Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2005, 21:57
Verwijderd
Waarschijnlijk een niet geheel onbekend probleem. Maar de een heeft een veel hoger libido dan de ander binnen een relatie.
Hoe gaan jullie daar mee om? Heeft degene met het grootste libido zich maar aan te passen, of wat.

Om maar eens te beginnen met mijn relatie: mijn vriend heeft eigenlijk altijd zin. Ik heb dit dus niet, en mijn vriend past zich daarom vaak aan aan mijn behoefte. Het gaat gewoon vrijwel altijd zo, maar als ik er zo over nadenk is dat eigenlijk ook niet eerlijk. Natuurlijk maak ik wel eens zin voor hem, of zorg ik dat hij toch een beetje aan zijn behoeftes toe komt.

Hoe is dat bij jullie?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 22:02
George
George is offline
Hoi wij hebben daar nog geen last van. Vroeger ja, toen had ik gezegd 'maar dat komt vast nog wel!', maar omdat ik nu voor het eerst het lef heb om hardop te zeggen hoe verliefd ik wel niet ben (schattig naïef klein meisje) heb ik nogal goede hoop. (Ja, eerder was ik altijd de lastpak! )
Oud 03-08-2005, 22:15
little nemo
little nemo is offline
geen last van, we willen allebei altijd wel. maar dat heb je meestal in het begin van een relatie
Oud 03-08-2005, 22:18
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 03-08-2005 @ 23:15 :
geen last van, we willen allebei altijd wel. maar dat heb je meestal in het begin van een relatie
Huh dat heb je toch juist in het begin van een relatie. Of iig als je net seks met elkaar hebt?!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 22:19
George
George is offline
Dat zegt ie toch?
Oud 04-08-2005, 08:20
Optima
Optima is offline
mhh beetje herkenbaar. Ik vond ook dat IK altijd meer zin had dan hij, en dat voornamelijk het initiatief om te vrijen bij mij lag. Mijn libido was dus kennelijk hoger (maar niet absurd hoog).

wat we er aan deden: niks. En dat frustreerde me behoorlijk. Het is ook uiteindelijk uitgegaan.

Tegenwoordig heb ik daar geen last meer van.
Oud 04-08-2005, 08:59
Verwijderd
mijn vriend heeft vaker uit zichzelf zin dan ik heb, maar hij kan er meestal wel voor zorgen dat ik zin kríjg (als hij dat probeert - ik neem vaker initiatief dan hij), dus dat is niet erg.

Bij mijn ex-vriend had ik vaker zin dan hij had, nouja, dat was eigenlijk ook niet zo'n groot probleem, als hij niet wou gingen we gewoon wat anders doen, ook goed.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:11
VanDalen
Bij ons veschil 't nogal per periode..
Soms heb ik vaker zin, soms zij.

Als je een beetje laat merken dat je zin hebt
en de ander heeft niet perse geen zin,
dan kan je soms best zin maken/krijgen..

Op die manier gaat 't best redelijk...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 09:34
Verwijderd
Bij ons is het zo'n beetje hetzelfde. Soms dan heeft de een echt geen zin, maar meestal valt er wel zin te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 10:23
Verwijderd
Dat is echt nooit een probleem geweest bij mijn ex, precies wat er hier gezegd wordt: als de één zin heeft zorgt ie er wel voor data de ander dat ook krijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 11:34
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 03-08-2005 @ 21:57 :
Waarschijnlijk een niet geheel onbekend probleem. Maar de een heeft een veel hoger libido dan de ander binnen een relatie.
Hoe gaan jullie daar mee om? Heeft degene met het grootste libido zich maar aan te passen, of wat.

Om maar eens te beginnen met mijn relatie: mijn vriend heeft eigenlijk altijd zin. Ik heb dit dus niet, en mijn vriend past zich daarom vaak aan aan mijn behoefte. Het gaat gewoon vrijwel altijd zo, maar als ik er zo over nadenk is dat eigenlijk ook niet eerlijk. Natuurlijk maak ik wel eens zin voor hem, of zorg ik dat hij toch een beetje aan zijn behoeftes toe komt.

Hoe is dat bij jullie?
Exact hetzelfde
Oud 04-08-2005, 12:44
Dizzee Rascal
Dizzee Rascal is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 04-08-2005 @ 10:34 :
Bij ons is het zo'n beetje hetzelfde. Soms dan heeft de een echt geen zin, maar meestal valt er wel zin te maken.
wat toevallig
Oud 04-08-2005, 13:04
Anijs
Anijs is offline
Bij mijn ex en mij had hij echt altijd zin, en dat werkte een beetje op mijn zenuwen. hij wou echt altijd, en het kwam amper voor dat hij niet wou. En ik, stom als ik was, liet me dan ook altijd meevoeren ook al had ik echt geen zin. Maarja daar heb ik ook weer van geleerd..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 13:22
Mindfields
Mindfields is offline
Beide altijd wel zin, ik heb alleen geen zin als ik nog lig te slapen en mij wakker maakt. we zien elkaar nu elke dag (vakantie) en doen het nu 2 a 3 keer per dag. Meestal 2. We hebben inmiddels bijna 9 maanden iets. Buiten de vakanties zien we elkaar 4 dagen in de week, en dan is het meestal 3 keer per dag.
Oud 04-08-2005, 15:01
waves
waves is offline
we hebben nu zo'n maand of 10 iets. We hebben ongeveer evenveel zin. En soms heb ik zin en zorg ik ervoor dat hij dat ook krijgt of andersom. Al doen we t nu wel minder vaak dan in t begin wat eigenlijk wel goed is want we kwamen aan bijna niets anders toe .
Oud 04-08-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
George schreef op 03-08-2005 @ 23:19 :
Dat zegt ie toch?
Huh ja idd! Nou ja laten we het erop houden dat dat mijn domste post ooit was . Het was zeker laat ofzo...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 21:15
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
little nemo schreef op 03-08-2005 @ 23:15 :
Oud 04-08-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Konijn schreef op 04-08-2005 @ 22:15 :
Ja maar jij bent ook een konijn ...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 22:48
Verwijderd
Meestal gaat het wel gelijk op. We hebben ook maar in principe 1 of 2 keer per week echt tijd om seks te hebben, dus meestal gebeurt dat ook wel. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd beduidend minder zin in seks heb dan hij, maargoed, ik zit niet helemaal goed in mijn vel. Hij zorgt er wel altijd voor dat ik het ook naar mijn zin heb, hij doet zijn best om voor mij zin te maken en meestal lukt hem dat ook wel.
Ik moet wel zeggen, we zijn nu bijna 2 jaar bij elkaar en in het begin wilden we echt de hele dag niets liever dan seks hebben en hadden we ook geregeld 4, 5 keer seks per keer (nacht - middag, zoiets) Nu neemt dat wel af moet ik zeggen. Tot 2, 3 keer. Met mazzel. Sja, ik weet ook niet waar dat aan ligt moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 10:42
Fragezeichen
Fragezeichen is offline
Wij hebben ongeveer wel evenveel zin denk ik. Ik soms iets meer dan hij. Soms probeer ik dan gewoon zin bij hem te maken maar als hij echt niet wil dan is het jammer en dan wacht ik wel weer tot hij ook zin heeft.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 11:59
Verwijderd
Gaat betrekkelijk gelijk op, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 12:46
Built to last
Built to last is offline
praat me dr niet van!

ik zit al 4 jaar in een relatie met een zeer verschillende libido...

Mijne hoger(begrijpelijk ik ben man? ) dan die van haar...

Maar als ik daar zulke problemen mee zou hebben zou ik er niet meer in zitten wel!!?!
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 15:43
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Built to last schreef op 05-08-2005 @ 13:46 :

Mijne hoger(begrijpelijk ik ben man? ) dan die van haar...
volgens mij is dat echt niet begrijpelijk, ik geloof niet dat dat zoveel verschilt bij mannen en vrouwen in relaties. nouja, misschien op latere leeftijd ofzo maar nu nog niet (aangenomen dat je geen vriendin van 50 hebt)

de vorige relatie van mijn vriendin ging bijv. onder meer niet goed omdat zij gewoon echt veel meer zin had dan hij
Oud 05-08-2005, 15:59
Verwijderd
Nou, wat mij wel opvalt is dat veel jongens vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'joah, ach, ik zou nu best seks kunnen hebben' (waarschijnlijk ook vanuit het algemene idee dat een jonge man een enorm libido hóórt te hebben) terwijl veel meisjes pas vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'ooooh jaaaaah ik wil seks nu!' (misschien ook wel vanuit het idee dat meisjes 'netjes' moeten zijn). In zulke gevallen is het logisch dat de jongens vaker vinden dat ze zin in seks hebben
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 05-08-2005 @ 16:59 :
Nou, wat mij wel opvalt is dat veel jongens vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'joah, ach, ik zou nu best seks kunnen hebben' (waarschijnlijk ook vanuit het algemene idee dat een jonge man een enorm libido hóórt te hebben) terwijl veel meisjes pas vinden dat ze zin in seks hebben als ze denken 'ooooh jaaaaah ik wil seks nu!' (misschien ook wel vanuit het idee dat meisjes 'netjes' moeten zijn). In zulke gevallen is het logisch dat de jongens vaker vinden dat ze zin in seks hebben
Ah, kijk, als ik op de jongensmanier moet denken heb ik ook vrijwel de hele dag zin in seks.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 16:05
Maurice
Maurice is offline
ooooooh.
Oud 05-08-2005, 16:35
ilse
ilse is offline
bij ons is het vaak zo dat hij er meer aan denkt, meer initiatief neemt en vaker wil.. alleen als we bezig zijn kan ik de hee dag wel bezig blijven en bij hem is dat na een paar keer anders
Oud 05-08-2005, 17:24
Shitonya
Shitonya is offline
De man heeft in een relatie meestal vaker zin dan de vrouw "doh"
Soms pas ik me aan, soms past hij zich aan. Soms hebben we tegelijkertijd zin, soms niet. Naja, beetje een tussenweg zoeken, dan loopt het wel los. Er komen in ieder geval nooit problemen van.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 20:05
Until My End
Until My End is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 17:05 :
Ah, kijk, als ik op de jongensmanier moet denken heb ik ook vrijwel de hele dag zin in seks.
Dat heb ik nou ook.
Ook nog nooit een vriendin gehad die ongeveer op t zelfde niveau zat helaas......
Oud 05-08-2005, 21:25
moisture
moisture is offline
bij ons zit het ongeveer op hetzelfde niveau, als hij zin heeft en ik niet kan ik hem altijd nog op andere manieren helpen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:53
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-08-2005 @ 16:59 :

in dat geval is mijn libido ook weer geoorloofd, want als sex and the city fan 'hoor' je gewoon te vragen om seks
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 18:56
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-08-2005 @ 17:05 :
Hmm ja, ik kom dan ook een eind in de richting
Oud 07-08-2005, 22:27
familie
familie is offline
Het verschil in libido wordt pas een probleem als de communicatie ontbreekt of als de één zich steeds meer richt op het 'krijgen' van die seks, terwijl de ander daar nu net geen behoefte aan heeft.

Laatst was er een interessante documentaire over dit onderwerp, de man had minder zin dan de vrouw. Zij pushte de hele dag/week dat ze wilde vrijen en hij raakte daar nogal radeloos van.

ze kregen van een therapeute een onwijs leuke opdracht mee. De partner die veel zin had mocht overdag niet meer aan zijn/haar partner onder de gordel komen. Hierdoor werd de partner met minder libido niet meer constant 'gepusht'.

De partner die een hoger libido had (in dit geval de vrouw) mocht, eenmaal in bed, zo vaak vrijen als ze wilde op de voorwaarde dat de ander geen actieve rol in mocht nemen en dus ‘verwend’ werd.

De man had twee maanden lang geen vrouw meer die hem overdag betaste onder de gordel. Een maal in bed kon hij rustig op zijn rug blijven liggen. Na een paar weken was de grootste druk bij de vrouw weg, maar liep de druk bij de man op. Hij mocht immers zijn vrouw niet verwennen, iets dat hij wel graag wilde doen. Hij mocht haar dus ook niet meer metasten.

Het resultaat was dat ze beiden meer op hetzelfde niveau qua libido kwamen en uiteindelijk intenser de liefde bedreven/regen en wind maakten/seks hadden* (*maak uw keuze).

Dus, voor een ieder die zich aangesproken voelt. Laat maat weten hoe het afliep.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 18:20
spiffier
spiffier is offline
bij ons is t zo dat mijn libido veeel hoger is dan die van hem. Maar ik denk dat die van hem wel extreem laag is. Voor hem is 1 keer in de drie weken genoeg, terwijl we elkaar 4 keer per week zien.....Ik wil wel elke week.

Ik krijg hierdoor vaak het gevoel dat ie me niet opwindend genoeg vindt of iets dergelijks en raak gefrustreerd.

Of ik ga denken dat hij verliefd is op een ander, hoewel hij wel laat zien dat ie van me houdt op andere manieren...

Mwah, misschien dat van dat niet onder de gordel komen maar eens proberen haha.

Maar ik denk dat dit verschil best tot problemen kan leiden in een relatie. Wij hebben pas 4 maanden iets....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 19:21
Verwijderd
Hetzelfde als TS, in ieder geval in het begin. Hij had altijd zin, ik ook wel vaak, maar niet altijd. Toen ging ik aan de pil en kreeg ik minder zin, hij nog steeds altijd. Ik gaf soms toe, maar meestal had hij zich aan te passen. Maar toen ging hij aan een dieet en sindsdien zitten we vrijwel op hetzelfde niveau (en dat is vrij laag, maar we hebben er allebei vrede mee). Grappig is dat we soms allebei tegelijkertijd periodes hebben waarin we veel zin hebben en soms ook periodes waarin we echt geen zin hebben. Heel gek We zijn op elkaar afgestemd
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:57
Meadow
Meadow is offline
Vroeger had hij meer zin, nu heb ik meer zin, zo schommelt dat een beetje. Uiteraard wordt er niets tegen de zin in ondernomen, maar 'overhalen' mag ...
Oud 10-08-2005, 21:19
evanescence
evanescence is offline
mijn vriend heeft ook een hoger libido...ik ben best lui dus het beginnen aan sex duurt altijd even bij mij, als ik eenmaal begonnen ben ga ik los...maar de zin heb ik niet heel erg vaak...ik heb soms dat ik me aanpas en toch maar sex heb, maar zoveel geniet ik er niet van, ik ben dan erg passief...mijn vriend merkt dat wel...

aan de andere kant lijkt het soms zelfs dat hij pissig is dat ik geen zin heb en hij wel...later heeft ie dan spijt als hij beetje verkeerd gereageerd heeft en ziet hij in dat het niet gepast was, maar op het moment zelf begrijpt hij het niet als ik het uitleg dat ik gewoon geen zin heb...

dit geeft in onze relatie soms best problemen...vorige week zelfs nog...ik weet niet zo goed hoe we hiermee om moeten gaan, maar ik zeg ook altijd tegen hem: geen zin hebben is voor mij een gevoel en die kan ik echt niet zomaar veranderen...dus tja...tis wel altijd goed om erover te praten en dat doen wij ook...
Oud 10-08-2005, 21:21
JJ13
JJ13 is offline
wij hebben daar eigenlijk geen last van, we willen altijd eigenlijk wel
Oud 17-08-2005, 08:49
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
We hebben allebei eigenlijk altijd wel zin... hij zegt altijd dat ie wel even kan wachten maar dan begin ik met hem op te geilen en tja van t een komt et ander.. maar ik ben vaak wel de aanstichtster..
Oud 17-08-2005, 08:50
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Citaat:
evanescence schreef op 10-08-2005 @ 22:19 :
mijn vriend heeft ook een hoger libido...ik ben best lui dus het beginnen aan sex duurt altijd even bij mij, als ik eenmaal begonnen ben ga ik los...maar de zin heb ik niet heel erg vaak...ik heb soms dat ik me aanpas en toch maar sex heb, maar zoveel geniet ik er niet van, ik ben dan erg passief...mijn vriend merkt dat wel...

aan de andere kant lijkt het soms zelfs dat hij pissig is dat ik geen zin heb en hij wel...later heeft ie dan spijt als hij beetje verkeerd gereageerd heeft en ziet hij in dat het niet gepast was, maar op het moment zelf begrijpt hij het niet als ik het uitleg dat ik gewoon geen zin heb...

dit geeft in onze relatie soms best problemen...vorige week zelfs nog...ik weet niet zo goed hoe we hiermee om moeten gaan, maar ik zeg ook altijd tegen hem: geen zin hebben is voor mij een gevoel en die kan ik echt niet zomaar veranderen...dus tja...tis wel altijd goed om erover te praten en dat doen wij ook...
en als ie een spannend verhaaltje in je oren fluistert? over wat ie allemaal van je vindt of wat ie met je zou willen doen..? ik word daar meestal nog geiler van dus misschien werkt t ook om geil te worden?
en kan je wel zin hebben om t met jezelf te doen? anders begin je gewoon eerst met jezelf en als je dan bijna komt laat je t hem afmaken (met neuken)
Oud 17-08-2005, 09:58
Verwijderd
Voorgaande relatie liep het in 't begin wel vrijwel gelijk op, maar na een jaartje begon hij steeds minder zin te krijgen. Best logisch, maar er zat dus een duidelijke reden achter die ik pas te horen kreeg bij het 'uitmaken'.

Er werd een gulden middenweg genomen maar naarmate de tijd strekte kwam die ook niet meer, nee was nee en het gebeurde dan ook niet. Ik kon daar dan ook bloedlink om worden, zeker als je elkaar toch al gauw 4 dagen in de week ziet en hij dan ook nog eens maar tot de helft ging, wel opgeilen maar niet afmaken.

Als ik er later op terug kijk snap ik ook wel een beetje waarom en dat het vooral een opvolgende serie van gebeurtenissen is geweest die daartoe heeft geleid, maar toch.

Een relatie waarin de een bijna 2x zoveel zin heeft dan de ander werkt niet. Zeker niet als er ook nog eens niet over gepraat wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 17-08-2005 @ 10:58 :
Voorgaande relatie liep het in 't begin wel vrijwel gelijk op, maar na een jaartje begon hij steeds minder zin te krijgen. Best logisch, maar er zat dus een duidelijke reden achter die ik pas te horen kreeg bij het 'uitmaken'.

Er werd een gulden middenweg genomen maar naarmate de tijd strekte kwam die ook niet meer, nee was nee en het gebeurde dan ook niet. Ik kon daar dan ook bloedlink om worden, zeker als je elkaar toch al gauw 4 dagen in de week ziet en hij dan ook nog eens maar tot de helft ging, wel opgeilen maar niet afmaken.

Als ik er later op terug kijk snap ik ook wel een beetje waarom en dat het vooral een opvolgende serie van gebeurtenissen is geweest die daartoe heeft geleid, maar toch.

Een relatie waarin de een bijna 2x zoveel zin heeft dan de ander werkt niet. Zeker niet als er ook nog eens niet over gepraat wordt.
Nou maak je ons wel heel nieuwsgierig, zeg. Wat was die duidelijke reden precies?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 20:55
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Morgan schreef op 17-08-2005 @ 21:38 :
Nou maak je ons wel heel nieuwsgierig, zeg. Wat was die duidelijke reden precies?
gokje: hij had een ander bij wie hij al aan z'n trekken kwam en meneer kon het niet opbrengen om ook nog met z'n vriendin seks te hebben.
Oud 17-08-2005, 21:54
Verwijderd
Wij hebben eigenlijk allebei altijd zin
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 22:16
AngelLena
AngelLena is offline
Geen zin is geen zin. Simpel als dat. De ander heeft zelf ook 2 armen met handen eraan, als ie echt nodig moet dan kan ie zelf ook wel ff. Maar is me nog nooit echt overkomen dat iemand echt een vreselijk veel hoger libido heeft dan ik...
Oud 18-08-2005, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 17-08-2005 @ 21:38 :
Nou maak je ons wel heel nieuwsgierig, zeg. Wat was die duidelijke reden precies? oke.
Citaat:
snoopy schreef op 17-08-2005 @ 21:55 :
gokje: hij had een ander bij wie hij al aan z'n trekken kwam en meneer kon het niet opbrengen om ook nog met z'n vriendin seks te hebben.
Nee, bijna. Verliefd zijn op een ander en het 'niet over zn hart kunnen verkrijgen het dan met mij te doen'. Op een hele scheve en zieke manier wel lief.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 10:31
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 18-08-2005 @ 01:09 :
Nee, bijna. Verliefd zijn op een ander en het 'niet over zn hart kunnen verkrijgen het dan met mij te doen'. Op een hele scheve en zieke manier wel lief.
mja... idd... Maar wel hartstikke klote voor jou, zeg...
Oud 18-08-2005, 11:03
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 18-08-2005 @ 11:31 :
mja... idd... Maar wel hartstikke klote voor jou, zeg...
Ik kon me er wel over opwinden maar dat is snel over gegaan. Het was dan ook wel heeeerlijk om te zien dat hij binnen 6 weken weer door haar werd gedumpt.

Ik heb mn wraak gehad, kan me nog weinig schelen zo
En nu weer ontopic
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten