Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 20:28
Verwijderd
Hallo

Ik heb straks na lange tijd Adobe Photoshop weer geinstalleerd en bij de installatie vroegen ze (dacht ik dan) welke bestandstypen er door dat programma ondersteund moesten worden. Dus ik heb alles aangevinkt. Tja, ze vroegen dus schijnbaar welke bestandstypen er door hun programma geopend moest worden, dus nu openen al mijn JPEG-jes en BMP-jes in photoshop. Dit duurt lang en ik had er eerst ACDSee voor, dus ik zou die instellingen graag terug willen veranderen.

Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 20:53
freyk
freyk is offline
ja hoor, je moet bij je mapopties zijn
(deze computer -> extra -> mapopties -> tabblad bestandstypen)
Oud 13-06-2005, 22:23
Verwijderd
Dat heb ik nu geprobeerd, maar overal stond nog ACDSee bij terwijl de pictogrammen in de mappen aangeven dat het allemaal door Photoshop geopend wordt.

Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 05:10
freyk
freyk is offline
Bij de instellingen van photoshop kan je het ook veranderen.
Waar? dat kan ik je nu zo ff niet zeggen.
Oud 14-06-2005, 20:55
Verwijderd
Freyk toch

Rechtsklikken op bestand -> openen met -> programma kiezen -> gewenste programma aanklikken en het vinkje zetten bij 'Dit type bestand altijd met dit progamma openen'

Met citaat reageren
Oud 14-06-2005, 21:36
freyk
freyk is offline
Dat weet ik ook wel, maar via de manier die jij aangeeft, blijven programma's elkaar extensie afpakken.
En als je het vinkje erbij zet, zal dus ook niet helpen.
Oud 15-06-2005, 10:57
ILUsion
ILUsion is offline
Altijd mooi lezen , en in Photoshop moet je misschien instellen dat hij de bestandsextensies niet stteds naar zich toetrekt en in ACDSee moet je instellen dat hij die bestandsextensies moet openen. Voila, zou moeten werken.
Oud 18-06-2005, 18:38
Arjon
Arjon is offline
Het is misschien niet de eenvoudigste manier, maar je kan evt. nog proberen om ACDSee te deïnstalleren, en opnieuw te installeren, zodat ACDSee de extensies weer gaat openen
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 13:50
Jon
Jon is offline
Ik meen dat ACDSee ook zelf de associaties kon herstellen.
Oud 02-08-2005, 20:57
Verwijderd
beetje laat, sorry, maar in ieder geval hartstikke bedankt! ik ga het nog maar eens proberen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 14-06-2005 @ 21:55 :
Freyk toch

Rechtsklikken op bestand -> openen met -> programma kiezen -> gewenste programma aanklikken en het vinkje zetten bij 'Dit type bestand altijd met dit progamma openen'

hmm ik snap wel wat je bedoelt, maar er staat niet 'openen met', maar gewoon openen met acdsee bijv. je kunt het niet veranderen..

maar ik ga gewoon verder met zoeken

(ik weet niet of het ook nog scheelt welke editie van windows ik gebruik? heb namelijk windows 98, ja sucks ja..)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:04
Verwijderd
Citaat:
ShootingStar schreef op 02-08-2005 @ 22:03 :
(ik weet niet of het ook nog scheelt welke editie van windows ik gebruik? heb namelijk windows 98, ja sucks ja..)
Dat zal het dan zijn ja.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:22
freyk
freyk is offline
Als je nou eens photoshop eens herinstalleerd, ShootingStar?
Oud 03-08-2005, 18:44
Verwijderd
Zou ik kunnen doen, maar vervelend is het wel.. kan ik al die brushes weer apart erin gaan zetten enzo.. ja ik ben n moeilijke
maar alles komt goed, tnx!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 19:18
Tom
Tom is offline
ACDSee -> Tools -> Options -> Miscellaneous -> Set file associations
Reageren

Regels voor berichten