Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 19:46
Verwijderd
Had laatst een nummer gepost en jullie hebben me toen wat adviezen gegeven. Ik heb geprobeerd er wat mee te doen, wat meer melodielijnen voor extra diepte en de zang wat harder...

Hier kun je mijn nieuwe liedje downloaden:
http://elektron.ewi.tudelft.nl/~brou...like%20you.mp3
?
Ik weet niet hoe lang het er blijft staan Het is niet mijn site...

Ik weet trouwens wel dat er wat valse gitaarnootjes tussen zitten, please niet op letten. Ik ben er alleen al zo lang mee bezig dat ik er geen zin meer in heb om die eruit te halen. Sorry, misschien doe ik het later deze week nog .

Adviezen zijn altijd zeer welkom!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2006, 20:16
Verwijderd
Dit vind ik toch een stukkie minder dan de eerste.. het 'amateurisme' zeg maar straalt er nog iets meer vanaf, akkoorden zijn ook erg saai en standaard (en zou dat eerste niet mineur moeten zijn?)..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 20:19
Verwijderd
Mineur? ik weet het verschil niet?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 20:29
Verwijderd
Citaat:
NuncaMas schreef op 18-02-2006 @ 21:19 :
Mineur? ik weet het verschil niet?
exactement... dat hoor je er wel beetje vanaf.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:16
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 18-02-2006 @ 21:16 :
Dit vind ik toch een stukkie minder dan de eerste.. het 'amateurisme' zeg maar straalt er nog iets meer vanaf, akkoorden zijn ook erg saai en standaard (en zou dat eerste niet mineur moeten zijn?)..
Ik vind het op een bepaalde manier juist een grappige klankkleur geven: bes-mixolydisch naast bes-mineur. Het gitaargeluid is alleen een klein beetje vals en vooral heel erg donker, zwaar. Ik zou iets hogere liggingen gebruiken en meer treble/minder bas in de mix doen. Verder qua compositie niet erg heftig: buiten het feit dat de gitarist uit verveling in een coma belandt kent de luisteraar het deuntje na 30 seconden ook wel. Je liedje in verschillende secties opsplitsen dus.
De 'instrumentatie' kan ook leuker. Volgens mij hebben jullie twee gitaren en een piano tot je beschikking. Daar kan je meer mee doen. Laat de piano brede blokakkoorden spelen (niet volgens een vast ritme, maar meer op gevoel) en laat je gitarist wat spelen met losse intervallen: tertsen en (overmatige) kwarten bijvoorbeeld. Die kan dan ook wat tegenmelodieën spelen. Als je pianist niet zo goed is, laat de gitarist dan iets gevarieerder akkoorden en ritmes gebruiken. De pianist kan zijn rol dan overnemen. Misschien begrijp je zelf niet alle termen, je bandleden hopelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 18-02-2006 @ 22:16 :
Ik vind het op een bepaalde manier juist een grappige klankkleur geven: bes-mixolydisch naast bes-mineur. Het gitaargeluid is alleen een klein beetje vals en vooral heel erg donker, zwaar. Ik zou iets hogere liggingen gebruiken en meer treble/minder bas in de mix doen. Verder qua compositie niet erg heftig: buiten het feit dat de gitarist uit verveling in een coma belandt kent de luisteraar het deuntje na 30 seconden ook wel. Je liedje in verschillende secties opsplitsen dus.
De 'instrumentatie' kan ook leuker. Volgens mij hebben jullie twee gitaren en een piano tot je beschikking. Daar kan je meer mee doen. Laat de piano brede blokakkoorden spelen (niet volgens een vast ritme, maar meer op gevoel) en laat je gitarist wat spelen met losse intervallen: tertsen en (overmatige) kwarten bijvoorbeeld. Die kan dan ook wat tegenmelodieën spelen. Als je pianist niet zo goed is, laat de gitarist dan iets gevarieerder akkoorden en ritmes gebruiken. De pianist kan zijn rol dan overnemen. Misschien begrijp je zelf niet alle termen, je bandleden hopelijk wel.

Ehm.. ik ben dat in mijn eentje
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 00:54
infamous
infamous is offline
Citaat:
NuncaMas schreef op 18-02-2006 @ 22:19 :
Ehm.. ik ben dat in mijn eentje
zo .. ambitieus ...

maar even inhoudelijk (ik ben niet echt een expert, maar ok)

Keyboard: Veel te simpel en weinig afwisseling, misschien iets met akkoorden doen, of gebruik een fijne VST, klinkt beetje te kaal ?

Gitaar melodietje is wel ok, alleen afwisseling zou idd wel leuk zijn, lijkt alsof je loopje hebt opgenomen en gerepeat, probeer een break ergens in de track ofzo.

En die 'solo' erover lijkt vals ? Kan ook aan mij liggen, sowiso komt dat steeds op zelfde stuk als keyboard misschien dat 'antwoorden' of gewoon doorspelen.

Zang: vind ik wel netjes

En uhm, misschien wat beter masteren, gitaar dubbel opnemen en een naar rechts en andere naar links pannen, wordt het meteen veel voller, zang in het midden en hoppateee
Oud 13-03-2006, 08:43
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Snees schreef op 18-02-2006 @ 22:16 :
Ik vind het op een bepaalde manier juist een grappige klankkleur geven.
Zit wat in ja, best grungy. Eigenlijk moet ze nog even bald losgehen.
Oud 13-03-2006, 11:06
Tricks'
Tricks' is offline
je muziek is nog altijd erg fijn om naar te luisteren
Reageren

Regels voor berichten