Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2005, 10:27
Heksjuh
Heksjuh is offline
Vprig jaar had ik af en toe na het sporten last van mijn heup (ik zit op handbal). Ik had het niet zo vaak, en het ging ook altijd na een paar uur weer over. Ik had dan alleen last als ik liep.
Sinds ongeveer mei heb ik steeds vaker last. Was het eerst alleen 1 dag na het sporten, nu had ik er de hele week nog last van. Het werd ook steeds erger; ik had zelfs pijn als ik zat. Naar de huisarts gegaan, die zei dat het een overbelasting was en dat het na rust weg zou gaan.
Nu is het handbalseizoen al een tijdje afgelopen en de pijn ging idd weg. Maar nu is de pijn weer terug, terwijl ik helemaal niks heb gedaan. Niet gesport, of gerend ofzo, dus niet meer belast dan normaal. Ik twijfel eraan of het wel een overbelasting is. De pijn zit in mijn heup en straalt uit naar mijn onderrug en soms naar mijn knie. Weet iemand wat het wel zou kunnen zijn of wat ik eraan kan doen?
Oud 24-08-2005, 10:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Terug naar de huisarts en eisen dat je een verwijsbrief krijgt naar een fysiotherapeut? Want het klinkt ernstig genoeg om daar eens even langs te gaan.

En wat bedoel je met je heup? Is het niet meer je lies? Want pijn in je heup klinkt nogal vaag...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:40
KMBA
KMBA is offline
Misschien onbewuste spanning?.. wij leren bij Aikido, dat de heus juist los moet zitten [omdat we daar onze kracht vandaan halen] en dat dan de knieen, enzo ook los moet zijn anders wil het niet.

Volgens mij zit jou heup op slot ofzo, maar ik ben natuurlijk geen fiosotherapeut/dokter..

KMBA
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 10:50
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik denk dat het mijn heup is en niet mijn lies. De pijn zit meer aan de buitenkant van mijn been dan aan de binnenkant (en bij je lies voel je toch meer aan de binnekant, of niet?).
Oud 24-08-2005, 10:56
J3s
J3s is offline
Ik heb ook zoiets gehad. Was echt mijn heup en niet mn lies. De oorzaak bij mij was overbelasting, maar bij mij deed het niet zeer bij het zitten ed. Ik heb het ook wel eens zomaar, zonder dat ik bijv. veel gesport heb. Één keer ben ik echter te lang er mee doorgelopen en toen kreeg ik een scheurtje in een pees in mn heup. Het schijnt te helpen als je je rugspieren traint door bijv. te roeien.
Oud 24-08-2005, 10:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja klopt, je lies is de binnenkant... Maar ik zit te piekeren wat t zou kunnen zijn maar kom er niet echt op... Misschien dat het iets anatomisch is (je benen ongelijk oid)... Maar je zult toch eens langs de fysio moeten hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 11:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja inderdaad, dat je er nu opeens last van krijgt zonder te trainen zou kunnen doordat je spieren wat zijn verslapt en daardoor de ondersteuning van je heup verliest... Dat heb ik ook met mn knieen nml en nu krijg ik er opeens heel erg last van. Terwijl ik al die jaren toen ik trainde nooit last had van mn knieen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 14:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Binnenkort maar weer naar de huisarts dan.
Bedankt iedereen
Oud 24-08-2005, 15:05
11568
11568 is offline
Vraag of ze je een doorverwijzing wil geven naar een manueel therapeut. Ik heb echt de meeste vage klachten gehad in mijn heupen en rug, fysiotherapie gehad e.d. maar dat hielp niet. Tijdlang niets aan gedaan en toen begon mijn heup dus weer op te spelen enzo. Ben op aanraden van iemand anders naar een manueel therapeut geweest en dat is echt geweldig. Het bleek allemaal uit mijn nek te komen, daar knakte hij een paar keer wat en meteen kon hij mijn benen zoveel graden meer buigen enzo. Daarna voelde ik me in mn hele lichaam ook een stuk "vrijer" enzo, ik ben leniger, minder stijf dat soort dingen. En de pijn is weg. Ik moet nu nog 1 keer [meestal is het na 6 tot 8 keer over], al heb ik echt nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:05
11568
11568 is offline
Trouwens, de pijn die je beschrijft heb ik ook precies zo gehad.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Lijkt me toch verstandiger om eerst naar een fysio te gaan en daarna eventueel naar een andere therapeut. Er zijn tig verschillende behandelingen waar je voor kunt gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:46
11568
11568 is offline
Moet ze zelf weten. Alleen bij mij hielp fysio amper, moest ik stomme oefeningen doen die ik toch vergat en bij de manuele therapeut hoef ik alleen maar een beetje te liggen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het gaat er nu eerst om dat ze weet wat het nou precies is...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:44
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik zal aan beide fysio's denken
Hoe zit het eigenlijk met de verzekering voor fysio? Wordt het gewoon vergoed?
Oud 24-08-2005, 17:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bij mij is het 20 behandelingen per jaar. Fysio wordt over het algemeen wel okay vergoed. Sowieso kun je in ieder geval 1 keer gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 17:50
Heksjuh
Heksjuh is offline
oke, dankjewel

Regels voor berichten