Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
dat soort dingen vermijd je. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik vind sowieso dat er de laatste tijd veel te weinig opbouwende kritiek wordt gegeven. Meestal alleen "dit is een mooie zin" en "deze is niet mooi" maar geen uitleg waarom het dan wel of niet mooi is. Vooral wanneer een gedicht niet zo mooi wordt gevonden is dat het geval (zoals nu bijvoorbeeld), terwijl het juist bij mindere gedichten belangrijk is goed commentaar te geven, zodat de ts zich kan verbeteren. Daar is dit forum voor toch? Daarbij is de toon ook een stuk harder geworden, alsof we iedereen verdenken een losgeslagen Onzinner te zijn. Enfin, het gedicht: Het sonnet vind ik echt een stuk beter dan je eerste gedicht. Waar je eerst nog wat lukrake termen bij die herhaling gooide (zo leek het iig), heb je nu gelet op rijmschema, en in een vaste vorm gewerkt. Je zou nog wat beter op het ritme kunnen letten. Bij "ook al kost dat mij dagen" bijvoorbeeld mis ik een lettergreep. In de twee laatste strofes heb ik dat ook. Je woordgebruik lijkt voornamelijk op het rijmschema te zijn afgestemd. Je kiest woorden om het te laten rijmen. Het zou mooi zijn als het juist leek alsof het 'toevallig' rijmde, nu komt het zo geforceerd over. Maar, dit is iig een stuk beter dan je eerste. En je hoeft het niet meteen zo melodramatisch op te geven, bijna iedereen begint zo, of erger. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Waarom nou jij... Rossantha | 6 | 03-06-2004 21:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Jij.. Eleanor | 13 | 23-09-2002 20:48 | |
Verhalen & Gedichten |
jij bent waar ik niet ben en ik ben waar jij niet bent silketje | 4 | 02-02-2002 09:56 | |
Verhalen & Gedichten |
...en jij bent in mij *charm girl* | 4 | 25-12-2001 15:37 | |
Verhalen & Gedichten |
jij St.pje | 1 | 03-12-2001 17:40 | |
Verhalen & Gedichten |
Als jij me pijn doet Da Girl | 1 | 22-08-2001 06:06 |