Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind 'm nog steeds apart en origineel op een postieve manier. Het laatste gedeelte (vanaf ik was zestien) zit vol met mooie bewoordingen en zo'n fijn beeld. Je schept met je gedicht een verlangen om zo'n gebeurtenis mee te maken. Ik vind de rijm die je er toch in hebt verstopt zonder het geforceerd te laten overkomen goed gelukt. Het leest in ieder geval alsof je het niet eens doorhad toen je het schreef. (Hoewel dat bij jou vast niet het geval zal zijn, maar dat terzijde.) Het helpt in ieder geval wel om je gedicht lekker te laten lopen. De zinnen die ik er al eerder uit had gehaald vind ik nog steeds mooi. Maar ze zijn eigenlijk allemaal mooi en vooral passend. Het eerste stuk is het stuk waarvan ik niet echt weet wat ik erover moet denken. De toevoeging van dat stuk maakt dat je gedicht een ander soort gedicht wordt, voor mij in ieder geval. Het laatste stuk zou op zichzelf namelijk ook een gedicht kunnen zijn, maar hij wordt zoveel beter door het eerste stuk. Het eerste stuk is wel een beetje verhalend, maar dat is niet echt storend. Het eerste stuk op zichzelf staand is niet echt 'mooi', maar meer zakelijk inderdaad zoals al werd gezegd. Na het commentaar lezen valt me trouwens pas walmen-palmen op. Ik vind dit in ieder geval één van de mooiste gedichten die ik hier heb gelezen, in ieder geval qua beeld dat je schept en het gevoel wat het bij mij losmaakt. Je ietwat verborgen rijm maakt dat het fijn leest. Ja, ik vind 'm echt heel mooi. Maar, wat ik me nou afvroeg, is het gedeeltelijk autobiografisch? En: Sabal mexicana zal wel een soort palm zijn, moet mexicana dan niet ook met een hoofdletter? Of staat het zo wel zoals het moet? Laatst gewijzigd op 28-07-2005 om 15:33. |
![]() |
|
Thoughtful, een kwestie van smaak dus. Maar ik heb niet voor die herhaling gekozen omdat het 'mooi' is, eerder omdat ik het zelf wel een leuke vondst vond én omdat ik het wel bij het gedicht vond passen.
Re3m, jammer dat het je niet raakt. Daar valt verder ook niet zoveel aan te doen vrees ik. Ik kan me namelijk best wat voorstellen bij de punten die je aandraagt, maar het zijn allemaal dingen die je niet zo mooi vindt. Het eerste deel is ook echt bedoelt als introductie, een sfeerschets als je wil, vandaar dat ik het ritme aan de figuurlijke laars heb gelapt. Hoewel het m.i. nog goed voor te dragen zou zijn. Porcelain, dank je voor de complimenten. Eigenlijk is het een vreemd idee dat een soort herinnering van mij een ander gelukkig kan maken. Maar wel een heel mooi idee. ![]() Paris, jij ook bedankt. En autobiografisch, ik kan me voorstellen dat je je zoiets afvraagt. Er zijn meerdere antwoorden op zo'n vraag: 1. Het is privé en doet er dus niet toe. 2. Ja of nee. 3. Wanneer is iets autobiografisch? Als het echt gebeurd is, of als iets geïnspireerd is op iets wat echt gebeurd is, of...? En het korte antwoord: ja, het is gedeeltelijk autobiografisch. En Sabal mexicana is goed naar mijn weten, zie ook hier. "Binaire naamgeving Soortnaam bestaat uit: * geslachtsnaam + soortaanduiding Lamium album * geslachtsnaam met hoofdletter - Lamium" |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Voor Isabelle Verwijderd | 7 | 22-05-2005 20:39 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
boekbespreking "isabel allende" pls help me!!! mafserd | 3 | 31-05-2004 22:08 | |
Recensie Isabelle Ralf | 3 | 07-01-2004 19:52 | |
Films, TV & Radio |
MY LIFE WITHOUT ME (Isabel Coixet, 2003) legatus | 9 | 11-12-2003 18:01 | |
schrijfster : Isabel Allende => help! superbarbie | 2 | 09-06-2003 19:24 | |
Films, TV & Radio |
wie heeft de film isabelle zondagavond gezien? Madame Blanche | 2 | 20-08-2002 12:19 |