Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2005, 12:05
Kimisa
Kimisa is offline
http://www.packardbell.nl/products/node1712.asp

Ik zat eraan te denken om die mp3 speler te kopen, ik vind hem mooi. Ik las dat iAudio, iRiver en iPod wel beter zijn enzo, maar ik hoef niet zo veel liedjes dus die hoef ik opzich niet. Ik wilde alleen weten of deze mp3speler wel goed is? Goed geluid, niet snel kapot dat soort dingen. Heeft iemand deze mp3 speler misschien (gehad) en wat vind je ervan? Ik wilde trouwens die van 512 mb, hoeveel liedjes krijg je daarop ongeveer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2005, 13:22
Verwijderd
Ik heb een tijd geleden ook een Audiokey gehad. Het geluid is niet geweldig goed; ik vond het matig. Vooral de bas viel tegen.
Als je echter niet zo'n audiofiel bent en gewoon een huis, tuin en keukengebruiker bent maakt dat niet zoveel uit denk ik.

Over de opslagcapaciteit: Ga er maar vanuit dat 1 minuut muziek (in goede kwaliteit) ongeveer 1 MB in beslag neemt. Op 512 MB kun je dus ruim 125 nummers kwijt.

Verder is het een zeer sterk apparaatje: je kan hem bij wijze van spreken elke dag twintig keer op een stenen vloer laten vallen zonder dat hij kapot gaat. Maar dat geldt wel voor meer flash-mp3 spelers.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:29
Kimisa
Kimisa is offline
Is het geluid te vergelijken met bijvoorbeeld de kwaliteit liedjes die je krijgt als je download met Kazaa? Want dan is het geluid wel goed genoeg voor mij, heb helemaal geen verstand van dat soort dingetjes.

Ik zou dus ongeveer 512 minuten kunnen opnemen met dat dingetje? Da's ruim 8 uur muziek en da's genoeg voor mij. Wat zou jij dan aanraden? Is hij goed genoeg om te kopen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 17-07-2005 @ 14:29 :
Is het geluid te vergelijken met bijvoorbeeld de kwaliteit liedjes die je krijgt als je download met Kazaa? Want dan is het geluid wel goed genoeg voor mij, heb helemaal geen verstand van dat soort dingetjes.

Ik zou dus ongeveer 512 minuten kunnen opnemen met dat dingetje? Da's ruim 8 uur muziek en da's genoeg voor mij. Wat zou jij dan aanraden? Is hij goed genoeg om te kopen?
Wat jij wilt kopen hangt helemaal af van je wensen: wat wil je qua geluidskwaliteit en opslagcapaciteit? En vooral: wat wil je maximaal uitgeven? Als ik jou zo hoor stel je niet al teveel eisen en is dit dus een prima koop.

De geluidskwaliteit wordt door meerdere dingen bepaald: de geluidskwaliteit van het MP3'tje, het apparaat waar je ze op afspeelt en de oordopjes die je gebruikt. Als je bij de Audiokey een set goede oordopjes koopt zul jij waarschijnlijk weinig verschil horen met als je de MP3'tjes op je computer zou afspelen, althans, niet genoeg om daar een (duurdere) iRiver of iAudio voor te kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 13:52
Kimisa
Kimisa is offline
Oke, bedankt voor je antwoorden. Nog een vraagje; weet jij misschien goede oordopjes?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 15:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Sennheiser MX400 zijn wel redelijk. (12 euro)
Oud 17-07-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 17-07-2005 @ 14:52 :
Oke, bedankt voor je antwoorden. Nog een vraagje; weet jij misschien goede oordopjes?
Geen verstand van, Enlightenment weet daar meer van .
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 16:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn zusje heeft een audiokey gehad en die van haar was binnen een jaar helemaal stuk. Ze kreeg er geen geluid meer uit Maar ze is ook wel slordig met dr spullen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 19:58
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 17-07-2005 @ 16:04 :
Sennheiser MX400 zijn wel redelijk. (12 euro)
Passen meestal niet, zijn aan de grote kant. Kwa budget wel bijpassend bij zo'n mp3 speler..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 21:52
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-07-2005 @ 17:12 :
Mijn zusje heeft een audiokey gehad en die van haar was binnen een jaar helemaal stuk. Ze kreeg er geen geluid meer uit Maar ze is ook wel slordig met dr spullen.
Ik ken iemand die er 1 had gekocht, die na 1 dag al kapot was omdat je hem niet meer aankreeg. Die heeft hij geruild bij de winkel, het exemplaar wat hij toen kreeg werkte wel, maar is nu ondertussen ook alweer kapot. (het plugje is kapot)

Tis een leuk ding voor een redelijke prijs lijkt me zo, maar als je wat meer eisen hebt, en wat meer kwaliteit wilt kun je beter een andere zoeken.

Over die oordopjes: Die had ik ook ( meegeleverd bij mijn vorige mp3 speler) Ik vond ze erg fijn, ze paste bij mij goed. (dus niet te groot, ze vielen niet uit, en knelde ook niet) Geluid was verder wel goed, maar niet als je wat meer eisen stelt.

Ik heb nu Sony oordopjes ( welk type precies weet ik niet meer , die dingen zijn helemaal afgesleten bij mij ) en deze vindt ik toch weer een heel stuk fijner, mede omdat het geluid veel voller klinkt, meer bass b.v.
En deze zitten ook prima

Laatst gewijzigd op 17-07-2005 om 21:54.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 22:40
MaHo
MaHo is offline
Ik heb hem zelf en hij bevalt wel aardig. verwacht niks bijzonders, vooral de bas is nogal aan de magere kant, maja ik klaag niet gezien de prijs.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 23:46
Kimisa
Kimisa is offline
Het is de eerste mp3 speler die ik koop dus vergelijkingsmateriaal heb ik toch niet.

Op internet heb ik reviews gelezen over mensen die super tevreden zijn en mensen bij wie hij steeds kapot gaat. Volgens mij moet je geluk hebben en net eentje hebben die het goed doet.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Kimisa schreef op 18-07-2005 @ 00:46 :
Op internet heb ik reviews gelezen over mensen die super tevreden zijn en mensen bij wie hij steeds kapot gaat. Volgens mij moet je geluk hebben en net eentje hebben die het goed doet.
Over elke MP3speler lees je wel negatieve reviews, er zullen altijd mensen blijven die er niet tevreden over zijn. Helaas is het zo dat je eerder een review schrijft als je ontevreden bent dan als je tevreden bent, dus een slecht imago is zo gecreëerd.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2005, 11:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
]{ing schreef op 17-07-2005 @ 20:58 :
Passen meestal niet, zijn aan de grote kant. Kwa budget wel bijpassend bij zo'n mp3 speler..
Passen niet? In je oor? Dan heb je wel muizenoortjes hoor.

Als je plug bedoeld: hij heeft een 3,5mm plug, wat standaard is voor MP3 spelers.
Oud 09-08-2005, 19:29
Kimisa
Kimisa is offline
Ff een vraagje, wilde er niet een nieuw topic voor openen. Ik heb die audiokey dus gekocht, en er zit een koord bij en een soort rondje. Ik moet dit koord dus kunnen vastmaken aan de mp3 speler op de een of andere manier, maar ik zou echt niet weten hoe?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:14
Verwijderd
Welk koord bedoel je? Het enige koord wat ik erbij kreeg was deze:

Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 20:44
Kimisa
Kimisa is offline
Ja, dat koordje bedoel ik. Maar bij mij komt er uit dat rondje ook nog een ander dingetje. Dat heb jij niet zie ik.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 21:34
Verwijderd
Ander dingetje? Dat koordje iis een soort afstandsbediening, met dat bolletje kun je je mp3 speler bedienen. De enige manier om die 'vast' te maken is via het plugje van je oordopjes, zoals op het plaatje te zien is.

edit: er komt idd een tweede koordje uit. Op de foto's loopt dat tweede koordje naar de onderkant van de speler toe. Ik zou het verder ook niet weten

Laatst gewijzigd op 09-08-2005 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:47
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Laurens schreef op 09-08-2005 @ 22:34 :
Ander dingetje? Dat koordje iis een soort afstandsbediening, met dat bolletje kun je je mp3 speler bedienen. De enige manier om die 'vast' te maken is via het plugje van je oordopjes, zoals op het plaatje te zien is.

edit: er komt idd een tweede koordje uit. Op de foto's loopt dat tweede koordje naar de onderkant van de speler toe. Ik zou het verder ook niet weten
Dit klopt niet, je kunt deze mp3 speler helemaal niet met dat rondje bedienen . Klik een keer op het rondje en dan komt die "pin" uit dat rondje. Aan die pin zit dat witte touwtje en dit kun je heel makkelijk (met behulp van een lus) vastmaken aan de mp3 speler, op de plaats zoals dat ook aangegeven is op het plaatje.

Ik zou dit ook maar doen, want het lijkt me niet echt veilig om het alleen via het plugje van je oordopjes vast te maken. Dit is denk ik ook niet goed voor dat plugje.
Oud 10-08-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 10-08-2005 @ 10:47 :
Dit klopt niet, je kunt deze mp3 speler helemaal niet met dat rondje bedienen . Klik een keer op het rondje en dan komt die "pin" uit dat rondje. Aan die pin zit dat witte touwtje en dit kun je heel makkelijk (met behulp van een lus) vastmaken aan de mp3 speler, op de plaats zoals dat ook aangegeven is op het plaatje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten