Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2005, 22:26
beckham1990
beckham1990 is offline
Ik heb onlangs midden op het voetpad een katje gevonden in een doos, zo wreed zijn sommige mensen.. Ik heb het meegenomen.Ik was totaal niet van plan om het poesje te houden, ik zit op kamers en heb het gewoon meegenomen totdat ik ergens in de buurt een asiel zou vinden.
Nu heb ik een asiel in de buurt gevonden en ik ben er naartoe gegaan, maar toen ik al die poezen daar zag en ook veel kittens,kreeg ik het echt niet over mijn hart het katertje te "dumpen". Ik kan het niet meedoen naar mijn huis tijdens de weekends, want mijn ouders zouden het echt niet goedkeuren.
We hebben al drie poezen(onlangs 1 overleden) en mijn ouders zeiden, nooit geen nieuwe dieren meer in huis..

Ik weet nu echt niet wat gedaan, het zit in de week maar 8uurtjes in het totaal alleen. In het weekend zit het wel alleen van de vrijdagavond tot de zondagavond (48u). In de zomer zou het echt vervelend worden (vakantiejob,chirokamp..), het heeft trouwens ook geen tuin nu. Doe ik er dan beter aan het naar het asiel te brengen of zou de poes er niet zoveel last van hebben als het eens een week bij een vriend ofzo logeert.

De beste oplossing is iemand te vinden(vriend,vriendin,kennis,..) die het poesje wil houden, maar ik heb me al suf gevraagd en als ze het dan al zien zitten, zitten ze net als ik op kamers.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2005, 08:38
Verwijderd
Katten uit een asiel krijgen over het algemeen weer een goed huis, zeker kittens. De meeste asiels hebben maar tijdelijk veel kittens, meestal zijn ze heel snel weg en zitten ze zonder. De volwassen katten is vaak een wat groter probleem.

Overleg toch eens met je ouders, mijn ouders wilden eigenlijk ook geen nieuwe kat, maar toen er een zwerfkatje was, namen ze die toch in huis. En anders als je de kat op je kamer mag, kunt en wilt houden misschien iemand zoeken die in de weekenden voor hem kan zorgen (of idd ergens laten logeren (al moet een kat daar dan wel steeds aan wennen ed en ook reizen vinden lang niet alle katten prettig))6+?

Of een briefje bij de dierenarts, de dierenwinkel, andere winkels ophangen of in de krant zetten oid. Ik denk dat daar wel iemand op zal reageren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 08:39
wizkid
wizkid is offline
Als je het niet zelf wilt houden kan je beter contact opnemen met de Dierenbescherming in jouw regio (maar de kans is dan groot dat zij het ook naar het asiel brengen) of je moet eens zoeken of er een soort van 'zwerfkat' stichting is in jouw regio.
Je kan ook advertenties plaatsen (bijvoorbeeld in de supermarkt, op school, of op internet) of iemand het katje gratis wil afhalen. Je kan ook eens in je vriendenkring informeren of niemand ervoor wil zorgen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 09:16
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Je kan briefjes ophangen of iemand een kat wil. Verder kan je het alsnog naar het asiel brengen. Asiels zitten nu vol met kittens maar dat is vaak maar heel kort. Als mensen een kat neman uit het asiel dan willen ze vaak een kitten omdat ze deze nog helemaal kunnen opvoeden ect.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 11:28
beckham1990
beckham1990 is offline
Ik dacht ook dat kittens rap uit het asiel geraken, maar er zaten er echt 20. Het lijkt me niet dat ze daar in twee weken wegraken en de lokale winkels in de buurt zijn al voorzien van een mini-affiche.. ik zit hier nu maar te wachten en wordt ondertussen meer en meer aan het poesje gehecht. Ik ga er nu vlug naartoe.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 11:30
beckham1990
beckham1990 is offline
Citaat:
wizkid schreef op 24-04-2005 @ 09:39 :
Als je het niet zelf wilt houden kan je beter contact opnemen met de Dierenbescherming in jouw regio (maar de kans is dan groot dat zij het ook naar het asiel brengen) of je moet eens zoeken of er een soort van 'zwerfkat' stichting is in jouw regio.
Je kan ook advertenties plaatsen (bijvoorbeeld in de supermarkt, op school, of op internet) of iemand het katje gratis wil afhalen. Je kan ook eens in je vriendenkring informeren of niemand ervoor wil zorgen.
Ik wil het zelf houden, maar ik denk dat het voor het katje beter is van niet. Wat lijkt jou..
Met citaat reageren
Oud 24-04-2005, 20:39
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
fiieke schreef op 24-04-2005 @ 12:30 :
Ik wil het zelf houden, maar ik denk dat het voor het katje beter is van niet. Wat lijkt jou..
Quote:
Ik weet nu echt niet wat gedaan, het zit in de week maar 8uurtjes in het totaal alleen. In het weekend zit het wel alleen van de vrijdagavond tot de zondagavond (48u). In de zomer zou het echt vervelend worden (vakantiejob,chirokamp..), het heeft trouwens ook geen tuin nu. Doe ik er dan beter aan het naar het asiel te brengen of zou de poes er niet zoveel last van hebben als het eens een week bij een vriend ofzo logeert

Als het een jong katje is kan je het niet zo lang alleen laten. Je moet ook indenken dat een kat zichzelf vergiftigd als deze geen eten krijgt (voor een paar dagen), er zijn wel een paar factoren waaraan gedacht moet worden, de kat moet toch wel aandacht krijgen en ik weet niet of het goed voor hem is om iedere week zeker 48 uur alleen te zitten. Ik weet niet of je bij je ouders woont (en deze er dus zijn als jij weg bent).

Maar je moet toch vooral eraan denken wat goed is voor het katje, en of deze het misschien beter kan hebben bij iemand anders (omdat deze persoon misschien wat meer thuis is). Een kat is geen hond (honden kunnen niet goed lang alleen blijven), maar sommige katten kunnen dit dus ook niet (bijv. Siamese kat, deze heeft veel aandacht nodig). Ik denk dat de keuze bij jou ligt, maar denk vooral in het belang van het katje.

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
fiieke schreef op 24-04-2005 @ 12:28 :
Ik dacht ook dat kittens rap uit het asiel geraken, maar er zaten er echt 20.
In het asiel één van onze katten vandaan komt zaten ook een stuk of 15 kittens. Op dat moment allemaal net te jong om al weg te gaan: ze waren wel al 'gereserveerd' (op één na). Toen wij onze kat een week later op kwamen halen was de rest ook allemaal weg. Misschien dat dat in het asiel waar jij bent gaan kijken ook het geval was?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 16:40
Verwijderd
bovendien houden veel asiels een periode aan dat ze er moeten blijven om te kijken of ze wel helemaal gezond zijn, dus hoe eerder je je katje brengt, hoe eerder ie een nieuw huis heeft
Met citaat reageren
Oud 25-04-2005, 18:26
wizkid
wizkid is offline
De kittens die in de asiels zitten zijn meestal van 'zwerfkatten'. Omdat de kittens niet te laat maar ook niet te vroeg bij de moederpoes worden weggehaald kunnen ze nog bij gezinnen geplaatst worden (de kittens zijn dan niet wild). De moederpoes wordt dan vaak gevangen en gesteriliseerd zodat ze niet opnieuw jongen kan krijgen. Dit gebeurd ook met katers (zij worden dan gecastereerd).
Het komt natuurlijk ook voor dat de moederpoes wordt doodgereden, en de jongen blijven achter. Dan worden ze (vaak) ook in het asiel geplaatst. Dit gebeurd alleen als ze oud genoeg zijn, want als de jongen de oogjes nog dicht hebben en de moeder poes is dood/weg dan zijn ze niet meer te redden. Als je daar als mens voor wilt zorgen moet je ze om de 2 uur met de fles voeren en je moet het poepen/plassen 'stimuleren'.In 99% van de gevallen gaan de kittens toch dood. Daarom moeten mensen als ze kittens vinden de kittens dus ook nooit aanraken, want je hebt kans dat de moederpoes wel terug komt. Er zit dan mensen geur aan die kittens en de moeder poes wil ze dan niet meer verzorgen, en dan gaan ze dus hoogswaarschijnlijk ook dood.

In maastricht hebben we zoiets speciaals wat we 'gastgezinnen' noemen. Een gezin mag dan voor een 'gezin' kittens zorgen. En dan worden deze weer bij andere mensen geplaatst als ze groot genoeg zijn dmv van een contract.

Ik raad je aan om niet naar het asiel te gaan, het kittenseizoen is weer begonnen en ik weet niet of je het katje snel weg krijgt. Het beste is dat je gewoon overal advertenties ophangt/plaatst. (mijn mening)

Zo dat wilde ik fftjes kwijt

Laatst gewijzigd op 25-04-2005 om 18:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten