Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2005, 16:15
gurdy
gurdy is offline
Hoiii

Iemand ervaring met vakantiewerk doen bij de Icare?
Ik heb gehoord dat het goed verdient, maar het werk (schoonmaken) is natuurlijk minder plezant in de zomer

Vertel maar jongens en meisjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2005, 16:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik werk bij de thuiszorg en maak dus bij mensen thuis schoon. Voordeel is dat ik 2 keer per dag ergens anders kom en dat ik meestal tot max. half 3 moet werken. Dat is wel leker. Daarbij is mijn salaris 8 euro 20 per uur. Ook wel lekker
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 20:03
Verwijderd
Ik heb het gedaan, het is relaxt werk, het verdient heel goed en meestal ben je wel wat eerder klaar...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 16:40
FaZ
FaZ is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 26-02-2005 @ 17:58 :
ik werk bij de thuiszorg en maak dus bij mensen thuis schoon. Voordeel is dat ik 2 keer per dag ergens anders kom en dat ik meestal tot max. half 3 moet werken. Dat is wel leker. Daarbij is mijn salaris 8 euro 20 per uur. Ook wel lekker

weet jij dan misschien ook wat je loon is als onervaren 18-jarige bij de thuiszorg?
Oud 11-07-2005, 16:44
Nonaj
Nonaj is offline
Ik zou vandaag beginnen, MAAR:

Citaat:
Nonaj schreef op 09-07-2005 @ 23:10 :
Ik heb me maanden geleden al aangemeld bij Icare. 25 mei moest ik naar een info-bijeenkomst. Daarna kreeg ik een brief dat ik tussen 1 en 3 juni thuiszorgperfect moest bellen. Dat heb ik dus gedaan. Thuiszorgperfect zei dat ik binnen 2 weken mn rooster zou krijgen, zo niet, moest ik even bellen. Niet dus. Dus ik 20 juni ofzo maar eens bellen. Zeggen ze dat Icare zelf t/m week 28 plant, en thuiszorgperfect de rest van de vakantie. Er waren problemen met de roosters bla bla en ik zou de week voordat ik moest beginnen een rooster krijgen en er was gegarandeerd werk. Dus ik donderdag maar eens bellen, want ik zou maandag beginnen. Krijg ik te horen van thuiszorgperfect dat icare week 28 inplant, en van icare zelf dat thuiszorgperfect dat moet doen. Voor die andere weken sta ik op de reservelijst, want ik kon maar 3 weken, waarvan ze dus 1 niet kunnen inplannen, dus dat zouden er 2 worden, en patienten houden niet zo van mensen die maar 2x langs komen. Als er dan toch een vakantiehulp langs moet komen dan maar bijv. 4 keer dezelfde in plaats van 2 mensen die 2x komen ofzo.

Dus nu heb ik geen vakantiewerk
Met citaat reageren
Oud 11-07-2005, 19:45
Verwijderd
Ze hebben me echt drie keer gebeld om mn sofinummer, adres, telefoonnummer en weet ik veel. En ik kan ook pas volgende week beginnen met werken .
Met citaat reageren
Oud 12-07-2005, 08:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
FaZ schreef op 11-07-2005 @ 17:40 :
weet jij dan misschien ook wat je loon is als onervaren 18-jarige bij de thuiszorg?
8 euro 20 bruto. En ik geloof dat dat het minimum is. Het is wat ik krijg tenminste (ben 19, maar op je 18e krijg je t zelfde bedrag oid).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2005, 11:33
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 11-07-2005 @ 17:44 :
Ik zou vandaag beginnen, MAAR:
Dat verhaal ken ik, alleen dan bij Sensire. Wat een stelletje ongeregeld daar, zeg! Ook al bel je in februari ofzo, eind juni weet je nog niks zeker. Een vriendin van mij hebben ze in maart gegarandeerd dat er werk voor haar was en nu is ze toch nergens ingepland; geen vakantiewerk voor haar dus. En dat heeft ze vorige week te horen gekregen.
Oud 14-07-2005, 06:12
Verwijderd
Ik heb alweer 87 uur gewerkt in 4 weken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 06:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-07-2005 @ 07:12 :
Dat is ook niet veel Ik werk minstens 100 euro per 4 weken
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 09:15
bokky
bokky is offline
Icare zuigt, ik had me ook al opgegeven in februari en kreeg toen een brief dat ik begin mei naar Assen toe moest komen voor een informatiebijeenkomst. Daar ben ik heengegaan en heb meteen alle relevante gegevens daar ingeleverd.
De roosters zouden eind mei bekend zijn, dat was ook wel nodig omdat ik ook nog iets moest regelen met mijn normale bijbaantje.
Natuurlijk kreeg ik begin juni toen die brief dat ik thuiszorgperfect moest bellen en daar moest ik nog een keer dezelfde gegevens doorgeven die ze al hadden! De prutsers.
Dus heb ik aangegeven dat ik vanaf vorige week kon werken. De roosters zouden toen zo spoedig mogelijk klaar zijn.

Niet dus.... Ik had vorige week maandag nog steeds geen bericht en toen had ik dus maar geregeld dat ik de hele vakantie bij mijn normale bijbaantje zou werken, helaas wel voor bijna de helft van het loon dat ik bij Icare zou verdienen.
Durven die mensen mij vrijdag nog eens op te bellen dat ze bezig zijn met het rooster en dat ik het nogal druk zou gaan krijgen en of ik het erg vond dat ik maar 2 middagen vrij zou krijgen!

Aaargh, als ze nu wat eerder zouden zijn geweest, dan kon ik vet veel werken, maar nu moest ik het afzeggen.

Stomme Icare.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 12:15
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
MCH schreef op 14-07-2005 @ 07:12 :
ik heb 120 uur gewerkt in 3 weken vre-se-lijk. Het liefst werk ik noohoohooit meet full-time.
Oud 11-08-2005, 19:25
Experiment
Experiment is offline
Die verhalen over icare klinken niet goed, maar ik werk zelf bij de thuiszorg en het bevalt mij erg goed Ten eerste goede verdiensten: voor mij 6 euro per uur en je krijgt nog vakantietoeslag, fietstoeslag e.d. waardoor ik ongeveer 6,55 euro krijg. Bij sommige mensen zit je uren aan de thee te kletsen (je meot dus wel sociaal angelegd zijn). Nadeel: in de zomer is het erg druk en een organisatorische chaos, dus je rooster verandert continu.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 22:04
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
ik werk ook bij de thuiszorg (thuiszorg perfect)
Vandaag mijn loon binnengekregen, 15 uur gewerkt, 140 euro verdient. En daar komt de fietsvergoeding nog bij.
Ik zit ook meestal met de mensen te praten. Bij sommigen gewoon een uur of soms nog langer.
En sommige mensen bij wie je de laatste keer geweest bent, die vragen gewoon of je nog een keertje langs wil komen. Erg leuk.
Het bevalt mij ook erg goed/
Oud 11-08-2005, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Sawna schreef op 10-08-2005 @ 13:15 :
ik heb 120 uur gewerkt in 3 weken vre-se-lijk. Het liefst werk ik noohoohooit meet full-time.
Wat moet je later wel niet dan?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 16:24
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Wes schreef op 11-08-2005 @ 23:08 :
Parttime baan?
Oud 12-08-2005, 17:20
Roos
Roos is offline
Citaat:
Wes schreef op 11-08-2005 @ 23:08 :
Later werk je waarschijnlijk niet bij een shcoonmaakbedrijf, maar heb je leuker werk > makkelijker uit te houden
Oud 12-08-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 12-08-2005 @ 17:24 :
Parttime baan?
Moet je wel van rond kunnen komen dan.

Citaat:
Roos schreef op 12-08-2005 @ 18:20 :
Later werk je waarschijnlijk niet bij een shcoonmaakbedrijf, maar heb je leuker werk > makkelijker uit te houden
Maar het ook o zoooooo erg om 3 weken 40 uur minder leuk werk te doen, boehoe. Zullen later ook wel mindere periodes zijn waar je dan ook werkt.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 19:37
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik kan ongelofelijk saai en totaal niet uitdagend werk anders na een dag al ongelofelijk zwaar vinden. Ik kan daar zo ongelofelijk ongelukkig van worden. Dus kan me voorstellen dat haar dit niet beviel, 3 weken lang. Ik moet er ook niet aan denken, in principe doe je schoonmaakwerk nml niet meer dan 30 uur per week. Volgens CAO van mijn werkgever iig. En daarbij zijn er ook nog eens weinig die dat 30 uur doen. Ik deed het 25 uur per week en vond dat op t eind (na 3 maanden) al bijna niet meer uit te houden.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2005, 13:05
Verwijderd
Citaat:
bokky schreef op 14-07-2005 @ 10:15 :
Stomme Icare.
Het enige wat stom is van Icare is dat ze alles overgedragen hebben aan Thuiszorg Perfect. Daar is het een rotzooitje van hier tot Tokio en weer terug, echt verschrikkelijk. Ik heb nog helemaal niks gewerkt, ze hebben me gewoon niet ingepland en nu verdien ik in de vakantie dus helemaal geen geld. Ik baal daar verschrikkelijk van. In tegenstelling tot vorig jaar is het dit jaar bij Icare (maar door TZP) ontzettend slecht geregeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten