Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar de depressie kan er zijn en ze kan ook manisch depressief zijn dat kan gewoon helemaal los staan van bordeliner
||
Citaat:
||
Citaat:
of dat ze (manisch) depressief is en van "aandacht" houdt ofzo en zo iets erg (erbij) verzint
||
Citaat:
Maar borderline of pseudologia fantastica, is denk ik te snel geroepen.
||
Citaat:
mensen die leugens vertellen kunnen dat doen omdat de waarheid te pijnlijk is.. (onze vriendin vroeg gewoon om aandacht...op een gegeven moment draaide alles om haar en dr neef..)
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Niet dat jij het zo letterlijk zal bedoelen, maar echte vriendschap is helemaal niet gebaseerd op het feit dat je het altijd eens bent met elkaar, en ook niet op het feit dat je elkaar altijd begrijpt. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wilde hier even heel graag op reageren. waarom? omdat ik zelf borderline heb. Het is kwetsend om te lezen hoe er toch telkens weer naar borderline wordt gewezen als er een excuus nodig is voor hoe iemand zich gedraagd, hoe 'de echten' (zoals iemand het hier al noemde) weer in het hokje 'aandachtstrekkers gestopt worden. Vooral even het bovenstaande stukje gekopieerd. Ik denk dat jij je huiswerk niet echt goed gedaan hebt, aangezien er in het lijstje van de 'typische' borderline kenmerken geen liegen voorkomt. Jouw vriendin kan dit dan nog wel hebben maar dat wil niet zeggen dat iedereen met een borderliner in zijn omgeving hiermee te kampen heeft. Het grootste misverstand dat er bestaat over borderline is dat het 'aandachttrekkerij' is. Tuurlijk, sommige reacties komen theatraal of overdreven over, daar ben ik me helemaal van bewust, maar voor de persoon met borderline (ik in dit geval) is het een reactie op hoe hij/zij zich op dat moment voelt. Weet je hoe moeilijk het is als je telkens weer moet uitleggen, vechten tegen de beschuldiging dat het 'toch alleen maar om de aandacht gaat'. Nogmaals, niemand met borderline is hetzelfde, dus scheer ze niet allemaal over een kam. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
TS; je noemde professionele 'hulp', wat moeten we daaronder verstaan? Een maatschappelijk werker waar ze haar 'misbruik'-verhaal tegen ophangt? Serieus een psycholoog met dat verhaal of de zoganaamde depressie erbij in? Heeft die er ook verder werk van gemaakt? Hoe oud is ze eigenlijk? Depressie hier, depressie daar maar is dit wel zo aan te rekenen, is ze niet gewoon aan het puberen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze is momenteel 18. Beetje kort door de bocht om zomaar te zeggen dat het just de pubertijd is ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die gaan allemaal vroeg of laat grandioos op hun bek, raken vrienden en/of familie kwijt en gaat er waarschijnlijk nog 'vrolijk' mee door omdat ze niet meer beter weet. Leugens worden steeds groter en ze zal nieteens meer door hebben dat ze het doet, 'depressies' (met een korreltje zout) kun je jezelf ook aanpraten/aanleren door je eigen verhalen voor waar aan te nemen. People do it all the time. Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, want dat kan best en ga daar eens verder opin, misschien wil ze er normaal over praten zonder leugens. Maar ga ook niet af op wat je ziet, want je hebt nu denk ik wel geleerd dat dat bij haar niet kan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen herkende ik dat gelijk bij die vriendin, en zij heeft me het zelf ook al eens proberen uit te leggen, en dat kwam een beetje op hetzelfde neer . Vandaar dat ik dat hier verteld heb, omdat de topicstarter om die informatie vroeg . En even voor de goede orde, ik heb nooit gezegt dat Borderline "aandachttrekkerij" is, in tegendeel, maar het schijnt wel bij de ziekte te horen om met zelf verzonnen verhalen een soort "aandacht" te trekken, maar dat is tenminste wat is zelf heb meegamaakt met die vriendin, als het niet voor alle gevallen zo is, dat wist ik ook niet . |
![]() |
||
Citaat:
Nahah, je zegt het weer verkeerd ![]() Doe wat aan je research oké ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Niet alleen bij mijn vriendin, maar in meerdere gevallen . (Kijk maar naar andere bovenstaande reacties ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik wil niet zeggen dat je vriendin deze stoornis heeft. Maar je begint jezelf nu wel tegen te spreken. Want hoe wil ze volgens jou dan wel in het middelpunt van de aandacht staan?
|||
Citaat:
Ik citeer wikipedia.nl: Citaat:
|
![]() |
|
Ze 'kickt' op persoonlijke bemoeienis/gesprekken. In groepen mensen is ze absoluut niet nadrukkelijk aanwezig. Wat ze ook niet doet: zich uitdagend gedragen in de omgang met medemensen, voortdurend haar of zijn fysieke verschijning gebruiken om de aandacht op zich te vestigen. Voor mijn gevoel is dit toch wel een relevant verschil. Maar goed, wat Nijn* ook zegt, misschien verbergt ze dat.
|
[QUOTE]Al Murphy schreef op 24-08-2005 @ 12:15 :
Huh, natuurlijk mogen we daarover discussiëren, daarvoor is het hier het psychologie-forum (of zoiets). Het is niet omdat je ergens iets niet inziet of begrijpt, dat anderen het daarover niet meer mogen hebben. Ik zeg niet dat dat niet mag, maar er wordt hier gedaan alsof liegen een symptoom van borderline is, en dat is het niet.
||
![]() |
[QUOTE]Aragnabite schreef op 25-08-2005 @ 00:15 :
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vermoedelijk zus met borderline miekmuis | 45 | 06-02-2011 15:50 | |
Psychologie |
borderline gerina | 6 | 03-07-2009 08:42 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Psychologie |
borderline lichamelijke oorzaak? moon | 11 | 06-02-2005 21:24 | |
Psychologie |
Borderline ro-tje | 4 | 19-07-2004 14:58 | |
Psychologie |
Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline Rabbi Daniel | 122 | 21-10-2003 20:45 |