Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2005, 11:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga volgende week naar mn huisarts omdat ik naar een psycholoog wil. Ik zit al jaren in de knoop met mezelf en buiten sommige goede periodes om, is het nooit weggegaan. Ik ben al eerder naar een psycholoog geweest en dat heeft toen vrij weinig geholpen.

Mijn moeder had dezelfde problemen als ik toen ze ongeveer net zo oud was. Zij slikt al sinds mijn leeftijd prozac en voor haar is het echt een uitkomst. Daardoor voelt ze zich niet meer aldoor alleen en depri en kan ze dus meer uit haar leven halen (iets waar ik bang voor ben dat ik dat niet zal doen). Zij opperde dat het misschien ook wel wat voor mij is (ik lijk in alles heel erg op haar en hierin dus ook).

Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor zulke medicijnen geweest. Mijn moeder zegt dat ze geen bijwerkingen heeft. Maar toch... Als het echt helpt, is het misschien wel de moeite waard, maar ik ben bang dat ik zo emotieloos word oid

Zijn er mensen die het ook slikken of hebben geslikt? Wat zijn jullie ervaringen? Vertel!
Oud 31-07-2005, 11:44
MTpower
MTpower is offline
Ik heb het gebruikt, maar ik kon er niet goed tegen, ik was hele dagen ziek.
Toen ben ik overgestapt op seroxat, die hebben bij mij heel goed gewerkt . Ik heb het nu niet meer nodig gelukkig
Oud 31-07-2005, 11:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik wil sowieso geen medicijn slikken waarvan je aan kunt komen. Want aankomen werkt ontzettend slecht tegen mijn problemen. Daarbij is mijn lichaam mn werk (Uh, nee, ik bedoel dus dat ik dans ). En van prozac val je eerder af dan dat je aankomt... Ik geloof dat dat met andere medicijnen anders kan liggen?

Wat ik ook net las is dat je sekslust zeg maar minder kan worden. Dat wil ik dus ook absoluut niet
Oud 31-07-2005, 12:08
Gothic
Gothic is offline
kijk eens op psychologie, een heel topic speciaal over dit soort medicijnen...

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1121843
Oud 31-07-2005, 12:11
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 31-07-2005 @ 12:44 :
Ik heb het gebruikt, maar ik kon er niet goed tegen, ik was hele dagen ziek.
Toen ben ik overgestapt op seroxat, die hebben bij mij heel goed gewerkt . Ik heb het nu niet meer nodig gelukkig
Bij mij juist andersom. Seroxat werd ik ziek van en bij de prozac alleen een soort aanpassings"problemen"zoals misselijk, moe, trillen.. maar daar had ik niet zo lang last van.

Ik ben er alleen al een tijd weer mee gestopt omdat ik het verschil niet merkte van met of zonder prozac (ja ik heb het lang genoeg gebruikt om zeker te weten dat het werkte).
Oud 31-07-2005, 12:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-07-2005 @ 13:08 :
kijk eens op psychologie, een heel topic speciaal over dit soort medicijnen...

http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1121843
Sorry had ik niet aan gedacht. Maar aan zo'n topic heb ik ook vrij weinig want ik moet of eeuwen gaan zoeken en niks vinden of ik stel mn vraag en krijg 1 of 2 reacties. Soms zelfs geen.
Oud 31-07-2005, 12:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Dit topic zal wel dicht gaan... Ik plant mn vraag wel neer op dat topic van psychologie...
Oud 31-07-2005, 12:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-07-2005 @ 13:16 :
Sorry had ik niet aan gedacht. Maar aan zo'n topic heb ik ook vrij weinig want ik moet of eeuwen gaan zoeken en niks vinden of ik stel mn vraag en krijg 1 of 2 reacties. Soms zelfs geen.
daar zie je wel mensen instaan die het ook gebruiken, die kun je dan even een pm sturen...
Oud 31-07-2005, 15:44
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
aangezien je topic nog open is zal ik ff reageren.

Ik heb prozac een tijdje gebruikt maar het was niet echt een succes. De eerste 2 weken was ik er echt ziek van. Ik was continu misselijk en kreeg last van mijn darmen.

Ik had zelf het gevoel dat ik er alleen maar depressiever door werd. Ik voelde me alles behalve wat beter, of stabieler.
Mijn psychiater dacht dat het wel een beetje werkte dus probeerde ik het nog.

Uiteindelijk ben ik ermee gestopt toen ik er teveel innam, toen nam ik de beslissing dat ik ze niet meer wilde.

xxxx
Oud 31-07-2005, 15:47
ekki
ekki is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 31-07-2005 @ 13:24 :
Dit topic zal wel dicht gaan... Ik plant mn vraag wel neer op dat topic van psychologie...
Ja, als er al zo'n topic over is, dan is het een beetje dubbel. Deze sluit ik dus.

Regels voor berichten