Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2004, 21:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben pas 18 geworden en daarom is mijn Easy Blue rekening van de Postbank opgehouden met bestaan. Nu wilde ik die graag omzetten in een Studentenrekening maar daar ben ik te laat mee dus hij is nu automatisch omgezet in een gewone girorekening. Is er nu nog een mogelijkheid dat ik die girorekening weer omzet in een studentenrekening of zit ik hier nu definitief aan vast? Ik ben van plan om de bank te bellen maar daar heb ik pas dinsdag de tijd voor en ik ben wel benieuwd of dit nu nog kan.
Oud 22-05-2004, 21:52
Liss
Liss is offline
Lijkt me wel dat dit nog kan ja, aangezien je ook zonder eerst een easy blue rekening te hebben gehad een studentenrekening kan openen.
Oud 22-05-2004, 21:54
Tiño
Tiño is offline
ik heb toen echt zoveeel brieven van de postbank gehad waarin ze me de vraag stelde wat ik wilde...heb je die gemist?of bewust genegeerd? ik heb toen gekozen voor studentenrekening, ik zou even bellen,dan kunnen ze em vast wel omzetten...
Oud 22-05-2004, 22:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
tinjooo schreef op 22-05-2004 @ 22:54 :
ik heb toen echt zoveeel brieven van de postbank gehad waarin ze me de vraag stelde wat ik wilde...heb je die gemist?of bewust genegeerd? ik heb toen gekozen voor studentenrekening, ik zou even bellen,dan kunnen ze em vast wel omzetten...
Ik heb maar 1 keer een brief gehad. En daarin stelden ze twee opties:
1. Je studeert aan een hbo of universiteit --> studentenrekening
2. Je werkt. --> girorekening

Ik voldeed aan allebei niet (zat nog in 6vwo) en heb toen niks gedaan. M'n rekening werd automatisch omgezet naar een girorekening en dus ben ik naar 't kantoor toe geweest. Daar kreeg ik zo het spul mee om er een studentenrekening van te maken.

Tip: neem wel een plus rekening of een internetrekening, want anders krijg je geen rente!
Oud 22-05-2004, 22:07
Verwijderd
Ik wilde een girorekening en kreeg op grond van mijn leeftijd een studentenrekening aangesmeerd, dus ik vraag me af hoe jij het voor elkaar krijgt om een girorekening te nemen na je easy blue.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 22:30
Verwijderd
Volgens mij werd mijn easyblue rekening automatisch omgezet in een studentenrekening...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:01
Gothic
Gothic is offline
Je moet ze gewoon ff bellen, zetten ze het meteen voor je om. Heb ik ook gedaan. Je kunt ook op de site een formulier invullen.
Oud 25-05-2004, 16:30
Deej
Deej is offline
staat er boven je studentenrekening "studentenrekening"of ook gewoon girorekening, anders heb ik nu de verkeerde.. hehe
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Deej schreef op 25-05-2004 @ 17:30 :
staat er boven je studentenrekening "studentenrekening"of ook gewoon girorekening, anders heb ik nu de verkeerde.. hehe
Bij mij staat er Studentenrekening...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik had dat formuliertje nog net op tijd ingestuurd..
dacht ik althans

niet dus
maar k hoorde dat je het zelfs via internet kan omzetten
Oud 25-05-2004, 22:43
Verwijderd
bij mij werd het automatisch omgezet toen ik invulde dat ik op die rekening studiefinanciering wilde ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 08:05
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2004 @ 23:06 :
Ik heb maar 1 keer een brief gehad. En daarin stelden ze twee opties:
1. Je studeert aan een hbo of universiteit --> studentenrekening
2. Je werkt. --> girorekening

Ik voldeed aan allebei niet (zat nog in 6vwo) en heb toen niks gedaan. M'n rekening werd automatisch omgezet naar een girorekening en dus ben ik naar 't kantoor toe geweest. Daar kreeg ik zo het spul mee om er een studentenrekening van te maken.
Dus in 5 vwo zou je er ook een kunnen krijgen, als je 18 bent, zeg je?
Oud 26-05-2004, 08:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
zuster schreef op 22-05-2004 @ 23:07 :
Ik wilde een girorekening en kreeg op grond van mijn leeftijd een studentenrekening aangesmeerd, dus ik vraag me af hoe jij het voor elkaar krijgt om een girorekening te nemen na je easy blue.
Het is mij ook gelukt... En ik had nog wel ingevuld een studentenrekening te willen hebben
Oud 26-05-2004, 11:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-05-2004 @ 09:05 :
Dus in 5 vwo zou je er ook een kunnen krijgen, als je 18 bent, zeg je?
Ja, tenminste: ik heb hem gewoon gekregen toen ik 18 was en in 6vwo zat.
Oud 26-05-2004, 17:12
matrix21
matrix21 is offline
Je moet wel je studiefinanciering op je rekening krijgen uitbetaald. Zo niet dan kan je studentenrekening vergeten. Volgens mij is het bij mij ook automatisch omgezet in studentenrekening toen ik studiefinanciering erop ontving.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 26-05-2004 @ 18:12 :
Je moet wel je studiefinanciering op je rekening krijgen uitbetaald. Zo niet dan kan je studentenrekening vergeten. Volgens mij is het bij mij ook automatisch omgezet in studentenrekening toen ik studiefinanciering erop ontving.
nee hoor.
TS zit nog niet op het hoger onderwijs en heeft dus geen studiefinanciering. Zij kán dit dus niet eens op d'r rekening over laten maken. En toch kan ze wel een studentenrekening krijgen.
Hetzelfde geldt voor mij: mijn stufi of tegemoedkoming (want ik heb ook geen stufi) wordt op een andere rekening over gemaakt, maar ik heb wél een studentenrekening.
Oud 27-05-2004, 09:40
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 18:44 :
nee hoor.
TS zit nog niet op het hoger onderwijs en heeft dus geen studiefinanciering. Zij kán dit dus niet eens op d'r rekening over laten maken. En toch kan ze wel een studentenrekening krijgen.
Hetzelfde geldt voor mij: mijn stufi of tegemoedkoming (want ik heb ook geen stufi) wordt op een andere rekening over gemaakt, maar ik heb wél een studentenrekening.
Aangezien het over de postbank gaat, de postbank verteld het volgende op hun homepage:

Voorwaarden

Je bent tussen de 16 en 30 jaar en volgt een voltijds MBO-, HBO-, of universitaire studie
Vanaf je 18e moet je studiefinanciering op je Postbank Studentenrekening binnenkomen

Dus ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar blijkbaar heb je geluk gehad dan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:36
Go
Go is offline
Het lijkt me dat je je rekening altijd kan opzeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 27-05-2004 @ 12:36 :
Het lijkt me dat je je rekening altijd kan opzeggen.
Maar ik wil graag dit rekeningnummer houden want dat kent iedereen dus daarom wil ik hem graag omzetten.
Oud 27-05-2004, 12:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 27-05-2004 @ 10:40 :
Aangezien het over de postbank gaat, de postbank verteld het volgende op hun homepage:

Voorwaarden

Je bent tussen de 16 en 30 jaar en volgt een voltijds MBO-, HBO-, of universitaire studie
Vanaf je 18e moet je studiefinanciering op je Postbank Studentenrekening binnenkomen

Dus ik weet niet hoe je het gedaan hebt maar blijkbaar heb je geluk gehad dan.
Ja dat had ik toen ook gelezen.
Ik ben toen naar de Postbank toegegaan en heb uitgelegd dat ik 18 was en nog op het voortgezet onderwijs zat. Dat ik dus nog geen student was en ook nog geen stufi ontving.
Dat was echter geen probleem volgens die vent...
Misschien dat het wel uitmaakt dat er elke maand wel iets op m'n rekening binnenkomt, aangezien ik die rekening als spaarrekening gebruik en ik elke maand een klein bedrag overmaak van m'n betaalrekening naar m'n spaarrekening.
Oud 27-05-2004, 12:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Net even op internet gekeken en volgens mij is het gelukt om mijn rekening om te zetten. Nu maar hopen dat ze het niet erg vinden dat ik pas over twee maanden tegemoetkoming scholieren krijg omdat mijn ouders nu nog kinderbijslag voor mij krijgen maar ik krijg nu wel iedere maand mijn kleedgeld daarop binnen dus het zal wel goed zijn.

Bedankt voor alle reacties.
Oud 27-05-2004, 12:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-05-2004 @ 13:50 :
Ja dat had ik toen ook gelezen.
Ik ben toen naar de Postbank toegegaan en heb uitgelegd dat ik 18 was en nog op het voortgezet onderwijs zat. Dat ik dus nog geen student was en ook nog geen stufi ontving.
Dat was echter geen probleem volgens die vent...
Misschien dat het wel uitmaakt dat er elke maand wel iets op m'n rekening binnenkomt, aangezien ik die rekening als spaarrekening gebruik en ik elke maand een klein bedrag overmaak van m'n betaalrekening naar m'n spaarrekening.
Ik heb bij studie gewoon wo ingevuld en dan ook mijn vervolgopleiding want je moet ook de startdatum van je studie invullen dus dat zal wel goedkomen (hoop ik) en anders moet ik even bellen of even langs het postkantoor.
Oud 05-06-2004, 22:43
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Bij mij ging het volautomatisch
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 23:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik het op internet ging veranderen stond er dat ik wat over de post zou krijgen maar ik heb nog steeds niets gezien
Oud 10-07-2005, 21:18
Hakuna
Hakuna is offline
Ik vraag mij eigenlijk af wat het verschil is tussen een ... studenten en een .. gewone girorekening, op beide ontvang je toch niet meer geld!

Maar je mag wel op beide rekeningen 2000 € rood staan (wat overgens niet aan te raden is! )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2005, 21:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 10-07-2005 @ 22:18 :
Ik vraag mij eigenlijk af wat het verschil is tussen een ... studenten en een .. gewone girorekening, op beide ontvang je toch niet meer geld!

Maar je mag wel op beide rekeningen 2000 € rood staan (wat overgens niet aan te raden is! )
Met een studentenrekening betaal je niet voor je uitgebreide giropas en krijg je ook gratis of goedkoper een creditcard en dat soort dingen. Als je een studentenrekening wilt moet je wel zorgen dat er maandelijks geld binnen komt (bijv. stufi of loon).
Oud 10-07-2005, 21:34
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2005 @ 22:27 :
Met een studentenrekening betaal je niet voor je uitgebreide giropas en krijg je ook gratis of goedkoper een creditcard en dat soort dingen. Als je een studentenrekening wilt moet je wel zorgen dat er maandelijks geld binnen komt (bijv. stufi of loon).
Dat geldt geloof ik alleen voor het eerste jaar, ik heb een 'gewone' girorekening, en heb ook een creditcard, maar die hoefde ik de eerste jaar niet te betalen (nu dus wel ) Wat die bankpas betreft, standaard krijg je de pas die alleen in Nederland gebruikt kan worden, die overgens ook het eerste jaar gratis is.

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2005 @ 22:27 :
Als je een studentenrekening wilt moet je wel zorgen dat er maandelijks geld binnen komt (bijv. stufi of loon).
Maar dat moet eigenlijk op elke rekening, trouwens als je een creditcard wilt of roodstaan, moet er minstens 3 tot 4 maanden geld op die rekening zijn bijgeschreven (zonder negatief saldo).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2005, 21:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 10-07-2005 @ 22:34 :
Dat geldt geloof ik alleen voor het eerste jaar, ik heb een 'gewone' girorekening, en heb ook een creditcard, maar die hoefde ik de eerste jaar niet te betalen (nu dus wel ) Wat die bankpas betreft, standaard krijg je de pas die alleen in Nederland gebruikt kan worden, die overgens ook het eerste jaar gratis is.

Maar dat moet eigenlijk op elke rekening, trouwens als je een creditcard wilt of roodstaan, moet er minstens 3 tot 4 maanden geld op die rekening zijn bijgeschreven (zonder negatief saldo).
Ik heb mijn studentenrekening nu al voor het tweede jaar en er is nooit geld afgeschreven voor mijn pinpas en ik weet zeker dat ik ermee in het buitenland geld op kon nemen (ik studeerde in het buitenland dus dat was wel essentieel). Het klopt dat er altijd geld binnen moet komen als je een creditcard hebt maar bij een studentenrekening moet dat volgens mij ook als je geen creditcard hebt maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Oud 10-07-2005, 22:22
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-07-2005 @ 22:57 :
Ik heb mijn studentenrekening nu al voor het tweede jaar en er is nooit geld afgeschreven voor mijn pinpas en ik weet zeker dat ik ermee in het buitenland geld op kon nemen (ik studeerde in het buitenland dus dat was wel essentieel).
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb ik ook de 'uitgebreide' giropas (heb even mijn postbank papieren omtrent de bankpas nagekeken), al heb ik zelf nog nooit geld in het buitenland opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:49
Rodion
Rodion is offline
Ik dacht te weten dat vrijwel iedereen de 'uitgebreide' pas heeft, omdat je met de gratis pas alleen maar geld kan opnemen bij de postbank, wat natuurlijk erg vervelend kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 22:53
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 24-07-2005 @ 23:49 :
Ik dacht te weten dat vrijwel iedereen de 'uitgebreide' pas heeft, omdat je met de gratis pas alleen maar geld kan opnemen bij de postbank, wat natuurlijk erg vervelend kan zijn.
...En ook alleen maar in Nederland
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:32
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik had een studenten rekening, ik kreeg toen een brief van de postbank dat er geen stufi op binnen kwam. en of ik vdus nog studeerde.
er waren drie mogelijkheden.
A. Je werkt --> Het word een girorekening
B. Je bent tijdelijk gestopt en begint volgend jaar weer met je studie --> studentenrekening
C. Je krijgt geen studiefinanciering voor je studie en je stuurt een bewijs van inschrijving mee --> studentenrekening.

Ik heb toendertijd C gedaan helaas is dat fout gegaan ofzo en heb ik nu een girorekening, heb toen gebeld en ik zou nog wat horen, nooit meer iets gehoord denk dat ik nog maar eens ga bellen vanmiddag hmmmm.
Oud 25-07-2005, 10:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 24-07-2005 @ 23:53 :
...En ook alleen maar in Nederland
lijkt me logisch, ik heb nog nooit een postbank in frankrijk gezien hoor..
Oud 25-07-2005, 16:31
PV
PV is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2004 @ 23:06 :
Tip: neem wel een plus rekening of een internetrekening, want anders krijg je geen rente!
f*ck, ik loop dus al 4 jaar rente mis?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 18:15
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 25-07-2005 @ 17:31 :
f*ck, ik loop dus al 4 jaar rente mis?
check
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 25-07-2005 @ 11:35 :
lijkt me logisch, ik heb nog nooit een postbank in frankrijk gezien hoor..
Je kunt met een basis girorekening alleen BETALEN OF PINNEN in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 19:05
koelieboelie
koelieboelie is offline
ja dat had ik dus ook! ik was gewoon vergeten om dat formulier op te sturen. Dus ik had gebeld en die man zei dat ik zodra ik mijn stufi ontvang(in september dus) even moest bellen en dan zetten zij hem om
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:41
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 25-07-2005 @ 19:26 :
Je kunt met een basis girorekening alleen BETALEN OF PINNEN in Nederland.
?
Reageren

Regels voor berichten