Advertentie | |
|
![]() |
|
Technische Natuurkunde, de naam zegt het al, is iets anders dan Natuurkunde aan een algemene universiteit, waar je je bezighoudt met het bestuderen van de natuurkundige verschijnselen op zich. TN in Twente gaat een stapje verder. Hier leer je hoe je de technisch-wetenschappelijke kennis die je door de studie verwerft, kunt toepassen in bestaande en nieuwe technologieën. Je stelt jezelf voortdurend de vraag: "Hoe kan ik de natuurkundige kennis in de praktijk gebruiken?"
van: http://tn.schoolsite.utwente.nl/watistn/index.html Natuurkunde is blijkbaar echt het bestuderen van de natuurkundige principes, toegepaste/technische natuurkunde is de (technische) toepassing ervan in de maatschappij. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik zeg het ook niet zomaar. ik vond het ook al raar, maar zo staat het dus in Elsevier (Elsevier Studeren wordt weer elitair oktober 2004) en verder staan er alleen maar TUs als beste universiteiten bij andere technische opleidingen. edit: ow en Natuur- en Sterrenkunde in Universiteit Amsterdam Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 22:53. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Er is trouwens tussen de twee studies niet eens zoveel verschil. Je kan bijvoorbeeld na een bachelor TN gewoon daarna een master natuurkunde doen op bijv. een ander universiteit. |
![]() |
||
Citaat:
Maken we over een half jaar gewoon een schema met plus en min punten ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
We zitten beide wanneer de school weer begint in 5 VWO. Maar ik denk dat het bij mij Utrecht of Groningen word, vanwege de mogelijkheid tot de combinatie wiskunde en natuurkunde. Maar ik heb nog niks bezocht etc. Maar waar vallen de onderwerpen zoals zwarte gaten , begin van het heelal , onstaan van heelal , sterrenstelsel , draaipunen , theorie van alles, onder? Theoretische sterrenkunde ofzo of is het toch gewoon theoretische natuurkunde. Ik wil graag theoretisch iets gaan doen. Bestaat er wel theoretische sterrenkunde? Kan iemand mij hierover duidelijkheid geven?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Eigenlijk zijn dit maar heel zwakke redenen om een plaats te kiezen, maar verder merk ik niet echt veel verschil tussen de opleidingen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De redenen die jij geeft zijn de redenen waar je naar kijkt als je al weet waar je een opleiding wil doen en de opleidingen onderling weinig verschillen lijkt me. |
![]() |
||
Citaat:
1. sterrenkunde 2. sterrenkunde of psychobiologie 3. sterrenkunde 4. sterrenkunde of natuurkunde 5. sterrenkunde of natuurkunde met wiskunde 6. psychobiologie 7. psychobiologie blaat blabla nu is het dus 1. natuurkunde (of sterrenkunde met wiskunde (weet niet waar mn interesses liggen maar ik wil iedergeval theorie doen , maar ik kan geen theoretische sterrenkunde vinden. dus maar vragen stellen etc. opendagen meeloop dagen volgend jaar) 2. zonder wiskunde 3. wiskunde en toepassingen in Utrecht 4. psychobiologie
||
Citaat:
![]() maar ik wil eigelijk theoretische natuurkunde , met vooral theoretische sterrenkunde hebben ![]() Mja Natuurkunde , met minor sterrenkunde en wiskunde lijkt ook een optie voor mij ![]() Kan je bij Groningen natuurkunde studeren met wiskunde en een minor sterrenkunde..?? Maar ik denk dat zowel ik als Evatjuhhh en op een algemene universiteit willen studeren. Is meisjes gehalte hoger , op technische universiteit veels te veel jongens en ik wil geen technische dingen toepassen. Maar je mag gerust proberen ons over te halen ![]() ![]() Hoewel veel jongens ![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 02-08-2005 om 08:49. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar idd ik ga langs de universiteiten en meeloop dagen etc ![]() Citaat:
![]() Mar tis wel zo dat ik dat alleen doe als ik geen moeite krijg met wiB12 en na12. Tis dus een soort ALS-besluit. ps. waarom koos je het woord foobar?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Hiermee wil ik zeggen dat ik nog helemaal niet zeker weet of ik Natuurkunde ga doen, maar ik het wel als optie laat naast nog heel wat andere studies ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Verder lijkt pedagogie me ook leuk , maar ik werk liever niet met mensen. Onderwijskunde lijk me ook wel leuk. Zie vele verbeteringen in onderwijs en degerlijke en al vele nieuwe onderwijssystemen bedacht. Of psychobiologie. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
HBO > WO [Natuurkunde] MartijnOmmel | 8 | 03-03-2016 22:40 | |
Studeren |
Technisch natuurkunde studeren? Demiqas | 5 | 28-06-2015 14:28 | |
Studeren |
HBO Technische Natuurkunde of toch Civile Techniek? wilfred | 1 | 27-05-2008 19:26 | |
Studeren |
(Technische) Natuurkunde timajax | 2 | 08-03-2007 15:30 | |
Studeren |
verschil technische natuurkunde-natuurkunde robje90 | 21 | 13-12-2006 07:48 | |
Algemene schoolzaken |
Technische Bestuurskunde cup a soup | 2 | 27-11-2003 22:35 |