Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 11:45
ziglietje
ziglietje is offline
halloo iedereen!!

Ik had hier een berichtje gelezen,dat als je vet hebt,en je begint te trainen,dat je wel spieren krijgt,maar ze zijn niet te zien door het laagje vet dat erop ligt... wel,ik denk dat ik dit een beetje moet tegenspreken...

Zelf ben ik een tijdje mijn armen aan het trainen (ik was namelijk al van die pap-armen aan het krijgen )
en nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn armen al schoon afgelijnd zijn/gespierd....

heeft iemand er ook ervaring in..... of ...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:48
Verwijderd
wel vrij logisch toch.. als je sport, dan verbrand je vet, en kweek je spieren
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:49
ziglietje
ziglietje is offline
mja zo logisch lijkt me dat allemaal niet als je andere berichten leest hier.... ze zeggen namelijk dat het een fabeltje is dat je vet kunt omzetten in spieren....... niet dus
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:55
Verwijderd
Vet verbranden en spieren kweken staan deels los van elkaar. Vet verbrand je het beste door (langdurige) intensieve inspanning, bijvoorbeeld cardiotraining. Spieren kweek je door een bepaalde spier(groep) te trainen. Als je nogal mollig bent, kan je nog zoveel sit-ups doen, je vetlaag verdwijnt daarmee niet. Vet 'omzetten' in spieren is daarmee ook een fabeltje. Als je goed sport én bijvoorbeeld je armen traint, zal je wel zien dat je vet kwijtraakt én spieren kweekt.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 11:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 21-08-2005 @ 12:49 :
mja zo logisch lijkt me dat allemaal niet als je andere berichten leest hier.... ze zeggen namelijk dat het een fabeltje is dat je vet kunt omzetten in spieren....... niet dus
Wel dus
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 15:50
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2005 @ 12:55 :
Vet verbranden en spieren kweken staan deels los van elkaar. Vet verbrand je het beste door (langdurige) intensieve inspanning, bijvoorbeeld cardiotraining. Spieren kweek je door een bepaalde spier(groep) te trainen. Als je nogal mollig bent, kan je nog zoveel sit-ups doen, je vetlaag verdwijnt daarmee niet. Vet 'omzetten' in spieren is daarmee ook een fabeltje. Als je goed sport én bijvoorbeeld je armen traint, zal je wel zien dat je vet kwijtraakt én spieren kweekt.
je kunt ook niet tegelijkertijd spiermassa aanzetten en vet verbranden, tenzij je heel dik was toen je begon of mss in de eerste maand dat je traint.

en tuurlijk zijn je spieren wel te zien als er een laagje vet overheenzit. je armen worden toch iets dikker en er komt iets mee vorm in je armen. bij buikspieren is het een ander verhaal, omdat je daar sowieso niet veel massa kunt aanzetten.
Oud 21-08-2005, 16:18
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Snees schreef op 21-08-2005 @ 12:55 :
maar het is wel aangetoond dat mensen met meer vet, sneller spieren vormen dan vel-over-been mensen. dus misschien komt daar die verkeerde interpretatie vandaan
Oud 21-08-2005, 18:54
juno
juno is offline
Letterlijk kan het niet. Ook als je veel vet eet, kun je daarvan geen spiermassa maken. Eiwitten, dat heb je nodig als je spier wilt kweken. Vet is alleen energie. In vet en eiwit zit evenveel calorische waarde. Koolhydraten kosten ook nog energie om te verbranden, dus als je wilt afvallen moet je veel brood met weinig boter erop eten, en niet omgekeerd.

Indirect werkt het wel zo. Een vetlaagje is een reserve voorraad energie. De energie die je daarom niet uit je eten hoeft te halen, zodat alle eiwitten die je eet ook meteen voor het aanmaken van spierweefsel gebruikt kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 02:59
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Big Brother schreef op 21-08-2005 @ 17:18 :
maar het is wel aangetoond dat mensen met meer vet, sneller spieren vormen dan vel-over-been mensen. dus misschien komt daar die verkeerde interpretatie vandaan
is niet per definitie zo, maar komt wel vaak voor ja.

Citaat:
juno

Indirect werkt het wel zo. Een vetlaagje is een reserve voorraad energie. De energie die je daarom niet uit je eten hoeft te halen, zodat alle eiwitten die je eet ook meteen voor het aanmaken van spierweefsel gebruikt kunnen worden.
normaalgesproken zul je geen spiermassa kunnen aanzetten zonder ook vet aan te zetten, dus er wordt geen energie uit je vetreserves gehaalt terwijl je probeert spieren te kweken. Als je namelijk onder je eigen verbruik eet gaat je lichaam de kostbare inname niet gebruiken om 'nutteloze' spiermassa te onderhouden.

dit is ook de reden dat bodybuilders eerst een periode bulken, zoveel mogelijk spiermassa aanzetten en daarbij ook wat vet (omdat ze boven eigen verbruik eten). en daarna een periode cutten, zoveel mogelijk vet verliezen en daarbij zoveel mogelijk spiermassa behouden.
Oud 22-08-2005, 07:39
ziglietje
ziglietje is offline
en als je een laagje vet op je buik hebt... en je wilt er een strak buikje van maken.... wat doe je dan het beste?! best mss gaan lopen of gaan fietsen..... en buikspieroefeningen uitoefenen....?!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 08:34
Verwijderd
Vet omzetten in spieren lijkt me wat anders dan spieren kweken en tegelijkertijd vet verbranden?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 13:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
juno schreef op 21-08-2005 @ 19:54 :
Letterlijk kan het niet. Ook als je veel vet eet, kun je daarvan geen spiermassa maken. Eiwitten, dat heb je nodig als je spier wilt kweken. Vet is alleen energie. In vet en eiwit zit evenveel calorische waarde. Koolhydraten kosten ook nog energie om te verbranden, dus als je wilt afvallen moet je veel brood met weinig boter erop eten, en niet omgekeerd.

Hier klopt geen drol van Juno lees je in voor je wat zegt

1 - eiwit en koolhydraten leveren beide 4kcal per gram, vet 9, dus dat is niet hetzelfde
2 - koolhydraten ofwel glucose zijn een primaire energiebron en zijn het makkelijkst te verteren, afgezien van complexe bronnen met een lading vezels toegevoegd, hoe eenvoudiger de glucose hoe makkelijker dus schrap (een gedeelte aan) koolhydraten en iig de pure suikerproducten
3 - vet is een inferieure energiebron maar erg belangrijk voor een aantal processen, helaas kapotgeschreven in de literatuur vroeger

En idd spieren bestaan hoofdzakelijk uit eiwit en water hoe wil je van vet eiwit maken.

Wat bij Topicstarter waarschijnlijk aan de hand is is dat de spiertonus zich verbeterd, de spanning van pees tot pees word strakker doordat de spier belast word en daardoor is de vorm van de spierbuik beter zichtbaar waardoor de cuts iets dieper worden en lijkt het alsof je (veel) vet kwijt bent. Wat kan, maar me onwaarschijnlijk lijkt maar zeg nooit nooit.
Oud 22-08-2005, 14:03
Grimmetje
Grimmetje is offline
Citaat:
ziglietje schreef op 22-08-2005 @ 08:39 :
en als je een laagje vet op je buik hebt... en je wilt er een strak buikje van maken.... wat doe je dan het beste?! best mss gaan lopen of gaan fietsen..... en buikspieroefeningen uitoefenen....?!
Als je vet hebt, en je wilt strak worden dan zal je er voor moeten zorgen dat je meer energie gaat verbranden dan dat je inneemt.

Door alleen buikspieroefeningen gaat je dat niet lukken, dus moet je allereerst op je voeding gaan letten. Daarnaast moet je ook iets gaan doen zoals hardlopen / fietsen inderdaad.

Regels voor berichten