Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2002, 10:45
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
Zo nu ga ik hier ook eens mijn zeikerige kutverhaal neerzetten, gut o gut wat is het leven toch kut! haha

Het verhaal zit zo. Ik heb al zo'n 4 jaar lang last van de huidaandoening Rosacea, dit betekend letterlijk 'rood als een roos'. Het is een huidaandoening in het gezicht waardoor de huid knalrood kleurt, eronder zit dan vocht opgehoopt dat vast zit. Zeg maar 3 jaar geleden was het zo erg dat het zelfs mijn zelfvertrouwen aantaste dat ik altijd in overvloed heb gehad, maar jah...als mensen zeggen "Wat is er met je gezicht gebeurd? Heb je klappen gehad? enz. dat is gewoon zwaar klote. Vooral omdat er gewoon NIKS AAN TE DOEN IS! Doctoren weten de oorzaak van de aandoening niet, een goed medicijn is er niet.

Deze huidaandoening ziet er niet altijd hetzelfde uit. Soms is het echt heel erg opvallend, soms bijna niet, dan lijkt het alsof ik gewoon een beetje een slechte huid heb (klein beetje rood). Dit kan dus zo in een half uur tijd veranderen naar een de slechtere staat zeg maar. Die slechtere staat gaat niet zo makkelijk meer weg alsdat ie gekomen is, kan bij mij dagen duren. Dit heeft te maken met emoties als stress en met dingen die ik eet en met zoveel factoren (zoals b.v. hete douche- heel slecht) dat ik gvd overal rekening mee moet houden.

Het laatste jaar ziet mijn huid er langzaamaan ietsje beter uit. Nu had ik een tijdje geleden een een meisje ontmoet. Ik had een knalgoed humeur enz. Mijn gezicht zag er naar omstandigheden echt goed uit die dag. We vonden elkaar superleuk, hebben gezoend en de hele nacht heeft ze in mijn armen gelegen. Zo mooi........ Ze is zo lief.

Ze zei dat ze me een keer zou komen opzoeken. Ze woont ver van me vandaan en het moest dus echt gepland worden. Morgen komt ze langs. Ik kijk vanmorgen in de spiegel..... echt gvd mijn gezicht ziet er opeens zwaaar slecht uit. Ik ben bang dat het morgen nog steeds slecht eruit ziet. Ik ben bang dat ze schrikt als ze me ziet. Dat ze denkt van "wat heeft hij meegemaakt zeg? " Want er was weinig aan mijn gezicht te zien toen ik haar ontmoette, de vorige keer dat ik haar zag. Echt dit is gewoon zwaar klote, zo voel ik me niet goed, ik kan het echt niet afzeggen, we hebben er 2 weken lang naartoe geleeft en we willen niets liever als bij elkaar zijn, toch ben ik bang dat ze me opeens heel anders ziet omdat mijn zelfvertrouwen en mijn humuer met de aanblik van mijn gezicht meedaalt.

Kut zeg, ik ben gewoon totaal machteloos! Wat moet ik nou doen zeg, wat moet ik tegen haar zeggen? Ik vind haar zo lief, overkomt me dit als ik er net voor de tweede keer zie.
Oud 14-06-2002, 11:10
Verwijderd
Ik zou het haar nog voor de ontmoeting vertellen .. misschien heeft ze er begrip voor. Als dat niet het geval is, verspil je je tijd aan d'r..
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 11:25
the Comebackkid
ja heb ik ook net bedacht, zal mijn msn aan laten staan. Ik heb geen zin om te bellen voor zo'n 'serieus' gesprek want dat zal ze gerust niet verwachten.

Bedankt voor de tip hoor, ik had net al hetzelfde bedacht, toch vaag haha .
Oud 14-06-2002, 13:34
Verwijderd
ja, idd het haar van te voren verwachten, als je nou ff giga overdrijft, verwacht ze echt iets vreselijks.. en dan valt ut dr daarna reuze mee

sorry, flauw. Maar goed, ze zal je er heus niet op afkeuren, als ze dat doet, zit er zoiezo al wat mis lijkt me! En ja, als je het haar heel eerlijk brengt, en erbij verteld dat het je zo onzeker maakt, zal ze hier wel begrip voor opbrengen lijkt me..

vertel ff hoe het is gegaan!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:00
the Comebackkid
onzekerheid? hallo! Ik ben wel onzeker maar dat ga ik haar echt niet laten merken, ik ken haar net. Onzekerheid past niet bij mijn imago begrijp je .

Het is vandaag overdag iets de goede richting op gegaan met mijn gezicht. Ik denk dat het morgen niet meer echt slecht eruit ziet, dat het niet meer zo opvalt, ik kan het er wel op wagen niets te zeggen meen ik, zo vaak komt ze ook niet op msn en ik ga sowiso niet bellen, gewoon vandaag rustig blijven, goed op mijn voeding letten, geen rare dingen doen dan kan het allemaal wel redelijk goed komen hoop ik.

Heb eigenlijk al weer helemaal geen zin meer om het er met haar nu over te hebben, doe ik liever als ze bij mij is, op mijn kamer mijn zalfje ziet liggen ofzo, op zo'n moment, of als ze er iets over zegt of vraagt.......... ik zie wel.
Oud 14-06-2002, 15:38
Verwijderd
je kan d'r ook een mailtje sturen, om het uit te leggen, of met een link erin, die hiernaar toe gaat (deze topic dus)
Maarja, als je het fijner vind om het haar gewoon te vertellen als ze bij je is, dan kan je dat natuurlijk ook doen

Succes d'rmee iig!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 15:51
TefnachT
TefnachT is offline
Ik zou gewoon dit vertellen....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 17:23
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
onzekerheid? hallo! Ik ben wel onzeker maar dat ga ik haar echt niet laten merken, ik ken haar net. Onzekerheid past niet bij mijn imago begrijp je .
Je doet jezelf tekort.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 19:34
the Comebackkid
nee dat zie je verkeerd ********, mijn imago is mijn leven, mijn imago is gewoon wie ik ben. Dat is mijn manier van leven, ik weet mensen steeds weer te verassen doordat ze nooit weten waar ze aan toe zijn bij mij. Als zanger van een legendarische ter ziele gegane band (die helaas nooit bekend werd) was ik een boegbeeld van eer en show, mensen vermaken en zorgen voor sfeer is mijn doel in mijn leven, daar voel ik me goed bij. Die onduidelijkheid voor mensen die met mij omgaan maakt mij interessant. Ik praat veel, en vooral veel onzin. Ik praat ook veel serieus maar geef nooit te kennen ergens van onder de indruk te zijn, of het moet positief zijn. Verder ga ik er prat op geen mening te hebben over andere mensen danwel zaken waar ik zelf geen deel van uitmaak, mijn beroemste en meest gebruikte uitspraken zijn:

-ik denk niet dat ik genoeg kennis van zaken heb om hier een duidelijk vasstaande mening over te vormen-

-Sorry, ik heb geen mening over andere mensen-

Als ik al ergens iets over zeg dan is het op een spottende, zwartgallige manier, of juist een nuchtere troostende of lieve manier. Lees mijn posten maar eens. of juist als een ode van respect. De mate van serieusheid van mijn uitspraken weten alleen mensen die mij al jaren kennen.

I'll die as I lived from a flash of the blade, in a corner forgetten by no one, one man and his honour.

Een levende legende wars van geschreven en ongeschreven regels, iemand die zich nergens aan conformeert.......dat ben ik. En dan moet ik zeker zielig tegen mijn meisje gaan vertellen dat ik me zo klote voel omdat mijn gezicht een beetje rood is af en toe? Begrijp je mijn manier van denken, dat ik me uberhaubt zorgen maak om mijn uiterlijk vind ik al niet getuigen van grote sterkte, maar het is al helemaal geen reden om me in een slachtofferrol op te stellen tegenover mijn meisje die ik morgen voor de tweede keer ga zien.

Met de tijd krijgt ze toch steeds meer over mijn gevoelens te weten. Ik ben namelijk toch wel een erg open persoon als je door het laagje vernis heen kijkt. En dit vernis roesste een beetje toen ik vanmorgen deze topic aanmaakte, kan gebeuren.......
Oud 14-06-2002, 19:59
the Comebackkid
om ff ontopic te blijven:

Mijn gezicht ziet er weer redelijk goed uit nu. Ik heb vandaag totaal geen vaag voedsel gegeten, alleen maar brood en een beetje sla met gemixte groenten. Geen allergische reakties dus van mijn gezicht, gaat echt goed zo. Ben net nog langs de apotheek gegaan voor nieuwe tube zalf, dan zit ik morgenvroeg niet zonder. Ik heb nu deze zalf die een beetje helpt, geen wondermiddel maar jah, ik weeet voortaan wel een beetje welke voedingsmiddelen slecht zijn na jarenlange ervaring dus deze huidaandoening van mij is toch een aflopende zaak (waar ik nog wel goed voor moet blijven opletten de rest van mijn leven).

Morgen ben ik weer helemaal de oude haha. Dit gaat dus weer helemaal goed komen, ik weet het nu zeker, vanavond eet ik gewoon helemaal niks meer.

Love my girlie, na al die moeilijke jaren zit ik eindelijk weer een beetje lekker in mijn vel. Ik zal je zeggen; het is klote om je gezicht in een paar maanden tijd totaal te zien verrotten en dan echt niet weten wat er aan de hand is, ondertussen zeggen mensen dan dat je minder vet moet eten of zo'n onzin...shit ze moesten eens weten, ik heb altijd gezond gegeten. Klote opmerkingen van "Waar ben jij tegen aan gelopen? " "Heb je klappen gehad? " of een leraar; "Jij was zeker aan het praten he, je gezicht ziet zo rood hahaha" En ikke dan maar meewarig meelachen, grappig hoor, morgen niet naar school, geen zin. ik heb het allemaal gehad. sja weet ik veel, als je dan nog niet eens es weet wat er met je gezicht mis is, dan heb je ook weinig te lullen tegen dat soort lui. en dan met een capuchon tot over mijn ogen het podium op bij shows. Mijn gezicht verborgen onder een schaduw. Een gezicht dat pas tevoorschijn kwam zodra de muziek begon en ik het middelpunt van de show was als zanger in de spotlights, waar ik thuishoor.

En dan heb ik al die tijd het geluk gehad dat ik er in principe totaal geen zak om geef wat andere mensen van me denken of zeggen. Ik heb een mate van zelfrespect opgebouwd doordat ik nooit maar dan ook nooit heb opgegeven, ik ben altijd blijven geloven ik mezelf, ik heb mijn voedingspatroon veranderd, ik heb meer respect gekregen voor mensen die psychische problemen hebben, ik weet nu dat als je zelfvertrouwen daalt dat je minder durft en daarom alles wat minder goed gaat.

Maar door overwinning van problemen of er mee leren omgaan wordt je er uiteindelijk alleen maar sterker van hoor, dat beloof ik aan iedereen die problemen heeft.
Oud 14-06-2002, 21:31
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
knip
goed zo als je begint mer verzwijgen, leg je een goeie basis voor een relatie..

onzeker, dat ontken je maar ben je, als ik je reply's ect. lees.

op zich geen probleem maar face dat, en onderneem aktie
Oud 14-06-2002, 21:49
the Comebackkid
misschien heb je gelijk klootzak, moet ik mezelf meer emotioneel en eerlijk gaan gedragen tegenover haar. Dat gaat ook zeker gebeuren, ze kent me net hoor. Het is echt niet zo dat ik dingen voor haar verzwijg ofzo hoor, en zo onzeker ben ik nou ook weer niet dus..... ik denk dat ook veel jongens soms een beetje onzeker zijn hoor, das echt niks speciaals.

By the way, ze komt niet langs want ze is ziek, overgeven enzo, komt ze volgende week. Kan gebeuren.....

Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 21:56.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:53
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
nee dat zie je verkeerd ********, mijn imago is mijn leven, mijn imago is gewoon wie ik ben.
Volgens de psychologie is je imago hoe anderen je zien, niet hoe je bent.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:56
the Comebackkid
klopt leonoor, maar ik bedoel dus dat mijn imago heel erg echt is. Vage zin dit hoor....
Oud 14-06-2002, 22:00
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
klopt leonoor, maar ik bedoel dus dat mijn imago heel erg echt is. Vage zin dit hoor....
Je bedoeld dat jouw imago overeenkomt met hoe je werkelijk bent? Waarom ben je dan onzeker, maar zou dat niet mogen, omdat dat 'niet bij je imago past'? Misschien denk ik dan raar, maar volgens mij klopt er dan toch iets niet en verschilt je imago toch wel degelijk met hoe je echt bent.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Je bedoeld dat jouw imago overeenkomt met hoe je werkelijk bent? Waarom ben je dan onzeker, maar zou dat niet mogen, omdat dat 'niet bij je imago past'? Misschien denk ik dan raar, maar volgens mij klopt er dan toch iets niet en verschilt je imago toch wel degelijk met hoe je echt bent.
My thoughts exactly
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 10:05
the Comebackkid
ik vind de topic helemaal niet leuk meer, ik wordt op mijn fouten gewezen haha
Oud 15-06-2002, 13:50
Verwijderd
Ik bedoelde ook helemaal niet je je zwak op moest gaan stellen tegenoverhaar , alhoewel ik het eerlijk tegen haar zeggen en daarbij bekennen dat je er wat onzeker over juist heel sterk vind.

Maar meer dan ik eerlijkheid juist vind getuigen van zekerheid, dat ik je zwak op durven stellen huist vind getuigen van kracht, dit zijn dingen die ik juist altijd waardeer in anderen.

En op die manier bedoelde ik als je het eerlijk tegen haar zegt, en ook eerlijk zegt dat je er stiekum wat onzeker over was, ze het vast niet erg zal vinden, maar alleen maar fijn, dat je het zo eerlijk zegt.

Maar ik kan er zeker wel inkomen dat je dit iig nog niet wil. Het is bij dat soort dingen zo stom, om zomaar het uit het niks even te gaan zeggen, oh trouwens, ik heb iets aan mn huid.. Dat komt over alsof je verwacht dat zij jou daarop zal afkeuren, wat neem ik aan niet zo is. En als je het dus bedoeld in de zin van dat wanneer je er luchtig over doet, en het er gewoon over hebt als het toevallig tersprake komt, zij er ook geen big deal van zal maken. Je niet wil dat het overkomt alsof het je leven beheerst, maar als iets wat niet heel veel voorstelt maar je alleen bepaalde beperkingen oplegd, kan ik helemaal inkomen in wat je zegt. Kloppen mn zinnen nog?

Nouw jah, en met één ding ben ik het zoiezo eens, van onzekerheid en nare dingen, wordt je idd altijd sterker.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 23:36
the Comebackkid
ik ben het wel met je eens dushcrip!
Oud 16-06-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
dushcrip!
sjah.. tis owk een moeilijke naam
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:21
Amnesiac
Amnesiac is offline
Ik heb dezelfde aandoening, ben van plan zeer binnenkort naar een dermatoloog te gaan. Welke zalf is het dat je gebruikt? welke voedingsmiddelen maken het erger (op al de talloze sites staat er gekruide voedingsmiddelen,maar da's ook zo vaag...)

Welke behandelingen heb jij ondergaan... kortweg kan je iets meer zeggen over de aandoening?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 22:30
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik zou het haar nog voor de ontmoeting vertellen .. misschien heeft ze er begrip voor. Als dat niet het geval is, verspil je je tijd aan d'r..
eens..
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 14:19
the Comebackkid
amnesiac mail me AUB ff op detach_yourself@hotmail.com, het is een lang verhaal begrijp je.......

Ik ga hier niks over de aandoening vertellen, het is hier geen lichaam en gezondheid, nee we praten over mijn gevoelens.

Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 23:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten