Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 22:58
devilcat
devilcat is offline
Het zal altijd zo zijn, altijd altijd, altijd zijn andere zieliger altijd hebben andere meer recht op aandact altijd altijd ik word er niet meer goed van ik word zo boos ik kan er niet meer tegen altijd bagataliseren nooit zal er ieman dmij recht geven om te huilen nooit zal ik ooit een keer MOGEN denken meis je hebt het moeilijk gehad, nee want dan komt er weer iemand vertellen dat iemand is overleden en oh wat erg voor de nabestaanden. Ja dan kan ik neit meer zeggen hoe zielig ik mezelf vind want DAT is veel erg die dood van diegenen.

ach wat stelt het nog allemaal voor.

ik zit alleen t eschildren zie en spreek niemand ach waarom rot ik toch ook niet op van deze aardkloot wat kan mij het verotte
Vincent had het ook zo gedaan.

La tristesse durera toujours.

WAAROM kan ik godverdomme niet normaal naar buiten waarom oet ik nu weer ruzie hebben gemaakt met me moeder omdat ik boos werd omdat ze weer zei dat er iemand waarsch de pijp uit is. Terwijl ik haar had verteld eerder al dat ik dat soort dingen niet meer wil horen.

Maar ze begrijpen me niet.

Heeft er mee te maken dat ik vroeger altijd alleen thuis zat en me ouders in de kroeg, en dan kwamen ze weer niet opdagen als ik honger had en wou eten en gezellig een huisje hebben nou en dan kwamen ze eindelijk uit die kutkroeg dronken vaak.
En dan aten we maar een broodje ei want ze wouden niet meer koken en als ik dan protesteerde dan was het van " NOUUUUU dat is niet waar hoor neeeeeeeeeeee, niet zo zeuren hoor" altijd mijn gevoel en woede daarover onderuithalen en onderdrukken.
Nooit mag ik dus mezelf medelijden geven want Ach het stelt toch niet voor en het is allemaal niet zo erg blijkbaar[ zo werd er tegen me gedaan als ik boosen verdrietig was dat ze niet thuis kwamen]

en nu , zelfde. Ik blijf die stem van me vader maar in me hoofd houden dat als ik mezelf aandacht wil geven of troosten dan komt die stem weer " NOUUU zo erg is het ook weer niet die en die hebben het erger"

nu dus ook met die dood van die vrouw. Ik ken haar dochter van me oude school.
Ja .... en nu is de aandacht weer naar haar he.. want dan is veeeeeeeeeeeeeeel

erger
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2005, 23:05
Balance
Balance is offline
1. zij heeft het moeilijk
2. jij hebt het moeilijk

wat maakt jou minder belangrijk dan zij?
Oud 30-07-2005, 23:14
devilcat
devilcat is offline
omdat ik norm een overlijden van iemand als het ERGST van alles is ...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2005, 23:37
Balance
Balance is offline
je hebt gelijk, dat is ook heel erg. maar maakt dat jouw problemen dan minder erg?

Stel nou: iemands vader overlijdt.
Dat is verschrikkelijk. Jij vindt dat heel erg voor iemand en de rest van diens omgeving ook.

Vervolgens is er iemand anders en van hem overlijdt zowel z'n vader als z'n moeder. Dat is nóg erger.

Heeft nou die eerste persoon geen recht meer op aandacht? Zijn de problemen van die eerste persoon minder belangrijk?
Tuurlijk is er een soort van rangschikking van hoe erg iets is, maar dat betekent niet dat de onderste z'n mond moet houden en dat diegene geen aandacht mag krijgen voor de problemen die hij heeft.
Oud 31-07-2005, 00:30
devilcat
devilcat is offline
je hebt gelijk..

Maar toch blijf dat computertje in me hoofd mij dingen zeggen zoals ik hierboven schreef,

zo raar, veel mensen smullen ervan om andermans leed aan te horen om er zelf beter van je worden.

Ik word juist heel depressief als ik andersmans leed hoor.
Ik vind het heel erg voor diegene maar tegelijkertijd voel ik het als een aanval op mezelf dat ik dus nu maar mijn mond moet houden.

Het is alsof ze dan zeggen " er is iemand overleden erg he voor de nabestaanden = er he, nu krijg jij echt geen aandacht nee jij ben tnu minder nu gaat alle aandacht even naar diegene ok!"
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 14:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
devilcat schreef op 30-07-2005 @ 23:58 :
Vind je het gek? Ik kom ook helemaal niet door je post heen. Gebruik eens wat interpunctie, dan wordt het misschien leesbaar.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 14:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
ja het is bijna onleesbaar.

Je mag best zelfmedelijden hebben hoor. Er zullen altijd ergere dingen zijn. Net als dat vb van iemand zijn vader overlijdt en kinderen van wie alletwee de ouders op vroege leeftijd zijn overleden. Je mag best naar je gevoel luisteren en jezelf eens zielig vinden.

Aan de andere kant kun je wel verwachten dat andere mensen hun aandacht anders verdelen en de meeste aandacht geven aan hetgeen dat zij op dat moment het ergst vinden, in dit geval een overlijdensgeval.
Oud 31-07-2005, 20:46
Judy2
Judy2 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-07-2005 @ 15:30 :
Vind je het gek? Ik kom ook helemaal niet door je post heen. Gebruik eens wat interpunctie, dan wordt het misschien leesbaar.
Van mij mag je je woorden neerzetten, zoals je zelf wilt. Gooi het er maar lekker uit. Ik begrijp het wel een beetje. Kunnen die typfouten nou weer bommen, goede spelling heeft geen enkel nut. Wel begrijpelijke taal, maar kleine verschillen: wie kijkt daar nou naar?! ( met deze schrijfwijze drukt ze juist uit hoe ze zich voelt, zegt toch ook wat?)

schrijftaal is nodig om te communiceren: niet als prestigewerk
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:47
Judy2
Judy2 is offline
vind i k
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 20:53
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Judy2 schreef op 31-07-2005 @ 21:47 :
vind i k
jezus wat sympathiek van je
Niemand zal hier ingewikkelde zinsconstructies en perfecte spelling eisen (nou dat laatste op sommige subfora ) . Alleen een beetje leesbaarheid mag best. Dat is ook het doel van interpunctie. Dit geeft wel een beetje wanhoop aan, moet ik toegeven.
Oud 31-07-2005, 20:56
devilcat
devilcat is offline
lees je wanhoop in me?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Judy2 schreef op 31-07-2005 @ 21:46 :
Van mij mag je je woorden neerzetten, zoals je zelf wilt. Gooi het er maar lekker uit. Ik begrijp het wel een beetje. Kunnen die typfouten nou weer bommen, goede spelling heeft geen enkel nut. Wel begrijpelijke taal, maar kleine verschillen: wie kijkt daar nou naar?! ( met deze schrijfwijze drukt ze juist uit hoe ze zich voelt, zegt toch ook wat?)

schrijftaal is nodig om te communiceren: niet als prestigewerk
Zonder interpunctie communiceert ze niet met mij. Ik verlang geen perfecte spellingsfout-vrije posts van universiatair niveau. Hell, zelfs zonder hoofdletters vind ik geen probleem. Maar punten en komma's: laten die nou net essensieël zijn voor communicatie via een forum.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-07-2005 @ 22:02 :
Zonder interpunctie communiceert ze niet met mij. Ik verlang geen perfecte spellingsfout-vrije posts van universiatair niveau. Hell, zelfs zonder hoofdletters vind ik geen probleem. Maar punten en komma's: laten die nou net essensieël zijn voor communicatie via een forum.
jezus lul, tief dan op, lees het dan niet, het is je blijkbaar alleen om de spelfouten te doen, en niet om dat meisje te helpen met dat waar ze mee zit.

@ ts: je moet wel je waffel opentrekken, en als dat bij je ouders niet kan, doe het dan bij vrienden of de vertrouwenspersoon op school. Als je je stil houdt, kan ook niemand je helpen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2005 @ 22:08 :
jezus lul, tief dan op, lees het dan niet, het is je blijkbaar alleen om de spelfouten te doen, en niet om dat meisje te helpen met dat waar ze mee zit.
Jezus trol, sterf dan. Dat jij nou dat warrige verhaal snapt, leuk voor jou. Als ik had kunnen lezen wat er staat had ik heus wel ontopic gereageerd. Ik kaart dat niet voor niets aan, dan kan ze er wat aan doen. Kan ik het ook gewoon lezen. Dus als je in het vervolg niet weet waar je over praat, hou dan gewoon je grote lelijke kop dicht.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 21:44
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
devilcat schreef op 31-07-2005 @ 21:56 :
lees je wanhoop in me?
ja
mede dankzij je schrijfstijl

en het is Mark niet te doen om spelfouten, maar om leesbaarheid
Oud 31-07-2005, 22:15
moon
moon is offline
jaaaaa laten we in dit topic ruzie gaan maken!

ot: @devilcat: Denk alsjeblieft ook aan jezelf. Beter een keer te veel aandacht vragen dan te weinig, want anders stapelt het zich allemaal op. Ik heb ook heel lang het juiste moment proberen te zoeken om problemen aan mensen te vertellen. Maar altijd was er wel weer iemand anders die ook wat had en dan mocht ik van mezelf mijn mond niet open doen. Op een gegeven moment vergeten mensen ook dat jij ook problemen kunt hebben, omdat je het ze nooit verteld. Vergeet jezelf alsjeblieft niet, kom voor jezelf op! Het is veel erger als mensen uiteindelijk horen wat er al die tijd in je hoofd zat voor problemen, dan hadden ze gewenst dat ze het veel eerder wisten. Dat was ook in mijn omgeving zo. Dus ook al is de stap heel groot, zet 'm gewoon. Je zult altijd dingen tegen komen die erger lijken of zijn maar vergeet niet dat jij (hoe erg het ook is) ook die aandacht verdient! Kom voor jezelf op meis! sterkte!
Oud 01-08-2005, 14:24
Balance
Balance is offline
Doe dan even je best om die meid te begrijpen. Zo ingewikkeld was het niet hoor. Maar hier haar verhaal iets duidelijker:

Citaat:
devilcat schreef op 30-07-2005 @ 23:58 :
Het zal altijd zo zijn, altijd.
Altijd zijn anderen zieliger; altijd hebben anderen meer recht op aandacht. Altijd.

Ik word er niet meer goed van: ik word er zo boos van.
Ik kan er niet meer tegen: altijd maar bagataliseren. Nooit zal er iemand mij het recht geven om te huilen; nooit zal ik een keer mogen denken: "Meis, je hebt het moeilijk gehad."
Nee, want dan komt er weer iemand vertellen dat iemand is overleden en 'oh wat erg is dat voor de nabestaanden.'
Dan kan ik dus niet meer zeggen hoe zielig ik mezelf vind, want dat van hen is veel erger; dat die persoon is overleden.

Ach, wat stelt het nog allemaal voor?

Ik zit alleen te schilderen; ik zie en spreek niemand.
Ach, waarom rot ik toch ook niet op van deze aardkloot? Wat kan mij het verotten?
Vincent had het ook zo gedaan.

La tristesse durera toujours.

Waarom kan ik godverdomme niet normaal naar buiten gaan? Waarom moet ik nu weer ruzie hebben gemaakt met m'n moeder? Omdat ik boos werd, omdat ze weer vertelde dat er waarschijnlijk iemand overleden is. Terwijl ik haar eerder al had gezegd dat ik dat soort dingen helemaal niet meer wil horen!

Het heeft er mee te maken dat ik vroeger altijd alleen thuis zat en m'n ouders in de kroeg. Dan kwamen ze weer niet opdagen als ik honger had en het thuis gewoon gezellig wilde hebben.
En als ze dan eindelijk uit die kutkroeg kwamen dan waren ze vaak dronken. Dan aten we maar weer een broodje ei, want ze wilden niet meer koken. Als ik dan protesteerde dan was het van "Nou, dat is niet waar hoor. Nee, niet zo zeuren."
Altijd mijn gevoel en woede daarover onderuithalen en onderdrukken.

Nooit mag ik dus mezelf medelijden geven want 'Ach, het stelt toch niets voor en het is allemaal niet zo erg.'
Zo werd er tegen me gedaan als ik boos en verdrietig was, bijvoorbeeld omdat ze niet thuis kwamen.

En nu, hetzelfde. Ik blijf die stem van m'n vader maar in m'n hoofd houden. Dat als ik mezelf aandacht wil geven of wil troosten hij met zijn stem komt vertellen: 'Nou, zo erg is het ook weer niet: die en die hebben het erger.'

Nu dus ook met de dood van die vrouw. Ik ken haar dochter van m'n oude school. Ja.... en nu is de aandacht weer naar haar hè.. Want dat is veeeeeeeeeeeeeeel erger
Oud 01-08-2005, 16:12
devilcat
devilcat is offline
IK heb een veel steun gehad van jullie dankjullie wel!

Ik heb het nu van me af gezet en begrepen.

Sorry voor mijn onduidelijke verhaal.

Bedankt !
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 16:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
devilcat schreef op 01-08-2005 @ 17:12 :
IK heb een veel steun gehad van jullie dankjullie wel!

Ik heb het nu van me af gezet en begrepen.

Sorry voor mijn onduidelijke verhaal.

Bedankt !
ga je d'r ook iets mee doen?

ik denk namelijk dat Louis Armstrong daarin gelijk heeft: je moet wel je mond openen. Bij wie maakt niet uit; iemand van wie je denkt dat diegene te vertrouwen is en naar je wil luisteren. Maar laat mensen in ieder geval weten hoe je je voelt.
Oud 01-08-2005, 18:46
devilcat
devilcat is offline
thx!
zal ikdoen!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 31-07-2005 @ 22:08 :
@ ts: je moet wel je waffel opentrekken, en als dat bij je ouders niet kan, doe het dan bij vrienden of de vertrouwenspersoon op school. Als je je stil houdt, kan ook niemand je helpen
Precies. Zoals ik het lees heb je echt wel iemand nodig om je hart eens bij te luchten, of iemand die je kan helpen iets te veranderen waardoor je je minder rot voelt. Daar zou ik eens achteraan gaan, dan gaat dit gevoel misschien over.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 20:18
x_knorretje_x
x_knorretje_x is offline
"Andere dingen zijn altijd erger"

dat is wat ik me ook altijd bedenk als k depressief ben...Dat kan zo oneerlijk voelen. Ik denk dan altijd dat k me aanstel...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 12:27
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
x_knorretje_x schreef op 01-08-2005 @ 21:18 :
"Andere dingen zijn altijd erger"

dat is wat ik me ook altijd bedenk als k depressief ben...Dat kan zo oneerlijk voelen. Ik denk dan altijd dat k me aanstel...
precies!
Zo voel ik me dus ook, telkens als ik mezelf dan wil troosten voor iets rots, dan zegt een stemmetje weer in me hoofd van : " weet je dat die en die is overleden?" en dan denk ik terwijl ik een traantje voormezelf wegpink....."ohh...jahh....hmm das wel erger.." en dan ben ik helemaal van mijn stuk doordat ik dat dus gehoord heb en kan ik me helemaal niet meer concentreren op mezelf.

Please denk nou niet dat ik een ego ben, want ik ben er ook voor mensen die het moeilijk hebben ,
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 12:30
devilcat
devilcat is offline
ik heb voormzelf een zin bedacht die mijn hele geval omvat :

Als iets niet wordt erkend [een depressie,of een klotegevoel of what ever] dan kan men het ook nooit verwerken.

Als mensen telkens maar zeggen van " ochh,,das niet zo erg die en die..DIE hebben het erg" dan wordt je gevoel dus ontkent en kan je dus ook nooit dat gevoel [die je dus niet mag hebben-->dat klotegevoel wat ontkent wordt] verwerken.

Zeggen ze nou wel van " meis wat erg voor je " dan kan je denken " ja het is k*t, en nu kan ik het verwerken"
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 10:16
clantestino
clantestino is offline
Speel jij voor je eigen psycholoog ofzo? Je weet zelf donders goed dat je wel verdriet mag hebben anders zou je je geschiedenis niet zo schrijnend profileren op dit forum.

Volgens mij zit jij meer in een fase waarin je nu weet wat er met jezelf aan de hand is, dat is toch al een hele stap vooruit? Je weet waar je aan moet werken, namelijk je gevoelens en verdriet toelaten. Geef het de tijd, dat gaat niet in een maand of wat. Daar kun je wel eens de rest van je leven mee bezig blijven.

Praat erover, gooi het eruit, doe er wat mee. Maar niet op een manier waarbij je doet of je nog zo gigantisch in de knoop zit dat je niet weet hoe je in elkaar zit en waar dat door komt. Dan houd je jezelf alleen maar voor de gek.
Oud 15-08-2005, 03:07
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
devilcat schreef op 02-08-2005 @ 13:30 :
Als mensen telkens maar zeggen van " ochh,,das niet zo erg die en die..DIE hebben het erg" dan wordt je gevoel dus ontkent en kan je dus ook nooit dat gevoel [die je dus niet mag hebben-->dat klotegevoel wat ontkent wordt] verwerken.
dat is echt zooooo'n foute opmerking!!
mensen die dat zeggen, hebben echt geen flauw benul van wat ze nou eigelijk uitkramen

je gaat toch ook niet je hele leven je zorgen zitten maken om wat anderen allemaal hebben in hun leven, je hebt al meer dan genoeg aan je hoofd wat betreft je eigen zorgen en zooi!

je leeft JOUW leven, niet die van hun.
jouw leven is belangrijk, het feit dat je bestaat maakt het al belangrijk.
daardoor zijn alle dingen die zich voordoen in jouw leven ook belangrijk, en al helemáál voor jou!
dus als er ooit iets is in jouw leven wat jij als negatief beschouwt, dan is het belangrijk daar gehoor aan te geven want het is belangrijk voor jou & dus ook belangrijk voor jou om het te verwerken, om er mee om te gaan.

echt onzinnig om te zeggen dat je problemen er niet toe doen omdat iemand anders het zogenaamd slechter heeft of whatever.
daarmee wordt je indd het gevoel gegeven alsof jouw problemen er niet toe doen, alsof JIJ er niet toe doet
hallo, waarom leef je dan??!

zeg dát maar ns tegen je moeder, of wie dan ook...
Reageren

Regels voor berichten