Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 12:50
HmmIk
HmmIk is offline
Het is een vriendin van mij in de rug geschoten en ze gaat over 2 dagen op vakantie..
Weet iemand of pretnison daar tegen werkt?
Men zegt dat t een paardenmiddel is...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 13:12
Verwijderd
Twee dagen betekent dat ze nog genoeg tijd heeft om snel naar de huisarts (weekendarts) te gaan, er naar te laten kijken en een receptje te krijgen voor een pijnstiller/wat dan ook. Lijkt me verstandiger om dat te doen zo voor de vakantie, weet je iig waar je aan toe bent wanneer je op vakantie gaat.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 13:38
rare kwast
rare kwast is offline
ik ken t middel niet maar t lijkt mij idem een beter idee gewoon ff langs de huisarts/weekendarts te gaan..
Oud 30-07-2005, 13:43
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Prednison is een onstekingsremmer/remmer van het immuunsysteem. De kans is dus sowieso erg klein dat het iets helpt tegen in de rug schieten en is daarnaast een bijzonder gevaarlijk geneesmiddel om zo maar even te gebruiken.

Naar de huisarts dus en die schrijft waarschijnlijk pijnstillers voor of iets dergelijks.
Oud 30-07-2005, 14:42
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 30-07-2005 @ 14:43 :
Prednison is een onstekingsremmer/remmer van het immuunsysteem. De kans is dus sowieso erg klein dat het iets helpt tegen in de rug schieten en is daarnaast een bijzonder gevaarlijk geneesmiddel om zo maar even te gebruiken.

Naar de huisarts dus en die schrijft waarschijnlijk pijnstillers voor of iets dergelijks.
Inderdaad. Ik slik het voor RA, de eerste tijd had ik ontzettend veel last van bijwerkingen (daar heeft bijna iedereen bij dit middel last van!) en het gooit allerlei systemen in je lichaam volledig in de war. Daarnaast hoor je nooit, maar dan ook echt nooit medicijnen van iemand anders te nemen!
Oud 30-07-2005, 15:47
rare kwast
rare kwast is offline
prednison krijg je ook alleen op recept...
maar ik weet niet in hoeverre er preTnison bestaat...(daar struikelde ik ff over)
Oud 30-07-2005, 17:28
El Chupacabras
Citaat:
rare kwast schreef op 30-07-2005 @ 16:47 :
prednison krijg je ook alleen op recept...
maar ik weet niet in hoeverre er preTnison bestaat...(daar struikelde ik ff over)
Hoogstwaarschijnlijk bestaat dat niet om verwarring te voorkomen.
Oud 30-07-2005, 20:23
Verwijderd
Oh ja, 't is op recept, dat mag je nooit zomaar van iemand anders gaan slikken!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:04
amor
amor is offline
idd je kunt het alleen op recept krijgen en als je het gebruikt is de kans groot dat je opzwelt want je houdt namelijk door pretnison heel veel vocht vast. Past ze straks niet meer in dr kleren....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:37
Verwijderd
Weekend- of nachtdienst, gewoon zeggen dat ze er verschrikkelijk veel last van heeft en niet kan slapen van de pijn. Niet zomaar op eigen houtje medicatie gaan slikken die niet aan jou is voorgeschreven, dat is echt het domste wat je kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:48
El Chupacabras
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2005 @ 21:37 :
Weekend- of nachtdienst, gewoon zeggen dat ze er verschrikkelijk veel last van heeft en niet kan slapen van de pijn. Niet zomaar op eigen houtje medicatie gaan slikken die niet aan jou is voorgeschreven, dat is echt het domste wat je kunt doen.
O, dat heb ik anders regelmatig gedaan heur! Nooit ergens last van gehad!
Oud 31-07-2005, 21:05
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 30-07-2005 @ 18:28 :
Hoogstwaarschijnlijk bestaat dat niet om verwarring te voorkomen.
ja dat dacht ik ook maar ik was in een ik geloof goed bui
Oud 31-07-2005, 21:20
Roos
Roos is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 31-07-2005 @ 21:48 :
O, dat heb ik anders regelmatig gedaan heur! Nooit ergens last van gehad!
Het ligt wel een beetje aan je medische voorgeschiedenis. Ik heb voor mezelf ook wel eens een receptje geschreven en laten ondertekenen door een vriend van me, die arts is. Ik wist precies welk medicijn ik nodig had, ging vlekkeloos (het was weekend).

Maar als je denkt dat prednison prima kan bij rugpijn, dan kun je dat maar beter laten
Oud 31-07-2005, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2005 @ 22:20 :
Het ligt wel een beetje aan je medische voorgeschiedenis. Ik heb voor mezelf ook wel eens een receptje geschreven en laten ondertekenen door een vriend van me, die arts is. Ik wist precies welk medicijn ik nodig had, ging vlekkeloos (het was weekend).
Op zich ben jij ook wel een bijzonder begaafde geneeskundestudent, denk niet dat iedereen zo goed kan inschatten wat hij/zij zelf nodig heeft
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:47
El Chupacabras
Citaat:
Roos schreef op 31-07-2005 @ 22:20 :

Maar als je denkt dat prednison prima kan bij rugpijn, dan kun je dat maar beter laten
Ach mijn medische voorgeschiedenis weet ik wel hoor! Daar was ik zelf getuige van

en verder denk ik niet dat prednison helpt tegen de rugpijn ->zie mijn eerdere post
Oud 31-07-2005, 22:00
Roos
Roos is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-07-2005 @ 22:29 :
Op zich ben jij ook wel een bijzonder begaafde geneeskundestudent, denk niet dat iedereen zo goed kan inschatten wat hij/zij zelf nodig heeft
Precies dat was mijn punt
(niet dat ik zo begaafd ben, maar je laatste regel )
Oud 01-08-2005, 10:44
Verwijderd
Dat is met recht de domste vraag die je ooit kunt stellen.

Hoe haal je het sowieso in je hoofd om tegen iets 'simpels' als rugpijn prednison te willen gebruiken. Het is een middel dat pas wordt gebruikt als andere dingen niet helpen. Heb je de bijsluiter ervan weleens gelezen? Zelfs toen ik het mocht slikken heb ik het niet gedaan. Stom rot spul.

Beetje gefrustreerd
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 14:47
11568
11568 is offline
Ze kan beter iets aan de oorzaak laten doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten