Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2005, 19:06
dwight88
dwight88 is offline
mensen,

namens een vriendin van mij:

ze heeft de tijdelijk bruikbare versie van Adobe Acrobat gedownload, en gebruikt dat bij/voor een verslag. Maar.. het geeft aan over 6 dagen verlopen te zijn.

Is er een programma beschikbaar om blokkering te voorkomen, of eventueel iets met register-clean waarna het opnieuw geinstalleerd kan worden?

eventueel via pm, mag ook
Advertentie
Oud 26-07-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef in Regels voor openen topic *LEZEN*:
WareZ en andere illegale zooi zijn strict verboden. Praten over P2P-programma's mag wel. De forumbaas heeft hierin altijd het laatste woord.
En een programma om een beveiliging te omzeilen is naar mijn weten nog altijd illegaal.

Wat bedoel je trouwens met adobe acrobat, de reader of om pdf-documenten te maken? Als vervanging voor de (volgens mij gratis) reader kun je Foxit gebruiken, als vervanging voor de creator kun je Openoffice of PDF-Creator gebruiken.

Trouwens, slotje aub
Oud 26-07-2005, 21:42
ILUsion
ILUsion is offline
De Acrobat Reader (noemt nu Adobe Reader, als ik me niet vergis) is gratis, net als die Foxit Reader. Voor het schrijven van PDF'jes heb je verschillende gratis programma's zelf gebruik ik vooral PDFCreator (link zie post van mrboot), maar OpenOffice heeft daarop nog wat handige uitbreidingen.

Als het echt om wetenschappelijke verslagen gaat, kun je haar ook aanbevelen om LaTeX eens te bekijken (pdfLaTeX, MiKTeX, TeXniCenter zijn hier ook nog wat trefwoorden (vooral) voor de Windows-gebruikers). Echter duurt het enige tijd voordat je LaTeX echt onder de knie krijgt, als ze dus al uitgebreid in Word gewerkt heeft, kan ze beter daarbij blijven.
Oud 30-07-2005, 11:59
dwight88
dwight88 is offline
ze werkt met pagemaker, en maakt daar dan weer .pdf's van.

Ik weet niet of dat met bovengenoemde programma's kan, of dat daar een apart programma voor bedacht is (Dat te downloaden is )?
Oud 31-07-2005, 02:27
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 30-07-2005 @ 12:59 :
ze werkt met pagemaker, en maakt daar dan weer .pdf's van.

Ik weet niet of dat met bovengenoemde programma's kan, of dat daar een apart programma voor bedacht is (Dat te downloaden is )?
Ik heb zelf nooit met PageMaker gewerkt, maar volgens mij moet een beetje DTP-prog als PageMaker wel met PostScript overweg kunnen en dat kun je normaalgezien met GhsotScript overzetten naar PDF (dat trouwens ook op PostScript gebaseerd is, dacht ik). Waarschijnlijk zal het ook wel rechtstreeks gaan ofzo, maar via PDFCreator moet je maar gewoon "afdrukken" kiezen en hij zal alles via PostScript (dankzij de ingebouwde GhostScript in PDFCreator) naar PDF omzetten. Als dat niet goed werkt, moet je eens kijken hoe je kunt exporteren in PageMaker (welke bestandsformaten PageMaker kan schrijven) en dan zien welke formaten om te zetten vallen tot PDF (Google), voor zover ik weet zitten er heel wat conversietools bij LaTeX (MiKTeX) zoals dvi -> pdf.
Oud 31-07-2005, 03:06
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 26-07-2005 @ 22:42 :
Als het echt om wetenschappelijke verslagen gaat, kun je haar ook aanbevelen om LaTeX eens te bekijken (pdfLaTeX, MiKTeX, TeXniCenter zijn hier ook nog wat trefwoorden (vooral) voor de Windows-gebruikers). Echter duurt het enige tijd voordat je LaTeX echt onder de knie krijgt, als ze dus al uitgebreid in Word gewerkt heeft, kan ze beter daarbij blijven.
Hierbij dient te worden opgemerkt dat dit weinig tot niets met Acrobat te maken heeft.
Oud 31-07-2005, 10:31
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 31-07-2005 @ 04:06 :
Hierbij dient te worden opgemerkt dat dit weinig tot niets met Acrobat te maken heeft.
Mmjawel, je kunt ze allemaal als vervanging voor Adobe Acrobat gebruiken.

Voor de rest gaat ILUsion zo vaak offtopic, hij maakt wel vaker van die hele verhalen.
Oud 31-07-2005, 16:56
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
hppa schreef op 31-07-2005 @ 04:06 :
Omdat LaTeX nog steeds een van de betere systemen is om verslagen mee te maken, vond ik het helemaal niet onlogisch om het te vermelden. Bovendien zitten bij de meeste LaTeX-distributies conversietools zoals reeds gezegd met daarbij pdfLaTeX (om goede PDF'jes met inhoudsopgave, links en dergelijke te maken, wat met veel tools gewoon amper kan) of tools als ps2pdf. Dat heeft dus wel degelijk met Adobe Acrobat/PDF te maken.

@mrboot: inderdaad, ik ga wel vaker off-topic, maar ik vind het beter om wat meer info te geven dan wat minder info. Zo kan de TS nog steeds kiezen wat het best bij het probleem past, natuurlijk.
Oud 01-08-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 31-07-2005 @ 17:56 :
@mrboot: inderdaad, ik ga wel vaker off-topic, maar ik vind het beter om wat meer info te geven dan wat minder info. Zo kan de TS nog steeds kiezen wat het best bij het probleem past, natuurlijk.

Maar soms altijd wordt het een beetje onduidelijk.

Laatst gewijzigd op 01-08-2005 om 15:01.
Oud 01-08-2005, 14:56
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
mrboot schreef op 01-08-2005 @ 15:39 :

Maar soms wordt het een beetje onduidelijk.
Laat die soms maar vallen
Oud 01-08-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 01-08-2005 @ 15:56 :
Laat die soms maar vallen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten