Vanaf vorig jaar december kreeg ik (weer) last van acne. ik was er net een jaar vanaf en toen begon het weer van voor af aan. Ik probeerde allemaal dingen uit, maar het hielp allemaal niet. Het werd erger en erger, en naarmate de tijd vorderde ging ik me steeds onzekerder voelen.
Ik probeerde overal onderuit te komen want ik wilde het liefst thuis zitten. Geen enkele zin om naar school te gaan, ik voelde me klote en ontzettend onzeker, dus ik spijbelde een hele hoop.
Mn vriendschappen zijn nu sinds december een stuk slechter, omdat ik niets meer onderneem.
Thuis leefde/leef ik als een mol, chagerijnig en ik sprak erg weinig met mijn familie.
Alle relaties die ik met iedereen heb zijn hierdoor verslechterd. Ik heb alleen oog voor mezelf en kan elke dag wel huilen. Soms ben ik heel vrolijk, maar dan kan ik ook ineens weer in huilen uitbarsten.
Dan heb ik bijv. net met iemand afgesproke en dan voel ik me goed, 2 minuten later voel ik me vreselijk en bel ik af. Waarna ik me even later wel weer beter voel en toch weer bel dat ik wel wil etc.
Ik heb zo'n erge muur om mij heen gebouwd dat ik heel erg veel dingen nu buitenshuis mis. Ik kan het gewoonweg niet doen omdat ik me zo klote voel, 4 weken geleden had ik echt het gevoel dat ik het allemaal niet meer aankon, toen voelde ik me zo radeloos zo wanhopig, ik wist het niet meer.
Op dit moment heb ik het tegen 2 vriendinnen gezegd en die verbaasden zich dat ik me zo voel. ze dachten dat k geen vriendinnen meer met ze wilden zijn omdat ik niets meer met ze deed. Ik had ook aan het begin van het jaar ruzie met 1 van die vriendinnen gemaakt. Ik was ineens heel erg boos geworden en heb toen vanalles gezegd over hoe erg zij wel niet was. Ik weet niet waar dit op sloeg, ik heb me dingen in me hoofd gehaald denk ik, het meeste lag toch echt bij mezelf.
Nu heb ik het idee dat mn onzekerheid niet alleen bij mn acne ligt. sommige mensen kunnen ondanks de acne gewoon leven, maar ik heb mezelf helemaal opgesloten. mn acne is bijna weg maar toch ben ik ontzettend onzeker. ik kan moeilijk een relatie met een jongen aangaan want ik vertrouw diegene niet. de ene keer vind ik hem ontzettend leuk, en daarna is het de grootste lul. ik heb het gevoel dat ik nooit goed genoeg ben. bij alles niet. het idee dat ik altijd overdrijf, net als hierover, dat ik kan zeggen dat k al een half jaar elke dag kan janken en niets meer durf, en dat men het maar een overdrijving vind.
ik heb soms ook dat ik in eens zo woedend word, bijv gister, ik moest verf schoonmaken en ik wist niet hoe, ik wilde het aan me moeder vragen maar die was weg. toen was ik ech de weg kwijt, kon in janken uitbarsten / woedend worden, die 2 gevoelens had ik. ik werd zo woedend dat ik mn hond wel wat aan wilde doen en dat perongeluk ook deed toen ik de deur open deed en em weer bijna geheel dichtdeed en zn staart er dus (expres) tussen kwam. Toen piepte mn hond en schrok ik van mezelf.
Ik snap gewoon niet meer wat ik ben wie ik ben en hoe ik aan deze ontzettende onzekerheid kom en de stemmingswisselingen, kan iemand mij hierbij helpe?
|