Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 01:09
MisterDJ
MisterDJ is offline
Ik ben nu al weer een tijdje met SC4 bezig, alleen draai steeds verlies, en de vraag naar woonwijken, enz. staat steeds negatief.

Heeft iemand een paar tips waarmee ik positieve cijfers haal?
Oud 24-07-2005, 11:11
T_ID
T_ID is offline
Je moet een bepaalde grens in inwoneraantal voorbij, maar tot nu toe wordt ik iedere keer halverwege gewurgt door een probleem waarvoor ik geen oplossing kan betalen.
Oud 24-07-2005, 13:41
Verwijderd
Citaat:
MisterDJ schreef op 24-07-2005 @ 02:09 :
Ik ben nu al weer een tijdje met SC4 bezig, alleen draai steeds verlies, en de vraag naar woonwijken, enz. staat steeds negatief.

Heeft iemand een paar tips waarmee ik positieve cijfers haal?
Verlies draaien is niet goed. (duh)

Zorg ervoor dat je niet te veel huizen, politie, onderwijs etc. bouwt.
Kijk goed naar je inwoners aantal en hoe vol scholen zijn.
Zorg ervoor dat je niet te veel uitgeeft per maand, niet te dure dingen in het begin.

bla bla bla...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 21:02
MisterDJ
MisterDJ is offline
Heeft iemand nog meer tips voor mij?

@ DarkSavior & T_ID:

bedankt
Oud 24-07-2005, 23:05
Supersuri
Supersuri is offline
Ja ik merk het probleem ook. Heb wel is een paar goede steden gehad, maar dat lukt me bijna alleen op de hele grote stukken. Op die kleine maak je snel verlies. Omdat het moeilijk is iets fatsoenlijks te bouwen dat boven de 10.000 inwoners komt.

Als alles negatief is doe je iets niet goed. Mischien belastingen verlagen (niet dat ik dat doe) maar anders moet je ff kijken wat slecht staat, veiligheid of gezondheid etc. En daar een gebouw voor bouwen.
Een strand aanleggen doet het altijd heel goed en dat is niet al te duur maar wel moeilijk een lokatie te vinden.

En ja dat geldprobleem ken ik ook. Moet je ff de belastingen omhoog doen voor de mensen die dat kunnen betalen en voor de vervuilende industrie heb ik het vaak omhoog.

Geld wat je uitgeeft aan ambulances en schoolbussen kunnen bij kleine woonwijken vaak na beneden omdat je toch niet ver buiten je gebied komt.

Geld voor een politieburo kan vaak ook wat lager. Nog een tip is eerst een politieburo bouwen en dan pas een politie kiosk. Bouw je eerst een politiekiosk is er meteen een gevangenis nodig en die zijn redelijk duur.

Heb jij verder zelf nog tips? (heb je trouwens gewoon sim city 4 of ook rushhour?, want bij rushour moet je ff wat missies doen als je bang bent failliet te gaan.)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 23:13
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Bouw in het begin geen politiebureaus, scholen, ziekenhuizen e.d, hoeveel ze er ook om zeuren. Bouw ze pas als je ze echt kan betalen.

Vergeet ook niet om de schuifbalk op je kolencentrale in de gaten te houden - standaard staat deze op vol vermogen en produceert deze veel meer stroom dan je nodig hebt. Dit kost ook veel geld.
Oud 24-07-2005, 23:41
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 25-07-2005 @ 00:13 :
Bouw in het begin geen politiebureaus, scholen, ziekenhuizen e.d, hoeveel ze er ook om zeuren. Bouw ze pas als je ze echt kan betalen.

Vergeet ook niet om de schuifbalk op je kolencentrale in de gaten te houden - standaard staat deze op vol vermogen en produceert deze veel meer stroom dan je nodig hebt. Dit kost ook veel geld.
Dat wist ik niet. Maar is dat alleen bij kolencentrale? Want ik had er een voor gas gebouwt. Dat leek me goedkoper ook al produceert hij iets minder. en het is beter voor het milieu.

Hoe krijg je dat trouwens omhoog? is bij mij bijna altijd helemaal rood ook al heb ik parken
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 10:17
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Nee, dat geldt voor alle centrales. Ik was even vergeten dat je in het begin ook al gas kunt bouwen. Milieu kan je hoger krijgen door de vervuiling te beperken of door enorm veel parken te bouwen.
Oud 25-07-2005, 12:46
CobraKing
CobraKing is offline
Nou je kan voor een keer een trainer gebruiken. Maar cheats zijn zeker not done?

Wat ik dus niet begrijp aan Sim City 4, wat moet ik nou doen als een gebouw zwart wordt? Moet ik het alleen maar slopen of moet ik het gebied nog een keer 'zonen'?

Hoe zorg ik ervoor dat de gebouwen langer worden zodat er meer mensen in kunnen wonen?

En wie van jullie importeren bekende gebouwen via internet in het spel? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe doe ik dat?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:10
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 25-07-2005 @ 11:17 :
Nee, dat geldt voor alle centrales. Ik was even vergeten dat je in het begin ook al gas kunt bouwen. Milieu kan je hoger krijgen door de vervuiling te beperken of door enorm veel parken te bouwen.
Ja vervuilling beperken is moeilijk in het begin, ik bouw dan gas , en wat parken, maar ja er is nog geen hightech industrie en alleen maar agrarisch gebied neemt te veel ruimte in.

Iemand tips daar voor? (behalve hightech industrie belasting laag zetten en vervuilende industrie belasting hoog zetten)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 22:31
MisterDJ
MisterDJ is offline
Oud 26-07-2005, 14:41
CobraKing
CobraKing is offline
Lol, je hebt de lay-out wel erg verneukt hoor.
Maar goed hoor! Het is je gelukt om winst te maken!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 14:46
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 26-07-2005 @ 15:41 :
Lol, je hebt de lay-out wel erg verneukt hoor.
Maar goed hoor! Het is je gelukt om winst te maken!
Toch zou ik graag willen zien waar die winst uit bestaat. contracten met buurgemeenten? of zakelijk contracten? Of heb je de belasting achtelijk hoog gezet?

Uitleg en tips graag.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 15:21
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 26-07-2005 @ 15:46 :
Toch zou ik graag willen zien waar die winst uit bestaat. contracten met buurgemeenten? of zakelijk contracten? Of heb je de belasting achtelijk hoog gezet?

Uitleg en tips graag.
Ja, daar ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar.
Vertel het eens, MisterDJ pleaaaaaaase
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 19:06
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
hoe duur isti?

wil em eig wel hebben
Oud 26-07-2005, 19:50
CobraKing
CobraKing is offline
Sim City 4 (Classic Edition)
PC | CD-ROM | Electronic Arts | 2003
bol.com prijs: € 14,99

Sim City 4, Deluxe
PC | CD-ROM | Electronic Arts | 2004
bol.com prijs: € 59,99

Sim City 4, Spitsuur (Rush Hour) (Add On)
2-3 werkdagen
bol.com prijs: € 29,99
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 21:15
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 26-07-2005 @ 20:50 :
Sim City 4 (Classic Edition)
bol.com prijs: € 14,99

Sim City 4, Deluxe
PC | CD-ROM | Electronic Arts | 2004
bol.com prijs: € 59,99

Sim City 4, Spitsuur (Rush Hour) (Add On)
2-3 werkdagen
bol.com prijs: € 29,99
En dit is dan ook zo'n beetje de duurste winkel die er is .
Oud 27-07-2005, 21:32
Onorthodox
Onorthodox is offline
Bij de free record shop kost Sim City 4 een tientje
http://www.freerecordshop.nl/pages/p...245948&navid=4
Oud 27-07-2005, 22:46
Verwijderd
Eventjes dan.

In het begin gaat het erom om je kop boven water te houden.
Milieu en wat de wensen zijn van je sim zijn dan niet prioriteit nummer een.
Alseerst bouw je gewoon, zorg dat je uitgave laag blijven.
Dus onderwijs, gezondheid etc. naar beneden totdat er meer bewoners komen.
Je trekt veel bewoners aan door de belasting laag te houden.
Je moet goed opletten in welke klassen ze zitten ($, $$ of $$)
Later probeer je ervoor te zorgen dat ze er blijven.
Goede voorzieningen (onderwijs bijv.) zorgen ervoor dat je sims hoog opgeleid worden waardoor je naarmate je stad groeit hightech industrie krijgt.
Geen last meer van dat gezeur over parken en stinkende lucht.

In het begin bouw je geen centrales, begin met wat windmolens en breidt dat uit naar kolen of gas naarmate je stad groeit.
Vuilnisbelt is niet nodig in het begin.
Parken en andere voorzieningen evenmin niet.
Houd rekening met de infrastructuur, files en ontstoppingen zijn niet prettig.
Later zul je snelwegen, busstations en treinen gebruiken om ervoor te zorgen dat alles goed loopt.

Zorg ook voor een goede balans van de belasting tussen minder rijke en de rijke mensen.
Als je rijke mensen te veel laat betalen gaan ze weg.
Rijke mensen zorgen ervoor dat je handel opbloeit, zo krijg je later bijv. wolkenkrabbers.
In het begin kan je het beste gebruik maken van landbouw (industrie), later ga je overstappen naar de wat vervuilendere industrie.

Er is nog zoveel meer pfff, kzal nog wel kijken of ik er wat aan toe kan voegen.
Hopelijk help ik je zo wat meer.

Nu ben ik slapen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 13:14
CobraKing
CobraKing is offline
DarkSavior, thanks voor je goede uitleg. Ik weet wel zeker dat ik er wat aan zal hebben..

Ik heb alleen een probleem: waarom rijden mijn metro's nou niet?? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt maar niet lukken
Oud 28-07-2005, 14:09
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
CobraKing schreef op 28-07-2005 @ 14:14 :
DarkSavior, thanks voor je goede uitleg. Ik weet wel zeker dat ik er wat aan zal hebben..

Ik heb alleen een probleem: waarom rijden mijn metro's nou niet?? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt maar niet lukken
Hoe heb jij metro's gebouwt als je nooit geld hebt, die krengen zijn harstikke duur. Maar uhm heb je je stations goed op de buis gezet? En ze rijden onderdegrond dus msg zie je ze niet

Maar ik weet het niet goed hoor, heb nog nooit metro gebouwt. Maar ben nu goed bezig dus komt msg nog wel. Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2005, 20:15
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 28-07-2005 @ 15:09 :
Maar ik weet het niet goed hoor, heb nog nooit metro gebouwt. Maar ben nu goed bezig dus komt msg nog wel. Succes ermee.
lol, OK ik geef het toe! ik heb een trainer gebruikt, sorry
Oud 28-07-2005, 22:01
TisKicking
TisKicking is offline
dé grote sleutel is: langzaam uitbreiden. Sinds ik dat doe draai ik de eerste honderden jaren meestal meer dan 2000 winst. Dan zit ik daar met pakken geld (4 miljoen en meer soms) en kan ik wel ff voort
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 00:05
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
TisKicking schreef op 28-07-2005 @ 23:01 :
dé grote sleutel is: langzaam uitbreiden. Sinds ik dat doe draai ik de eerste honderden jaren meestal meer dan 2000 winst. Dan zit ik daar met pakken geld (4 miljoen en meer soms) en kan ik wel ff voort
Ik ga juist winst maken als ik flink uitgebreidt ben, een redelijke stad heb van 50.000 mensen dan maak ik wel redelijk wat winst, maar in het begin is het moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2005, 08:20
TisKicking
TisKicking is offline
maar veel mensen maken de fout om in het begin te snel uit te breiden. Dan zit je vaak met een onevenwicht tussen wonen, commercie en industrie, plus dat je te zwaar moet investeren in nutsvoorzieningen. Het komt ongeveer overeen met wat hierboven allemaal gezegd is, maar ik vat het in één zin samen.

Je moet het maar eens proberen. Ik begon men stadje Toptown. Ik breidde rijtje per rijtje uit. Toen ik een stad van maar 5000 inwoners had, maakte ik al 2000 winst. En dat bleef zo tot pakweg 50000 inwoners. Nu telt de stad 180 000 en begint het wel wat moeilijker te worden. Meestal draai ik nog winst, met momenten nog meer dan 1000, maar de kosten blijven maar groter worden (vliegveld, nucleaire installatie enz.). Gelukkig zit ik op een pak geld van tegen de 3 miljoen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2005, 13:47
Jochem12
Jochem12 is offline
hetb is juist de bedoeling oveel mogelijk dingen als onderwijs meteen de bouwen dat heb ik tenminste dan kan stad goed groeien mijn record was 170000 en dat heb ik gehaald door snel te groeien.
Oud 07-08-2005, 13:48
Jochem12
Jochem12 is offline
ik had ongeveer 6000 winst en 10 miljoen

Laatst gewijzigd op 07-08-2005 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:38
TisKicking
TisKicking is offline
dan moet je me toch eens precies uitleggen hoe jet aanpakt hoor.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 14:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb vandaag in 9 winkels gezocht naar Rush Hour... Nergens
Oud 16-08-2005, 15:17
angel4
angel4 is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 16-08-2005 @ 15:42 :
Ik heb vandaag in 9 winkels gezocht naar Rush Hour... Nergens
Ik heb Rush Hour voor een paar euro bij Free record shop zien liggen. Ik dacht 2,99 euro weet niet meer zeker
Oud 16-08-2005, 16:13
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
angel4 schreef op 16-08-2005 @ 16:17 :
Ik heb Rush Hour voor een paar euro bij Free record shop zien liggen. Ik dacht 2,99 euro weet niet meer zeker
Hier in de buurt was hij bij alle free record shops al uitverkocht .
Oud 16-08-2005, 16:22
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 16-08-2005 @ 17:13 :
Hier in de buurt was hij bij alle free record shops al uitverkocht .
In welk achtelijk dorp woon jij dan?

Zoek anders ff naar simcity 4 deluxe, zijn ze allebij in een doos.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 23:48
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 16-08-2005 @ 17:22 :
Amsterdam

Uiteindelijk heb ik het totale games-assortiment van 15 winkels doorgekamd, maar toen had ik hem ook. Bij een prima winkel aan de Amstel, Computer Collectief
Oud 17-08-2005, 23:51
Not for Sale
Not for Sale is offline
't gaat nu goed trouwens, 250.000 inwoners en een effectief en winstmakend metronet
Ik had eerst zo'n mooie kernfusiereactor , maar ben toch maar weer terug op olie Ik vind dat kernenergie goedkoper zou moeten zijn (edit: in gebruik, niet in aanschaf).

Laatst gewijzigd op 18-08-2005 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 10:14
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 16-08-2005 @ 17:22 :

Zoek anders ff naar simcity 4 deluxe, zijn ze allebij in een doos.
En ik woon in de buurt van Breda en in alle (voor mij bekende) free record shops in Breda en in mijn "dorp" hadden ze hem (rush hour) niet meer.
Reageren

Regels voor berichten