Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2005, 09:29
11568
11568 is offline
Ben gister nogal hard gevallen op mijn buik/ribbenkast. Doet niet echt enorm veel pijn maar een van mijn ribben ziet er nu echt heel erg raar uit. De plek waar het pijn doet steekt een stukje uit Ik heb weleens gehoord dat een gebroken rib niet héel veel pijn doet, is dat zo?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 09:37
Verwijderd
Kan wel veel pijn doen hoor, maar toch; ook al doet het geen pijn, maar er lijkt iets uit te steken, de dokter is niet overbodig voor dit soort dingen
Gewoon even naar de dokter dus
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:06
Big Brother
Big Brother is offline
ik hoor dus altijd dat het juist wel heel erg pijn doet
(of was het nou zou dat een gekeusde rib heel veel pijn kan doen en een breuk minder?)

de dokter weet het het best (dokter ja, geen huisarts, die zijn stom)
Oud 13-08-2005, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 13-08-2005 @ 14:06 :
ik hoor dus altijd dat het juist wel heel erg pijn doet
(of was het nou zou dat een gekeusde rib heel veel pijn kan doen en een breuk minder?)

de dokter weet het het best (dokter ja, geen huisarts, die zijn stom)
Huisarts = een dokter.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-08-2005 @ 14:10 :
Huisarts = een dokter.
Idd. Bovendien zul je toch eerst langs je huisarts moeten voor je naar een andere arts kunt. (Ook bij de EHBO sturen ze regelmatig mensen eerst naar de huisarts als ze daar nog niet geweest zijn.)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 13:46
11568
11568 is offline
Mwah, ik ga hiervoor niet naar de dokter. Het ziet er een beetje vreemd uit maar ik ga verder niet dood van de pijn ofzo, het zal wel goed komen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:02
Verwijderd
Als je denkt dat het gebroken is/zou kunnen zijn, dan doe je er verstandig aan wel even langs de dokter te gaan. Als het verkeerd zit en je doet er niets aan, dan blijf je er last van houden. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:12
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 13-08-2005 @ 14:10 :
Huisarts = een dokter.
neeeeh huisarts=stom
Oud 13-08-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 13-08-2005 @ 15:12 :
neeeeh huisarts=stom
Jouw huisarts dan misschien, mijn huisarts niet.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:51
Verwijderd
Citaat:
11568 schreef op 13-08-2005 @ 14:46 :
Mwah, ik ga hiervoor niet naar de dokter. Het ziet er een beetje vreemd uit maar ik ga verder niet dood van de pijn ofzo, het zal wel goed komen.
dat zou best dom zijn, als het niks is boeit het niet om even te laten checken en als het wel gebroken is zullen ze alleen maar zorgen dat het sneller over is en je er later eventueel geen last van krijgt als je bot een orgaan beschadigd bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je hier ook maar niet posten, vind ik. Kennelijk maak je je er druk om, dan is het onzin om te beweren dat je hiervoor niet naar de dokter hoeft. Die dokter is er juist voor dit soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 15:39
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2005 @ 15:16 :
Jouw huisarts dan misschien, mijn huisarts niet.
mijn huisarts/dokter is cool Heel relaxed over alles enzo
Oud 13-08-2005, 15:49
Severus
Severus is offline
Citaat:
Dom dom dom.

Maar ja, het is jouw ribbenkast, niet de mijne. Als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik het zekere voor het onzekere genomen en was ik even naar de dokter geweest.
Oud 13-08-2005, 17:06
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
fosje schreef op 13-08-2005 @ 22:51 :
als het wel gebroken is zullen ze alleen maar zorgen dat het sneller over is en je er later eventueel geen last van krijgt
vaak kan er niets gedaan worden aan een gebroken rib..
bovendien het ik zelf een rib gebroken gehad, maar ben hier niet mee naar de huisarts geweest, d8 dat het vanzelf wel over zou gaan.. er zit een bocht in die rib maar ik heb er nooit meer last van gehad..

aan TS:
het natuurlijk geen kwaad om wel even te gaan, al is het alleen maar voor advies..
Oud 13-08-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 13-08-2005 @ 18:06 :
vaak kan er niets gedaan worden aan een gebroken rib..
bovendien het ik zelf een rib gebroken gehad, maar ben hier niet mee naar de huisarts geweest, d8 dat het vanzelf wel over zou gaan.. er zit een bocht in die rib maar ik heb er nooit meer last van gehad..
Dat jij er geen last van hebt gehad betekend niet dat zij er ook geen last van zal krijgen, mocht ie gebroken zijn. In de meeste gevallen zullen ze er idd niets aan doen, maar mocht het nu net iets zijn waar ze wel wat aan moeten doen, dan kun je er maar beter op tijd bij zijn, lijkt me. En je krijgt er niets van om even langs de dokter te gaan.

Hoe weet je btw dat je rib gebroken was als je niet langs je huisarts geweest bent? (Ik neem aan dat je dan ook niet langs het ziekenhuis geweest bent tenminste.)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 19:27
FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-08-2005 @ 01:55 :
Hoe weet je btw dat je rib gebroken was als je niet langs je huisarts geweest bent? (Ik neem aan dat je dan ook niet langs het ziekenhuis geweest bent tenminste.)
ik kneusde een paar ribben tijdens een korfbalwedstrijd. toen hierdoor mijn fysiotherapie (voor mijn rug) niet op het zelfde pitje door kon gaan, kwam die andere rib ter sprake (omdat er een zichtbare bocht/deuk/kuil in zit) zij zei toen dat ie idd ws gebroken was (op mn 8ste btw ) omdat er anders niet zo'n knik in zou zitten...
Oud 14-08-2005, 09:03
11568
11568 is offline
Ja daarom vind ik het dus zinloos om naar de dokter te gaan, er kan in de meeste gevallen toch niets aangedaan worden. Als dat ding nou helemaal los zou hangen...maar volgens mij zit er alleen maar een scheur in ofzo, zo te voelen.
Gebroken rib schijnt ook helemaal niet erg te zijn, beter dan gekneus iig.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2005, 09:10
Verwijderd
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten