Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2005, 18:16
Mestkever
Mestkever is offline
Hallo!

Ik wou graag mijn pc wat stiller hebben, want mijn pc staat op mijn bureau in mijn slaapkamer. Mijn pc is dus snachts vaak aan, omdat ik dan dingetjes download, maar ik stoor me erg aan het geluid van mijn pc. Nu had heb ik wat dingen bedacht om het stiller te maken.

1: Een andere voeding zonder ventilators erin.
2: Een andere behuizing voor de computer
3: klink nu kwam ik dit tegen op internet, maar werkt dat nu echt goed?
4: Een goedkoop kastje kopen van hout ofzo en daar mijn pc inzetten.

Wat lijkt jullie de beste oplossing, en als jullie betere oplossingen hebben hoor ik die natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2005, 18:34
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Zo'n voeding zonder ventilator is best duur, en je mist dan een hoop airflow in je kast. Je heb die luchtstroom ook nodig, want de koellichamen voor de warmteproducerende onderdelen zijn gespecifieerd op K/W. Ze worden dus een x aantal graden warmer dan de omgevingstemperatuur per watt die wordt verstookt. En mja, als je omgevingstemperatuur steeds hoger oploopt omdat de luchtstroom in je kast te weinig is, kan je nog zo'n goed koellichaam hebben, maar dan oververhit de boel dus ook.
In een houten kast plaatsen werkt dus niet echt goed, want je moet daar dus ook luchtstroom in maken.

Dat opzetstukje voor die fan ziet er wel aardig uit, maar is ook wel zelf te maken, en heeft alleen nut als je echt een flinke luchtstroom hebt, die voor de rest op niet veel andere plaatsen herrie maakt. Volgens mij werkt het goed tegen ventilatorherrie, maar niet tegen de herrie die de lucht maakt als die lucht snel stroomt.
Oud 21-08-2005, 18:43
Mestkever
Mestkever is offline
Maar heb je nog een idee om mijn computer stiller te maken?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:19
J-roenn
J-roenn is offline
je kan de pc van binnen bekleden met geluidsdempende matten.
je kan een fanspeedcontroller kopen, die heb ik ook en dmv draaiknoppen kan je de snelheid van de fan's regelen ( bij gamen op vol, bij downloaden bijna uit )
verder ligt t er natuurlijk aan welke componenten/onderdelen het meeste geluid maken...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 19:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ga eerst eens na wat nu precies zoveel lawaai maakt, is dat de voeding, de processorkoeler, de videokaartfan, de northbridgefan, je hardeschijven of iets anders?

Soms zijn fans stuk (vooral videokaartfannetjes of northbridgefans gaan snel stuk), dan gaan ze veel lawaai maken, een wat brommerig, zwaar geluid. Dan kun je ze vervangen.

Als het probleem je voeding is, dan kun je een stille voeding proberen (tip: Huntkeys zijn stil en goedkoop, en redelijk goede kwaliteit). Fanless voedingen zijn er vanaf 100 euro, dus vrij prijzig. Enig voordeel is wel dat deze efficienter zijn waardoor je stroomverbruik lager is. Maar of dat de moeite waard is moet je zelf bepalen. De processorfan is vaak iets wat je kunt vervangen door een stillere. Het zou hierbij helpen als je aangeeft wat voor processor je hebt.

En maak je kast eens open en tel de fans eens die je hebt, en luister eens welke veel lawaai maken.
Oud 21-08-2005, 20:08
Mestkever
Mestkever is offline
Ga eerst eens na wat nu precies zoveel lawaai maakt, is dat de voeding, de processorkoeler, de videokaartfan, de northbridgefan, je hardeschijven of iets anders?

Mijn voeding maakt veel lawaai, als ik mijn hand erop hou dan is mijn computer gelijk stiller.

Deze CPU koeler heb ik, ik heb een AMD 2600+. Op mijn videokaart zit geen ventilator op.

En maak je kast eens open en tel de fans eens die je hebt, en luister eens welke veel lawaai maken.

Ik heb alleen een CPU cooler. En er zit een ventilator in mijn voeding.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:33
Kurogane
Kurogane is offline
vergeet ook niet je hardeschijf die maken ook wel s geluid iig die van mij
Oud 21-08-2005, 21:46
Verwijderd
De stilste voedingen zijn inderdaad fanless maar die zijn duur. Wil je per se een fanless voeding dan zou ik geen Huntkey kopen maar eerder Silverstone of Thermaltake. Maar goed, tenzij je 120+ euro overhebt voor een voeding wordt het toch met fan. In dat geval zou ik zeker kiezen voor een voeding met 120 mm fan en liefst temperatuurgeregeld. In mijn ervaring is de A-Open AO350-12HPNF echt een heel stille voeding, nog stukken stiller dan 'real silent' modellen van Enermax, Nexus en Zalman.

Videokaarten laten zich eenvoudig stil krijgen met een Arctic Silencer, voor NVidia of ATI-kaarten. Die zijn meestal niet volledig onhoorbaar maar door de fan op 5V ipv 12V te laten lopen scheelt het vaak ook heel wat. En de warmte van de heatsink blijft niet in de kast hangen, wat een groot voordeel is t.o.v. bijv. de Zalman VF700. Wil je echt een stille videocooler ga dan voor een Zalman of ander merk heatpipe systeem, evt. met zeer langzaam draaiende 120 mm fan erop gericht.

Harde schijven kun je meestal stil krijgen met een HD silencer maar dat kost geld en is niet strikt noodzakelijk. Op dit moment zijn de meeste schijven redelijk stil. Om het zo te zeggen, als je verder geen lawaai in je PC hebt zal een schijf er niet voor zorgen dat je wakker blijft liggen. De stilste schijven zijn Samsung SP2004/2504C's, maar ook de Hitachi Deskstar en Maxtor Diamondmax 10 zijn acceptabel.

CPU cooler is vooral een kwestie van smaak. Persoonlijk heb ik liever een iets hogere temp maar dan wel een langzamer draaiende fan. Heb je ruimte, kies dan voor een zo groot mogelijke fan, bijv. Zalman CNPS7700. Heb je er al een koelblok opzitten waar 80 mm fans opkunnen, dan loont het misschien de moeite om een fan adapter van 80 > 120 mm erop te zetten. Dat is nog een stuk stiller. Het is bij veel goedkope standaardcoolers al een enorme verbetering als je de oorspronkelijke fan eraf schroeft en in plaats daarvan een stillere 80 mm fan zet, bijv. een Zalman ZM-F1 en die op 5V laat draaien.

Dan zijn er natuurlijk nog de dingen die je moet uitproberen als je je spul al hebt: airflow en resonanties. Lucht die langs scherpe hoeken en randen loopt maakt meer lawaai dan vrije stroming, dus koop liever een voeding met een zgn. 'wire grill' dan eentje die van die gestanste openingen heeft. Zorg er voor dat er geen (flat)cables of metaal in de stroming van fans zit. Sommige mensen zweren erbij hun harde schijf op te hangen in een 5.25" bay met stukken rubber of kurk als demping, zodat de trillingen niet overgebracht worden op het frame van de kast en de tafel niet mee kan gaan trillen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 21:49
Verwijderd
Dan zou ik denken aan een stille voeding en een (speciale) geluidsdempende kast. Wat is je budget ongeveer?

Laatst gewijzigd op 21-08-2005 om 21:51.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:31
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
mrboot schreef op 21-08-2005 @ 22:49 :
Dan zou ik denken aan een stille voeding en een (speciale) geluidsdempende kast. Wat is je budget ongeveer?
1200 euro heb ik.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 22:34
Verwijderd
Stil hoeft niet duur te zijn. Een voeding van 90 euro is niet noodzakelijkerwijs stiller dan eentje van 40 euro, tenzij je inderdaad voor fanless gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:05
]{ing
]{ing is offline
Zalman 7700CU kost 44 euro oid? Ik vind de Arctic Silencers ook al erg stil, en dan betaal je 9-10 euro voor een cpu koeler
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:10
Verwijderd
Nouja, ik was niet zo heel duidelijk, maar ik ben zelf niet zo gecharmeerd van Zalman koelers. Kheb een ZM-F1 op mijn CPU (die wordt als losse fan verkocht) en heb een ZM300B-APS als voeding, maar hun VGA en CPU-koelers vind ik gewoon ruk. Voor die CNPS7700Cu betaal je je idd blauw terwijl je een Arctic Silencer 64tc hebt voor nog geen tientje - en zoals ik zei die VF700Cu is belachelijk duur voor een VGA cooler, en dan is hij nog niet eens heel stil, en bovendien blaast hij de warme lucht ook nog eens gewoon de kast in.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2005, 23:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 21-08-2005 @ 21:08 :

Mijn voeding maakt veel lawaai, als ik mijn hand erop hou dan is mijn computer gelijk stiller.

[afbeelding]

Deze CPU koeler heb ik, ik heb een AMD 2600+. Op mijn videokaart zit geen ventilator op.

Ik heb alleen een CPU cooler. En er zit een ventilator in mijn voeding.
Dat is een Spire WhisperRock IV... toevallig zelf ook zo één gehad, niet superstil maar kan ermee door.

Misschien wel een aardig idee om dan zo'n Arctic kast te kopen:

http://www.arctic-cooling.com/pc_case1.php

Zit ook gelijk een nieuwe voeding bij, heel erg stil allemaal.
Oud 21-08-2005, 23:47
Verwijderd
Koelblok van die Spire ziet eruit alsof je er prima een 80 mm fannetje op kunt zetten
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 07:35
M@rco
M@rco is offline
Dat kun je ook, sterker nog, die zit er al op En kun je dus idd ook makkelijk vervangen door bijvoorbeeld een Nexus 80mm fan, of natuurlijk een andere fan die wat stiller is.

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 09:38.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 11:33
Verwijderd
Juist. En onthoud dat je vrijwel elke fan op 5V ipv 12V kunt laten lopen: simpelweg even de zwarte en rode draden van een floppy-voedingssnoertje doorlussen naar de fan in plaats van de zwarte en gele. Dat werkt bij de meeste fans prima, alleen bij goedkopere modellen kun je dan wel eens last krijgen van zgn. 'bearing noise', geluid dat je hoort van klikkende lagers omdat de fan bedoeld is om op een hogere snelheid te lopen.

Maar als het goed is komt dat niet voor (Zalman adverteert zelfs gewoon met het geluidsniveau en de snelheid van zijn fans op 5V en levert zelf een verloopstukje met weerstandje mee) en er zijn ook fans die een lage snelheid hebben op 12V, zoals sommige modellen van Papst, maar die zijn vrij prijzig en sommige mensen vinden gewoon dat ze op die snelheid echt té weinig airflow leveren.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 12:19
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-08-2005 @ 22:46 :
CPU cooler is vooral een kwestie van smaak. Persoonlijk heb ik liever een iets hogere temp maar dan wel een langzamer draaiende fan. Heb je ruimte, kies dan voor een zo groot mogelijke fan, bijv. Zalman CNPS7700. Heb je er al een koelblok opzitten waar 80 mm fans opkunnen, dan loont het misschien de moeite om een fan adapter van 80 > 120 mm erop te zetten. Dat is nog een stuk stiller. Het is bij veel goedkope standaardcoolers al een enorme verbetering als je de oorspronkelijke fan eraf schroeft en in plaats daarvan een stillere 80 mm fan zet, bijv. een Zalman ZM-F1 en die op 5V laat draaien.
Een stillere fan is niet altijd een optie! De warmtegeleiding van een koellichaam wordt mede bepaald door de snelheid van de luchtstroom die er langs gaat. Een stillere fan zorgt misschien niet voor de minimale snelheid die je nodig hebt zodat het koellichaam niet te warm wordt. De minimale snelheid die je nodig hebt hangt af van de koelprestaties van het koellichaam zonder geforceerde ventilatie.
Dus een 120 mm fan op een fan adapter naar 80 mm werkt wel goed, want er is een grotere luchtstroom door een kleiner gat, wat dus voor een hogere snelheid zorgt. Gewoon een 120 mm fan boven je koeler hangen zorgt dus niet per sé voor een hogere snelheid. En als je dan een langzaamdraaiende 120 mm fan neemt kan dat wel eens te weinig zijn.
Een 120 mm fan die 150 m^3 per uur verzet geeft dezelfde snelheid aan de lucht als een 80 mm fan die 60 m^3 per uur verzet. Een stille 120 mm fan verzet iets van 90 m^3 per uur, alleen dat is dus over een veel groter oppervlak dan die 80 mm fan.
Oud 22-08-2005, 16:04
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 21-08-2005 @ 21:08 :
Kijk dan eens naar een ander voeding. Fanless voor 100 euro (Huntkey) of een voeding met stille fan. Ik ben zelf fan van Huntkey. Degelijke voedingen voor een scherpe prijs. En absoluut stil. Merken zoals Antec hebben een goede reputatie, maar daar betaal je ook voor en zijn niet stiller. Qua levensduur zal het ook wel uitmaken, maar om 2 keer zoveel te betalen voor een mogelijk langere levensduur is iets wat je zelf moet inschatten.
Citaat:
[afbeelding]

Deze koeler zou 21dBA zijn, dat is vrij stil. Kun je terwijl de PC aanstaat je vinger eens erop leggen of indien van een fangrill een pen ofzo, zodat de ventilator tijdelijk stopt met draaien. Dan kun jij horen hoeveel herrie het scheelt. Als dat maar heel weinig is, dan is je CPU koeler wel in orde en gaat het dus om je voeding.

Kortom: je kan het duur doen of goedkoop. Duurder betekent niet automatisch stiller of beter, wel duurzamer. Fanless voeding ben ik wel voorstander van, je zult zelf moeten kijken of je die investering het waard vindt.
Oud 22-08-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-08-2005 @ 13:19 :
Een stillere fan is niet altijd een optie! De warmtegeleiding van een koellichaam wordt mede bepaald door de snelheid van de luchtstroom die er langs gaat. Een stillere fan zorgt misschien niet voor de minimale snelheid die je nodig hebt zodat het koellichaam niet te warm wordt. De minimale snelheid die je nodig hebt hangt af van de koelprestaties van het koellichaam zonder geforceerde ventilatie.
Elk systeem waarin warmte wordt gegenereerd doordat er vermogen wordt verbruikt heeft een bepaalde balans. Op die waarde neemt de temperatuur niet meer toe omdat de overdracht van warmte aan de omringende lucht op precies dezelfde snelheid gaat als het ontstaan van die warmte doordat electriciteit door halfgeleiders lopen (het proces in de chip zelf). Wat jij bedoelt met de stroomsnelheid is in feite gewoon een component in de balans van het totale systeem, waarbij natuurlijk een hogere stroomsnelheid zorgt dat de warmte sneller wordt afgevoerd zodat de warmte-overdracht van het koellichaam aan de lucht ook beter geschiedt.

Zonder koellichaam en met koellichaam zonder fan is die balanswaarde ver boven het punt waar de chip kapot gaat. Die is dus niet bruikbaar. Maar zet je er een ventilator op, zij het een langzaam draaiende, dan is de kans heel groot dat die balanswaarde gewoon in het bereik ligt waar de chip nog zonder problemen functioneert. Hij wordt dan wel warmer, maar zolang die waarde in praktijkgebruik nog <65 graden is, is er niets aan de hand.

Citaat:
Dus een 120 mm fan op een fan adapter naar 80 mm werkt wel goed, want er is een grotere luchtstroom door een kleiner gat, wat dus voor een hogere snelheid zorgt. Gewoon een 120 mm fan boven je koeler hangen zorgt dus niet per sé voor een hogere snelheid. En als je dan een langzaamdraaiende 120 mm fan neemt kan dat wel eens te weinig zijn.
Een 120 mm fan die 150 m^3 per uur verzet geeft dezelfde snelheid aan de lucht als een 80 mm fan die 60 m^3 per uur verzet. Een stille 120 mm fan verzet iets van 90 m^3 per uur, alleen dat is dus over een veel groter oppervlak dan die 80 mm fan.
Dit is zeker waar. Daarom moet je wat ik deed dus ook alleen doen bij een systeem waarbij de stromingssnelheid niet te hoog hoeft te zijn omdat het component niet teveel vermogen verstookt. Een videokaart zou ik dan ook liever, dat geef ik toe, met een Silencer gebruiken in plaats van een heatpipe met grote fan. Maar een harde schijf kun je bijv. prima koelen met een grote fan.

Overigens, over stille fans gesproken, ik heb net de op papier stilste fan gekocht die ik kon vinden, een Coolermaster SAF-S12-E1. Specs 120x120x25 mm, standaardtoerental ~720 rpm, airflow 11.27 cfm, geluidsdruk typisch 13 dB(A). Dat is natuurlijk een airflow van niets, maar ik gebruik hem ook alleen om een Diamondmax 10 mee te koelen, dat wil zeggen gewoon alleen om de lucht in beweging te krijgen. En daarbij hoeft niet hard geblazen te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:58
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-08-2005 @ 17:04 :
Kijk dan eens naar een ander voeding. Fanless voor 100 euro (Huntkey) of een voeding met stille fan. Ik ben zelf fan van Huntkey. Degelijke voedingen voor een scherpe prijs. En absoluut stil. Merken zoals Antec hebben een goede reputatie, maar daar betaal je ook voor en zijn niet stiller. Qua levensduur zal het ook wel uitmaken, maar om 2 keer zoveel te betalen voor een mogelijk langere levensduur is iets wat je zelf moet inschatten.

Deze koeler zou 21dBA zijn, dat is vrij stil. Kun je terwijl de PC aanstaat je vinger eens erop leggen of indien van een fangrill een pen ofzo, zodat de ventilator tijdelijk stopt met draaien. Dan kun jij horen hoeveel herrie het scheelt. Als dat maar heel weinig is, dan is je CPU koeler wel in orde en gaat het dus om je voeding.

Kortom: je kan het duur doen of goedkoop. Duurder betekent niet automatisch stiller of beter, wel duurzamer. Fanless voeding ben ik wel voorstander van, je zult zelf moeten kijken of je die investering het waard vindt.
Waar koop ik die huntkey voedingen dan, want op google kan ik heel weinig vinden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 17:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-08-2005 @ 17:43 :
Elk systeem waarin warmte wordt gegenereerd doordat er vermogen wordt verbruikt heeft een bepaalde balans. Op die waarde neemt de temperatuur niet meer toe omdat de overdracht van warmte aan de omringende lucht op precies dezelfde snelheid gaat als het ontstaan van die warmte doordat electriciteit door halfgeleiders lopen (het proces in de chip zelf). Wat jij bedoelt met de stroomsnelheid is in feite gewoon een component in de balans van het totale systeem, waarbij natuurlijk een hogere stroomsnelheid zorgt dat de warmte sneller wordt afgevoerd zodat de warmte-overdracht van het koellichaam aan de lucht ook beter geschiedt.
Ja, en natuurlijk moet die warmte ook uit de kast. Maar voor de stroomsnelheid en efficientie van het koellichaam zijn grafiekjes te vinden, en dan is het makkelijk berekenen welke luchtstroom je ongeveer nodig hebt.
Als de cpu niets doet wordt dat ding a graden, en verbruikt hij c watt (dat verbruik staat bij de processorfabrikant in de datasheet). Als de cpu volledig wordt belast wordt dat ding b graden en vebruikt hij d watt. De K/W van het koellichaam is dan (b-a)/(d-c). Met dat grafiekje en de gegevens van de fan kan je de luchtstroom berekenen. Dan kan je berekenen hoeveel warmer dat koellichaam wordt dan de omgevingstemperatuur bij een gegeven luchtstroom.

En mja, dan heb je nog de kast, waarin een bepaalde hoeveelheid warmte geproduceerd wordt. De kast mag een x aantal graden warmer worden dan de temperatuur buiten de kast, en zo kan je berekenen hoe snel de lucht in de kast vervangen moet worden, en dan kan je dus de luchtstroom in en uit de kast berekenen.

En gek genoeg klopt het ook allemaal ongeveer.

En dit heb ik allemaal al verteld maar ik ben dronken
Oud 22-08-2005, 17:53
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 22-08-2005 @ 17:58 :
Waar koop ik die huntkey voedingen dan, want op google kan ik heel weinig vinden.
http://www.tweakers.net/pricewatch/98296
http://www.tweakers.net/pricewatch/69234

Oud 22-08-2005, 17:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-08-2005 @ 18:25 :
En dit heb ik allemaal al verteld maar ik ben dronken
Nu al?
Oud 22-08-2005, 18:40
Verwijderd
Zatlap.

Kheb nu die Coolermaster aangesloten en het ding is volledig onhoorbaar, maar je moet geen grote airflow verwachten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2005, 19:46
Mestkever
Mestkever is offline
Klik

Kan iemand me vertellen of deze voeding van Huntkey goed is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 19:59
M@rco
M@rco is offline
Ik vind het maar goedkope China meuk, maar dat terzijde
Als het stuk gaat dan kun je altijd bij Enlightenment aankloppen.

500W is enorm overdreven, trouwens. Kun je net zo goed 350/400W nemen, is het nóg goedkoper!
Oud 22-08-2005, 20:16
Verwijderd
Nou, ik zou hem niet kopen. Ik vertrouw dingen die 500 W zeggen te leveren voor 45 euro gewoon niet. Voor dat geld heb ik liever een 350 W voeding van een bekender merk. Wil je echt een stille voeding dan moet je zoals ik zei die AOpen AO350-12HPNF hebben, maar zorg er dan wel voor dat je de oude versie hebt (dwz. zonder LED-fan).
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:36
Mestkever
Mestkever is offline
Oke, ik heb nu even gezoch en volgens jouw moet ik dus deze
hebben?

Het plaatje wat je hierboven ziet is de:
AOpen Powersupply AO350-12APN 350W Silent Prescott Retail

Kenmerken:

* High efficiency
* Low noise and ripple
* Over voltage protection
* Approve by UL, CSA level 3, TUV, NEMKO, FCC, C-TICK, CB
* Short circuit protection on all outputs

Is deze voeding goed?

Laatst gewijzigd op 22-08-2005 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 20:44
Verwijderd
Ja, ik heb (onder andere) deze zelf ook. Prima ding. Houdt een AMD64 3200+ systeem aan de praat, heel lekker lopende stille fan en wordt onder load nauwelijks warm. Maar zoals ik zei, let op dat je de versie krijgt met een gewone (zwarte) fan en niet de LED-versie. Die worden verkocht als hetzelfde typenummer maar de fan is van slechtere kwaliteit (lawaaiiger).

Maar bedenk je wel dat wat ik zeg niet de waarheid is ofzo. Er zijn mensen die juist weer zweren bij Antec, Enermax of Zalman (ik heb zelf ook een Zalman ZM300B-APS, prima ding alleen een beetje verouderd, o.a. geen 24 pins-ATX aansluiting dus niet ATXv2.03 compliant, iets wat deze AOpen wel is).
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 10:39
crazylegs
crazylegs is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 21-08-2005 @ 23:31 :
1200 euro heb ik.

zelf heb ik een antec sonata lifestyle kast 380watt voeding de kreet op de doos luidt: hear the silence.. echt een zeer leuke kast met stille voeding klik echt aan te raden als je een stille voeding wil en ook nog een mooie kast
Reageren

Regels voor berichten