Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2005, 15:46
ellen16
ellen16 is offline
Ik heb er inmiddels 1 jaar HBO-V(erpleegkunde) op zitten en twijfel of ik mijn studie wel of niet voort moet zetten. Waarom? Ik ben er na een stage achter dat ik geen verpleegkundige wil worden maar ben opnieuw uitgeloot voor Verloskunde.
Ik heb nu dus 2 opties:

1. Ik ga een jaar werken en hoop dat ik in 2006 wel word ingeloot voor Verloskunde.
2. Ik ga een jaar werken en mij orienteren op een studie in een andere richting (op het gebied van communicatie en journalistiek).
3. Ik ga nog een jaar verder met HBO-V en wacht totdat ik word ingeloot voor Verloskunde.

Ik weet zelf zo langzamerhand niet meer waar ik goed aan doe en wat het beste bij mij past. Wel weet ik dat een verzorgend beroep niet mijn ding is en een baan als verpleegkundige dus geen optie is.
Probleem is wanneer ik mijn studie HBO-V voortzet ik zit met het probleem dat ik vervolgens nog maar 2 jaar studiefinanciering over heb en opnieuw zo'n 1500 euro collegegeld kwijt ben. Feit is wel dat HBO-V een goede voorbereiding is op een studie Verloskunde.
Helaas is pas bekend geworden dat men een overschot aan verloskundigen verwacht in 2015 en als reactie daarop is het Ministerie van OC&W geadviseerd het aantal opleidingsplaatsen terug te brengen van 250 tot 168 plaatsen. De kans dat ik word ingeloot neemt dus drastisch af, als je je bedenkt dat zo'n 400 mensen zich jaarlijks aanmelden voor deze studie.

Ik weet zo langzamerhand niet meer wat wijsheid is en wat ik moet doen. Misschien kan iemand 'licht brengen in de duisternis'?
Oud 26-08-2005, 15:51
UnderControl
UnderControl is offline
Misschien een combinatie van optie 1 en 2?

Dus een jaar gaan werken (omdat je sowieso niet de verzorgende kant op wil) in de hoop dat je ingeloot wordt. Maar omdat die kans misschien niet heel erg groot is, is het dan verstandig als je je ondertussen alvast georienteerd hebt op eventuele andere studies.
Reageren

Regels voor berichten