Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 14:44
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
geloven jullie in INTELLIGENT buitenaards leven? ik bedoel, niet mars-bacterien ofzo maar denkende, zelfbewuste aliens.
ik ben der nog niet over uit.
graag jullie mening.
Advertentie
Oud 19-05-2002, 15:56
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
ja ik denk het wel, ik vind het zo egoïstisch om te denken dat in het hele universum wij de enige denkende, zelfbewuste wezens zijn.
Oud 19-05-2002, 16:42
watermannetje
watermannetje is offline
ik denk het ook wel. Waarom zou dit de enige planeet zijn waar een goede temperatuur is van al die miljoenen zonnestelsels. Ik geloof niet dat dat zo is
Oud 19-05-2002, 19:32
ssjpan
ssjpan is offline
ja ik denk het wel want het helal is zooooo groot dan kan het haast niet zo zijn dat wij de enige inteligente levensvorm zijn
Oud 19-05-2002, 21:29
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja daar geloof ik ook wel in, en trouwens het moet eigelijk ook wel dat er ergens anders ook leven is. Dat kan eigelijk ook niet anders.
Oud 19-05-2002, 21:37
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
als je het zo bekijkt: wij moeten ook ergens vandaan zijn gekomen. En als je niet in het spontaan ontstaan van leven geloofd of in adam en eva moet het dus van buitenaards leven zijn. Alleen kan het dus van een marsbacterie zijn of van intelligente aliens met ufo's en laserguns.
Oud 20-05-2002, 07:38
lady of the dark
lady of the dark is offline
Ja het zou kunnen, al heb ik er moeite mee te geloven dat ze "onder ons zijn", koeien leegzuigen en proeven op ons doen.
Oud 20-05-2002, 10:46
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
ja das waar maar aan de andere kant zijn er genoeg incidenten geweest waarbij bv. de amerikaanse overheid ervan werd verdacht een gecrashte UFO geborgen te hebben. Denk bv. aan Roswell. *shiver* geen fijne gedachte.
Oud 20-05-2002, 14:54
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
ChronoFlux schreef:
ja das waar maar aan de andere kant zijn er genoeg incidenten geweest waarbij bv. de amerikaanse overheid ervan werd verdacht een gecrashte UFO geborgen te hebben. Denk bv. aan Roswell. *shiver* geen fijne gedachte.
of het waren expirimenten van de overheid...
Oud 20-05-2002, 18:34
lady of the dark
Citaat:
watermannetje schreef:

of het waren experimenten van de overheid...
Ja, dat is een prettigere verklaring, maar aan de andere kant hoor je ook weer verhalen van mensen die ufo's hebben gezien. Die verhalen kunnen toch niet allemaal verzonnen zijn?
Oud 20-05-2002, 18:36
blacky
blacky is offline
natuurlijk zijn die er wel, alleen misschien niet in dit zonnestelsel.
Oud 21-05-2002, 15:52
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
blacky schreef:
Daar ben ik het zo een beetje mee eens..

Weet het eigelijk nog neit zeker, aangezien ik denk dat het ziel van de mens uiteindelijk ook op andere planeten verder gaat...maar er zijn zooooveel planeten (ook die wij gewoon niet kennen) dat die misschien bewoond worden door iets anders.
Oud 21-05-2002, 16:16
ChronoFlux
ChronoFlux is offline
Jah daar heb je wel gelijk in...
vind het sowieso een creepy idee dat we niet weten waar het heelal ophoudt.

Ik bedoel, wetenschappers vertrouwen blind op allerlei deeltjesmodellen en blije theorieen maar ondertussen...
Argh! kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat het heelal niet ophoudt. Want als het heelal ophoudt, wat zit er dan daarachter?
Oud 21-05-2002, 16:23
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
ChronoFlux schreef:

Ik bedoel, wetenschappers vertrouwen blind op allerlei deeltjesmodellen en blije theorieen maar ondertussen...
Argh! kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat het heelal niet ophoudt. Want als het heelal ophoudt, wat zit er dan daarachter?
mja alles heeft een eind..toch?? en hoegroot zou het heelal wel niet zijn?? Zo groot kunnen we volgens mij niet eens bedenken

Die vraag zit al zolang als ik besta en kon denken in mijn hoofd
Oud 21-05-2002, 19:34
lady of the dark
Citaat:
ChronoFlux schreef:

Ken jij het einde van die film Men In Black? Er wordt dan uitgezoomd, eerst zie je Amerika van boven, dan de wereld, dan het zonnestelsel, het universum, en dan blijkt het universum zich te bevinden in een knikker. Je ziet de vingers van een "ruimtewezen" de knikker pakken en hem bij nog meer van dergelijke knikkers in een zak doen.
Oud 22-05-2002, 12:23
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik heb precie shetzelfde gevoel als jou meisje. Maar jah, je kunt het ook echt niet stilzetten, de tijd tikt ook door, en als je probeert naar de andere kant te komen lukt het nooit want er is gewoon geen einde, echt fucking vaag.
Oud 22-05-2002, 22:04
Tox
Tox is offline
Ik geloof wel in het bestaan van buitenaardse intelligentie, of deze hier al geweest is geen idee, zelf nooit waargenomen. Ik denk dat de tijd vanzelf de antwoorden zal brengen, nu hopen dat ik die nog mee krijg.
Oud 24-05-2002, 20:45
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ach joh die lui komen nooit hierheen want die zijn door de evolutie genetisch geschikt gemaakt voor hun eigen omgeving en het dient voor hen dus geen enkel nut om ons hier een beetje te komen plagen ogf bang maken of helpen (hahaha helpen).
Oud 24-05-2002, 20:52
Moonnature
Moonnature is offline
Ik denk wel dat er ergens wezens zijn die hoger zijn dan ons, die wij niet kunnen zien. ik heb er mer CryperA ook wel eens over gediscussierd, en toen was ik het wel met haar eens. Ook wat ze nou had geschreven.

Greetszz MoonNature
Oud 24-05-2002, 22:34
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
ChronoFlux schreef:

Je zou t ook kunnen zien dat als je het einde van t heelal zou hebben bereikt je weer bij het begin bent...dus dat je dus de hele tijd rechtdoor zou kunnen vliegen en dan vervolgens weer de aarde zou passeren...
Dan zou t ook oneindig zijn...
Oud 25-05-2002, 18:24
Amuwébee
Amuwébee is offline
Hell yeah
Oud 25-05-2002, 19:11
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik denk dat er best een einde aan het heelal kan komen, want tussen de planeten daar is gewoon niks. Dat is ook gewoon leegte.

Het is moeilijker te geloven dat het gewoon ophoudt omdat alles wat je ziet je hele leven, doorgaat ergens naartoe. Maar dat maakt het niet onmogelijk dat het ergens anders wel zo is. Ik vindt het moeilijker te geloven dat het oneindig doorgaat dan dat er vanaf een bepaald punt gewoon niks meer is.

hmmzzz, begrijpen jullie t nog?
Oud 25-05-2002, 19:16
GeritoDM
GeritoDM is offline
Er zal vast wel "leven" zijn buiten de aarde... maar wij zullen het nooit kunnen begrijpen of omschrijven. Die "aliens" zijn totaal anders dan wij, geen hoofd, veel kleiner of groter, geen ogen, andere soorten zintuigen/spijsvertering/energieomzetting/denkvermogen/enz. enz. enz. Of ze intelligent zijn of niet kan je niet zeggen, intelligentie is een door mensen verzonnen begrip en daarom niet toepasbaar op aliens.
Het heeft allemaal geen zin om erover te speculeren, je kan het je toch niet voorstellen...
Oud 25-05-2002, 20:17
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Gerito_Di_Mare schreef:
intelligentie is een door mensen verzonnen begrip en daarom niet toepasbaar op aliens.
uhm...
sorry hoor, maar waar slaat dat op
Oud 26-05-2002, 13:33
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
VoRaZ schreef:

uhm...
sorry hoor, maar waar slaat dat op
op de aliens

Advertentie
Oud 27-05-2002, 13:16
JediJoel
JediJoel is offline
Er zijn:

Miljarden sterren in één melkwegstelsel.
Er zijn Miljarden melkwegstelsels in het heelal.
Bij ongeveer 50% van de sterren zitten planeten.
Bij ongeveer 23% van de planeten is een atmosfeer.
STEL: Bij ongeveer 2% van de planeten met atmosfeer zit bacteriëel leven.
Vertel mij maar eens, waarom er dan niet ook intelligent leven kan zijn!!!

Zelfs als het maar 1 op de miljoen is, zijn er duizenden planeten met intelligent leven.
Nu is de vraag: Hoe intelligent. Waarom zouden die soort(en) zich sneller ontwikkelen dan wij? Waarom zouden zij opeens hier komen en een invasie voorbereiden? Waarom zouden ze uberhaubt vijandig zijn?

Uit de film: 'Het zou een afschuwelijke verspilling van ruimte zijn, als wij de enigen waren...'
Oud 29-05-2002, 23:15
Yule
Yule is offline
hmm...met deze post gaan jullie niet blij zijn, ik heb al vele mensen beledigd hiermee terwijl dat totaal niet de bedoeling is, het is gewoon mijn mening, en die mag ik openbare, wil er niemand mee beledigen....hope u`ll understand that...

Anyway, mijn mening is dat er wel buitenaardsleven is, en dat et INTELLIGENTER is dan ons. Ik geloof gewoon wel in Buitenaardsleven, en ik vind dat de mens per defenite dom is (zoals ik al melde, nix persoonlijks, meeste hier ken ik niet eens, en ik val zelf nog steeds onder mens....althans, dacht ik...dus dan zou ik mezelf net zo erg beledigen.). Als de mens slim was geweest, en ze konden al overleven miljoenen jaren geleden, wrom zijn ze dan ooit gaan veranderen ? De mens vind zichzelf slim, en dat maakt em dom. Ze durven over het algemeen fouten niet toe te geven vanwege dat ze te trots zijn, maar trots waarop ? op et feit dat ze mens zijn ? daar zijn er miljoenen van, en allemaal even stom, dus ik schaam me eerder dan dat ik er trots op ben. Daarnaast denk ik, maar dat komt van wicca, dus niet wicca`s zullen dit wel niet zo boeiend vinden, dat de mens Stom is vanwege wat ze de natuur aan doet. Ze vind zelf van alles uit, en dat is per defenitie geweldig, maar dat gaat ten koste van de natuur, en ik ben er van overtuigd dat de natuur meer kr8 bezit, dan al die domme uitvindingen bij elkaar...maar dat zal de mens waarschijnlijk nooit inzien. iets waar de mens te dom voor is, en ze dus niet snappen, labellen ze niet als moeilijk, maar als gevaarlijk. Ook vind ik het nergens op slaan dat de mens dieren ziet as minderwaardig, misschien zijn sommige dieren wel veel slimmer dan ons, maar verstaan wij ze niet en dus zijn ze dom. Als de natuur beter is dan al die uitvindingen, zou dan niet iedere diersoort slimmer zijn dan de mens ?

kortom, ze durven niet uit te komen voor fouten, onbekende willen ze niet leren kennen, staan niet open voor andere dingen dan wat ze zelf vinden, wat is hier slim aan ?
DE MENS IS DOM !

zow, dat moest ff, nu et commentaar afw88
Oud 30-05-2002, 14:54
CryperA
CryperA is offline
kan je alleen gelijk geven Yule

had ooit ergens een gedicht gelezen, *alweer kwijt* maar ook daar stond oa. in:

Zo slim als de mens nu is, zo dom is hij nog nooit geweest..
En indeed kan er niks anders van zeggen.
Oud 30-05-2002, 15:03
ABrules
ABrules is offline
Okeej je kan gelijk hebben Yule , maar nu het volgende, waarom zouden wij altijd zo dom blijven, ik denk dat we ooit wel onze fouten gaan inzien. En zo slim worden misschien.

Wat niet is kan nog komen.
Oud 30-05-2002, 15:14
CryperA
CryperA is offline
Denk eigelijk dat het langzaam aan positiever zal worden. Het schijnt toch ook dat er nu steeds meer nieuwetijdskinderen worden geboren? Plus dat mensen ook nog eens meer nadenken...

Denk trouwens, als het alleen negatiever zou worden dat de mens zichzelf niet vernietigd, maar dat er iets zou gebeuren als flinke natuurrampen dat alles overnieuw zal beginnen ooit...
(dit is ff kort, maar heb er zooovaak discussies met verschillende mensen over gehad)
Oud 05-06-2002, 21:51
Aissyla
Aissyla is offline
Buitenaards leven ís aangetoond.
Dat hebben ze al gevonden.

Alleen is nog de vraag of er ergens leven is dat groter is dan micromini-leven (ofzoiets).....

Ik denk dat er wel ergens leven is van het niveau van de mensen, of een hoger niveau.
Oud 06-06-2002, 12:07
JediJoel
JediJoel is offline
Citaat:
Aissyla schreef:
Buitenaards leven ís aangetoond.
Dat hebben ze al gevonden.

Alleen is nog de vraag of er ergens leven is dat groter is dan micromini-leven (ofzoiets).....

Ik denk dat er wel ergens leven is van het niveau van de mensen, of een hoger niveau.
Ik snap dus niet waarom dat intellectueel hoger zou moeten zijn, het kán wel, maar het hóeft niet...
Oud 10-06-2002, 20:08
Pink panter
Pink panter is offline
er moet ergens anders haast wel leven zijn denk ik..?
Oud 10-06-2002, 20:34
Yule
Yule is offline
De vraag die we ook nog kunnen stellen is ;
Is er ergens buitenaards leven ? zo ja, zouden die al van ons bestaan af weten of misschien zelfs hier al geweest zijn, of zouden die nog niet zover zijn ?!.....das ook leuk om over te discuseren, dus laat de reply`tjuhs maar komen mensen !
Oud 11-06-2002, 09:57
Moonnature
Moonnature is offline
Ik denk wel dat ergens die wezens zijn, dat ze er misschien al langer dan ons zijn, en ze weten misschien wel van ons. Alleen met ons weinig hersengebruik, kunnen wij ze niet zien of wat dan ook.
Dat denk ik dusz
Oud 11-06-2002, 10:18
Verwijderd
Eeehm, misschien zitten zij nu ook wel over ons te ouwehoeren?
Oud 14-06-2002, 15:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
blacky schreef:
Misschien op Europa (maan van Jupiter)

Gatara
Oud 14-06-2002, 15:14
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
CryperA schreef:
Denk eigelijk dat het langzaam aan positiever zal worden. Het schijnt toch ook dat er nu steeds meer nieuwetijdskinderen worden geboren? Plus dat mensen ook nog eens meer nadenken...
Nieuwe wat??? Wat zijn dat voor een kinderen?

Gatara
Oud 16-06-2002, 12:03
Built to last
Built to last is offline
tuurlijk bestaan die.

en t hoeft ook niet zo te zijn dat er de zelfde omstandigheden moeten zijn als op aarde qua temperaturen etc. t leven past zich op die planeten wel aan aan de omstandigheden dacht ik zo.

en ze zijn allang op aarde....

neem nou de geitenzuigers uit brazilie. diverse verminkingen van koeien. close encounters. foto's van buitenaardsen. video. etc etc
Oud 16-06-2002, 20:12
Verwijderd
Tuurlijk bestaan aliens.
Sterker nog:
Het heelal is oneindig groot, ook al is dit voor de mens onmogelijk / heel moeilijk te begrijpen.
Gevolg daarvan is dat ALLES dus bestaat.
Wat weer betekent dat er nog meer intelligent leven is. bovendien bestaat alles ook nog eens oneindig vaak, dus er is ergens in het heelal een aarde PRECIES zoals de onze met dezelfde mensen, dezelfde gewoontes, dezelfde namen etcetera.

Er KAN gewoon geen andere verklaring zijn dan deze, want als het heelal begrenst zou zijn zou dat dus betekenen dat er daarbuiten niets meer is, maar dat kan niet, want als er niets is het dus leeg dus is er wel wat.

[edit]
Ik weet het zelfs nog leuker te vertellen
Er is ergens nog zo'n forum net als deze, waar dezelfde threads opstaan met dezelfde reacties. En dit dan niet 1x, maar oneindig vaak.
Best wel scary als je het mij vraagt
[/edit]

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 20:44.
Oud 16-06-2002, 21:15
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Nieuwe wat??? Wat zijn dat voor een kinderen?

Gatara
Sja, 'paranormale' kinderen ofzo, die zich meer met spiritualiteit gaan bezig houden,ze hebben contact met geesten, zijn helderhorend etc. Anyways zal ff een site geven waarop het goed uitgelegd staat

Hier staat er iets van:

http://www.kynd.net/~birdsong/intuitie/nieu.htm

Laatst gewijzigd op 16-06-2002 om 21:17.
Oud 19-06-2002, 08:19
purplerose
purplerose is offline
Jazeker ik geloof niet dat wij en ons onnestelsel de enige zijn waar zogezegd 'intelligent'leven bestaat maara niet bij ons in debuurt op mars ofzo anders hadden we dat al lang ontdekt
mja ik hoop dat we wel een keer wat tegen komen......
leuke vraag trouwens
Oud 19-06-2002, 09:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Jazeker ik geloof niet dat wij en ons onnestelsel de enige zijn waar zogezegd 'intelligent'leven bestaat maara niet bij ons in debuurt op mars ofzo anders hadden we dat al lang ontdekt
mja ik hoop dat we wel een keer wat tegen komen......
leuke vraag trouwens
Wat weten we eigenlijk over Mars? Niet veel.
Wie weet zijn er bacterieen te vinden (ook levens!)...

Misschien op Europa (maan van Jupiter) dat daar leven te vinden is. En anders misschien wel in een ander zonnestelsel die vrij identiek is aan de onze (zoals ze recent ontdekt hebben (ben alleen nu even de naam van de ster (zon) vergeten)).

Gatara
Oud 19-06-2002, 10:21
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja duh, er zijn allang buitenaardse bacterien gevonden, ook bacterien die bevroren zijn, toen ze werden warmgemaakt hier op Aarde begonnen ze weer te leven. Er is allang bekend dat er ook leven is op andere planeten, maar dan van die bacterien en geen intelligente menselijke wezens met grote hoofden en in insectenhoofden.
Oud 20-06-2002, 15:29
Pink panter
Pink panter is offline
er zal vast ergensanders wel leven zijn.
er zijn zoveel zonnestelsels..?
Oud 25-06-2002, 14:47
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Wat weten we eigenlijk over Mars? Niet veel.
Wie weet zijn er bacterieen te vinden (ook levens!)...

Misschien op Europa (maan van Jupiter) dat daar leven te vinden is. En anders misschien wel in een ander zonnestelsel die vrij identiek is aan de onze (zoals ze recent ontdekt hebben (ben alleen nu even de naam van de ster (zon) vergeten)).

Gatara
Ik weet wel dat er daar hoogst waarschijnklijk geen leven kan zijn door de omstandigheden.. maar op europa is het heel goed mogelijk door het ijs (water) das wel zo ja, maar als we hier nou nooit meer van die expedities gaan makejn komen we er nooit achter natuurlijk
Oud 25-06-2002, 14:49
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
Pink panter schreef:
er zal vast ergensanders wel leven zijn.
er zijn zoveel zonnestelsels..?
ja dr zijn heel veel zonnestels maar als we naar de dichtsbijzijnde kijken kijk je iets van 2 miljoen jaar trug ofxzo mja er zijn er dus heeeel veel
Advertentie

Regels voor berichten