Sinds april hebben we een nieuwe computer, AMD 3500+, 1GB RAM, 6600GT. Bevalt prima, doet het goed, allee sinds een paar weken maakt er iets, ik denk een ventilator, een irritant, vrij luid snorrend geluid. Hiervoor was de computer heel erg stil. Toen ik de computer vanochtend aanzette maakte hij een ander geluid, minder snorrend maar meer raspend, iets lager iets diffuser, ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Het klonk in ieder geval anders dan eerst, en niet normaal. Ik denk dat een van de ventilatoren de herrie veroorzaakt. Er zitten er in totaal drie in de kast:
- Een in de voeding
- Een op de processor/moederbord (op zo'n metalen heatsink denk ik)
- Een kleintje onderop de videokaart
Ik kan zelf geen probleem ontdekken, ik heb met een tandestoker de fans rondgedraait maar ze lijken wel soepel te draaien. IK weet alleen niet of dat wel wat zegt aangezien ze normaal gesproken immers veel sneller draaien.
De computer komt van Norrod, zelf samengesteld maar door hen in elkaar gezet (durf ik zelf niet aan). Direct toen ik hem kreeg heb ik hem al open moeten schroeven om de netwerkkaart in een ander slot te zetten, hij zat geloof ik in de onderste en deed het daar niet. Na wat geGoogle heb ik hem toen in de bovenste gezet en daar doet hij het prima.
-De voeding is een Fortron "FSP-400-60THN-P".
-De videokaart een Geforce 6600GT 128MB DDR3 PCI-E, merk kan ik even niet vinden.
-CPU is een 3500+ socket 939
-Moederbord een ASUS A8N SLI 939 AMD Athlon
Andere componenten kan ik ook wel noemen, maar dat heeft denk ik weinig zin. Er zit in ieder geval nog wel garantie op lijkt me (ding is vier maanden oud).
Bij voorbaat dank