt. De metabolieten zijn niet dermate gevaarlijk zoals geclaimd word en de runderen hebben ook geen kanker, laat staan kanker aangewakkerd door steroiden, want als ze dat al hadden zouden ze geen hormonen krijgen maar afgemaakt worden en eventueel de leerindustrie ingaan maar niet op je bord terecht komen. Mocht dit mediaverhaal rondom "vleesvervuiling" zo ernstig zijn als het soms lijkt dan liepen er ook heel wat vrouwen rond met overontwikkelde clitorissen en een gezicht en stem als een bouwvakker. Tering... dat moest er ff uit. ![]()
Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 17:21. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
En als je idd aziatisch bent dan zou het goed kunnen dat je een mate van lactose intollerantie hebt, maar als je het redelijk kunt verdragen zou ik niet mínder melk gaan drinken, dan word het mogelijk alleen erger. Die afwijking had je trouwens al lang geleden moeten ontdekken, lactose intollerantie gaat gepaard met maag en darmklachten, eventueel hoofdpijn etc.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Hahaha... dat iets niet mag betekent niet dat het gebeurd. Neem het geval van Campina. Die hebben dus jaren lang melk waar antibiotica oid in zat verhandeld. Daar konden ze niet direct wat aan doen... maar zo streng zijn die controles dus. Het kwam ook wel een beetje bij toeval aan het licht. Citaat:
oja... onze zo afhankelijke gezondheidsraad...waaronder de heer Schaafsma in zit... heel objectief als die in een commissie zit van de internationale zuivel bond... logisch dat we alleen maar positieve dingen over melk horen..
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast veroorzaakt melk ook eczeem, acne, kanker, slecht immuunsysteem, allergien e.d.
||
![]() |
Citaat:
Dat gen gaat over dat lactose enzo. En daar kunnen we niet helemaal tegen, maar in NL verdraagt het meeste het wel.. Hoewel er onduidelijkheid is over lange termijn. Kanker is nl. ook meer geworden en dat kan te maken hebben met zuivel, maar ook door de andere dierlijke vetten. Melk is een voedingsmiddel voor kalfjes. Dat is ook het biologische doel. Echter is het vreemd dat we het gebruiken.
||||
![]() |
Citaat:
Kijk ook eens naar de gevallen van acne. Dit is ook best hoog. En acne word veroorzaakt door melk. En ik heb al diverse gevallen gezien van mensen die zuivel weglaten en daar minder last van krijgen. Zelfde voor eczeem. Mijn eczeem lijkt getriggert door de zuivel. Het is in de periode gekomen toen ik melk ging drinken. Wat te denken van de vele kankergevallen. Toeval...? of heeft dat te maken met hoe onze voedings is? Ik denk dat we wel even kritischer moeten gaan kijken in plaats van dat doodstaren op die fabels van de industrie. Citaat:
![]() Hormonen... dat gebeurd veel en ook de verboden hormonen. En elke boerenlul zegt dat het niet gebeurd. Als de politie het zegt in het rapport en ook Veerman erkent dat het waarschijnlijk gebeurd en er zijn zelfs mensen voor opgepakt... dan kan je het moeilijk ontkennen. Toch houden die boeren vol... Citaat:
Het hoopt allemaal op.. en ja... dat komt een keer tot uiting...
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarnaast... het zijn niet veganisten die het alleen zeggen... Het gaatom gerespecteerde wetenschappers die het zeggen. Als de zuivelindustrie zoveel tegengas kan geven dan moeten ze dat maar doen... kom maar op met die onderzoeken... oh wacht...daar hebben jullie zelf aan mee betaald... lekker betrouwbaar ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() misschien dat er sommige negatieve dingen weg eruit gaan, maar dat is niet in het totaal zo. De dierlijke vetten zitten er nog in.. en dus nog erg schadelijk. Neem gewoon alternatieve dingen.
||
![]() |
Citaat:
Echt waar.. je bent snel dood!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Melk (uit een fles) Verwijderd | 7 | 30-05-2012 22:39 | |
Eten & Drinken |