Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2005, 13:48
nic0le
nic0le is offline
Hallo ,

Ik ben nieuw hier en ik heb meteen al een vraagje !
Ik ga naar havo 5 met het profiel C&m en ik vroeg me af of het mogelijk is om daarna vwo te doen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2005, 13:50
Go
Go is offline
Je kunt je natuurlijk wel afvragen of het zinvol is i.v.m. de vervolgopleiding die je wilt gaan doen, maar het kan best.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 13:56
nic0le
nic0le is offline
ja want ik wil graag gedrag en samenleving studeren aan de uni en aangezien het steeds moeilijker wordt om van het hbo door te stromen naar de uni
tenminste dat heb ik gehoord
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 14:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je zorgt dat je twee volledige talen in je pakket hebt wordt het iig al een stukje makkelijker om door te stromen. Of het echt kan en mag verschilt per school.
Oud 25-08-2005, 16:01
Verwijderd
Het kan, maar of het op dezelfde school kan, hangt van je pakket nu af. Veel middelbare scholen stellen eisen voor die doorstroom, terwijl de eisen op het volwassenen onderwijs vaak anders zijn. Probeer wat informatie daarover in te winnen via je decaan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:01
I love stars
I love stars is offline
Gelijk begin van schooljaar naar mentor/decaan om te vragen of het kan.
Oud 25-08-2005, 16:22
Verwijderd
Gedrag en samenleving, is dat niet hetzelfde als sociologie?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 16:45
Liss
Liss is offline
Twee hele talen en wiskunde a1,2 op de havo, dat is meestal wat ze vragen. Zonder lukt het ook wel door te stromen hoor maar ze raden het wel aan.
Oud 25-08-2005, 18:00
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
Liss schreef op 25-08-2005 @ 17:45 :
Twee hele talen en wiskunde a1,2 op de havo, dat is meestal wat ze vragen. Zonder lukt het ook wel door te stromen hoor maar ze raden het wel aan.
Had je dat ook?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:20
alpha
alpha is offline
ik kon het niet.

je hebt een extra vreemde taal (volledig) en wiskunde. Dat is wel pittig na er een jaar uit te zijn geweest. Nu moest ik ook nog aardrijkskunde van 4v erbij doen (na geen ak op de havo te hebben gehad) vanwege een domme schoolregel.
Nu is alles foutgelopen doordat ik dus GEEN Duits kan.

Ik denk wel dat het haalbaar is. Maar voor mij niet (en ook niet omdat ik niet meer wilde )
Oud 25-08-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
nic0le schreef op 25-08-2005 @ 14:56 :
ja want ik wil graag gedrag en samenleving studeren aan de uni en aangezien het steeds moeilijker wordt om van het hbo door te stromen naar de uni
tenminste dat heb ik gehoord
Je weet wel dat die opleiding in Almere is he?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 18:59
Thirsa
Thirsa is offline
Een vriendin van mij is ook van 5Havo naar 5Vwo gegaan, zij moest wel in 5havo een extra 2e taal erbij nemen zodat ze 2 vreemde talen had voordat ze naar het vwo ging.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 19:13
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sylph schreef op 25-08-2005 @ 19:58 :
Je weet wel dat die opleiding in Almere is he?
Dat zal ze vast wel weten als ze daar al "onderzoek" na gedaan heeft {iig, neem aan dat als jij een bepaalde opleiding wilt, dat je weet waar die is}
Met citaat reageren
Oud 25-08-2005, 20:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
Bij ons kan het wel, moest je gemiddeld een 7 staan en de juiste vakken hebben, maar dat is meestal geen probleem aangezien er profielen zijn.
Wat die pittigheid van wiskunde betreft: bij ons kunnen zelfs de meest erge wiskundekneuzen een (bijna) voldoende halen voor wiskunde a1. Stelt echt niet zoveel voor. (wiskunde b daarentegen wel, veel moeilijker en veel hoger tempo )
Oud 25-08-2005, 21:04
Liss
Liss is offline
Citaat:
reminiscent schreef op 25-08-2005 @ 19:00 :
Had je dat ook?
Hoe bedoel je dat? Of is dit niet alleen door mijn reactie in dit topic en weet je dat ik zelf ook die overstap gemaakt heb?
Ik heb mn havo op een normale school gedaan en daar zou ik ook naar het vwo gaan (de 5e en 6e) dus zat ik met duits in de klas bij 4 vwo. Frans hele taal had ik ook niet, had alleen Frans1. Wiskunde a1,2 had ik overigens wel.
Als ik op die school wilde blijven had ik een goed cijfer voor mn wiskunde nodig en eigenlijk mn beide talen helemaal. Je hebt ze helemaal nodig omdat wat op de havo 1 is op het vwo 2 is. 1 op de havo is spreken/schrijven enz en op het vwo is 1 alleen maar lezen wat op de havo dus 2 is, vandaar dat ze liever hebben dat je het hele vak op de havo volgt of zoals in mijn geval dan met 4 vwo mee volgt.
Ik heb 5 en 6 vwo uiteindelijk in een jaar op een andere school gedaan en die had weinig toelatingseisen op dan het havodiploma na maar welke vakken dat boeide niet. Ben overigens ook de enige die daar geslaagd is in 1 keer en nog een meisje dat na een her dr diploma haalde
Oud 26-08-2005, 09:26
Venomous
Venomous is offline
Ik zit in 5 Havo, ik wilde volgend jaar ook naar het Vwo. Op mijn school moest je daarvoor Frans én Duits in je pakket hebben (wat dus op iedere school anders is), en ik heb alleen Frans12. Nu ga ik het dus via het Vavo proberen, waar je alleen een Havo-diploma zonder verdere eisen hoeft te hebben. Nu maar even kijken of het te doen zal zijn. Maar ik denk dat je het beste het met je decaan kan bespreken, en daarna eventueel contact opnemen met het dichtsbijzijnde ROC, dat is wat ik heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Rachel schreef op 25-08-2005 @ 20:13 :
Dat zal ze vast wel weten als ze daar al "onderzoek" na gedaan heeft {iig, neem aan dat als jij een bepaalde opleiding wilt, dat je weet waar die is}
Ik vroeg het me alleen af, want Almere is niet echt the place to be.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 16:04
Verwijderd
Verschilt per school, meestal kan het wel, maar moet je dan eerst 5vwo doen en daarna 6vwo. Maar informeer eens op school, daar kunnen ze je 't beste vertellen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2005, 18:47
nic0le
nic0le is offline
Thnx voor alle reacties! Ik heb spaans als keuzevak , telt dat ook mee als extra taal of moet het echt duits zijn ? Ik moet hoe dan ook ff met de decaan praten dus ik zie wel En ja ik weet dat het in Almere is , toevallig woon ik er ook en is het idd niet echt the place to be ...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 05:44
Estar
Estar is offline
Citaat:
Venomous schreef op 26-08-2005 @ 10:26 :
Ik zit in 5 Havo, ik wilde volgend jaar ook naar het Vwo. Op mijn school moest je daarvoor Frans én Duits in je pakket hebben (wat dus op iedere school anders is), en ik heb alleen Frans12.
Met vwo ben je verplicht frans en duits te doen, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 26-08-2005 @ 14:19 :
Ik vroeg het me alleen af, want Almere is niet echt the place to be.
Almere is harstikke leuk

Bij ons kan je geloof ik doorstromen als je voor alles een 7 staat. Doorstromen naar CM op het vwo kan alleen als je frans12 en duits12 hebt gedaan.. Je zou best aan het begin van het schooljaar kunnen vragen of het mogelijk is en als je dan bijvoorbeeld nog frans12 moet inhalen kan je misschien wel gewoon frans van 4 en 5 havo in 1 jaar doen.. (in verband met schoolexamens..)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 12:48
Nyawa
Ik ken vrij veel mensen die na 5HAVO naar 5VWO zijn overgestapt en die hebben het allemaal makkelijk gehaald. Zij stonden dan wel een 7 gemiddeld of hoger, ik denk dat dat ook wel een redelijke eis is als je VWO wilt gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 15:16
Liss
Liss is offline
Citaat:
nic0le schreef op 26-08-2005 @ 19:47 :
Thnx voor alle reacties! Ik heb spaans als keuzevak , telt dat ook mee als extra taal of moet het echt duits zijn ? Ik moet hoe dan ook ff met de decaan praten dus ik zie wel En ja ik weet dat het in Almere is , toevallig woon ik er ook en is het idd niet echt the place to be ...
Nope, Frans1 en Duits1 zijn echt verplichte vakken net als bv Nederlands en Engels, je kan ze niet vervangen door een andere taal.
Oud 27-08-2005, 15:20
Verwijderd
Inderdaad, want fa1 en du1 zitten gewoon in het gemeenschappelijke deel van het vwo.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
nic0le schreef op 26-08-2005 @ 19:47 :
Op welke school zit je? Als je op het helen parkhurst zit dan is het wel mogelijk geloof ik.. Er zijn vrij veel mensen die dit jaar van 5H naar 5V gaan en ook een aantal die CM gaan doen..

[edit] je hebt spaans dus dan zit je niet op het HP.. ik heb wel gehoord van iemand die op het OVC zit dat het allemaal heel stroef en moeilijk ging in verband met de periodisering die ze daar hebben.. (vakken wel en niet krijgen enzo).. Over het Baken weet ik niets, sorry [/edit]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2005, 18:19
Venomous
Venomous is offline
Citaat:
Estar schreef op 27-08-2005 @ 06:44 :
Met vwo ben je verplicht frans en duits te doen, dacht ik.
Dat weet ik niet hoor, want als ik op het Vavo mijn Vwo-diploma wil halen heb ik dus alleen een Havo-diploma nodig. En op Havo is alleen Frans 1 of Duits 1 verplicht.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2005, 18:43
Liss
Liss is offline
Citaat:
Venomous schreef op 27-08-2005 @ 19:19 :
Dat weet ik niet hoor, want als ik op het Vavo mijn Vwo-diploma wil halen heb ik dus alleen een Havo-diploma nodig. En op Havo is alleen Frans 1 of Duits 1 verplicht.
De vavo heeft bijna geen toelatingseisen omdat het eigenlijk bedoeld is voor mensen die gezakt zijn voor het vwo en dus maar een paar vakjes komen doen.
Je bent dus ook niet verplicht al iets op havo niveau te hebben wat betreft Frans of Duits maar dat wil niet zeggen dat het geen verplichte vakken zijn als je een vwo diploma wilt hebben. Je mag op de vavo ook gewoon natuurkunde oid in je pakket nemen terwijl je dat mayb alleen in de 2e hebt gehad ofzo.
Frans1 en Duits1 zitten dus gewoon in het gemeenschappelijk deel of je ze nu hebt gehad op de havo of niet
Oud 27-08-2005, 20:36
Verwijderd
Ik weet iig dat je bij ons op school niet naar vwo kunt van havo als je het profiel C&M hebt, met andere profielen wel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2005, 08:58
Miroir
Miroir is offline
Hm, ik heb dan geen C&M maar ben wel van 5 Havo naar 5 VWO gegaan (ik zit nu overigens in de 6e ) en ik móest een tweede vreemde taal inhalen (Duits) maar als je je echt inzet moet het lukken

En het komt niet vaak voor dat mensen met C&M overstappen, of eigenlijk; nooit. Wel veel E&M'ers en N&G'ers. Maar goed;
Je school zal toch wel een regeling hebben om over te stappen? Ikzelf ging naar een andere school en daar moesten mijn eindex. vakken gewoon goed staan en ik moest dus wat Duits bijleren, dat was hem. Maar op mn oude school moest je mini. een 6.5 staan gem. En nog iets van 6 vakken extra toetsen; nou ik dus mooi niet
Oud 28-08-2005, 09:04
naatje287
naatje287 is offline
Ik doe dan E&M, op Havo ook gedaan. Maar het is zeker mogelijk.
De overstap van twee jaar geen duits naar wel duits is niet zo heel zwaar hoor. Voor de rest zie ik alleen maar voordelen, de meeste onderwerpen heb je al een keer gehad, dus is het de tweede keer makkelijker.

Nu hopen dat ik dit jaar weer slaag!
Oud 28-08-2005, 12:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
Liss schreef op 27-08-2005 @ 19:43 :
De vavo heeft bijna geen toelatingseisen omdat het eigenlijk bedoeld is voor mensen die gezakt zijn voor het vwo en dus maar een paar vakjes komen doen.
Je bent dus ook niet verplicht al iets op havo niveau te hebben wat betreft Frans of Duits maar dat wil niet zeggen dat het geen verplichte vakken zijn als je een vwo diploma wilt hebben. Je mag op de vavo ook gewoon natuurkunde oid in je pakket nemen terwijl je dat mayb alleen in de 2e hebt gehad ofzo.
Frans1 en Duits1 zitten dus gewoon in het gemeenschappelijk deel of je ze nu hebt gehad op de havo of niet
Dit bedoelde ik dus
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 15:45
Venomous
Venomous is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-08-2005 @ 13:35 :
Dit bedoelde ik dus
Ow, ik weet dat ik Frans 1 en Duits 1 sowieso in mijn Vwo-pakket moet hebben. Maar ik dacht dat je bedoelde dat ik op Havo Frans & Duits al moest hebben... Wat dus niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2005, 17:47
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik heb afgelopen jaar Havo examen gedaan met profiel C&M met Duits 2 (geen frans en wiskunde) en economie 1. Dit jaar doe ik examen C&M VWO met Duits 2, Frans 2, en Wiskunde A1. Dus in 1 jaar en 2 nieuwe vakken. Hard werken dus. Maar ik denk dat het met veel inzet en goede leraren goed te doen is.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:22
sitaly
sitaly is offline
Ik begin maandag in 5 vwo na een paar havo jaartjes (1e, 2e en 3e deed ik nog vwo, maar dat is een ongelooflijk lang en saai verhaal ).
Ik doe CM en op mijn school is 't officieel ook niet mogelijk om met dit profiel naar 't vwo te gaan. Ik had niet de verplichte wiskunde en ik heb zo ongeveer het tegenover gestelde van een 'wiskunde knobbel' (laten we 't maar een wiskunde deuk noemen!)
Ik heb na m'n examen bijna 4 maanden vakantie gehad en daarin heb ik een schooljaar aan wiskunde en een half schooljaar aan Duits moeten inhalen.
Met CM van havo naar vwo is dus niet gemakkelijk, maar wel mogelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten