Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 10:41
my baby
my baby is offline
hai,

er is altijd wat bij ons thuis, vooral met m'n vader. hij heeft niet zo'n sterke gezondheid en dat geeft vaak problemen, zo heeft hij heel vaak last van bronchitis, maar hij rookte gewoon door (sinds kort niet meer )
7 jaar geleden zijn we verhuist en hij miste het oude huis heel erg en werd depressief. daarbij kwam ook nog dat hij overspannen werd. dit alles heeft wel ongeveer 2.5 jaar geduurt.
sinds ik me kan herinneren heeft hij nekklachten, nu is daar nog bij gekomen dat er een zenuw in zijn arm daardoor beschadigd is ofzo en hij heeft nu dus veel pijn, er wordt wel vanalles aan gedaan, dat wel ,maar ik wil zo graag een echte papa zonder problemen altijd en dat zit er niet in....

dat is nog niet eens alles, nu komt de rest:

een paar jaar geleden is me pa's moeder overleden, daarna ging me moeders vader naar het verpleegtehuis(hij werd dement)
daar heeft hij best lang gezeten, weer een jaartje later ofzo ging m'n andere opa naar een verpleegtehuis, die takelde heel erg snel af en binnen een jaar overleed hij net als mijn moeders vader die eerder overleed.

nu thuis gaat het ook neit zo lekker, want me zusje ligt de laatste tijd erg dwars, ze is 12 en gaat naar de middelbare school en heeft daar de zenuwen erg over in, daarbij komt ze net in de puberteit en dan wordt het er neit beter op......

ik ga volgend jaar naar 4havo, een stapje lager (ik heb dit jaar 3vwo gedaan) en dat gaf dus ook nog wel de nodige problemen

mijn moeder is thuis nogal de relgelaar en denkt overal aan en moet dus zeg maar alles opvangen van ons, dit heeft ze jarenlang gedaan en is nu echt op.
ik heb gisteravond een lang gesprek met haar gehad en daaruit bleek dat ze sinds kort 1x in de maand naar een psycholoog gaat om te praten enzo.
ik heb erg medelijden met m'n moeder en wil haar graag helpen maar ik weet niet hoe!

ik weet niet precies wat ik nou wil met dit lange verhaal(sorry)
maar ik ben blij dat ik het ffies verteld heb en dat jullie tjah een reactie geven ofzo

heel veel liefs my baby
Oud 20-06-2002, 11:04
damaetas
damaetas is offline
nbtje zelf aan vanalles denken ofzo, tafeldekken voor je erom gevraagd wordt, ff eten maken, of je iets moet meenemen van de winkel als je van school komt ofzo
hele kleine dingen die je moeder doen glimlachen ofzo, bloempje in huis, flesje wijn uithalen 's avonds, ff wat opruimen als je door het huis slentert...

mijn mammie kijkt altijd wel schattig vertederd als ik de keuken binnensjees en met een zwier het tafellaken uit de kast pak en mn broer uit een stoel jaag
Oud 20-06-2002, 14:44
a girl like me
a girl like me is offline
heey,

ik ben het eigenlijk helemaal met, euhm die hiervoor gepost heeft, gewoon kleine dingen doen voor je moeder, als je moeder bijvoorbeeld een hekel aan schoonmaken en de was doen heeft, dus als je dat soort dingen zou doen, dan zou je moeder denk ik al een stuk vrolijker zijn. Ik hoop echt voor je dat het binnenkort wat betergaat!
succs!

a girl like me
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten