Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2005, 10:24
J-roenn
J-roenn is offline
ik wilde om een nieuwe HD, en zag bij alternate een 250 GB hitachi schijf voor slechts 99,-

nou vroeg ik me af of dit eigenlijk wel een goed merk is, want alle andere 250 GB schijven zitten toch minstens een paar tientjes hoger...

Laatst gewijzigd op 15-08-2005 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2005, 10:27
Verwijderd
De IBM schijven van vroeger zijn tegenwoordig Hitachi geworden.
Persoonlijk zou ik eerder Western Digital of Seagate nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:30
Verwijderd
Ik heb er een van 80 gb, heb er nooit problemen mee gehad. Probeer eens een paar reviews te vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 10:54
M@rco
M@rco is offline
Hitachi is een prima merk

Ze hebben inderdaad de harde schijf-divisie van IBM overgenomen, maar ik zie niet echt in wat dat ermee te maken heeft (vertel me alsjeblieft niet dat je doelt op de 75/60GXP schijven want dat heeft geen fuck te maken met de schijven die ze nu maken). Ze maken gewoon goeie, snelle schijven die qua betrouwbaarheid absluut niet onderdoen voor enig ander merk. Het is sowieso dikke onzin dat het ene merk betrouwbaardere schijven produceert dan het andere merk. De een heeft pech gehad met Western Digital, de ander heeft slechte ervaringen met Maxtor, weer een ander heeft een hekel aan Seagate, het maakt allemaal vrij weinig uit
Oud 15-08-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-08-2005 @ 11:27 :
De IBM schijven van vroeger zijn tegenwoordig Hitachi geworden.
Persoonlijk zou ik eerder Western Digital of Seagate nemen.
Heb je daar ook nog enige onderbouwing voor, of ben je een van die mensen die vijf jaar na dato nog steeds denken dat IBM - nu Hitachi - schijven onbetrouwbaar zijn vanwege de 75GXP en 60GXP? Western Digital is een solide performer maar niet de stilste, terwijl Seagate ronduit slecht is: de 7200.8 is langzaam en produceert veel lawaai en warmte, terwijl de 7200.7 nu gewoon zwaar achterhaald is.

Topicstarter: ik zou zonder meer voor die Deskstar gaan. Het is niet de snelste schijf; de plattergrootte van 80 GB is tegenwoordig enigszins achterhaald, het is gewoon een vorige-generatie schijf. Maar daar staan wel heel positieve eigenschappen tegenover: weinig warmteontwikkeling, lage geluidsproductie, afwezigheid van trillingen en een zeer lage access time.

Ik heb zelf verschillende IBM- en Hitachi-schijven gehad, onder andere een 'Deathstar' 60 GXP (overleed na 2 jaar en 8 maanden), een Deskstar 180 GXP en een Deskstar 7K250. Allemaal prima schijven, snel, stil en lekker aanvoelend. Die 60GXP heb ik geRMA'd, nooit gezeik mee gehad. Garantieafhandeling is prima, gewoon drie jaar net als de meeste andere schijven.

En zoals M@rco zei, elke fabrikant heeft wel eens gedonder met een serie schijven: zou je nu ook ineens nooit meer een Maxtor kopen omdat de Diamondmax 10 een ernstige incompatibiliteit heeft met de nForce4?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten