Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2005, 12:12
ellen16
ellen16 is offline
Ik heb gisteren twee wratten op mijn handen laten aanstippen met stikstof. Er zijn toen blaren met vocht op de wratten ontstaan. Mag ik die gewoon inprikken? Het zijn overigens (denk ik) wel bloedblaren.
Oud 03-03-2005, 12:23
Verwijderd
Bloedbaren mag je nooit doorprikken. Maar ik denk niet dat het bloedblaren zijn, zijn ze rood/paars of doorzichtig?
Rood/paars = bloedbaar, doorzichtig niet.
Maar goed, ik zou ze sowieso niet doorprikken; onder die blaar is het nu aan het genezen, wanneer dat klaar is, droogt die blaar vanzelf uit.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:26
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 03-03-2005 @ 13:23 :
Bloedbaren mag je nooit doorprikken. Maar ik denk niet dat het bloedblaren zijn, zijn ze rood/paars of doorzichtig?
Rood/paars = bloedbaar, doorzichtig niet.
Maar goed, ik zou ze sowieso niet doorprikken; onder die blaar is het nu aan het genezen, wanneer dat klaar is, droogt die blaar vanzelf uit.
Ze zijn helaas wel roodpaars. Ik wilde ze graag doorprikken omdat ik er nogal last van heb met dingen vastpakken etc.
Oud 03-03-2005, 12:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik heb dat ook eens laten doen
maar zou het maar gewoon zo laten genezen
Oud 03-03-2005, 12:51
Verwijderd
Citaat:
ellen16 schreef op 03-03-2005 @ 13:26 :
Ze zijn helaas wel roodpaars. Ik wilde ze graag doorprikken omdat ik er nogal last van heb met dingen vastpakken etc.
Ah ok, als het bloedblaren zijn mag je ze echt niet doorprikken, misschien dat de dokter het wel voor je wil doen, maar de kans dat die dingen gaan ontsteken is heel groot.
Ik heb een keer een enorme bloedblaar op m'n been gehad (been zwaar gekneusd en gebroken, gips erom heen, we vonden de enorme blaar pas toen het gips er af ging) en die durfden ze in het ziekenhuis ook niet te verwijderen. Ik moest hem echt heel laten en wachten tot hij uit zou drogen, anders kan het vel er onder niet goed genezen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 12:53
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb dat ook weleens om een wrat gehad ja... en je kan m het beste gewoon laten zitten
Oud 03-03-2005, 13:02
Infern0
Infern0 is offline
Als we het dan toch over wratten hebben. Ik gebruik formule W nu een week. En het is nu los aan het gaan, maar ik zag dat eronder ook nog een ''stuk'' wrat zit. Moet ik nu eerst wachten dat er weer vel overheen is gegroeit of kan ik er nu weer meteen formule W overheen smeren?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 13:17
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Heb ik ook wel eens gehad, niet openmaken. Gaat vanzelf over. Als je er echt veel last van heb zou ik even naar de dokter gaan
Oud 03-03-2005, 13:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Infern0 schreef op 03-03-2005 @ 14:02 :
Als we het dan toch over wratten hebben. Ik gebruik formule W nu een week. En het is nu los aan het gaan, maar ik zag dat eronder ook nog een ''stuk'' wrat zit. Moet ik nu eerst wachten dat er weer vel overheen is gegroeit of kan ik er nu weer meteen formule W overheen smeren?
ik zou maar naar de dokter gaan
bij mij hebben dat soort dingetjes nooit gewerkt
er bleef altijd iets achter, of gewoon een gat
Oud 03-03-2005, 17:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Infern0 schreef op 03-03-2005 @ 14:02 :
Ik smeerde er altijd weer gewoon formule W overheen. Ging er weer een 'laagje' vanaf, hup, weer eroverheen. Het is toen wel weggegaan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 18:25
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-03-2005 @ 13:53 :
ik zou maar naar de dokter gaan
bij mij hebben dat soort dingetjes nooit gewerkt
er bleef altijd iets achter, of gewoon een gat
Bij mij bleef er ook altijd een gat over..
Ik heb ze vroeger weg laten halen(snijden) omdat ik er niet vanaf kwam en ik er flink wat op mijn boven-been zaten. Daar heb ik nu nog steeds allemaal kleine littekentjes van.
Maar er zijn er ook wel wat weg gegaan met formule W, dat is toch dat spulletje wat wit wordt? Ik bleef gewoon doorsmeren tot dat ik niks meer zag wat op een wratje leek.
Oud 04-03-2005, 11:16
Firefly182
Firefly182 is offline
Gewoon laten zitten. Aangezien de huid onder de wrat loslaat. En die nieuwe huid er onder moet zich nog goed opbouwen. Zo lang mogelijk laten zitten voor het mooiste resultaat!
Oud 05-08-2005, 17:37
Fearless
Fearless is offline
hey.

hoelang duurt dat voordat zo'n wrat na het aanstippen eraf 'valt'?

( wat klinkt dat smerig zeg, er af valt )
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:39
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-03-2005 @ 18:28 :
Ik smeerde er altijd weer gewoon formule W overheen. Ging er weer een 'laagje' vanaf, hup, weer eroverheen. Het is toen wel weggegaan.
Doet dat spul niet ontzettend veel zeer?
Ik namelijk net een wrat ana laten stippen en ik moet er toch nog eens o ver nadenke voor ik daar weer zomaar binnen stap.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 17:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Fearless schreef op 05-08-2005 @ 18:39 :
Ik namelijk net een wrat ana laten stippen en ik moet er toch nog eens o ver nadenke voor ik daar weer zomaar binnen stap.
Van dat Formule W voel je niks, tenminste niet op de wrat. Als het op een wond komt doet 't wel wat pijn, maar er staat ook duidelijk in de beschrijving dat dat niet mag
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:43
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Fearless schreef op 05-08-2005 @ 18:37 :
hey.

hoelang duurt dat voordat zo'n wrat na het aanstippen eraf 'valt'?

( wat klinkt dat smerig zeg, er af valt )
ongeveer 2 weken. 't krimpt als het ware gewoon en daaronder zit dan de blaar. En na 2 weken is dat bij mij hard gaan worden en toen heb ik 't er af gepulkt. Klinkt niet al te fris, maar ja, zo is het iig bij mij verlopen
Oud 12-08-2005, 02:50
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Fearless schreef op 05-08-2005 @ 18:39 :
Formule W prikt gelukkig niet, en het helpt helaas niet bij iedereen, als je snel van je wrat af wilt zou ik gewoon even naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 15:10
pietjehhhhh
pietjehhhhh is offline
ehhh
het doet een beetje zeer maar liever ff beetje pijn dan zoown lelijke wrat toch
het helpt iig wel goed
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 07:38
Fearless
Fearless is offline
Citaat:
Firefly182 schreef op 10-08-2005 @ 21:43 :
ongeveer 2 weken. 't krimpt als het ware gewoon en daaronder zit dan de blaar. En na 2 weken is dat bij mij hard gaan worden en toen heb ik 't er af gepulkt. Klinkt niet al te fris, maar ja, zo is het iig bij mij verlopen
bij mij is tie nu helmaal bruin/rood achtig
( ben nu een week verder)
Die blaar zag ik hele week ziten, maar nu niet meer..

ook dat is normaal?

( pfff dat ding moet er echt af hoor )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten