Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2005, 21:30
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Mijn moeder heeft een telefoon met Hi prepay. Nu belt ze zelden tot nooit. Ze heeft de telefoon alleen voor als ze pech heeft oid. Nu kan ze niet meer bellen omdat ze te weinig heeft gebeld in de afgelopen 6 maanden en is haar beltegoed geblokkeerd. Nu is mijn vraag: hoe vaak moet ze bellen om die blokkering niet te krijgen?
Oud 31-08-2005, 21:39
Verwijderd
opwaarderen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:41
Mara
Mara is offline
Volgens mij is 't zo dat je beltegoed een bepaalde tijd geldig is.

Als je daarvoor niet opwaardeert, vervalt je beltegoed. Je hebt dan nog x aantal maanden/weken om nieuw beltegoed erop te zetten, anders vervalt hij.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:43
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-08-2005 @ 22:41 :
Volgens mij is 't zo dat je beltegoed een bepaalde tijd geldig is.

Als je daarvoor niet opwaardeert, vervalt je beltegoed. Je hebt dan nog x aantal maanden/weken om nieuw beltegoed erop te zetten, anders vervalt hij.
Ik dacht dat het beltegoed bij Hi tegenwoordig onbeperkt geldig was. En zo niet: typisch KPN.
Oud 31-08-2005, 21:45
Verwijderd
je moet bij iedere provider om de zoveel tijd opwaarderen . Ze moeten die telefoon toch terug verdienen.

Verder is dit geen topic voor de Kantine. PV
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 22:12
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 31-08-2005 @ 22:45 :
je moet bij iedere provider om de zoveel tijd opwaarderen . Ze moeten die telefoon toch terug verdienen.

Navraag leert:

Vraag

Ik heb Hi PrePay. Hoelang is mijn PrePay-tegoed geldig?

Antwoord

Het PrePay-tegoed is twaalf maanden geldig. De termijn van twaalf maanden begint te lopen op het moment dat je hebt opgewaardeerd of de aansluiting voor de eerste keer hebt geactiveerd.

Als je binnen twaalf maanden niet opwaardeert, wordt het PrePay-tegoed 'bevroren'. Je kunt nog wel 90 dagen lang gebeld worden en naar gratis telefoonnummers bellen (dus ook opwaarderen via 321, de opwaardeerlijn).
Waardeer je in deze 90 dagen op, dan komt het bevroren tegoed weer vrij.
Waardeer je in deze 90 dagen je PrePay-tegoed niet op, dan kun je na deze periode niet meer bellen en gebeld worden. Je hoort: 'je mobiele telefoonaansluiting is niet meer geldig'.

Dat is duidelijk. Maar: Als ik nu bel naar mijn mobiel bijvoorbeeld, dan krijg ik een stem die zegt dat het beltegoed nog € 7.38 bedraagt. Vervolgens wordt er gezegd dat het beltegoed geblokkeerd is omdat er gedurende een half jaar niet mee gebeld is. Dat is volgens mij niet waar, want er staat in de oproepinfo dat er recent nog mee gebeld is. Ze hebben het ook over die 90 dagen zoals dat ook hierboven staat.
Heel vreemd allemaal.
Oud 31-08-2005, 22:56
[CP]Grinttegel
[CP]Grinttegel is offline
Dat is een kwestie van RTFM...

Lijer en Klaas
Oud 01-09-2005, 22:07
Tiño
Tiño is offline
dr staat toch dat t om t opwaarderen gaat en niet om bellen?
oftewel, gooi er 2tientjes op, je krijgt je ouwe tegoed+20e dus en leen af en toe je ma dr foon, zodat ze binnen een jaar er weer 20e opzet.

Andere optie: in de kast laten liggen,als ze hem toch al zo belachelijk weinig gebruikt.
Oud 01-09-2005, 22:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 31-08-2005 @ 22:45 :

Orange beltegoed is onbeperkt geldig
Oud 02-09-2005, 07:43
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-09-2005 @ 23:52 :
Orange beltegoed is onbeperkt geldig
Mooi, dan weet ik denk ik al wat ik ga doen.
Oud 02-09-2005, 09:10
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Bellen en smsen met Orange prepay is alleen wel duurder.. Maarja als je het bijna nooit gebruik maakt dat niet zoveel uit.
Oud 02-09-2005, 09:15
Moustache
Moustache is offline
Telfort Prepaid

al hou ik mn hart vast nu ze zijn overgenomen door KPN
Oud 02-09-2005, 15:15
Sjoerd
Sjoerd is offline
ik heb ook Hi prepay, en je beltegoed is dan een jaar geldig. gewoon *101# bellen, gratis. en je ziet hoelang je btg nog geldig is.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 16:18
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 02-09-2005 @ 16:15 :
ik heb ook Hi prepay, en je beltegoed is dan een jaar geldig. gewoon *101# bellen, gratis. en je ziet hoelang je btg nog geldig is.
Wel een jaar geldig, geen jaar geldig, welles, nietes, nee, ja. Wat is het nou?? Ik weet nog goed dat ik blij was toen ik hoorde dat het een jaar of onbeperkt geldig werd.Blijkbaar toch niet.
Reageren

Regels voor berichten