Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 08:05
mini89
mini89 is offline
Ik voel me nu al ongeveer 2 maand echt heel moe, ik heb geen zin om ook maar iets te doen, moet steeds huilen, en voel me "raar in m'n hoofd".
Ook kan ik soms gewoon niet eten, ik krijg het domweg niet weg.
'k ga morgen bloed laten prikken (misschien Pfeiffer?), maar wil toch graag weten of iemand hier een idee heeft.
Ook voelt het steeds aan alsof ik ergens heel bang voor ben.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 09:41
bitchie
bitchie is offline
het kan idd pfeiffer zijn. hebje misschien ok last van keelpijn?? dat duidt er nl ook wel eens op.. of dat je lymfeklieren zijn opgezet.
het kan ook heel goed wat anders zijn.
ijzer tekort bijv.. maar dat hoor je wel van de dokter.
Oud 21-08-2005, 10:20
Verwijderd
Ik heb Pfeiffer en voel me precies zoals jij het beschrijft, ik ben vooral vaak erg moe en daardoor ook snel huilerig en in de war (soms lijkt het alsof ik droom, terwijl ik wakker ben, dat is echt een naar gevoel om een hele dag te hebben; wanneer ik dat heb, ben ik ook snel bang, voor vanalles).
Ik heb ook niet erg honger, bijna niet. Droge dingen krijg ik niet goed weg, dus eet ik vooral yoghurt met fruit. Soms ben ik ook echt te misselijk om iets te eten (heel naar gevoel van misselijkheid).

Maar ik heb helemaal geen last van m'n keel, ook niet van m'n klieren.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 10:38
firelizzard
firelizzard is offline
Tja ik ben geen medicus (dus doe ik daar ook geen uitspraken over ). Maar mijn ervaring met dat soort dingetjes is dat je er niet mee rond moet blijven lopen maar gewoon naar een arts toe moet gaan....Als je er mee rond blijft lopen kan (let op: kan, hoeft dus niet) het erger worden.

Succes ermee

F.
Oud 21-08-2005, 11:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-08-2005 @ 11:20 :
Ik heb Pfeiffer en voel me precies zoals jij het beschrijft, ik ben vooral vaak erg moe en daardoor ook snel huilerig en in de war (soms lijkt het alsof ik droom, terwijl ik wakker ben, dat is echt een naar gevoel om een hele dag te hebben; wanneer ik dat heb, ben ik ook snel bang, voor vanalles).
Ik heb ook niet erg honger, bijna niet. Droge dingen krijg ik niet goed weg, dus eet ik vooral yoghurt met fruit. Soms ben ik ook echt te misselijk om iets te eten (heel naar gevoel van misselijkheid).

Hm echt? En je hebt wel pfeiffer? Want mn moeder heeft ook pfeiffer (gehad) en ik heb dus de laatste tijd ook ongelofelijk last van misselijkheid en zo nog meer dingetjes... Maar omdat ik geen last van mn keel heb en geen koorts en eigenlijk al wel vaker periodes heb gehad dacht ik niet dat het pfeiffer zou kunnen zijn...

Naja, ff aankijken hoe lang die misselijkheid nog duurt... Maar ik word er echt niet goed van.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:11
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-08-2005 @ 12:00 :
Naja, ff aankijken hoe lang die misselijkheid nog duurt... Maar ik word er echt niet goed van.
Waarom dan aankijken en niet gewoon even naar de dokter gaan? Dan heb je zekerheid.
Oud 21-08-2005, 11:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 21-08-2005 @ 12:11 :
Waarom dan aankijken en niet gewoon even naar de dokter gaan? Dan heb je zekerheid.
Mja, ik hou niet zo van mijn dokter En ik ben de laatste tijd al zo vaak geweest voor mijn doen Naja, weet ook wel dat die dokter er niet voor niets is enzo... Maar toch

Daarbij heb ik dus wel vaker last van misselijkheid ed... Nu houdt het alleen opvallend een lange tijd aan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:31
mini89
mini89 is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Andijvie schreef op 21-08-2005 @ 11:20 :

--------

Heb je ook zo'n "flauwvallerig" gevoel als je (lang) staat? Vooral onder de douche gaan vind ik een ramp.
Hoelang duurt het bij jouw al en heb je verder nog tips waardoor je je iets beter voelt?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 13:59
firelizzard
firelizzard is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-08-2005 @ 12:27 :
Mja, ik hou niet zo van mijn dokter En ik ben de laatste tijd al zo vaak geweest voor mijn doen Naja, weet ook wel dat die dokter er niet voor niets is enzo... Maar toch

Daarbij heb ik dus wel vaker last van misselijkheid ed... Nu houdt het alleen opvallend een lange tijd aan.
Die dokter zal echt niet denken: "J*zus heb je haar ook weer" en als die dat wel denkt is het een sukkel . Je zegt het zelf al; hij is er niet voor niets
Oud 21-08-2005, 17:28
Verwijderd
Citaat:
mini89 schreef op 21-08-2005 @ 12:31 :

Heb je ook zo'n "flauwvallerig" gevoel als je (lang) staat? Vooral onder de douche gaan vind ik een ramp.
Hoelang duurt het bij jouw al en heb je verder nog tips waardoor je je iets beter voelt?
Ik ben er net achter gekomen, bloed laten prikken twee weken geleden en ik kreeg vrijdag de uitslag. Ik had er ongeveer vanaf begin juli last van, telkens moe en uitgeput van dingen waar ik normaal niet uitgeput van raak. Ik werd ook snel flauw idd, maar dat heb ik al wel langer. Ik werd ineens super ziek (overgeven en volgens mij heb ik even koorts gehad). Eerst m'n ijzer laten controleren bij de dokter; dat was enorm laag, maar hij vertrouwde het toch niet en stuurde me naar het ziekenhuis om bloed te prikken.
Sinds ik ijzerpillen slik, gaat 't wel wat beter, voor mijn gevoel. Ik ben minder snel flauw, maar nog wel snel erg moe.

Ik doe gewoon alles heel rustig, ga vroeg slapen, slaap goed, en dat gaat wel ok. Binnenkort begin ik aan een nieuwe studie, ik hoop dat 't dan niet erger gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 20:56
Verwijderd
Ik heb nu wel last van m'n keel, naar gevoel Slikken voelt echt akelig en ademen voelt ook raar, heel ruw en pijnlijk. Hopelijk trekt het weer weg, want dit kan ik écht niet gebruiken nu... Die vermoeidheid is al erg genoeg
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:46
Roos
Roos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 21-08-2005 @ 21:56 :
Ik heb nu wel last van m'n keel, naar gevoel Slikken voelt echt akelig en ademen voelt ook raar, heel ruw en pijnlijk. Hopelijk trekt het weer weg, want dit kan ik écht niet gebruiken nu... Die vermoeidheid is al erg genoeg
Rottig IJsjes en ijswater helpt wat
Oud 22-08-2005, 00:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
Saliethee gorgelen (lauw uiteraard). Te koop bij o.a. natuurvoedingswinkels.

En verder veel water drinken, maar dat is sowieso goed.
Oud 22-08-2005, 07:28
mini89
mini89 is offline
Duurde dan best wel lang voordat je de uitslag had van dat bloedprikken. Ga zo naar het ziekenhuis, en ben nu dus al 3 dagen bang voor de uitslag.
Ik ben hartstikke moe, maar wel om 6.30 wakker
Hoop eigenlijk dat er pfeiffer uitkomt, heb me daar nu al wel een beetje op ingesteld, en dan zijn er in ieder geval geen andere rare dingen aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:07
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Je kan proberen met zout water (lauw/warm) te gorgelen. 't Is echt ontzettend goor maar het hielp mij zelfs toen ik een keelontsteking had..

@ TS: 't Zou inderdaad pfeiffer kunnen zijn. Ik heb zelf een tijdje geleden ook pfeiffer gehad en voelde me precies zoals jij beschrijft..
Oud 22-08-2005, 16:24
Lorelei
Lorelei is offline
Yup. 't Kan Pfeiffer zijn. En het kan een ijzer tekort zijn. En het kan cytomegalie zijn. En je kan depressief zijn. En het kan een flinke griep zijn. En het kan vast nog een heleboel andere dingen zijn.
Oud 22-08-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 22-08-2005 @ 17:24 :
Yup. 't Kan Pfeiffer zijn. En het kan een ijzer tekort zijn. En het kan cytomegalie zijn. En je kan depressief zijn. En het kan een flinke griep zijn. En het kan vast nog een heleboel andere dingen zijn.
Idd, daarom moet TS bloed laten prikken en onderzoeken.

Bloedonderzoekje duurt volgens mij vrijwel altijd 2 weken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-08-2005 @ 18:03 :
Idd, daarom moet TS bloed laten prikken en onderzoeken.

Bloedonderzoekje duurt volgens mij vrijwel altijd 2 weken.
Precies.
Oud 23-08-2005, 07:24
Estar
Estar is offline
Citaat:
grl schreef op 22-08-2005 @ 17:24 :
wat is cytomegalie precies?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 08:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Estar schreef op 23-08-2005 @ 08:24 :
wat is cytomegalie precies?
Virus. Min of meer vergelijkbaar met pfeiffer.
Oud 23-08-2005, 11:49
Estar
Estar is offline
Citaat:
grl schreef op 23-08-2005 @ 09:00 :
Virus. Min of meer vergelijkbaar met pfeiffer.
Ok weer iets geleerd dank je
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 12:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Estar schreef op 23-08-2005 @ 12:49 :
Ok weer iets geleerd dank je
Het was een beetje kort door de bocht, ik had niet zoveel tijd vanmorgen. Je kan even googlen, staat wel wat info

Regels voor berichten