Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Imho is een democratie dan geen sekte. En ondanks alles zijn we dat nog ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En mag ik er meteen nog een vraag doorheen gooien; heeft iemand ervaring of van dicht bij een sekte oid meegemaakt? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het prima dat men zich blindstaart op één denkrichting, zolang die richting maar niet schadelijk is, dat jíj dat per definitie fout vind is wat anders.... Niets belemmering van de vrijheid, die mensen hebben er zelf voor gekozen erbij te gaan en kunnen ook zelf stoppen als ze willen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daardoor ga je je afschermen van de buiten wereld en is het stoppen met een sekte ontzéttend moeilijk. Deze afhankelijkheid van manipulatie is, vind ik, fout. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat het grootte gevaar schuilt in het feit dat veel mensen niet goed weten of ze in een sekte zitten.
Het gebeurt vaak niet dat een groepering zich een sekte noemt, helemaal omdat er iets negatiefs aan kleeft, en zij willen juist iets positiefs uitstralen. Ik zelf ben bang dat je als je je bij zo'n sekte aansluit, je afgezonderd word, je gaat jezelf als iets bijzonders zien, je zelf boven de rest plaatsen. Ik denk dat mensen erg goed moeten uitkijken met dit soort groeperingen.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dit gebeurd lang niet bij alle sekte's, wel natuurlijk dat je je afgesloten wordt, maar neit dat je je beter voelt dan anderen. Vaak denk je er alleen maar aan dat je zo'n geluk hebt mensen te hebben gevonden die hetzelfde denken en voelen als jij en daarom zoveel begrip voor je hebben. 3) Helemaal zeker en waar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
een sekte kan gevaarlijk zijn, maar het ligt allemaal aan jou,
als jij goedgelovig/gevoelig bent/geen eigen mening hebt dan kan het dus heel gevaarlijk zijn. (maar is ook wel je eigen schuld je moet gewoon even logisch nadenken, en begrijpen dat je de baas over je eigen lichaam/ziel bent. Maar als ik mezelf even bij dit onderwerp betrek dan is het voor mij vrijwel ongevaarlijk, want ik zou me nooit laten gekmaken door stelletjes hersenloze losers, die denken dat ze de wereld kunnen veranderen, volkomen onzin dus.
|
´sek·te (de ~)
1 groep van aanhangers van een geestelijke stroming met een leider, buiten de officiële kerken => geloofsgemeenschap, gezindte] ik zie niert in waarom dit per definitie gevaarlijk moet zijn. christendom enz zijn ook begonnen als sekte
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Gevaarlijke vragen. niam | 4 | 22-12-2004 17:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Drugs & Alcohol |
mdma guess what | 42 | 24-08-2004 19:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
Drugs & Alcohol |
Het gebruik van middelen Internationalist | 6 | 20-04-2002 10:39 |