Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 23:22
i'mstronger
i'mstronger is offline
Wat is verstandiger naast school?

1) een baantje in restaurant, vr-za-zo avond, elk weekend vanaf 15.30-sluit

of

2) 4 avonden in de week van 17-21 werken bij een callcenter

als je de keuze hebt, wat zou je dan doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 23:38
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik denk in het weekend, want normaal ga je op die tijden toch niet studeren, doordeweekse avonden meestal wel. En in het weekend kan je toch wat langer uitslapen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:44
Verwijderd
callcenter, blijkt goed te betalen en het weekend is voor leuke dingen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:46
koelieboelie
koelieboelie is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 08-08-2005 @ 00:44 :
callcenter, blijkt goed te betalen en het weekend is voor leuke dingen
ze vroeg om het verstandigste, niet om het leukste of wat het meest verdiende
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 23:49
Balance
Balance is offline
1 liever 3 avonden/dagen iets langer werken dan 4 avonden kort.

bovendien zou ik sowieso liever in een restaurant dan in een callcenter werken, maar zoals de persoon boven mij zegt: daar vroeg je niet om
Oud 08-08-2005, 11:13
Kimisa
Kimisa is offline
Het is allebei niet verstandig naast school, wanneer wilde jij je huiswerk gaan maken? Ik weet niet welk jaar jij zit, maar ik zou dat niet redden.

Edit: Ik zag je leeftijd niet, ik neem aan dat je studeert dus. Tja daar heb ik dan geen verstand van, maar ik haat het om korte dagen te maken verspreidt over de hele week, liever 1 dag wat langer werken dan.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 11:33
Verwijderd
Ik zou geen van beide kunnen, in die tijden ben ik bezig met m'n studie. Maar als ik een zou kunnen kiezen, dan het callcenter, vind ik persoonlijk leuker werk.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 15:55
bokky
bokky is offline
Citaat:
Kimisa schreef op 08-08-2005 @ 12:13 :
Het is allebei niet verstandig naast school, wanneer wilde jij je huiswerk gaan maken? Ik weet niet welk jaar jij zit, maar ik zou dat niet redden.

Edit: Ik zag je leeftijd niet, ik neem aan dat je studeert dus. Tja daar heb ik dan geen verstand van, maar ik haat het om korte dagen te maken verspreidt over de hele week, liever 1 dag wat langer werken dan.
Op de middelbare school is op zaterdag werken toch prima te combineren? Huiswerk maken kun je tegenwoordig maken in tussenuren, huiswerkuren of gewoon ouderwets 's avonds doordeweeks. Desnoods zondag als je er heel veel voor moet doen.

Maar dat zal mijn instelling dan wel zijn

ontopic: Ik zeur wel eens dat ik doordeweeks liever een paar avonden werk dan de hele zaterdag. Maar uiteindelijk ben ik denk ik dan voor mijn gevoel meer vrije tijd kwijt omdat ik dan zaterdag gewoon thuis zou zitten want dan werkt iedereen die ik ken. Ligt misschien dus ook wel aan je omgeving/vriendengroep.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:27
Iduna
Iduna is offline
Als je voor het geld gaat, kun je beter in de horeca werken (lange dagen en over het algemeen meer salaris).
Maar wil je de weekenden vrij houden voor leuke dingen (wat overigens nog steeds kan naast de bijbaan), dan zou ik kiezen voor doordeweeks, mits dat niet gaat ivm school.

Jij moet toch zelf kiezen, wat jij het fijnst vindt?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:53
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik werk zelf door de week, en vindt t wel lekker om t weekend vrij te hebben. verschilt per persoon, lijkt me. weekenden zijn wel t makkelijkst te combineren met je studie denk ik.
Oud 08-08-2005, 22:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou 4 avonden callcenter nemen. Dan heb je tenminste een vrij weekend.
Oud 08-08-2005, 22:24
Stepsje
Stepsje is offline
Ik zou liever een aantal avonden of middagen in een callcenter gaan werken dan s' avonds in het weekend.
Heb ik het weekend tenminste vrij om leuke dingen te gaan doen en dan is mn vriend ook vrij. Anders zie je mekaar bijna helemaal niet meer (aangezien hij full-time werkt doordeweeks)
Oud 08-08-2005, 23:18
Verwijderd
Ik zou een ib-groep lening nemen... zoveel werken is gewoon achterlijk naast je studie en je sociale leven.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 19:51
Optima
Optima is offline
student assistent: betaalt goed, flexibele uren, en je doet niet helemaal brain dead werk. Als je studeert kun je op aanplakbiljetten kijken, of bij professoren navraag doen.
Oud 09-08-2005, 21:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 09-08-2005 @ 00:18 :
Ik zou een ib-groep lening nemen... zoveel werken is gewoon achterlijk naast je studie en je sociale leven.
Precies. Deze 2 opties lijken mij allebei nauwelijks te doen... Zo heb je helemaal geen tijd meer voor jezelf. Doordeweeks werken lijkt me niet slim voor je studie, maar 3 dagen in t weekend... Dan blijft er dus ook echt geen weekend over. Ik denk dat je jezelf behoorlijk overspannen werkt zo, dat zou bij mij tenminste wel zo gaan...

Wij gaan hier thuis proberen stickers te sorteren... Dat verdient 25 euro per pakket en het ligt er dus maar net aan hoe lang je daarmee bezig bent of dat werkt. En ik ga 1 uur per week dansles geven, wat ook wel leuk verdient. Dat zijn dingen die nog wel vol te houden zijn...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 11:26
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-08-2005 @ 22:06 :
Precies. Deze 2 opties lijken mij allebei nauwelijks te doen... Zo heb je helemaal geen tijd meer voor jezelf. Doordeweeks werken lijkt me niet slim voor je studie, maar 3 dagen in t weekend... Dan blijft er dus ook echt geen weekend over. Ik denk dat je jezelf behoorlijk overspannen werkt zo, dat zou bij mij tenminste wel zo gaan...

de TS zou ook kunnen overwegen 2 avonden per week te werken ipv 4. lenen heeft namelijk wel t nadeel dat t weer terugbetaald moet worden, en m.i. kan t geen kwaad om ook nog wat dingen naast je studie te doen, en (zolang je niet overdrijft) is dat best te doen.
Oud 10-08-2005, 12:49
i'mstronger
i'mstronger is offline
Het heeft zichzelf al een beetje opgelost

Ik heb gezegd dat ik er maar vanaf zie, 4 avonden aan het werk doordeweeks is te veel. Toen zeiden ze dat ze het dan toch wel leuk zouden vinden als ik dan 3 avonden per week ga werken en de za-ochtend. Dat klinkt alweer veel aanlokkelijker!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 14:47
Verwijderd
Een nadeel van callcenter werk is het prestatie werk. Als je niet verkoopt dan mag je weg.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 15:05
Verwijderd
Jep, je kan beter proberen een inbound callcenter te vinden om te werken. Hoef je geen mensen lastig te vallen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 17:42
RoB!N
RoB!N is offline
zal voor restaurant werk gaan leuk werk. en in het weekend werken is niet erg alleen tja zaterdagavond... mischien kun je erna nog uitgaan in iedergeval eerst drinken op kosten van de zaak
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:27
Loezzel
Loezzel is offline
Ik heb zelf een baantje in de horeca en ik heb meestal wel of de vrijdagavond of de zaterdagavond vrij. Dus voor mij is er naast mijn studie ook nog tijd om uit te gaan...
Ik zou voor de horeca gaan, kun je doordeweeks je aandacht op je studie richten.
Oud 11-08-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Pibbo schreef op 10-08-2005 @ 15:47 :
Een nadeel van callcenter werk is het prestatie werk. Als je niet verkoopt dan mag je weg.
Verkopen via de telefoon kan ik niet, vreselijk. Maar bij een informatie nummer werken is wel leuk, mensen die je opbellen met vragen die je dan kan helpen
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 16:12
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou zaterdags werken. In het weekend studeer je minder dan doordeweeks.
Oud 11-08-2005, 19:10
fairy-boy
fairy-boy is offline
Ik zou gaan voor het weekend, zelfde reden: door de weeks te druk met de studie zelf.
Oud 11-08-2005, 21:29
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
BrunetJuh schreef op 11-08-2005 @ 17:12 :
Ik zou zaterdags werken. In het weekend studeer je minder dan doordeweeks.
Dat wel. Maar ik denk niet dat veel mensen 's avonds nog iets aan hun studie gaan doen als ze er overdag veel tijd in hebben gestoken. Dan kan je ook net zo goed werken (ondanks eventuele vermoeidheid...) in de avonduren. Maja, het is maar hoe je het bekijkt.
Oud 15-08-2005, 13:45
grandmommy
grandmommy is offline
wat ik doe is twee of drie avonden in de werkweek, van 17-20.30 ongeveer, en dan op zaterdag van 12-20.30
valt prima te combineren met school ( ehh, moet ik er wel bij zeggen dat ik niet vaak meer naar school ging het afgelopen jaar)
Oud 16-08-2005, 18:48
blacky
blacky is offline
Ik zou voor het callcenter kiezen, maar dat van wege het feit dat ik het nog zo lang mogelijk uit stel om weekenden te werken aangezien ik dan zaterdag nog de hele dag op scouting kan vertoeven, maar ik denk dat het er aan ligt wat je zelf wil. En red je het naast school om door de weeks te werken.....weeg de voor en nadelen af en dan weet je wat voor jou het beste is om te doen.
Oud 16-08-2005, 20:20
marrel
marrel is offline
ik zou het persoonlijk niet redden met school etc om doordeweeks 's avonds te werken, dus ik zou voor het weekend kiezen. Ik neem echter dat het zondag avond nog best laat kan worden, dat vind ik persoonlijk ook niet handig

maar toch weekend
Oud 17-08-2005, 00:40
MB
MB is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 08-08-2005 @ 00:46 :
ze vroeg om het verstandigste, niet om het leukste of wat het meest verdiende
Het is verstandig om een baan te nemen die veel geld oplevert, want hoe meer geld hoe beter (in je studententijd iig). Hoe meer je verdient, hoe minder je moet lenen...
Reageren

Regels voor berichten