Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 22:16
Mariposa
Mariposa is offline
Sinds ongeveer een weekje heb ik twee rode vlekken. Eén op mijn arm en een op mijn buik.

Die op mijn buik begon als een klein rood vlekje, toen ik er even aanzat werd hij vuurrood. En nu lijkt het wel alsof ie iedere dag een beetje groter wordt. Een paar dagen later ontdekte ik er ook een op mijn pols. De huid hier was een beetje droog en er zaten wat witte schilfertjes op. Nu jeukt het heel erg en dat is enorm vervelend. Wat kan dit zijn? Het blijft al een weekje bij twee plekjes... En ze zijn best wel rond zoals je ziet op de foto, geen eczeem lijkt me.

Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:19
Inges
Inges is offline
Oh ik had geloof ik ook zoiets. Maar bij mij ging het vanzelf over, wel na een lange tijd. Ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was, dan weet je zeker wat het is.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:27
Roos
Roos is offline
Het kan heel goed eczeem zijn hoor. Ook een schimmel of bacteriele infectie.
Je zou even naar de huisarts moeten gaan: die kan dan bepalen wat het is, en met een zalfje zijn dat soort plekjes vaak snel weer over
Oud 21-08-2005, 22:31
soultodeny
soultodeny is offline
Zo'n plekje heb ik ook gehad, ongeveer op dezelfde plek als jij op je arm op die foto. Heeft er echt een hele tijd gezeten, maar werd niet roder ofzo, bleef gewoon roze. Volgens mij was het idd ook een soort van eczeem, maar het is uiteindelijkj vanzelf weggegaan.
Oud 22-08-2005, 09:27
Edithjuh
Edithjuh is offline
Misschien ringworm?
Oud 22-08-2005, 10:45
snoopy
snoopy is offline
Volgens mij is dat een schimmel. Ik heb het vrij vaak. Als het een schimmel is, dan is het een rode, ronde plek. Na een tijdje wordt het middelstuk weer 'wit', waardoor je een soort ring krijgt. Deze ring hoeft niet helemaal gesloten te zijn. Als dit je allemaal bekend voorkomt zal het waarschijnlijk een schimmel zijn. Maar je kunt natuurlijk ook even naar de dokter. (als het een schimmel is kun je gewoon een zalfje halen bij de drogist of de apotheek)
Oud 22-08-2005, 11:22
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
snoopy schreef op 22-08-2005 @ 11:45 :
Volgens mij is dat een schimmel. Ik heb het vrij vaak. Als het een schimmel is, dan is het een rode, ronde plek. Na een tijdje wordt het middelstuk weer 'wit', waardoor je een soort ring krijgt. Deze ring hoeft niet helemaal gesloten te zijn. Als dit je allemaal bekend voorkomt zal het waarschijnlijk een schimmel zijn. Maar je kunt natuurlijk ook even naar de dokter. (als het een schimmel is kun je gewoon een zalfje halen bij de drogist of de apotheek)
Wat jij opnoemt is precies waar ik last van heb. Het begon met een klein vuurrood plekje wat steeds groter werd. Het midden was schilferig. Nu zie je ook dat er in het midden een witte plek ontstaat. Kan het zijn dat ik nu meer plekken krijg?

Ik heb morgen een afspraak met de huisarts.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 11:56
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 22-08-2005 @ 12:22 :
Wat jij opnoemt is precies waar ik last van heb. Het begon met een klein vuurrood plekje wat steeds groter werd. Het midden was schilferig. Nu zie je ook dat er in het midden een witte plek ontstaat. Kan het zijn dat ik nu meer plekken krijg?

Ik heb morgen een afspraak met de huisarts.
Het kan heel goed dat je meer plekken krijgt, het is namelijk erg besmettelijk. Als je het insmeert met een zalfje moet je daarna ook goed je handen wassen.
Maar als je naar de huisarts gaat heb je zekerheid, en hij/zij zal je dit ook allemaal vertellen
Oud 22-08-2005, 11:59
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
snoopy schreef op 22-08-2005 @ 12:56 :
Het kan heel goed dat je meer plekken krijgt, het is namelijk erg besmettelijk. Als je het insmeert met een zalfje moet je daarna ook goed je handen wassen.
Maar als je naar de huisarts gaat heb je zekerheid, en hij/zij zal je dit ook allemaal vertellen
Mijn vriend heeft het ook al (van mij gekregen, of ik van hem...) dus het klopt wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 10:37
Mariposa
Mariposa is offline
Het bleek toch een ringworm te zijn.

Mijn huisarts vertelde dat dit niets met een worm te maken heeft, maar het heet zo omdat de schimmel bestaat uit een rode, ronde ring... Vanmiddag een zalfje ophalen en dan 2 a 3 keer per dag insmeren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2005, 11:58
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mariposa schreef op 23-08-2005 @ 11:37 :
Het bleek toch een ringworm te zijn.

Mijn huisarts vertelde dat dit niets met een worm te maken heeft, maar het heet zo omdat de schimmel bestaat uit een rode, ronde ring... Vanmiddag een zalfje ophalen en dan 2 a 3 keer per dag insmeren.
haha! Wat ik zei dus!
(laat even weten hoe lang t bij jou duurt voor ze weg zijn. Bij mij duurt dat nl. altijd heel lang, en vraag me af of dat wel goed is)
Oud 27-08-2005, 18:44
Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
snoopy schreef op 23-08-2005 @ 12:58 :
haha! Wat ik zei dus!
(laat even weten hoe lang t bij jou duurt voor ze weg zijn. Bij mij duurt dat nl. altijd heel lang, en vraag me af of dat wel goed is)
Ik gebruik die creme nu een aantal dagen en het gaat best goed. Het vlekje op mn buik trekt langzaam weg, het zit er nog wel, maar je ziet verbetering. Het vlekje op mn pols jeukt enorm als ik er creme op smeer, heel raar... Hij is wel minder rood, maar nog niet helemaal over.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten