Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 10:51
katje_vd
katje_vd is offline
toen ik gisteren in het bos ging wandelen zag ik mensen aan de rand van het bos een poesje dumpen. ik kreeg het niet over mijn hart om het daar te laten, dus ik heb het mee naar huis genomen. ze is niet zo heel klein meer, maar ook nog lang geen volwassen poes. het probleem is nu dat ze van mijn ouders niet binnen mag en dat ik ze dus buiten moet laten. ze is heel de nacht weggeweest, maar deze morgen kwam ze weer even langs en heeft ze wat gegeten. ondertussen is ze weer verdwenen en ik vraag mij af of ze wel elke keer de weg terug gaat vinden. ze is hier nog maar van gisteren, dus ze is nog helemaal niet aan mij of de omgeving gewend. moet ik mij ongerust maken en ze de volgende keer toch (stiekem) binnen zetten of denken jullie dat ze altijd wel zal terugkomen als ze honger heeft?
Oud 01-09-2005, 11:02
Bloem
Bloem is offline
Ik denk dat als ze van je ouders helemaal niet binnen mag komen, je haar beter naar een asiel kunt brengen om zo een goed huis voor d'r te zoeken
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 11:05
ganralph
ganralph is offline
en volgende keer de nummerplaat van de mensen die het beestje dumpen opschrijven, want dit is strafbaar.
(heeft het beestje geen kettinkje waarmee je de eigenaar zou kunnen traceren?)
Oud 01-09-2005, 11:10
Bloem
Bloem is offline
Of een chip
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 11:16
AngelLena
AngelLena is offline
Kun je het beste naar een asiel brengen. Een kat kan niet dag en nacht buiten zijn zijn hele leven, de kans dat ie dat overleeft is minimaal, hij hoft maar een wond te krijgen en je zit vast, want als ie al niet naar binnen mag van je ouders, dan hoef je al helemaal niet te proberen of je ze zo ver kunt krijgen dat je met em naar de dierenarts mag als het nodig is. In een asiel heeft ie iig nog kans op herplaatsing bij een gezin die er goed voor kan zorgen.
Oud 01-09-2005, 13:39
wizkid
wizkid is offline
Ik zou er ook mee naar het asiel gaan (want het is dan toch gewoon een huiskat?).
Katten laten een spoor achter, dus ze weten precies hoe ze moeten lopen om terug te komen. Als jij die kat iedere avond bijvoorbeeld iets te eten geeft, komt hij ook iedere keer weer terug (in ieder geval een grote kans, of hij moet zijn eigen eten gaan vangen).
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 01-09-2005 @ 14:39 :
Als jij die kat iedere avond bijvoorbeeld iets te eten geeft, komt hij ook iedere keer weer terug (in ieder geval een grote kans, of hij moet zijn eigen eten gaan vangen).
Zolang je hem niet een week of 4/6 binnen hebt gehouden denk ik dat de kans groter is dat hij terug loopt naar het huis van de mensen die hem gedumpt hebben.

Ik zou de kat ook naar het asiel brengen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 16:20
MarijkeB
MarijkeB is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 01-09-2005 @ 12:16 :
Een kat kan niet dag en nacht buiten zijn zijn hele leven, de kans dat ie dat overleeft is minimaal.
Ben het daar niet mee eens. Boerderij katten en straat katten leven ook constant buiten en kunnen prima overleven. Katten hebben mensen absoluut niet nodig. Ze zullen mischien niet zo oud worden als je huiskat maar ze hebben een prima leven. Elke kat heeft dat instinct nog

Ik ben het er wel mee eens dat ze de kat beter naar het asiel kan brengen anders gaat de kat zwerven en mischien is ie niet geholpen en krijg je alleen maar meer zwerfkatten die daarna worden afgemaakt omdat het er te veel zijn en ze niet met mensen om kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
MarijkeB schreef op 03-09-2005 @ 17:20 :
Ben het daar niet mee eens. Boerderij katten en straat katten leven ook constant buiten en kunnen prima overleven. Katten hebben mensen absoluut niet nodig. Ze zullen mischien niet zo oud worden als je huiskat maar ze hebben een prima leven. Elke kat heeft dat instinct nog.
Nadeel voor een kat in de stad is wel dat er vaak niet zoveel muizen ed te vangen zijn als op het platteland (natuurlijk zijn er wel muizen en ook wel andere dingen als eten, maar toch)...en een kat die al lang in een huis geleefd heeft en niet is opgegroeid als een straatkat, heeft denk ik veel meer moeite om zich er te handhaven...

Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik denk dat het toch wel anders is als een kat niet op het platteland leeft en/of geen 'geboren en getogen straatkat' is. (En voor sommige katten, zeker jonge katten, is overleven op straat gewoon onmogelijk. Mijn ouders hebben een katje 'van de straat', hij was ernstig verzwakt enz. toen mijn ouders hem kregen. Hij had het waarschijnlijk niet gered als hij niet bij mensen was komen te wonen.)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-09-2005 @ 10:29 :
Nadeel voor een kat in de stad is wel dat er vaak niet zoveel muizen ed te vangen zijn als op het platteland (natuurlijk zijn er wel muizen en ook wel andere dingen als eten, maar toch)...
..wat precies de reden is dat dit topic er is. De ts wil het katje wel gaan voeren, en vraagt zich af of het de weg naar haar huis zal onthouden, nadat het buiten is geweest.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 11:08
juno
juno is offline
Het leven op straat is niks voor jonge katten. Daar zijn ze gewoon nog niet sterk genoeg voor. Een wild kitten dat door een wilde moeder in het wild wordt grootgebracht redt het wel, maar dit is een huispoes. Wilde katten hebben een levensverwachting van gemiddeld anderhalf jaar, en het is geen makkelijk leven. Een boerderijkat heeft een veilige warme stal, een straatkat heeft niks.

Doe die poes een lol, en zodra ze zich weer laat zien, breng je haar naar het asiel. Afstandsgeld hoef je niet te betalen, want het is een gevonden kat. Met jouw ouders kun jij nu eenmaal niet goed genoeg voor haar zorgen. Ik snap best dat je hoopt dat ze nog overstag gaan, maar hoe reëel is die hoop?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 04-09-2005 @ 23:40 :
..wat precies de reden is dat dit topic er is. De ts wil het katje wel gaan voeren, en vraagt zich af of het de weg naar haar huis zal onthouden, nadat het buiten is geweest.
En? (Daar had ik al opgereageerd nl, als ik me niet vergis.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten