Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2005, 15:25
merijn
merijn is offline
Samen met vier andere meisjes woon ik in een studentenhuis. We huren het van onze huisbaas, die in ons huis ook een klein kamertje heeft.

Gisteravond laat ben ik teruggekomen van vakantie en vanmorgen lag ik dus lekker uit te slapen. Op een gegeven moment hoorde ik iemand rommelen in het huis en hoorde ik ook stemmen. Omdat er niemand thuis hoorde te zijn (alle anderen zijn op vakantie) ging ik even kijken. Ik zag twee onbekende mannen lopen die zich legitimeerden: 'POLITIE'. Ze vertelden dat de huisbaas is opgepakt en dat ze een huiszoeking kwamen doen. Gelukkig wilden ze alleen de kamer van de huisbaas en zijn schuur bekijken en niet al onze kamers.

Inmiddels ben ik er achter dat hij ervan wordt verdacht gisteren een man te hebben neergeschoten. Die man leeft nog wel, maar is zwaargewond. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Andere kamer zoeken of blijven........ Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2005, 15:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is een beetje een vreemde situatie, je kunt er natuurlijk gewoon blijven wonen, maar ik kan me voorstellen dat dat ook een beetje lastig wordt, zo zonder huisbaas. Ik weet ook niet hoe de politie in zo'n situatie handelt, misschien kun je zelfs wel het beste contact met hun opnemen.
Oud 07-08-2005, 12:34
merijn
merijn is offline
De ene politieagent vertelde dat het geen probleem is om er te wonen zonder huis baas. Zo lang we gewoon de huur betalen is er niets aan de hand. De andere agent zei dat we ons moesten afvragen of we er wel wilden blijven wonen. Volgens beiden lopen we in elk geval geen gevaar......
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 19:10
BBEM
BBEM is offline
ik denk dat je er gerust kan blijven wonen als ie veroordeelt word heb je de komende tijd toch geen last meer van hem denk ik zo.
Oud 08-08-2005, 12:06
Gimme more beer
Citaat:
merijn schreef op 07-08-2005 @ 13:34 :
De ene politieagent vertelde dat het geen probleem is om er te wonen zonder huis baas. Zo lang we gewoon de huur betalen is er niets aan de hand. De andere agent zei dat we ons moesten afvragen of we er wel wilden blijven wonen. Volgens beiden lopen we in elk geval geen gevaar......
Dat is precies wat ik denk ja. Alleen wordt het wel een lastige situatie als er iets mis is aan het huis.
Oud 08-08-2005, 12:08
Verwijderd
Ja, dat wordt dan wel vervelend. Je huisbaas is wel je aanspreekpunt en degene die verplicht is de reparaties te verrichten. Iemand wordt natuurlijk niet ineens van al zijn overeenkomsten ontheven als hij gedetineerd wordt, maar het wordt wel lastig
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:16
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2005 @ 13:08 :
Ja, dat wordt dan wel vervelend. Je huisbaas is wel je aanspreekpunt en degene die verplicht is de reparaties te verrichten. Iemand wordt natuurlijk niet ineens van al zijn overeenkomsten ontheven als hij gedetineerd wordt, maar het wordt wel lastig
Ja, maar je mag wel van hem verwachten dat hij iemand aanstelt die er zolang op let.

Maar goed, je mag ook van hem verwachten dat hij niemand neerschiet
Oud 08-08-2005, 12:43
merijn
merijn is offline
Hmmm ik weet het niet hoor. Ik was een paar dagen bij mijn ouders geweest en toen ik gisteravond thuiskwam gaf dat niet echt een fijn gevoel. Stel nou dat hij wordt vrijgelaten en ineens voor mijn neus staat.... ik zou me een ongeluk schrikken. Dat is ook zoiets.... de politie mag in verband met de privacy niet van te voren laten weten dat ze hem gaan vrijlaten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:17
Verwijderd
Citaat:
merijn schreef op 08-08-2005 @ 13:43 :
Dat is ook zoiets.... de politie mag in verband met de privacy niet van te voren laten weten dat ze hem gaan vrijlaten.
Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:25
merijn
merijn is offline
eh... misschien is dat dialect hahaha sorry Lees er maar overheen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:36
Gimme more beer
Citaat:
merijn schreef op 08-08-2005 @ 13:43 :
Hmmm ik weet het niet hoor. Ik was een paar dagen bij mijn ouders geweest en toen ik gisteravond thuiskwam gaf dat niet echt een fijn gevoel. Stel nou dat hij wordt vrijgelaten en ineens voor mijn neus staat.... ik zou me een ongeluk schrikken. Dat is ook zoiets.... de politie mag in verband met de privacy niet van te voren laten weten dat ze hem gaan vrijlaten.
Hij heeft jou toch niet bedreigd of neergeschoten? Is hij nu ineens gevaarlijker dan hij was voordat hij werd opgepakt? Misschien heeft hij wel helemaal niets gedaan.

Okee, als hij vrijgelaten wordt, zou ik wel gaan denken aan verhuizen, maar ik zou me nu nog niet te druk maken.
Oud 08-08-2005, 13:39
Verwijderd
Ehm, als hij gewoon verdachte is en wordt vrijgelaten of later vrijgesproken bij gebrek aan bewijs is er nog steeds niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:47
Gimme more beer
Ik zei vrijgelaten. Daarmee bedoel ik dus na het uitzitten van een bepaalde straf.
Oud 08-08-2005, 22:56
Roos
Roos is offline
Ik zou even afwachten wat er gaat gebeuren: mocht hij echt de bak indraaien dan zou ik zelf wat anders zoeken: je weet gewoon dat er gezeur van komt als de douche kapot gaat ofzo.
Maar ja dat duurt waarshcijnlijk nog wel even.

Maar ja, het lijkt mij ook geen relaxt idee om met hem in 1 huis te wonen (eigenlijk onzin, want je hebt het daarvoor ook gedaan, maar puur gevoelsmatig lijkt het me niet fijn).
Oud 09-08-2005, 08:46
merijn
merijn is offline
Dat bedoel ik nou Als ik het met mijn logica beredeneer is er niets aan de hand. Het is een beetje een vreemde situatie maar thats it! Mijn gevoel doet alleen een beetje vreemd. Ik slaap niet lekker... hoor savonds geluiden die er helemaal niet zijn en ben constant op mn hoede of er geen vreemde mensen aan de deur komen. De man die is neergeschoten is namelijk niet dood en stel je nou voor dat een van zijn vriendjes hier aan de deur komt....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 11:25
Lente
Lente is offline
Citaat:
merijn schreef op 09-08-2005 @ 09:46 :
Dat bedoel ik nou Als ik het met mijn logica beredeneer is er niets aan de hand. Het is een beetje een vreemde situatie maar thats it! Mijn gevoel doet alleen een beetje vreemd. Ik slaap niet lekker... hoor savonds geluiden die er helemaal niet zijn en ben constant op mn hoede of er geen vreemde mensen aan de deur komen. De man die is neergeschoten is namelijk niet dood en stel je nou voor dat een van zijn vriendjes hier aan de deur komt....
als je je niet meer fijn voelt thuis, om wat voor reden dan ook, zou ik een andere kamer zoeken.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 12:08
Gimme more beer
Citaat:
Lente schreef op 09-08-2005 @ 12:25 :
als je je niet meer fijn voelt thuis, om wat voor reden dan ook, zou ik een andere kamer zoeken.
Dat lijkt me ook het verstandigst ja
Oud 09-08-2005, 16:06
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-08-2005 @ 13:08 :
Ja en, gewoon van de huur aftrekken. En als bepaalde dingen worden afgesloten gewoon contact opnemen met de betreffende leverancier, de kosten delen en dit ook van de huur aftrekken. Problem solved.
Oud 09-08-2005, 19:49
Gimme more beer
Citaat:
thegoodlife schreef op 09-08-2005 @ 17:06 :
Ja en, gewoon van de huur aftrekken. En als bepaalde dingen worden afgesloten gewoon contact opnemen met de betreffende leverancier, de kosten delen en dit ook van de huur aftrekken. Problem solved.
Helaas werkt het zo niet
Oud 17-08-2005, 21:15
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 09-08-2005 @ 20:49 :
Helaas werkt het zo niet
Jawel hoor. De gemeente/politie zal je echt niet zomaar uit je huis zetten als je huisbaas in de gevangenis zit. Het lijkt me wel zo logisch om dan de verplichtingen die er bestaan voor jou, het betalen van de huur e.d. na te komen en daarnaast bepaalde leveranciers te contacteren en te betalen zodat bepaalde dingen niet worden afgesloten.
Oud 17-08-2005, 21:20
Gimme more beer
Citaat:
thegoodlife schreef op 17-08-2005 @ 22:15 :
Jawel hoor. De gemeente/politie zal je echt niet zomaar uit je huis zetten als je huisbaas in de gevangenis zit. Het lijkt me wel zo logisch om dan de verplichtingen die er bestaan voor jou, het betalen van de huur e.d. na te komen en daarnaast bepaalde leveranciers te contacteren en te betalen zodat bepaalde dingen niet worden afgesloten.
Okee, maar dat is een ander verhaal. Het gaat mij om het gedeelte waar je gemaakte kosten van de huur aftrekt. Hij heeft niet zomaar schuld aan jou omdat jij het zogenaamde roer overneemt.
Oud 18-08-2005, 22:19
Big Brother
Big Brother is offline
werd mijn huisbaas maar opgepakt... wat een lul
Reageren

Regels voor berichten