Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 10:06
Verwijderd
Ik heb een beetje gezocht op google, maar ik heb het niet echt kunnen vinden. Ik vroeg me namelijk af wat voor papieren je moet meenemen om een auto over te kopen en wat voor dingen er precies moeten worden geregeld. Ik heb gehoord dat je naar het postkantoor moet, maar ik heb verder helemaal geen idee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2005, 10:07
thunder110
thunder110 is offline
kentekenbewijs over laten schrijven. Volgens mij is je rijbewijs dan wel genoeg?
Oud 26-07-2005, 10:19
Neiu
Neiu is offline
Daarvoor heb je kentekenbewijs deel III nodig. Daarmee ga je met de nieuwe eigenaar naar het postkantoor en laat je het overschrijven op naam van de nieuwe eigenaar.
Oud 26-07-2005, 16:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je gaat met het kentekenbewijs van de auto naar het postkantoor. (neem nou gewoon ALLE papieren mee die bij het kenteken horen, dan weten ze op t postkantoor wel welke ze nodig hebben.)
dan krijgt de vorige eigenaar een vrijwaringsbewijs (dat heeft hij/zij nodig om aan te kunnen tonen dat hij/zij niet meer de eigenaar is, bv. voor de belasting en de verzekering).
de nieuwe eigenaar krijgt een nieuw 'tenaamstellingsbewijs' (vroeger heette dat 'kentekenbewijs deel 3', inderdaad). daarmee is de nieuwe eigenaar officieel de eigenaar van de auto (en die moet dan dus ook voor de verzekering e.d. zorgen).
Reageren

Regels voor berichten