Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2005, 05:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben nou al een week niet ongesteld (ik moest het vorige week dinsdag worden). Normaal ben ik redelijk regelmatig, de laatste keer had ik echter al 3 dagen verschuiving. (Meestal verschilt het maar 1 dag.)
De kans dat ik zwanger zou kunnen zijn is geloof ik klein (hoop ik...), maar toch schiet het niet op. Nou vraag ik me af wat er nog meer mee kan spelen dat je niet of veel later ongesteld zou kunnen worden.

Ik ben nu wel op vakantie in Californie (een uur of 10 tijdsverschil). Ook heb ik twee keer 1 uur tijdsverschil meegemaakt de afgelopen weken en 1 week zat ik in een gebied waar het overdag minstens 40 graden was. Ik eet niet heel regelmatig, dan om 2 uur warm eten en dan 's avonds minder, enz.

Ik voel het al wel een paar dagen wat dringen, beetje buikpijn, keelpijn, maar normaal was het er dan allang!

Maar ben ook wel benieuwd wat het nou allemaal kan beinvloeden. (Buiten stress en zwangerschap .)

Laatst gewijzigd op 27-07-2005 om 06:32.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 07:36
sofie3
sofie3 is offline
Dingen die je menstruatie ook kunnen ontregelen: gebrek aan slaap (maar dan chronisch), gebruik van bepaalde medicatie, overmatig sporten, overmatig diëten, te mager zijn. Ik hoorde van mijn arts dat er alsmaar meer meisjes problemen hebben met hun menstruatie omdat ze gewoon té mager zijn. Mensen kijken vaak naar het maximum van het gezonde BMI, maar minder naar het minimum.

In jouw geval denk ik gewoon dat het tijdsverschil de boel heeft ontregeld, niet?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ben wel iets te licht (bmi 17,3 ofzo), maar misschien heeft dat Amerikaanse eten goed gedaan.

Ik denk zelf ook het tijdsverschil, lijkt me het enige wat echt mogelijk is. Misschien dat me lichaam in de war is.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 15:38
Venster
Venster is offline
Hmm, ja volgens mij het kan ook klimaatsverschil zijn.
Ik heb het zelf ook wel een aantal keer gehad, een keer zelfs toen ik naar Frankrijk ging, waar het klimaatsverschil nou niet zoo enorm was.
Oud 29-07-2005, 14:14
engeltje
engeltje is offline
Het kan ook zijn van het vliegen. Ik ben zo ooit zelf 2x achter elkaar ongesteld geworden... Vliegen geeft toch een behoorlijke opdonder aan je lichaam (bijv. een jetlag)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 14:25
Vice
Vice is offline
Door vakantie kan je sowieso onregelmatig ongesteld worden (als je niet niet de pil slikt).

Regels voor berichten