Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 20:00
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik ben op zoek naar videocamera kenners!

Ik vind de sony DCR-PC55E echt een super camera. Het is denk ik de kleinste MiniDV camera op dit moment.
Deze camera kan ik als ik wil zelfs in mijn broekzak steken.

Nu ben ik eigenlijk naar iets vergelijkbaars op zoek alleen dan met een foto functie. De PC55E heeft dit ook wel maar dan met een belachelijk lage resolutie. Ik zoek juist een videocamera die ook foto`s kan maken met minimaal 3 megapixel.

Naar welke camera moet ik dan gaan kijken? En wat is de kleinste variant daarvan? Het liefst heb ik namelijk weer een camera die ik in mijn broekzak kan steken of in een klein tasje kan steken die aan mijn broekriem kan.

Hopelijk zijn er hier op dit forum een paar echte kenners!
Oud 08-08-2005, 22:42
phoxetis
phoxetis is offline
Bestaat niet, fototoestellen kunnen geen video maken, videocamera's geven een 'video-look' aan je foto's. Ondanks dat Sony inderdaad aardige videocamera's maakt.
Oud 09-08-2005, 09:21
Andrew
Andrew is offline
of je moet echt heel erg veel geld over hebben maar op dit moment zijn er nog niet echt videocameras die mooie fotos kunnen maken..
Oud 09-08-2005, 09:47
]{ing
]{ing is offline

nieuw product van samsung. zal wel niks zijn maar het bestaat
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 11:32
Flshman
Flshman is offline
Wow, wat een apparaat

Grote kans dat hij in dit geval zowel de video als de foto's crappy zijn
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:26
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 08-08-2005 @ 23:42 :
Bestaat niet, fototoestellen kunnen geen video maken, videocamera's geven een 'video-look' aan je foto's. Ondanks dat Sony inderdaad aardige videocamera's maakt.
Citaat:
Andrew schreef op 09-08-2005 @ 10:21 :
of je moet echt heel erg veel geld over hebben maar op dit moment zijn er nog niet echt videocameras die mooie fotos kunnen maken..
Ik heb ook is zelf rond zitten kijken he. Neem nou bijvoorbeeld de Sony DCR-HC90E. Dit is volgens mij een redelijk kleine camera die met 3 mega pixel foto's maakt.
Ik weet dat de echte fotograaf ondertussen 3 megapixel te weinig vind, maar voor de normale foto's die in het fotoalbum van de vakantie gaan is 3 megapixel een uitstekende kwaliteit.

Of is het meer dat de totale kwaliteit niet verglijkbaar is met een normaal fototoestel? Dus dat jullie meer de kleuren en contrasten bedoelen?
Oud 09-08-2005, 12:40
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 09-08-2005 @ 10:47 :
[afbeelding]

nieuw product van samsung. zal wel niks zijn maar het bestaat
Ik zie dat het echt troep is, er staat namelijk 800x digital zoom op
Oud 09-08-2005, 12:46
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 09-08-2005 @ 13:26 :
Ik heb ook is zelf rond zitten kijken he. Neem nou bijvoorbeeld de Sony DCR-HC90E. Dit is volgens mij een redelijk kleine camera die met 3 mega pixel foto's maakt.
Ik weet dat de echte fotograaf ondertussen 3 megapixel te weinig vind, maar voor de normale foto's die in het fotoalbum van de vakantie gaan is 3 megapixel een uitstekende kwaliteit.
volgens mij snap je het nog niet helemaal. Ik heb nooit gezegd dat 3 MP te weinig, te veel, of genoeg is. Dat is puur een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wat ik bedoel, is dat de kleuren niet kloppen. Dan heb ik het over gamma's, belichting, witbalans en dergelijke. Alleen de gamma van een televisietoestel is al zo veel anders dan die van fotofilms e.d.

Edit: dat stond eronder, oeps
Oud 09-08-2005, 12:48
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-08-2005 @ 13:40 :
Ik zie dat het echt troep is, er staat namelijk 800x digital zoom op
haha ja, wie gaat er dan ook foto's maken met een videocamera
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 14:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 09-08-2005 @ 13:46 :

Edit: dat stond eronder, oeps
precies Ik wist niet goed wat jij onder slechte kwaliteit verstaat, dus vandaar mijn vraag.

Naja, ik denk dat mijn vraag dan wordt wat op het moment de meest kleine (betaalbare) videocamera is?
Of heb ik dan met de Sony DCR-PC55E eigenlijk wel een goeie keuze voor ogen?
Oud 13-08-2005, 11:20
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 09-08-2005 @ 15:14 :
precies Ik wist niet goed wat jij onder slechte kwaliteit verstaat, dus vandaar mijn vraag.

Naja, ik denk dat mijn vraag dan wordt wat op het moment de meest kleine (betaalbare) videocamera is?
Of heb ik dan met de Sony DCR-PC55E eigenlijk wel een goeie keuze voor ogen?
Sony is niet slecht qua beeld. JVC doet het ook goed over het algemeen. Je kunt niet teveel verwachten van een kleine camera. Het loont om naar een winkel te gaan en te vragen of ze de camera even voor je op een televisie aan willen sluiten. Dan kun je zien of het beeld je bevalt. En of het lekker in de hand ligt.

En doe dan ook eerlijk en bestel niet direct dat type bij een goedkope grootgrutter op internet....

Beeldkwaliteit kan natuurlijk altijd beter... maar daar betaal je ook voor!
Oud 13-08-2005, 11:33
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-08-2005 @ 12:20 :

En doe dan ook eerlijk en bestel niet direct dat type bij een goedkope grootgrutter op internet....

Amen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten