Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 17:16
Verwijderd
ik had laatst een vreemde discussie met iemand over de ''aliens'' grijze mannetjes met lange armen en groot hoofd met amandelvormige ogen...zijn wij dat niet?
maar dan uit de toekomst

tis een feit dat het fysieke gedeelte van de mens achteruit gaat en t psychische gedeelte vooruit gaat
kijk maar naar holbewoners..erg sterk maar niet intelligent in die tijd

naarmate we gaan vorderen werden we minder fysiek en meer slimmer

kijk nu eens naar die aliens...dat zouden wij kunnen zijn..maar dan moet je wel velen jaren verder bekijken

en dan de vraag..waarom nemen ze geen contact met ons op?
zie t maar als de film back to the future

als in aanraking zouden komen zou een btreffend persoon maybe 5 minuten later een persoon gemist hebben waar hij/zij het leven zou delen en kinderen zou krijgen...dus een verstoring

ze bekijken de aarde om te kijken hoe t ging vroeger en hoe we ons vorderen

een hele rare theorie van mij..maar ik vond m wel interessant om over na te denken of t nou erg nep is of niet

nu vroeg je zeker nog af ...waar komen ze dan vandaan?

blijkbaar uit de toekomst..dus zullen we toch nog tijd kunnen reizen in de toekomst?

who knows

dank u wel vriendelijke groet MegaManX
Advertentie
Oud 22-10-2002, 18:07
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ja dat denk ik ook wel eens, aliens zijn gewoon verder ontwikkelde mensen die met een tijdmachine deze tijd inkomen reizen en hier ons holbewoners onderzoekt.
Oud 22-10-2002, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Ja dat denk ik ook wel eens, aliens zijn gewoon verder ontwikkelde mensen die met een tijdmachine deze tijd inkomen reizen en hier ons holbewoners onderzoekt.
hmm t is een rare theorie van mij..dus toch iemand die ook zon soort fantasie had
Oud 22-10-2002, 18:57
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
wij zijn geen aliens.

aliens zijn wezens die op andere planeet geevolueerd zijn dan jij, een subjectief begrip dus.

EN of we fysiek achteruit gaan hangt ervanaf. Als we of voorwaarden voor voortplanting stellen of als onze maatschappij zich zodanig ontwikkeld blijft die kracht aanwezig.
Anders heb je levensvormen die niet meer overleven eenmaal de technologie weg is.
Ow, ik vergat genetische manipulatie.

En ik weet niet wat ik van al die bezoekers moet denken... - ze moeten waarschijnlijk hebben gereisd door gebruik te maken van ruimtekrommingstechniek. Anders zijn ze honderden aardse jaren onderweg.
Bovendien, wat hebben ze hier te zoeken? - Als we ervanuit gaan dat zij ook een wereld met een economie hebben... om dan een ruimtevaartuig te maken, waarschijnlijk voor meerdere generaties, om hierheen te sturen om te kijken of er misschien iets is op die planeet met water en koolstof?
Met ruimtekromming is het wat minder... waarschijnlijk met 'tijdsruimtetunnels'. Het is (niet volgens quantum mechanica, volgens normale mechanica... dit effect is btw ook nodig om erg veel te verklaren) mogelijk de afstand tussen twee punten te verminderen. Zo kan je een afstand van bijvoorbeeld 2 lichtjaar in 1 jaar afleggen met een snelheid van 0,1 lichtjaar.

Maar dan nog, het kost erg veel energie om dat te krommen... - ik weet iig zeker dat minstens 90% van alle meldingen fake zijn. De rest...
En, waarom geen contact met ons zoeken?
Oud 22-10-2002, 19:02
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Dat contact zoeken kan mischien schadelijk voor hun zijn, stel dat als er hier iets drastisch veranderd, kan dat gevolgen voor de toekomst hebben, ik noem maar wat. En ik geloof dat in de verre toekomst ze heus wel iets hebben uitgevonden waarmee je kunt tijd reizen, rustig maar komt allemaal goed.
Oud 22-10-2002, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Dat contact zoeken kan mischien schadelijk voor hun zijn, stel dat als er hier iets drastisch veranderd, kan dat gevolgen voor de toekomst hebben, ik noem maar wat. En ik geloof dat in de verre toekomst ze heus wel iets hebben uitgevonden waarmee je kunt tijd reizen, rustig maar komt allemaal goed.
ja zo dacht ik ook
Oud 22-10-2002, 23:00
legatus
legatus is offline
Citaat:
erg sterk maar niet intelligent in die tijd
Onlangs is nog aangetoond dat holbewoners juist wel intelligent waren. Ze maakten toendertijd als superlijm. Daarnaast zijn de tot nu toe oudst gevonden muurschilderingen zo'n 30.000 jaar oud.

Citaat:
waarmee je kunt tijd reizen, rustig maar komt allemaal goed.
Helaas, tijdreizen is voor de science fiction fans.
Oud 23-10-2002, 00:58
wyner
wyner is offline
For the sake of argument: als wij in de toekomst zo vergevorderd zijn dat we kunnen tijdreizen, lijkt me dat we ons best ook onzichtbaar voor het oog of andere waarnemingen kunnen maken. Tenzij "ze" een reden hebben om zich te laten zien aan ons?
Oud 23-10-2002, 06:40
Rerisen Phoenix
Mens is inderdaad al zéér lang intelligent. Ik had een stuk gelezen waarin zelfs gesteld wordt dat ze al 250000 jaar intelligent zijn... - ze hebben echter nog geen overtuigende bewijzen maar ze werken eraan.
(bron: national geographic (tijdschrift))

Tijdreizen kan niet. Het enige wat je kan doen is met de lichtsnelheid reizen en dan sta je vermoedelijk stil. Dus in jouw superraket verstrijkt je tijd wel, maar als je terugkomt, aannemende dat acceleren en remmen in totaal 3 uur heeft gekost, maar is er buiten maar 3 uur verstreken (op een reis van een week bijvoorbeeld). Terug kan niet. - zoals legatus ook al zei.

Onzichtbaarheid is ook erg tricky. We snappen er nog weinig van maar het lijkt wel te kunnen, zie dark matter. - Maar ik denk niet dat je jezelf onzichtbaar kunt maken. Wij zijn namelijk niet opgebouwd uit dark matter.
Oud 23-10-2002, 09:01
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Nee maar in de verre toekomst zullen ze heus wel een keer een tijdmachine uitvinden, en ook nog om onzichtbaar te worden zodat die zogenaamde aliens (wij) ons stiekem kunnen bestuderen, mischien staat er nou wel één langs mij?
Oud 23-10-2002, 09:01
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Dan ben ik zeg maar een voorouder voor hun, respect?
Oud 23-10-2002, 09:28
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
. Zo kan je een afstand van bijvoorbeeld 2 lichtjaar in 1 jaar afleggen met een snelheid van 0,1 lichtjaar.

Een snelheid van 0,1 lichtjaar?

Anyway, onverklaarde bezoekers kunnen overal vandaan komen, vandaar dat het onverklaarde bezoekers zijn. Andere planeten, andere tijd, andere dimensie/universum, andere materiefase, hel, weet ik veel..

Het is beslist geen raar idee MegaManX.
Oud 23-10-2002, 15:38
Rerisen Phoenix
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nee maar in de verre toekomst zullen ze heus wel een keer een tijdmachine uitvinden, en ook nog om onzichtbaar te worden zodat die zogenaamde aliens (wij) ons stiekem kunnen bestuderen, mischien staat er nou wel één langs mij?
Je begrijpt het niet, het KAN gewoon niet. Je kunt NIET terug in de tijd. Met de lichtsnelheid sta je still EN je hebt eindeloos veel energie nodig om met de lichtsnelheid te gaan.
Onzichtbaarheid is heel misschien mogelijk... en dan nog, ik weet wel interessantere dingen dan naast jouw staan.

Maar we weten nog niet eens zeker dat we bezoekers hebben. ALs ze er zijn weten we wel zeker dat ze niet uit toekmst komen.
Oud 23-10-2002, 16:55
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
ik heb nu echt zon rare deja vu
volgens mij heeft zon alien een paar posts verwijderd (omdat we akelig dichtbij de waarheid zaten natuurlijk) en mijn geheugen gewist

Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Je begrijpt het niet, het KAN gewoon niet. Je kunt NIET terug in de tijd. Met de lichtsnelheid sta je still EN je hebt eindeloos veel energie nodig om met de lichtsnelheid te gaan.
Onzichtbaarheid is heel misschien mogelijk... en dan nog, ik weet wel interessantere dingen dan naast jouw staan.

Maar we weten nog niet eens zeker dat we bezoekers hebben. ALs ze er zijn weten we wel zeker dat ze niet uit toekmst komen.
daar gaat het nou om
NU denk je dat het onmogelijk is, jouw hersens kunnen het niet bevatten
maar zou het zo kunnen zijn dat onze nakomelingen in de toekomst zoooo slim zijn en vergevorderd dat tijdreizen katepis is voor hun
Oud 23-10-2002, 18:39
Rerisen Phoenix
Citaat:
CraigDavid schreef:
daar gaat het nou om
NU denk je dat het onmogelijk is, jouw hersens kunnen het niet bevatten
maar zou het zo kunnen zijn dat onze nakomelingen in de toekomst zoooo slim zijn en vergevorderd dat tijdreizen katepis is voor hun
Dat is iets wat je bij mij niet moet zeggen.
Ik kan me meerdere dimensies van tijd voorstellen en ook al bijna hoe de wereld er daarbij uitziet.

Mijn hersenen kunnen het in tegenstelling tot de meeste mensen wel bevatten. Ik heb alleen uit zeer veel betrouwbare bronnen gehoord dat het niet mogelijk is en met de argumenten die ze erbij gaven geloofde ik ze wel. Ergens moet dat ook wel maar ergens ook weer niet.
Het universum zou dan barsten van paradoxen... maar hoe merk je die op? Zelf ben je maar 1 van de cycly van die paradox...
Oud 23-10-2002, 18:46
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Tijdreizen kan niet. Het enige wat je kan doen is met de lichtsnelheid reizen en dan sta je vermoedelijk stil. Dus in jouw superraket verstrijkt je tijd wel, maar als je terugkomt, aannemende dat acceleren en remmen in totaal 3 uur heeft gekost, maar is er buiten maar 3 uur verstreken (op een reis van een week bijvoorbeeld). Terug kan niet. - zoals legatus ook al zei.
't is precies andersom bij de ruimtevaarder verstrijkt er nauwelijks tijd terwijl er in de rest van de wereld willekeurig veel tijd voorbij gaat. (detail )
Oud 23-10-2002, 18:51
Rerisen Phoenix
Citaat:
Just Johan schreef:
't is precies andersom bij de ruimtevaarder verstrijkt er nauwelijks tijd terwijl er in de rest van de wereld willekeurig veel tijd voorbij gaat. (detail )
Ja klopt, ik haal het af en toe door de war... ik meende het hier overigens gecorrigeert te hebben... - kennelijk niet
Oud 23-10-2002, 20:37
wyner
wyner is offline
Citaat:
Just Johan schreef:
Oh ja joh? Vanuit het inertiaalsysteem waarin de ruimtevaarder met rust is blijkt de wereld zelf met relativistische snelheid van hem af te bewegen; dus zou juist op de wereld tijd minder snel verstrijken dan voor de ruimtevaarder zelf. Symmetrie.
Oud 23-10-2002, 21:14
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
wyner schreef:
Oh ja joh? Vanuit het inertiaalsysteem waarin de ruimtevaarder met rust is blijkt de wereld zelf met relativistische snelheid van hem af te bewegen; dus zou juist op de wereld tijd minder snel verstrijken dan voor de ruimtevaarder zelf. Symmetrie.
nee geen symmetrie; mijn dictaat zegt hierover:
"Zo'n redenering is niet juist. De situatie is wat de rol van A en B betreft niet symmetrisch. De beweging van B is op bepaalde momenten versneld of vertraagd, die van A niet. Dit blijft zo in ieder ander inertiaalsysteem waarin men de situatie zou kunnen bekijken." (Inleiding in de speciale relativiteitstheorie - Prof. Pierre van Baal)
Oud 24-10-2002, 09:31
wyner
wyner is offline
Dang, you got me.

Weet jij ovgs wat de speciale relativiteit zegt over de tweeling paradox? (Hoe hij het verklaart?) De denkfout was ook dat daar een symmetrie in zit maar dat klopt dus ook niet vanwege het versnellen--dus wat gebeurt er dan echt (volgens de relativiteitstheorie)?
Oud 24-10-2002, 11:18
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
wyner schreef:
Dang, you got me.

Weet jij ovgs wat de speciale relativiteit zegt over de tweeling paradox? (Hoe hij het verklaart?) De denkfout was ook dat daar een symmetrie in zit maar dat klopt dus ook niet vanwege het versnellen--dus wat gebeurt er dan echt (volgens de relativiteitstheorie)?
volgens de relativiteitstheorie wordt de reizende tweeling ECHT minder snel oud het is geen geintje

"Een tijdsinterval dt in een inertiaalsysteem S wordt in een systeem S' dat zich met snelheid u ten opzichte van S beweegt een interval dt' = gamma(u)*dt = dt/sqrt(1- u^2/c^2)" (Prof. Pierre van Baal - Inleiding in de SRT)

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 11:22.
Oud 24-10-2002, 18:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Ach jonge, over duizenden jaren zijn onze hersens weer verder ontwikkeld zodat wel wel kunnen bedenken hoe we moeten tijdreizen, misschien hoeft het niet eens met lichtsnelheid, het antwoord zal waarschijnelijk dichterbij liggen.
Oud 24-10-2002, 19:10
Rerisen Phoenix
Het ligt niet aan de hersenen...

Met exact dezelfde hersenen konden de romeinen zich electriciteit niet voorstellen, laat staan ontwikkelen.
Over 1000 jaar hebben we meer basiskennis dus kunnen we verder omhoog.

Maar natuurwetten veranderen niet. En als wij nu een dergelijke formule vinden voor energiekosten lichtsnelheid dan klopt die dan nog steeds. - Net zo als 1+1 sinds de eerste holbewoner die het bedacht nog steeds 2 is.
Oud 24-10-2002, 19:23
Just Johan
Just Johan is offline
stel je voor dat we de hele wereld kunnen terugrekenen (als rasechte deterministen) en vervolgens kopieren; dan kunnen we gewoon in het verleden rondlopen zonder paradoxen
Oud 24-10-2002, 19:25
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Het ligt niet aan de hersenen...

Met exact dezelfde hersenen konden de romeinen zich electriciteit niet voorstellen, laat staan ontwikkelen.
Over 1000 jaar hebben we meer basiskennis dus kunnen we verder omhoog.

Maar natuurwetten veranderen niet. En als wij nu een dergelijke formule vinden voor energiekosten lichtsnelheid dan klopt die dan nog steeds. - Net zo als 1+1 sinds de eerste holbewoner die het bedacht nog steeds 2 is.
Nou dan ligt het niet aan de hersenen, als romeinen zich geen electriciteit konden voorstellen, en wij mensen nu wel, betekend dat er toch iets veranderd. Dus over duizenden jaren zullen wij beter kunnen voorstellen, en tijdreizen. Jonge jonge waar hebben we het in hemelsnaam over? Jij kan niet de toekomst voorspellen en ik ook nie, geen van ons beide kan zeggen dat we in de toekomst kunnen tijdreizen. Het enigste verschil tussen ons twee is dat ik zeg dat het misschien kan, en dat jij zeker weet en zegt dat het nooit zal kunnen, Rerisen Phoenix jij kan geen toekomst voorspellen, dus kan jij dat nooit met zekerheid zeggen. En laat we nu maar weer ontopic gaan.
Oud 31-10-2002, 13:05
Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Nou dan ligt het niet aan de hersenen, als romeinen zich geen electriciteit konden voorstellen, en wij mensen nu wel
domme ***, romeinen zijn geen mensen zeker?
trug de tijd in kan niet, GOT IT?
jezus, moeilijk om te snappen ofzo?
zelfs na 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000000000000000000 jaar evolutie niet :/
capice? fuck sake
ga nou maar blij mediteren(/fighten ) met je Ki bullshit, doei.
Oud 01-11-2002, 15:37
apekop123
apekop123 is offline
Ik snap jullie eigenlijk allemaal wel, maar ik ben het er ook mee eens dat niemand met 100% zekerheid kan zeggen dat tijdreizen onmogelijk is.

Kijk als je zegt bij de lichtsnelheid staat de tijd stil wil ik dat best geloven (het zal best waar zijn) en ik snap ook dat we niet sneller kunne reizen dan het licht (reizen op een snelheid die gelijk is aan de lichtsnelheid zullen we voorlopig nog lang niet kunnen halen)

maar misschien blijkt over aan paar eeuwen dat tijd op een andere manier werkt dan we nu denken. Daarom vind ik dat je niet kan zeggen dat iets onmogenlijk is. De wetten van de natuurkunde kunnen we niet aanpassen, maar het kan wel dat onze opvattingen over een bepaald onderwerp niet blijken te kloppen.
Oud 09-11-2002, 13:03
Winner
Winner is offline
Ik denk ook dat aliens eigenlijk gewoon tijdreizigers zijn. Onze nakomelingen komen ons gewoon bezoeken omdat ze ons leuk vinden, ze nemen wat cd's mee van J.Lo, ze tapen Gilmore Girls voor hun kinderen en gaan weer weg.

Ik denk dat die schotels eigenlijk een soort tijdscapsules zijn. Binnenin draait het niet, maar de buitenkant draait met een snelheid die sneller is dan het licht, en daardoor kunnen ze zich in de ruimte hierheen verplaatsen.
Oud 09-11-2002, 15:11
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Winner schreef:
Ik denk ook dat aliens eigenlijk gewoon tijdreizigers zijn. Onze nakomelingen komen ons gewoon bezoeken omdat ze ons leuk vinden, ze nemen wat cd's mee van J.Lo, ze tapen Gilmore Girls voor hun kinderen en gaan weer weg.

Ik denk dat die schotels eigenlijk een soort tijdscapsules zijn. Binnenin draait het niet, maar de buitenkant draait met een snelheid die sneller is dan het licht, en daardoor kunnen ze zich in de ruimte hierheen verplaatsen.
Ja da denk ik ok.
Oud 24-03-2004, 18:03
Verwijderd
in ieder geval interessant
Oud 24-03-2004, 20:43
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Violence Fetishist schreef op 31-10-2002 @ 14:05:
domme ***, romeinen zijn geen mensen zeker?
trug de tijd in kan niet, GOT IT?
jezus, moeilijk om te snappen ofzo?
zelfs na 1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 000000000000000000000000000000000000000000000000000 jaar evolutie niet :/
capice? fuck sake
ga nou maar blij mediteren(/fighten ) met je Ki bullshit, doei.
dat weet je toch helemaal niet man, dat kun je je niet voorstellen met je bekrompen hersenen, misschien kunnen we dan wel gewoon van de ene naar de andere planeet springen
Oud 25-03-2004, 10:28
Just Johan
Just Johan is offline
Dit vind ik een iets te oud topic, dus ik doe het maar dicht. Tijdreisdilemma's kunnen nu beter in het John Titor-topic.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten