Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2005, 15:22
Janhans
Janhans is offline
Hey ik ben net pas nieuw op t forum maar kheb een gedachtengang over relaties die ik wil delen en kijken of er meer mensen zijn die zo denken.

Ik vind dat je in een relatie (te veel) jaloezie principieel aan de kant moet zetten. Kheb net een relatie achter de rug en mij vriendin vond t tot 2 keer toe vervelend als ik omgang had met een ander meisje (eenmaal per sms en eenmaal een wandeling door stad).
Ik heb zon dergelijk gevoelens aan de kant geschoven bij haar. Ik voelde het soms wel, als zij een feestje had ofzo, maar ik vind dat ik haar kan vertrouwen en ook moet. Tuurlijk, je moet een btje gezond jaloers blijven niet dat ze staat te flirten waar je bij bent.

Maar mijn punt is (reacties op deze stelling graag):
Ook al voel ik wel wat jaloezie, ik vertrouw mijn vriend(in) principieel omdat ze/hij mijn vriend(in) is.

bij voorbaat dank

hier wil ik nog aan toevoegen dat zodra mn vriendin een ander leuker vindt, heeft het weinig zin om haar terug te gaan winnen, ze moet mij leuk vinden, niet mn versiertrucs ed. (later bijgetypt

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 15:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2005, 15:51
Meg-chan
Meg-chan is offline
Je hebt helemaal gelijk. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ook behoorlijk jaloers ben. Daar heb ik zo wel mijn redenen voor, maar ik heb alle vertrouwen in mijn vriend en ik probeer het zoveel mogenlijk te verbergen. Soms lukt het niet, maar goddank heb ik een vriend die mijn jaloezie/onzekerheid schattig vind. Hij weet dat ik hem vetrouw en dat is genoeg.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:02
Verwijderd
Vertrouwen en jaloezie sluiten elkaar toch helemaal niet uit? Kijk, ik vertrouw er heus wel op dat mijn vriendje niet vreemdgaat als hij met een leuk meisje gaat eten. Dat doet hij gewoon niet. Ik word jaloers omdat ik bang ben dat hij haar misschien wel leuker kan gaan vinden dan mij.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:08
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Morgan schreef op 11-09-2005 @ 17:02 :
Vertrouwen en jaloezie sluiten elkaar toch helemaal niet uit? Kijk, ik vertrouw er heus wel op dat mijn vriendje niet vreemdgaat als hij met een leuk meisje gaat eten. Dat doet hij gewoon niet. Ik word jaloers omdat ik bang ben dat hij haar misschien wel leuker kan gaan vinden dan mij.
Inderdaad, vaak zijn het mijn eigen ideeën en gedachtegangen die mij een jaloers of onaangenaam gevoel kunnen geven, maar vertrouw ik wel 100% op wat mijn vriend wel of niet doet.

En dat is voor een deel een principieel vertrouwen omdat hij mijn vriend is en er dus duidelijk bepaalde dingen gewoon niet gebeuren en ik er dus ook van uit kan gaan dát het niet gebeurd, maar ook omdat ik weet dat hij van mij houdt en mij niet wil kwetsen of verliezen en dus geen stomme dingen doet.

Laatst gewijzigd op 11-09-2005 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:21
Meg-chan
Meg-chan is offline
Ja het is inderdaad dat als ik hem zie met een meisje ik niet meteen jaloers ben omdat hij met haar praat. De angst dat hij haar misschien leuker of interssanter vindt dan mij zorgt ervoor dat ik bang wordt en dan allerlei doem scenario's in mijn hoofd krijg. Maar jaloezie hoeft niet slecht te zijn. Als ik niet jaloers zou worden dan zou ik me echt afvragen of ik wel zoveel van hem hou. Als je echt om iemand geeft is het ook maar normaal dat je bang bent hem kwijt te raken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 19:15
Janhans
Janhans is offline
Citaat:
Meg-chan schreef op 11-09-2005 @ 17:21 :
Ja het is inderdaad dat als ik hem zie met een meisje ik niet meteen jaloers ben omdat hij met haar praat. De angst dat hij haar misschien leuker of interssanter vindt dan mij zorgt ervoor dat ik bang wordt en dan allerlei doem scenario's in mijn hoofd krijg. Maar jaloezie hoeft niet slecht te zijn. Als ik niet jaloers zou worden dan zou ik me echt afvragen of ik wel zoveel van hem hou. Als je echt om iemand geeft is het ook maar normaal dat je bang bent hem kwijt te raken.
Tuurlijk, da's gezonde jaloezie, die is logisch...
Oud 11-09-2005, 19:21
Janhans
Janhans is offline
Jaloezie en vertrouwen zijn wel 2 verschillende dingen... maar ik zou teveel jaloezie dus ook principieel verbergen. Gewoon omdat ik jaloezie persoonlijk btje belachelijk vindt als je de ander vertrouwt. Jullie zegge dat je jezelf gek gaat zitten maken, maar ik hou dan vast aan dat vertrouwen dat ik heb.

Wat vinden jullie ervan dat als hij/zij iemand anders leuker vindt, dat je daar niet teveel aan moet proberen te doen, aangezien ie anders verliefd wordt op je 'terugwingedrag' in plaats van op jou?
Oud 11-09-2005, 20:55
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Janhans schreef op 11-09-2005 @ 20:21 :
Wat vinden jullie ervan dat als hij/zij iemand anders leuker vindt, dat je daar niet teveel aan moet proberen te doen, aangezien ie anders verliefd wordt op je 'terugwingedrag' in plaats van op jou?
Als mijn partner iemand anders leuker zou vinden dan mij, dan mag hij eens heel goed na gaan denken of dat echt zo is. En als dat idd zo is, dan is het einde relatie van ons. Ik word er niet vrolijk van als hij bij mij blijft terwijl ik weet dat hij een ander leuker vindt en hij wordt er ook niet gelukkiger van als hij bij mij blijft terwijl hij liever bij die ander is.

En of iemand verliefd kan worden op terugwingedrag, vraag ik me sterk af. Het hangt er heel erg vanaf hoe iemand dat spel dan speelt, maar iemand die een beetje logisch nadenkt ziet ook wel dat dat geen ideale situatie is. Als een relatie uit is, is ie uit. Er moet dan wel veel veranderen wil de relatie weer aan gaan en vervolgens wel goed blijven werken.
Oud 11-09-2005, 21:29
yapo
yapo is offline
Tsja, ik ben nu eenmaal zo naïef om 'r te geloven als ze zegt dat ze van me houdt.

mocht ik weer iemand vinden die dat tegen me zeggen wil
Oud 11-09-2005, 21:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je hebt helemaal gelijk! Gezonde jaloezie is gezond! En erge jaloezie verwond!
Oud 11-09-2005, 22:16
Vejji
Vejji is offline
ja gewoon vertrouwen! deed ik ook! en toen ging ze met iemand anders! hoera!
Reageren

Regels voor berichten