Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Excuseert u mij allen, ik ben (belangrijk!) vergeten te melden dat alles in oplossing is! Stomme ikke... Dat heeft als resultaat dat de reactievergelijking toch anders wordt. Verder zeg ik (nog) niets over de rol van de natriumionen. ![]() Grote Groetjes Martijn *die steeds zekerder is van zijn antwoord op deze vraag*
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Na2FeO4 + 2H2SO4---------> 2H22NaO+ Fe(3)(SO4)2 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is toch een zout???? Een zout is toch neutraal???? Fe(3) is toch 3+ ??? SO4 is toch 2- ???? (1*3)+(2*-2) = -1 (niet neutraal dus) Moet je niet niet 2*Fe(3+) doen en 3* So4(2-) Om hem neutraal te krijgen??? Laatst gewijzigd op 08-06-2002 om 20:06. |
![]() |
|
![]() |
Daar had ik ook nog aan gedacht, dat zou misschien mijn fout kunnen zijn, dan had ik het antwoord toch niet helemaal goed...
maar daar kan ik tegenin brengen dat deze ionen in oplossing zijn en dus gewoon hun eigen lading hebben, geen gedoe met elektrisch neutraal zijn dan. Bovendien 'zwemmen' de natriumionen ook nog allemaal rond, tenminste als mijn reactievergelijking klopt, waar ik voorlopig nog wel van uit ga. Mijn reactievergelijking was nog steeds anders darkshooter... ![]() en 2H22NaO dat kan volgens mij helemaal niet! Ok, even een tipje, zo ben ik er uiteindelijk uitgekomen: Pak de halfreactie met waterstofperoxide. Pak de halfreactie met het natrium of het ferraat, je kunt nagaan welke je moet hebben, je weet (zie vraag) dat het een oxidator zal zijn en wat er ontstaat. Nou dan weet je welke oxidator en reductor is en kun je ze optellen. Tsja, als ik nou zo logisch en simpel gedacht had, eerder... ![]() Nou ja veel suc6 er verder mee.
|
der is geen halfreactie met H2O2 als die ijzer moet oxideren en die sullfaat niet. dan zou die O moeten reageren naar H2O2 wat helemaal ni klopt da da dan geoxideerd zou worden door ijzer aangezien ze samen een zout vormen toch en aangezien DAT GEWOON NIET KAN met de reductiepotentialen enzo. dus sulfaat reageert, maar dan kan er gaan SO4ion gevormd worden maar SO3ion sulfiet dus
euh die formule wordt dan, fouten voorbehouden ik heb hele dag geleerd, ik ben moe Fe2+ + (SO4)2- + H+ => Fe3+ (SO3)2- + H2O zelf in evenwicht brengen kan je wel ff gauw. geen werk. wel voor mij, mijn hoofd zit vol :/
|
![]() |
Ik vergeef het u dat ge moe zijt, mede gezien het feit dat u blijkbaar een ganse dag geleerd hebt.
Maar waar haalt u die Fe2+ vandaan? Er zijn natrium- en ferraationen in de oplossing aanwezig, maar Fe2+? Dakennie... Grote Groetjes Martijn *die zichzelf steeds meer op een eigenwijze drol vindt lijken ondertussen* ![]()
||
Citaat:
ja das ook weer waar, nou wat is de halfreactie en redoxpotentiaal van ferraat dan? maar even een belangrijk bericht: ik heb morgenvroeg examen van geologie, wil iedereen ff heel hard ![]() ![]() please *lievige smile* ![]() ikke bang ![]() Eva (die toch geen fouten mag maken, dan gaat ze zich schamen)
Laatst gewijzigd op 09-06-2002 om 11:41. |
![]() |
|
![]() |
'k Zal de hele morgen SUUUUUUPERDUUUUPER hard duimen voor je!
Maar voor ik die halfreactie ik had gefantaseerd geef, zijn er geen andere mensen die het kunnen proberen? En op hopelijk mijn antwoord uitkomen... Ik lach me *rot* als blijkt dat ik het ook gewoon fout gedaan heb... Grote Groetjes Martijn *die alvast keihard oefent met duimen*
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maarja.... of bedoel je wat voor eigenschappen die stofjes hebben... Bijvoorbeeld hoe ze als reductor of oxidator reageren??? |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het wel een vage vraag... Allereerst die stof: Na2FeO4
Na heeft een lading van 1+, O van 2-. Samen dus 2*1 + 4*2- = 6-. Dan zou het ijzer een lading van 6+ moeten hebben ![]() Je zegt trouwens wel dat het een oplossing is, maar dan moet het geheel alsnog elektrisch neutraal zijn... Maar goed, de zuurstof, hoeven misschien geen ionen te zijn... Je weet niet wat voor stof het precies is. Verder met de reactie: je hebt dus voor de reactie de volgende stoffen: Na2FeO4 H2O H3O+ SO42- En na de reactie: H2O2 Fe3+ SO42- Na+ Nu de reactie. Eerst moet je gaan kijken welke stoffen er bij betrokken zijn. Er staat dat de stof Na2FeO4 pas reageert als oxidator wanneer er zwavelzuur bij wordt gegooid. Er moet dus een stof zitten in zwavelzuur dat reageert als reductor (of een andere, reeds aanwezige stof kan laten reageren als reductor). Doordat er voor en na de reactie SO42--ionen aanwezig zijn, doet deze dus naar alle waarschijnlijkheid niet mee aan de reactie. Het zijn dus de H3O+-ionen die als reductor moeten reageren. Najah, dit is tenminste mijn eerste gedachte over deze vraag. Misschien dat ik er wel helemaal naast zit hoor ![]() ![]() Ik heb nu alleen niet veel tijd meer ![]() En heb ook nog eens geen Binas.. Ik maak morgen wel ff me antwoord af ![]() Succes damaetas trouwens ![]() Laatst gewijzigd op 10-06-2002 om 12:28. |
![]() |
|
![]() |
A, je bent al aardig dezelfde kant op aan het redeneren als ik...
Ja ik vond het ook enorm raar van dat natriumferraat, ik snapte er op de toets ook niezo veel van, precies om wat jij zegt, dat het elektrisch neutraal moet zijn (een van mijn struikelblokken). Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat het ferraat-ion (dus zonder natrium) gewoon als geheel een lading van 2- had. Grote Groetjes Martijn *die al bijna gaat duimen!!*
|
bijna? we zijn om 8 uur begonnen!
maar soit, het ging supergoe praatje gemaakt met mn professor, hij vondt het allemaal heel goed ![]() belgië gelijk tegen tunesie, het is om te huilen zo slecht waren we weer, nix aan te doen.
|
![]() |
Tunesie vormt mijn nieuwe heldenteam.
En idd had ik die scheikundetoets met deze vraag goed gemaakt 8,6 ![]() ![]() ![]() O wondrous joy.... en ik heb geduimd...hielp merkbaar zo te zien Grote Groetjes Martijn *die nu nog een paar handelingsdelen moet overschr...maken om helemaal echt over te zijn*
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Eva (plantkunde is saai en k heb te weinig tijd, what the fuck zit ik hier dan te doen !!! )
|
![]() |
Hehe, zo dom ben ik nou nog net niet *verzwijgt het feit dat hij het zowat nog gedaan had ook, bij het tiende blaadje8
Toen ik het vandaag inleverde en er iets over zei, zei mn leraar ach, dat komt wel goed hoor *knipoog* Nou word ik er meestal niet vrolijker op als mannen naar me knipogen (no offence Ben) maar dit was toch wel geruststellend. Als iemand nog antwoord op de vraag wil zien we dat wel weer ![]() Grote Groetjes Martijn *die deze laatste lesdagen 'ziek' gaat doorbrengen*
|
ziek of 'ziek' ?
ja dat antwoord wil ik wel, helemaal in het kader van complexe redoxreacties waar ik hopelijk volgens jaar aan mag beginnen. ik heb wel graag dat mannen naar me knipogen, alleen leraars? dat is andere koek, brr, dat is zo griezelig. en ook nogal een dilemma: zou ik glimlachen? die vent moet me tenslotte punten geven of zou ik mijn walging kenbaar maken? in het geval van mijn leraar godsdienst van vroeger: LACHEN (nix walging te bespeuren ![]() in het geval van geschiedenis: EIKEBAH (groen lachen tot daar aan toe, gelukkig knipoogde die nooit) maar wat te doen met een twijfelgevalletje, pfrt, het is helemaal niet zo makkelijk om scholier te zijn hoor.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Als Martijntje 'ziek' typt, bedoelt hij ook 'ziek'....Oejoejoej, voel ik me daar alweer een spontane bui van misselijkheid opkomen...maar over een half uur ben ik wel weer beter, moet nl. nog eventjes naar school...en wie weet helpt voetballen ook wel
![]() Naar de meeste leraressen zou ik gewoon glimlachen en quasi supervrolijk weglopen, om vervolgens op een schoone vrijdagmiddag mijn walging te verdrinken ![]() Misschien kan ik zelfs wel uitvogelen of ik deze vraag goed had...o nee, dan had ik niet uit moeten slapen vanmorgen tijden sk ![]() En zoals Eva al opmerkte: scholier zijn is idd zeer zwaar werk, vooral met al die feestjes die nu voor me op het program staan ![]() ![]() Grote Groetjes Martijn *die spontaan vergeet dat de vraag ook nog beantwoord moet worden*
||
Citaat:
![]() Eva (die op antwoord wacht ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() *voelt zich zwaar beledigd* ![]() ![]() ![]() Ach, wat zal ik zeggen....je bent een macho hetero jochie?? ![]() Die hebben wel vaker van acute reacties op eigenlijk onschuldige dingen! ![]() ![]() Groetjes Ben(die zaterdag een date heeft......met een jongen ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Mja en ik heb het sowieso niet op knipogen ![]() *Yan, die zich afvraagt of deze vergelijking in de verste verte wel ergens op slaat ne die zich tevens afvraagt he ddiep het forum moet zinken wil de bijbehorende forumbaas mee gaan chatten... én die vreest voor de wraak van ekki als die dit leest ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() als ik dat nie gedaan had, had ik nu waarschijnlijk op de universiteit gezeten maar 'k ga het vanaf september weer proberen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
haar wraak óf een stripshow geven in de kalverstraat ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tja, ik vind hem niet superknap ofzo, maar mijn definitie van knap...en dan echt mooi ligt erg hoog ook. Anderen vinden hem er wel goed uitzien. Dus dan zal dat ook wel zo zijn! ![]() Waar het uiteindelijk om gaat is het innerlijk he! ![]() En Hij is niet te bekeren hahaha ![]() ![]() Groetjes Ben(die best zenuwachtig is voor zaterdag ![]()
Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 22:42. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Reactievergelijking Goigoi | 1 | 09-04-2013 19:34 | |
[SK] Reactiewarmte Verwijderd | 5 | 01-10-2012 22:00 | |
[SK] Scheikunde - Koolstofverbinden en Reactievergelijkingen ScholierAccount | 14 | 22-06-2011 09:24 | |
[WI + SK] Theoretische leerweg Evil-milkshake | 48 | 05-01-2008 12:54 | |
berekeningen aan reacties // reactievergelijkingen GinX | 22 | 03-04-2005 13:49 |