Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2005, 22:43
Channella
Channella is offline
zijn er hier miss mensen die slechte ervaringen hebben gehad met speed/pep?

Met een vriendin van mij wil ik as zomer gaan gebruiken.
zij wil graag slikken en ik graag snuiven. is het effect dan anders of houd het minder lang aan met snuiven?

thnks!
Oud 24-06-2005, 22:56
HC4L
HC4L is offline
ik weet het niet, ben niet zo van de speed beetje rommel
maar volgens mij maakt het voor de duur dat 't werkt niet zoveel uit of je 't slikt of snuift
Oud 24-06-2005, 23:06
wann
wann is offline
Over het algemeen wordt snuiven toch als effectiever beschouwd en is de onset korter, ofwel het duurt minder lang voordat de effecten intreden.

Zelf snuif ik liever, vooral vanwege de onset. Verschillende duur heb ik niet echt iets van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:18
Verwijderd
pa-ra-noi-a
ja wel een aantal slechte ervaringen gehad.
why??? is dat prettig om te lezen? een hele lijst met slechte ervaringen voordat je er aan begint?

Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 10:20.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:14
Verwijderd
ik heb ook nog para verhalen, misschien niet spectaculair, maar zeker niet leuk om te ervaren!

Beter snuif je het. Wel slecht voor je neus en het branden zal niet fijn zijn, maar bij een bommetje krijg je even een vervelend gevoel in je maag als ie open ploft. En snuiven kun je makkelijker zelf doseren.

En ik kan ook alleen maar zeggen, dat je uit moet kijken. Het is behoorlijk verslavend.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 11:48
qghp
qghp is offline
Ik heb altijd iets tegen pep gehad ik weet niet waarom, ik heb altijd het gevoel dat dat 1 van de meest verkenkerde drugs is voor je lichaam
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 12:04
cha0s
cha0s is offline
de brakheid de dag erna kan overweldigend zijn in ieder geval.
Oud 25-06-2005, 12:05
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Oma schreef op 25-06-2005 @ 11:18 :
pa-ra-noi-a
zo, ja joh.
Oud 25-06-2005, 12:27
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 25-06-2005 @ 13:04 :
de brakheid de dag erna kan overweldigend zijn in ieder geval.
ja zwaar kut, maar toch best grappig. En de brakheid is hevig, vooral als je er veel bij zuipt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 25-06-2005 @ 13:27 :
ja zwaar kut, maar toch best grappig. En de brakheid is hevig, vooral als je er veel bij zuipt.
zo ja tering,
maar als ik er niet bij zuip heb ik amper/geen brakheid
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 16:48
Risce
Risce is offline
Citaat:
pa-ra-noi-a
why??? is dat prettig om te lezen? een hele lijst met slechte ervaringen voordat je er aan begint?
waarschijnlijk wilt ze weten of de voordelen die ze wel kent opwegen tegen de nadelen die ze niet kent.

Was dat nou zo moeilijk te bedenken of vind je het gewoon leuk om nOObs neer te sabelen?

Laatst gewijzigd op 25-06-2005 om 17:04.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 17:15
Verwijderd
^mm persoonlijk zou ik niet een heel topic met negatieve reacties willen lezen voordat ik aan een bepaalde drug begin. Lijkt me echt niet dat ze alleen van de voordelen heeft gehoord..
maargoed leek mij logischer als ze ervaringen in het algemeen wilde horen..
dus nee niet om iemand neer te sabelen negatief persoon
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 18:47
Tuinkabouter9
Tuinkabouter9 is offline
Als je poeder hebt, waarom zou je het dan snuiven, je kan het ook gewoon in een glas drinken doen/oplossen en dan opdrinken, minder slecht voor je dan snuiven

En als je te veel % amphetamine in je speed hebt zitten dan snuif je je hele neus kapot. Ken iemand die pure speed (99% amphetamine) [normaal ongeveer 35% amphetamine in speed] snoof, heeft dagen last gehad van brandend gevoel in z'n neus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 19:00
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Ken iemand die pure speed (99% amphetamine) [normaal ongeveer 35% amphetamine in speed] snoof.
rotfl,

ik weet niet of ik hier smiley 6, 8 danwel 10 neer moet knallen ...
Oud 25-06-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Tuinkabouter9 schreef op 25-06-2005 @ 19:47 :
Als je poeder hebt, waarom zou je het dan snuiven, je kan het ook gewoon in een glas drinken doen/oplossen en dan opdrinken, minder slecht voor je dan snuiven

En als je te veel % amphetamine in je speed hebt zitten dan snuif je je hele neus kapot. Ken iemand die pure speed (99% amphetamine) [normaal ongeveer 35% amphetamine in speed] snoof, heeft dagen last gehad van brandend gevoel in z'n neus
bah je drinken wordt er echt vies van, harstikke slecht voor je mond (is snuiven ook), maar snuiven is de meest snelle en meest leuke manier (ten minste, ik vind het kappen enzo wel ok)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 13:57
Risce
Risce is offline
Citaat:
Oma schreef op 25-06-2005 @ 18:15 :
negatief persoon
Dat was mijn probleem met jouw reactie idd. Maar goed. Even goede vrienden
Oud 26-06-2005, 19:38
Verwijderd
leg een lijn pep om het goed te maken
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:46
Channella
Channella is offline
Citaat:
pa-ra-noi-a
nee, dat is niet prettig. Als ik een hele lijst met slechte ervaringen van iedereen krijg te lezen, is dat voor mij een reden om er niet aan te beginnen, het moet wel leuk blijven natuurlijk

gewoon een beetje research aan het doen voordat ik er mee begin, dus.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 21:49.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:49
Verwijderd
de voordelen wegen sowieso op tegen de nadelen als je het gebruikt, vooral als je het al een tijdje doet.

Maar wat trekt je eigenlijk aan om speed te gaan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 27-06-2005 @ 22:49 :
de voordelen wegen sowieso op tegen de nadelen als je het gebruikt, vooral als je het al een tijdje doet.
hoezo sowieso? ken zat mensen die het kut vinden.
en in wat voor zin vind jij het beter dan naamate je het langer gebruikt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:24
Verwijderd
ik vind het niet beter, maar ik merk altijd dat als ik veel pep heb gebruikt dat ik het de dag erna afzweer en naarmate de week vordert, ik toch weer zin in het weekend krijg om pep te gebruiken.

Dat heb ik nu trouwens minder, maar nu ben ik ook niet meer zo brak
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:42
Channella
Channella is offline
Citaat:

Maar wat trekt je eigenlijk aan om speed te gaan gebruiken?
ehm, na ik wil het eerst een keer thuis gebruiken in een vertrouwde omgeving met vertrouwde mensen om het zo te zeggen

en wat me trekt is het effect op feesten denk ik, en ook een reden waarom ik het vraag is omdat als ik op een feest ben waarvoor ik een klap geld heb neergelegd en er gaat iets fout, is mijn avond verpest en mijn geld dus weg hehe.

maargoed, nou weet ik nog niks. Goede ervaringen of slechte ervaringen ik wil eigenlijk gewoon weten wat ik zo'n beetje kan verwachtten heh
Oud 27-06-2005, 22:45
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Channella schreef op 27-06-2005 @ 22:46 :
nee, dat is niet prettig. Als ik een hele lijst met slechte ervaringen van iedereen krijg te lezen, is dat voor mij een reden om er niet aan te beginnen, het moet wel leuk blijven natuurlijk

gewoon een beetje research aan het doen voordat ik er mee begin, dus.
Dus je bent gewoon bang voor de waarheid, speed is leuk maar het is nogal verslavend (wat niet? ), je voelt je de dag erna brak (maar dat is met zoveel drugs) en voor andere bijwerkingen moet je gewoon even erowid.org checken, ik vind speed saai, xtc prefereer ik boven speed.
Oud 27-06-2005, 22:49
Channella
Channella is offline
Citaat:
Augustus schreef op 27-06-2005 @ 23:45 :
Dus je bent gewoon bang voor de waarheid, speed is leuk maar het is nogal verslavend (wat niet? ), je voelt je de dag erna brak (maar dat is met zoveel drugs) en voor andere bijwerkingen moet je gewoon even erowid.org checken, ik vind speed saai, xtc prefereer ik boven speed.
Tja misschien wel. Ben altijd al een beetje paranoide geweest op slechte effecten van welke drug dan ook

Maargoed, was gewoon benieuwd naar ervaringen van andere mensen, meer niet.
Waarom prefereer je xtc boven speed dan?
Oud 28-06-2005, 14:35
Verwijderd
waarschijnlijk, omdat xtc een leuk en warm gevoel geeft, terwijl speed dat niet heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2005, 23:07
megas
megas is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 25-06-2005 @ 12:48 :
Ik heb altijd iets tegen pep gehad ik weet niet waarom, ik heb altijd het gevoel dat dat 1 van de meest verkenkerde drugs is voor je lichaam
I wonder why... Ik denk dat dat vooral is omdat je, als je eenmaal begint, vaak doorgaat tot je niet meer kan. En dat kan wel eens een paar dagen later zijn. Nou ja, ik denk dat niemand zich tof voelt als ie 3 nachten niet geslapen heeft...

Maar ontopic: Ik vind slikken 100x beter, vooral omdat je dan niet na een kwartier nog zo'n smerige flats door je keel krijgt als je je neus ophaalt. Ik word, na een hoop gesnuif, echt misselijk als ik de geur van speed alleen al ruik. Bovendien vind ik het lekker voelen, zoals ie opkomt in m'n maag, lekker rustig aan.

Anders slik je eerst een klein bommetje. Als je het effect fijn vind kun je altijd nog een lijntje nemen. De pijn in je neus valt trouwens best mee hoor... Fijn is anders, maar er wordt ook veel overdreven. Je bent je tussenschotje echt niet zomaar kwijt!

x
Oud 29-06-2005, 23:10
Verwijderd
nee, je tussenschotje die staat echt nog wel even, maar de eerste keer is die pijn niet fijn. dus goed kappen is ook een must
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:10
megas
megas is offline
Ohja, sorry voor de dubbelpost: Vroeger vond ik pillen toppie, maar na het heel veel te hebben gedaan word ik er alleen nog maar ziek en/of depri van. Vandaar dat ik speed liever heb. Maar daar zul jij denk ik geen last van hebben

Van speed krijg je enorme lulkicks, en met pillen heb je soms de pech dat je alleen maar vaag op de bank ligt te koekeloeren. Ik hou daar niet van, ik ben overal liever helemaal bij, en dat heb je met speed super

x
Oud 29-06-2005, 23:12
Verwijderd
ik heb eigenlijk precies hetzelfde, ik drink dan ook altijd te veel, waardoor er vage dingen ontstaan en waardoor mensen dan erg om mij kunnen lachen, leuk voor af en toe. Maar liever speed
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:25
megas
megas is offline
Cheers Mate!
Oud 30-06-2005, 08:33
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
speed is echt slecht voor je.
voor lichaan en geest!
je neus word er verragd van, chronisch verkouden, geen energie meer, opgefokt, parranoia, egoistisch, strakke bek enz enz.
ik vind dat er meer n egatieve redenen zijn dan positieve en als je iets oppeppends wil gebruiken raad ik ook zeker xtc aan.
dat geeft je een warm blij en lief gevoel, je kan er uren op dansen en lichamelijk en geestelijk is het een stuk beter
Oud 30-06-2005, 14:07
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Niet op de lange termijn.
Oud 30-06-2005, 14:11
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Zero-Zero schreef op 30-06-2005 @ 09:33 :
speed is echt slecht voor je.
voor lichaan en geest!
je neus word er verragd van, chronisch verkouden, geen energie meer, opgefokt, parranoia, egoistisch, strakke bek enz enz.
ik vind dat er meer n egatieve redenen zijn dan positieve en als je iets oppeppends wil gebruiken raad ik ook zeker xtc aan.
dat geeft je een warm blij en lief gevoel, je kan er uren op dansen en lichamelijk en geestelijk is het een stuk beter
Maar niet te vaak doen.
Oud 01-07-2005, 11:59
Mafheid
Mafheid is offline
En owja, een van de grootste addertjes onder t gras van speed is dat je gaat denken dat je t nodig hebt (om bijvoorbeeld wakker te blijven) terwijl dat helemaal niet t geval zou zijn als je t niet (meer) gebruikt.
Oud 02-07-2005, 12:24
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
nokki schreef op 02-07-2005 @ 12:10 :
speed is kut.

snuif dan coke ofzo.
Coke is nog kutter, als ik naar de mensen kijk die t gebruiken.. Stelletje opgefokte egotrippers.

En t werkt veeel te kort.
Oud 02-07-2005, 15:59
megas
megas is offline
Vind ik ook! Coke werkt veel te kort en de prijs/effect verhouding is kut. De slogan is hier niet voor niks: 'Coke is voor homo's'. En dat is niet om stoer te doen, want pep is helemaal niet stoer, maar wel stukken effectiever, fijner, goedkoper en leuker!

DUS
Oud 02-07-2005, 21:58
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 02-07-2005 @ 13:24 :
Coke is nog kutter, als ik naar de mensen kijk die t gebruiken.. Stelletje opgefokte egotrippers.

En t werkt veeel te kort.
ja idd, coke slaat helemaal nergens op
Oud 03-07-2005, 02:17
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
ik wil hier niet degene zijn die ouderwets wil doen maar als je nog nooit iets gedaan hebt op dat gebied (tenminste dat haal ik uit je verhaal) dan zou ik persoonlijk niet beginnen met speed.

Speed kan heel leuk zijn, maar ik vind de nadelen te groot. Ten eerste als je nog nooit gebruikt heb is de kans groot dat je in één keer teveel neemt en dan loop je de hele avond helemaal para rond. Ten tweede vind ik het kut dat je van speed zo lang wakker bent en je bent helemaal gesloopt als je eindelijk ik slaap kan vallen. Ten derde ga je jezelf echt kut voelen van speed en dan bedoel ik ook eeeeeecht kut. Bovendien is het verslavender als b.v. xtc.

Dus persoonlijk zou ik beginnen met xtc, gewoon een half pilletje nemen en kijken wat je ervan vind. Als je het echt te tof vind kan je altijd nog een keer speed proberen.
Oud 03-07-2005, 11:38
Verwijderd
shit wat zijn jullie allemaal negatief over speed zeg.
man ik vind speed echt heerlijk. Vroegah had ik kutspeed en werd ik para en at ik een week niet enzo. Maar de speed die ik tegenwoordig heb echt hoeveel ik ook snuif geen paranoia, gewoon de volgende dag lekker eten. Ik wordt er alleen maar supervrolijk van, lekker praten en bewegen.
En dat je van speed gauw te veel neemt de eerste keer valt echt wel mee, dan neem je toch een klein puntje. Tis easy te dosen.
Tis alleen idd wel een beetje verslavend, maar dat ligt ook net aan je persoonlijkheid, omstandigheden etc. Ik heb ook al 4 jaar elke dag trek om te zuipen en dat beperk ik ook alleen tot het weekend. Discipline de gekste!

Maar aangezien de meeste idd meer voor xtc gaan en je dat gewoon echt eens moet meemaken zou ik ook eerst een half pilletje proberen
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Boris_Beer schreef op 03-07-2005 @ 03:17 :
Dus persoonlijk zou ik beginnen met xtc, gewoon een half pilletje nemen en kijken wat je ervan vind. Als je het echt te tof vind kan je altijd nog een keer speed proberen.
Hehe, btje krom. Speed en xtc is niet echt te vergelijken. En als ze het tof vind dan moet ze speed maar proberen? Echt bijna iedereen vind zijn eerste pilletje helemaal geweldig!!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 12:51
Mafheid
Mafheid is offline
Tering, volgens mij heb ik vannacht echt kankerzooi naar binnengewerkt als klopt wat je zegt Oma.
Geen grapje ofzo...

Nu vet kut para en nog steeds denken ik wil nog een lijntje...

Eten helpt wel..
Oud 03-07-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 03-07-2005 @ 13:51 :
Tering, volgens mij heb ik vannacht echt kankerzooi naar binnengewerkt als klopt wat je zegt Oma.
Geen grapje ofzo...

Nu vet kut para en nog steeds denken ik wil nog een lijntje...

Eten helpt wel..
mja ligt er echt wel aan in hoeverre en waarmee je pep versneden is.
maar succes..paranoia is echt kenker!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:14
Verwijderd
ligt er aan hoever die paranoia zich doordrijft, ik vind het alerte en het fel reageren op geluidjes best grappig op zich. Maar echte paranoia is kut. Daar zat ik vanochtend tegenaan, toen dacht ik dat de politie aan mijn deur kwam enzo. Gelukkig kon ik die gedachten nog wegwuiven, want als je echt para bent, wordt dat werkelijkheid
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 18:47
megas
megas is offline
T is wel een beetje zo dat je jezelf een stuk paraër kan maken dan nodig is. Ik heb hier thuis een keer een ahctelijk toneelstukje van twee mensen gehad, die maakten zichzelf en bijna iedereen in de kamer compleet gek. Behalve mij en mijn vriend. Je doet het jezelf grotendeels aan. Als je er niet tegen kunt, doe het dan niet. Heb ik met pillen, sinds een paar maandjes trek ik dat niet meer, dus doe ik het niet meer. (meestal )

x
Oud 04-07-2005, 10:24
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Oma schreef op 03-07-2005 @ 17:10 :
mja ligt er echt wel aan in hoeverre en waarmee je pep versneden is.
maar succes..paranoia is echt kenker!
Het eten deed goed. Samen met wat dingetjes doen en vrienden rondhangen, werd t zo'n beetje gereduceerd tot proporties die ik gewend ben.

Maargoed, ik heb t nou wel weer ff gezien met pep. tIs niet goed voor mij.
Oud 04-07-2005, 10:36
Verwijderd
vanochtend deden heel veel spieren in mijn buik en rug echt pijn, dat was ook kut
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 10:41
Mafheid
Mafheid is offline
Ik voel me nu eigenlijk wonderbaarlijk lekker.
Oud 04-07-2005, 10:43
Verwijderd
ik nu ook
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 11:09
Mafheid
Mafheid is offline
Oud 04-07-2005, 20:06
stunning_wings
stunning_wings is offline
Waarom is iedereen zo anti coke????

als er iets beter is als speed is het coke!

Speed vind ik echt troep, het verneukt je hele weerstand en je bent de volgende dag constant brak, bovendien zit je maar wat te klappertanden.

Coke is veel beter (vind ik), je bent wakker, je kunt ook veel dansen en ja je voelt je enorm de man maar die arrogantie is ook wel eens lekker om te voelen.

Denk maar eens na waarom coke veel duurder is als speed, omdat het kwalitatief een veel betere drugs is!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten